Hei,
Alle har forskjellig smak, og du vil nok ikke klare og få det beste av alt uansett hva du velger av forsterker så må man bør kanskje tenke på hva som er det viktigste. Kan bare gi litt erfaringer ut i fra hva jeg syntes da jeg hadde mine D80.
VTL 5.5 + ST 150 (150 watt rør) - Harmonisk og oppløst, VTL er relativt nøytralt i lyden, men som de fleste rør forsterkere, manglet litt krefter da det skulle spilles riktig høyt og hadde ikke helt kontrollen i bassen og nyanseringen der som gode transistor forsterkere har.
Goldmund Mimesis 28 - heftig og morro forsterker med bra attakk og rå bass, men ikke riktig så transparant og oppløst som VTL'en i mellomtone og toppen.
MC1.2 (1200 watt transistor) brukt kun på D100 dog, men hadde det meste av begge verdener.
Hvis jeg skulle ha hatt D80 igjen, ville jeg nok ha gått for en godt oppløst transistor med 200+ watt med god dynamikk da D80 spiller faktisk utrolig morro og engasjerende med en stor forsterker, noe som man ikke vil oppleve med en liten rør forsterker selv om du kan få en fin mellomtone og diskant.
Med det utgangspunktet er jeg litt usikker på om jeg ville ha sett på Accuphase, ... flotte ting, men relativt lite watt. Da vill jeg kanskje ha heller tatt en titt på Jeff Rowland, Chapter, Krell etc.
Du får prøve deg fram og se hva du vil ha, jeg ville iallefall ha testet litt før jeg hadde handlet da, D80 spiller veldig forskjellig ettersom hvilken forsterker du bruker ....
Lykke til