ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hvis din Conrad-Johnson sliter med dine Response 2.5, er jeg redd for at det ikke nødvendigvis blir veldig mye bedre med f.eks. Response D25. Det tok nesten to år før jeg syntes at jeg omsider fikk det til å låte som jeg ville på mine D25 her hjemme. Jeg vet ikke hvordan D28 er, men et kjapt hofteskudd tilsier at også disse - som ProAc'er flest - krever sitt og vel så det for å gi fra seg godlyd.

Bor du i nærheten av Asker, kunne du i og for seg gjerne komme hit en tur, så kunne du få lyttet til D25 - hvis du ikke har hørt dem før - og gidder du å ta med egen elektronikk, skal vi nok finne en måte å gjøre det på også.

toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    E.I.A. skrev:
    Jeg har hatt D15 i hus noen uker nå , de nærmer seg nok ferdig innspillt .
    Var veldig bekymret for at det ville bli nedtur når de erstattet Spendor SP100R .
    Istedenfor har det vært en gedigen opptur , ProAc gjør allt bedre utenom trykket i bassen .
    De spiller mer levende ,mer 3 dimensjonalt (dybde,bredde,plassering) luftigere , bassen går dypere og det hele blir mer morro å lytte til .
    Spendorene fremstår nå som kjedelige og laidback .
    Syntes det var flott å få Spendorene i hus , fordi de var så behagelige å lytte til , men de hadde en tendens til å frarøve noe av livet i musikken som nå er tilbake med ProAc ene .

Bruker Bryston Dac1 og Krell 300iL på dem nå og det låter forykende bra , har en MC275 med div kremrør som skal testes ut nå de er helt innspillt .

Blir ikke noe annet en ProAc her på en stund 8)
    Hyggelig at du er tilbake som ProAc-venn E.I.A. Du savner ikke D80-ene nå da? :)

Mvh

toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    O.P.K. skrev:
    monosapiens skrev:
    Carbon Pro 8 koster 250 000 og er ProAcs nye flaggskip. De har gjort denne mindre for å tekkes flere brukere ( dame-aksept )

Så jeg regner med at D- serien blir faset ut . .

Det er kanskje også muligheter for Carbon Pro 10 ?
    Prisen på Pro 8 er vel nokså uoppnåelig for de fleste av oss.
    Jeg har imidlertid oppdaget både mine ProAc D80 og mine D28 på nytt i og med anskaffelse av
    Pass Labs XP 20 forforsterker
    for noen få dager siden - som erstatning for den snart 10 år gamle konstruksjonen XO.2. Sammen med ProAc
    ( og Bryston 28BSST ) funker XP 20 glimrende! Bredere og dypere lybilde , dypere bass, flott mellomtone og diskant! Kombinasjonen anbefales på det sterkeste !!
    Mvh
    Er nok en kremkombinasjon dette O.P.K. Skulle vært artig å høre ved anledning. Har alltid hatt sansen for Pass Labs. Fant du XP20 brukt eller måtte du grave enda dypere i lommeboka? :)

Mvh

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.630
    Torget vurderinger
    49
    Savner D80 ja , beste lyd jeg har hatt , men stua så ut som et lytterom (i følge fruen ;D )
    Har jo hatt 8signature , D25 , D38 og D80 , så tenkte det var på tide og prøve D15 8) ligger endel bilder på www linken under avataren min ;)

Er veldig imponert av D15 , og koser meg med musikken ..............

U

utgatt60135

Gjest
    E.I.A. skrev:
    Savner D80 ja , beste lyd jeg har hatt , men stua så ut som et lytterom (i følge fruen ;D )
    Har jo hatt 8signature , D25 , D38 og D80 , så tenkte det var på tide og prøve D15 8) ligger endel bilder på www linken under avataren min ;)

Jeg har hørt alle modellene uten noen direkte sammenligning. Kunne vært interessant å høre dine erfaringer om hvor store forskjeller det er. For meg syntes det som at det ikke var noen enorm forskjell fra lille D15 og store D80 bortsett fra bassen. Det synes jeg er svakheten til minstemann. Den er tunet såpass dypt at den ikke er så veldig hurtig og veldefinert bass. Hadde det ikke vært for det kunne jeg godt ha godt tilbake D15 med fordelene den har med dårlige innspillinger med noe mer kroppslig mellomtone og mindre enrgi i ørets mest følsomme området.

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    23
    Ang. Pass XP 20 / ProAc : Fikk innbytte hos importør - ble litt dyrere enn beregnet.
    Faktisk ble forskjellen enda større på D28, men D80 lyder nå glimrende. Ante jo på forhånd at
    samspillet med 28B SST og Cary + Proac ville funke utmerket med XP 20. Men forskjellen er
    adskillig større enn ventet, særlig klarheten i hele lydbildet. Dette stemmer godt med inntrykket
    hos TAS i test i april/mai nr 192. Men så hadde jeg jo XO.2 å sammenligne med.
    Mvh

larsfrich

Medlem
    Ble medlem
    17.12.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Hei,

etter at jeg kom over ProAc har jeg hatt Tabelette 50 signature i noen år, oppgraderte til 1SC for noen år siden. Har vært så fornøyd med dette paret at jeg har beholdt dem til tross for flere ustkiftinger av CD spiller og forsterker. Har nå en Accuphase E-550 (klasse A) med Accuphase integrert DAC som prismessig er i en helt annen divisjon en ProAc'ene. Alt tilsier at neste oppgradering burde komme på høyttalersiden. Jeg har ikke mye tid til å prøvelåne/lytte til nytt utstyr, søker derfor råd her.

Jeg elsker klarheten ProAc'ene formidler med akustisk musikk, gjerne gitarmusikk, men savner en del punch på pop/rock. Jeg spiller lite klassisk. Bør jeg satse på å oppgradere til ER-1 subwoofer eller oppgradere til en større ProAc? Eventelt et annet høyttalermerke?

Mvh,

Lars

C

Cappuccino

Gjest
    larsfrich skrev:
    Hei,

etter at jeg kom over ProAc har jeg hatt Tabelette 50 signature i noen år, oppgraderte til 1SC for noen år siden. Har vært så fornøyd med dette paret at jeg har beholdt dem til tross for flere ustkiftinger av CD spiller og forsterker. Har nå en Accuphase E-550 (klasse A) med Accuphase integrert DAC som prismessig er i en helt annen divisjon en ProAc'ene. Alt tilsier at neste oppgradering burde komme på høyttalersiden. Jeg har ikke mye tid til å prøvelåne/lytte til nytt utstyr, søker derfor råd her.

Jeg elsker klarheten ProAc'ene formidler med akustisk musikk, gjerne gitarmusikk, men savner en del punch på pop/rock. Jeg spiller lite klassisk. Bør jeg satse på å oppgradere til ER-1 subwoofer eller oppgradere til en større ProAc? Eventelt et annet høyttalermerke?

Mvh,

Lars
    Har hatt ER-1 subwooferen til låns for en del år tilbake. Den spilte ikke særlig bra sammen med D25 som jeg hadde da, for å si det forsiktig. Den ble derfor returnert. (Har hørt mange bedre subber siden den gang...) Vil heller anbefale deg å gå for gulvstående modell av Proac, f.eks. D28 eller D38.

U

utgatt60135

Gjest
    larsfrich skrev:
    Hei,

Mvh,

Lars
    En sub vil ikke hjelpe stort med å tilføre punch, men du vil få en mer solid grunnmur om du skjønner. Hvis det er mer trøkk du vil ha så anbefaler jeg deg større høyttalere. Hvor stort er ditt rom? Er D25 innen rekkevidde økonomisk?

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    23
    wizard skrev:
    TAV Milano 2009

Carbon Pro 8, bak skimtes D80R
    Flotte bilder av ProAc og Bryston !! Hvor er disse bildene fra? Skulle gjerne hørt på ProAc
    D 80R sammen med Carbon Pro 8 !!
    Mvh

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.630
    Torget vurderinger
    49
    Jeg hadde Accuphase 213 som ble oppgradert til 408 på ProAc D25,D38 og D80 .
    Har desverre aldrig hørt 550 ,men har lyttet til A40 som også er klasse a .
    Ingen tvil om at ProAc blir bedre og bedre fra D15 og opp til D80 , men prisen stiger også veldig bratt . Hvis Budskjettet tillater det ville jeg prøvd D38 som spiller med større ro og kroppslighet enn D25(har ikke hørt D28) , og sparker mer i brystkassen , men den krever et større rom enn D25(28)

Vil også legge til at ProAc er litt av en kamelon ,dvs den forandrer veldig mye karakter allt etter hva du putter foran imo .

Brukte Wadia 861 og Bryston 4B-SST på D25 og den bassen denne komboen produserte var bare sykt naturstridig . Gikk etterpå over på Accuphase 213 og Accuphase Dp57 , skulle ikke tro det var samme høytaler .

Tipper Accuphase 550 og D28 eller D38 (eller D38R)er en kjempematch 8)

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.630
    Torget vurderinger
    49
    Lyngen skrev:
    E.I.A. skrev:

Jeg har hørt alle modellene uten noen direkte sammenligning. Kunne vært interessant å høre dine erfaringer om hvor store forskjeller det er. For meg syntes det som at det ikke var noen enorm forskjell fra lille D15 og store D80 bortsett fra bassen. Det synes jeg er svakheten til minstemann. Den er tunet såpass dypt at den ikke er så veldig hurtig og veldefinert bass. Hadde det ikke vært for det kunne jeg godt ha godt tilbake D15 med fordelene den har med dårlige innspillinger med noe mer kroppslig mellomtone og mindre enrgi i ørets mest følsomme området.
    Jeg tror jeg har vært utrolig heldig med den kombinasjonen jeg nå spiller på . Bryston BDA-1 og Krell 300iL spiller fantastisk bra på D15 ,så bra faktisk at jeg er i tvil om det er vits å oppgradere ;D

Tuller ... det er et par ting jeg skal prøve ut feks et par gode XLR kabler .

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.630
    Torget vurderinger
    49
    Flotte bilder av Carbon8 Wizard :)
    Ligger høyt på listen over ting jeg gjerne skulle hørt .

Når det er sagt skulle jeg gjerne hørt anlegget ditt også O.P.K , Bryston 28B-SST på D80 det må jo bare være drømmelyd av en annen verden .
    Tor skryter noe veldig av 28B forsterkerene .

Bryston 7B-SST2 har stått på listen min en stund over forsterkere jeg kunne tenkt meg , noen som har hørt dem på ProAc?

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    23
    Apropos Bryston 28B SSt og ProAc D80: Eksperter har hevdet at 28B SST er en forst. som
    funker aller best med høytt. på minimum 8 ohm. Jeg aner ikke hvorfor, kan noen forklare meg
    dette? Som kjent er D80 på 4 ohm - det gjelder de fleste ProAc høytt. Ett unntak er D28 som
    er på 8 ohm. Ikke desto mindre fungerer D80 glimrende med 28B, det gjør også mine D28.
    Det er vel slik at 8 ohms høytt. er mere tungdrevne - her kommer vel de voldsomme kreftene
    til 28B til sin rett. Eller tar jeg feil ??
    Mvh

toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Bryston prioriterer ikke lav-ohmig last i sine konstruksjoner. Men til tross for at de ikke er like bunnsolide som en del andre forstkerkere har de tilstrekkelig effekt for vanlig bruk. Brukte selv 4BSST på D80. Følte vel aldri at 4B-en "gikk tom." Vil tippe at 28B-en din har et sted mellom 1,1 og 1,4KW i 4 ohm... det burde holde på et par D80.. :)

Mvh

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.630
    Torget vurderinger
    49
    Jo lavere ohm desto vanskeligere last for forsterkeren .
    Det er vel derfor de mest ekstreme konstruksjonene dobbler effekten ved halveringen av impedansen .....eller ???
    Har bare prøvd 4B-SST og den virket som hadde kjempekrefter .

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    O.P.K. skrev:
    Apropos Bryston 28B SSt og ProAc D80: Eksperter har hevdet at 28B SST er en forst. som
    funker aller best med høytt. på minimum 8 ohm. Jeg aner ikke hvorfor, kan noen forklare meg
    dette? Som kjent er D80 på 4 ohm - det gjelder de fleste ProAc høytt. Ett unntak er D28 som
    er på 8 ohm. Ikke desto mindre fungerer D80 glimrende med 28B, det gjør også mine D28.
    Det er vel slik at 8 ohms høytt. er mere tungdrevne - her kommer vel de voldsomme kreftene
    Mvh
    28B SST er en brokoblet konstruksjon. Dermed blir den mer følsom for lave impedanser. Den "ser" halvparten av den relle impedansen - for å si det litt populært. Slik har jeg fått det forklart av dem som har greie på det. Det er sikkert nok av krefter - sannsynligvis tåler den et par ProAc D80 også.

toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Ulf-B skrev:
    O.P.K. skrev:
    Mvh
    28B SST er en brokoblet konstruksjon. Dermed blir den mer følsom for lave impedanser. Den "ser" halvparten av den relle impedansen - for å si det litt populært. Slik har jeg fått det forklart av dem som har greie på det. Det er sikkert nok av krefter - sannsynligvis tåler den et par ProAc D80 også.
    Oh yeah. 28B-SST har overskudd. Jeg fikk faktisk ganske bra resultat med en 25W rørforsterker på D80 den gangen jeg testet. :)

Mvh

tottla

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Antall liker
    2
    Hallo Proac's venner!
    Trenger råd ang. forsterker.

Jeg har i dag en Copland cta 405 forsterker som driver ett par Proac D-25.

Problemet er noe lite effekt, må lissom presse Coplanden for å få go-lyd i stua. Dette skyldes antaklig lytteromets størrelse (ca 50m2).
    Jeg er kjempe fornøyd med D-25'ene, mangler bare å få litt ekstra guffe så tenker jeg det hele sitter!

Er det noen som kan gi meg råd ang. ny forsterker, er jeg takknemlig! (så billig som mulig) ::)

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    23
    Takker alle for svar ang. 28B SST og ProAc D 80. Kom gjerne innom for
    lytting hvis du befinner deg i nærheten ( Vestfold ).
    Mvh

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    O.P.K. skrev:
    Takker alle for svar ang. 28B SST og ProAc D 80. Kom gjerne innom for
    lytting hvis du befinner deg i nærheten ( Vestfold ).
    Mvh
    Ser ut som et spennende oppsett O.P.K tar gjerne turen en dag det passer for å høre :)

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.630
    Torget vurderinger
    49
    tottla skrev:
    Hallo Proac's venner!

Problemet er noe lite effekt, må lissom presse Coplanden for å få go-lyd i stua. Dette skyldes antaklig lytteromets størrelse (ca 50m2).
    Jeg er kjempe fornøyd med D-25'ene, mangler bare å få litt ekstra guffe så tenker jeg det hele sitter!

Er det noen som kan gi meg råd ang. ny forsterker, er jeg takknemlig! (så billig som mulig) ::)
    Broderen hadde Copeland rørpre og transistor effektforsterker (150w) på Response 1,5 , og dette spillte utrolig bra i sammen . Men forstår hva du mener med litt for lite effekt på D25 i stort rom. I min stue på 40+ kvadrat svingte det ikke skikkelig før jeg nærmet meg 200w .

Jeg plukket opp en Krell 300iL på brukten for 12000,- ,og denne spiller veldig bra på D15 IMO . Mer "naturlig" i toppen enn feks Hegel H200 som jeg også hadde i 2 år , denne gir nok litt for mye i toppen for å være en god match på D serien til ProAc .
    Litt usikker ,men jeg tror 300iL er samme forsterker som 400iX bare sistnevnte har volumhjul og er produsert i Kina . Har hatt 2 stykker så jeg burde visst det ;D

mvh 8)

Lexluthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    2
    tottla skrev:
    Hallo Proac's venner!
    Mark Levinson spiller nydelig på ProAc. Har selv hatt to forskjellige forsterkere fra ML som får ut det beste av disse høyttalerne. ML dukker opp på bruktbørsen og når de er noen år gamle (>10 år) så er jo prisen grei. Nå er det et par ML 331 til salgs, og du hadde greid deg lenge med én av dem. Husk at det som var på topp i referanseklassen i 1999 er faktisk ganske bra i dag også ;)

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    440
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kan bekrefte at ML spiller utmerket på ProAc. Jeg bruker en No. 27.5 selv som jeg kjøpte ny i '93 og som spiller her fremdeles. Ligger en sånn på børsen p.t.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    larsfrich skrev:
    Hei,

Mvh,

Lars
    Jeg har brukt Response 1SC sammen med ProAc ER-1 sub i mange år og det fungerte aldeles utmerket. Etter oppgraderingen fra 1SC til D1, bruker jeg stadig ER-1 suben - og det låter like fortreffelig. Lavt tunet både i nivå og delingsfrekvens gir suben et nødvendig bassfundament til de nevnte små-ProAc'ene - men NB! ikke noe mer punch. Det låt forøvrig heller ikke så ueffent med en B&W sub jeg hadde i en periode - tunet etter det samme forsiktige prinsippet.

Derimot synes jeg at verken ProAc's egen sub eller andre suber låter noe særlig med storebrødrene i Response-serien. Mine D25 har ikke latt seg integrere på noe fornuftig vis med noen sub som har vært innom - ei heller min egen ER-1. Han som solgte ER-1 suben til meg, prøvde helt forgjeves å få den til å spille bra med et par D15 som han eide på den tiden - det var derfor han omsider valgte å selge suben. Under prøvelyttingen hjemme hos ham - som foregikk med hans D15 - var jeg så lite overbevist om ER-1 subens kvaliteter, at jeg måtte låne den med meg hjem før jeg bestemte meg for å kjøpe den. Men nå har jeg hatt ER-1 i fire år - og den blir her så lenge jeg har mine små ProAc'er.

tottla

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Antall liker
    2
    tottla skrev:
    Hallo Proac's venner!

Tusen takk for alle gode tips ;D

Ang. Krell forslagene: Har hørt at Proac og Krell ikke passer sammen?? (Har dog aldrig lyttet til krell selv).. Noen kommentarer?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    tottla skrev:
    tottla skrev:
    Hallo Proac's venner!

Tusen takk for alle gode tips ;D

Ang. Krell forslagene: Har hørt at Proac og Krell ikke passer sammen?? (Har dog aldrig lyttet til krell selv).. Noen kommentarer?
    ProAc og Krell - ikke passe sammen? OK - la gå at smaken er forskjellig - men noen av de beste ProAc-oppsettene jeg har hørt, er med Krell, DP og andre litt større saker. Jeg har landet på Bryston sammen med mine ProAc - både i stuen og i TVstuen - og det er lyd jeg trives godt med.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hei.
    Har et par ProAc D-25 som er i feil farge - mahogny.
    Noen som har et Par ProAc d-25 som er i lysere treverk og vil bytte?
    PM om interesse.

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2006
    Antall liker
    1
    Jeg melder mig under fanerne som ven af ProAc højttalerne.

Min præference har i mange år være en kombination af Wilson Maxx2 drevet af ARC VT150 og ML pre.
    Jeg synes jeg er kommet ganske tæt med en ML 38s pre og OVC 48 kl. A rør Watt til at drive ProAc Response D25.

"dolph"

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    larsfrich skrev:
    Ulf-B,

kan du gi en kort beskrivelse av forskjellene mellom 1SC og D1?

Mvh,

Lars
    Aller først en takk til Terka som minner meg på hva jeg har sagt tidligere. Ikke verdt å fomle det til med å si noe helt annet nå - selv om det begynner å bli et halvt år siden jeg sa det sist.

For en måneds tid siden inviterte Terka meg til en lytteseanse, hvor jeg bl.a. fikk et gjenhør med mine pensjonerte 1SC - i nye omgivelser og med ny elektronikk. Min umiddelbare reaksjon på det gjenhøret, er at 1SC med Terkas elektronikk og i hans lytterom ikke låter så veldig annerledes enn mine D1 gjør hjemme hos meg, med min elektronikk i mitt lytterom. D.v.s. at den litt tightere klangen som jeg fortsatt mener at D1 har i utgangspunktet, ikke er mer tight og mer avvikende fra det 1SC leverer, enn at forskjellen forholdsvis lett kan jevnes ut ved hjelp av valg av elektronikk og akustiske tiltak. Men likevel: en anelse mer smekk i D1 - eller punch, om man vil. En anelse mer luftig eller klar klang - kanskje. Noe nærmere opptil mine D25 i stuen. If you twist my arm.

For å si det litt populært: når ProAc ikke kunne lage noe som var bedre enn 1SC, måtte de lage D1. Annerledes: ja - bedre: tja. Smak og behag og matching avgjør hva man svarer på det siste spørsmålet. Med min litt myke Primare-elektronikk i TVstuen, ble D1 det rette valget. En klar forbedring. Hos Terka - bare for å bruke ham som eksempel, siden han blandet seg inn her - er jeg neimen ikke sikker. Det er ikke sikkert at D1 ville ha vært noen suksess hjemme hos ham.

U

utgatt60135

Gjest
    Fikk prøve D2 såvidt hjemme. Men de synes jeg var litt for lite nøytrale for min smak. La til litt vel mye organisk, varm klang. Ble også litt overrasket over hvor stor forskjell det var opp til Focalene mine. Men er fortsatt glad i ProAc alså :).

Tøffe

Medlem
    Ble medlem
    02.12.2008
    Antall liker
    0
    H.R.

Jeg har 1 par lyse D25, 1år gamle.
    Mørke passer bedre hos meg.

Tøffe

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Ikke meningen å svare for deg Ulf-B, tenkte bare å gi et "hint av smaken" som du jo har beskrevet her før i tilfelle det var en utålmodig sjel som venter på svar! ;D

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.630
    Torget vurderinger
    49
    Lyngen skrev:
    Fikk prøve D2 såvidt hjemme. Men de synes jeg var litt for lite nøytrale for min smak. La til litt vel mye organisk, varm klang. Ble også litt overrasket over hvor stor forskjell det var opp til Focalene mine. Men er fortsatt glad i ProAc alså :).
    Smaken er som baken 8)
    Når jeg hadde D25 , lånte jeg et par Mi3 Avantgarde for og sammenligne .
    Etter og ha spillt en stund på Avantgardene koblet jeg tilbake til D25 ene , og yeees , her var det mer kjøtt og blod , det hele låt mer organisk og "ekte" . Avantgarden ble IMO sterile og kalde i forhold .

Utstyr brukt til testing var Accuphase Dp57 og Accuphase 408 .

Hvis jeg får tid skal jeg sammenligne Krellen med Mc 275 på D15 ene i helgen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn