toref skrev:
En ting jeg savnet med Hegel H200 f.eks. var denne finessen, denne «gløden» eller magien. Det hele ble en anelse for kantete, rufsete. Jeg savnet flyten og glattheten. Dette savnet kom sterkest etter at jeg hadde testet et par rørbaserte forsterkere på D80-ene. Samtidig synes jeg også at magien forsvinner dersom autoriteten og livaktigheten ikke er til stede. Begrepet magi er forøvrig veldig interessant! Hva legger dere andre ProAc venner i dette begrepet? For meg er nok magi et veldig komplekst begrep som består av bl.a. autoritet og glatthet.
Mvh
For å kvelkulere litt så mener jeg en fiolin låter temmelig tørt og uten spesielt mye glød i virkeligheten. Men om man vil forskjønne så er det jo ikke noe galt i det
.
Ordet magi har jeg aldri brukt innen HiFi, men kanskje en vakker dag om HiFi begynner å nærme seg virkeligheten bedre
. Men tviler på at det er mulig :-\.
Men må si jeg savner litt den autoriteten i bassen vår venn i Drammen har med sine D100. Tror det er det eneste jeg savner litt med mitt eget oppsett (i forhold til prisen) men jeg tror det har mer med 6,5" elementet (som går veldig dypt i forhold til størrelsen) å gjøre enn forsterkeren. Men samtidig er det flott å ha en liten høyttaler og ikke savne sub. Ellers er jeg 100% fornøyd
. Kan høre 20 hz greit også.