Var en tur innom lyric i dag den 12. og lyttet til proAc pro carbon 8. Lyttet på ei roger wathers plate. (god innspilling) Lyden var som alltid veldig dynamisk med masse detaljer i øvre bass og mellomtonen. Tweeter diskanten var litt uvant, rik på detaljer men jeg syntes den var tenderte mot det lyse litt skarp. Ikke så tørr og krisp som på mine D-80. Dette kan selvfølgelig komme fra eletronikken eller plata, men andre platene vi lytet på så gjenntok dette seg.
Meget lang innspillingstid på bånd diskant , ser ikke vekk ifra at Carbon Pro ene ikke er innspillt enda .
Lyttet du på D38R ? Disse har nok surret og gått litt lenger , og bør nærme seg ferdig innspillte .
Ferdig innspillte skal bånd diskanter være mer luftige enn dome diskanter .
Jeg har desverre bare D15 her hjemme og sammenligne med , men D38R er betydelig mere oppløst (og behagelig) i diskanten enn D15 .
Kan også være at mellomtone domen på Carbon 8 er mere analytisk , og at det faktisk er den som gjør at du opplever det du hørte som skarpt ? Tenkte på det tdbil sa om at D38R ble oppfattet som mere romantiske i lyden , diskantsystemet er vell det samme , eller kanskje ikke ?
mvh