EnigDen finishen er så lekker!
Hvem er det?R.I.P Tor Aamodt
Nei! Hva har skjedd? Så utrolig trist å høre. Ikke lenge siden jeg var innom for nok en lang og fin prat.R.I.P Tor Aamodt
Min erfaring er at det kan være vanskelig å tune inn suben til å spille bra både på lavt og høyt volum.Ser det ligger en REL T-Zero på brukten. Har det noe for seg å kombinere en slik en med mine ProAc D2? Er det noe å vinne? Jeg kjører HT bypass fra Primare i32 til en Marantz, i et foreløpig 5.0-system. Legger mest fokus på musikk, så surroundsystemet er mest for gøy.
Lytterommet er ikke så stort heller, ca. 4m fra sofa til tv-vegg, og nesten 7m til venstre ut i rommet.
Klart meg bra uten sub, men kjekt med litt mer kanskje, men kan heller ikke blåse av taket siden jeg leier
Godt og høreTakker for svar, får ta en vurdering på det.
E.I.A., dine D2 lever i beste velgående
Hei, hva skjer med butikken?Tor ble syk i sommer, og ble innlagt på sykehus med kreftdiagnose. Jeg besøkte ham på Diakonhjemmet sykehus noen ganger, senest torsdag for vel en uke siden. Da var han svak, men fortsatt full av livsgnist og mente at dette skulle han klare. Dette var bare to dager før han døde. Spredningen var dessverre gått altfor langt. Begravelsen er i Skiptvedt kapell fredag 23. september.
Det er riktig. Jeg var innom butikken for noen dager siden og snakket med broren, Bjørn Olaf/Boahs. Han var tydelig på at han ville drive videre.Leste at broren hans skulle ta over.
Hadde visstnok ganske stor lagerbeholdning.
Eller kanskje karbonfiber ikke var veien å gå i dette tilfellet...hmm ser ut til at proac lanserer en ny D30 s snart også i versioner i både soft dome og bånd diskant , men ser ut som dem har gått helt bort fra mellomtoner i carbon nå ? ,,, blei det for dyr prosess`` for dem og nå eller har dem begynt å coate elementene igjen bare
Vis vedlegget 406906 Vis vedlegget 406907 Vis vedlegget 406908
Rør er egentlig litt utelukket, men at det låter bra tviler jeg ikke på.Ja- Mastersound!
Har hatt rør til D28 før, noe jeg likte veldig godt. Etter at jeg måtte redusere antall bokser og finne en integrert synes jeg klasse A transistor (i mitt tilfelle en Musical Fidelity ams35i) fungerte veldig bra. Ser det ligger en Sugden på brukten akkurat nå, kanskje den kan fungere? Om den gjør - gi gjerne tilbakemelding (selv om det ProAc-tråd ...).Muligens OT, men prøver selvom - noen som har hete tips på god integrert til et par ProAc D28?
Har hørt rykter om at Tyler&co ikke var helt fornøyd med mellomtonegjengivelsen i carbon-elementene... Ikke sikkert at minimal forvrengning gir euforiske opplevelser allikevel..hmm ser ut til at proac lanserer en ny D30 s snart også i versioner i både soft dome og bånd diskant , men ser ut som dem har gått helt bort fra mellomtoner i carbon nå ? ,,, blei det for dyr prosess`` for dem og nå eller har dem begynt å coate elementene igjen bare
Vis vedlegget 406906 Vis vedlegget 406907 Vis vedlegget 406908
har ikke hørt proAC sine bånddiskanter men hadde selv en høyttaler med en god bånddiskant, føler bånddiskant er desto mer kritisk å matche enn dome men en bånddiskant har jo en evne til å kaste ut mere informasjon, om enn ikke får matchet bånd skikkelig kan det fort bli hardt og pågående fordi elektronikken eventuelt ikke får fulgt opp med god nok oppløsning , men om dette virkelig sitter så kan man ende opp med en smidig og luftig diskant som bare er der `` er ihvertfall min erfaringKlarer noe å beskrive for meg "vekten" i diskantgjengivelsen da mellom bånddiskanten og domen?
Du kan jo se i signaturen min hva jeg vil anbefale. Etter en del hjemlån og tester ble det resultatet.Muligens OT, men prøver selvom - noen som har hete tips på god integrert til et par ProAc D28?
Takk for utfyllende svar. Da har jeg noen gode kandidater å sjekke ut.Du kan jo se i signaturen min hva jeg vil anbefale. Etter en del hjemlån og tester ble det resultatet.Muligens OT, men prøver selvom - noen som har hete tips på god integrert til et par ProAc D28?
Jeg kan også nevne Hegel H160 (svært tett opptil, manglet litt av oppløsningen men steintøff i bassen), Primare i30 (mye bra, behagelig lydbilde, litt tam i mellombassen), Primare i22 (ganske lik i30 men føltes enda mer definert og oppløst og jeg savnet egentlig ikke noe krutt før det ble altfor høyt), Pioneer (noe skarpere, masse luft og dynamikk men jeg savnet noe varme og holografi), Creek 100A (særdeles luftig og detaljert, men for tam i bassen), Jeff Rowland (hats off, men til 5 ganger prisen av Parasound).
hei ser at du også bor i porsgrunn , tenkte bare å tipse deg om du allerede ikke vet, de har parasound på strandberg,de hadde modellen hint inne for få uker siden ihvertfall samt yamaha, de har topmodellen til yamaha inne også s3000 ,ayre + et par andre merker som også kanskje kan være intressant er litt begrensa med snacks her i byen men synes strandberg har fått inn noen alrighte produkter underveisTakk for utfyllende svar. Da har jeg noen gode kandidater å sjekke ut.Du kan jo se i signaturen min hva jeg vil anbefale. Etter en del hjemlån og tester ble det resultatet.Muligens OT, men prøver selvom - noen som har hete tips på god integrert til et par ProAc D28?
Jeg kan også nevne Hegel H160 (svært tett opptil, manglet litt av oppløsningen men steintøff i bassen), Primare i30 (mye bra, behagelig lydbilde, litt tam i mellombassen), Primare i22 (ganske lik i30 men føltes enda mer definert og oppløst og jeg savnet egentlig ikke noe krutt før det ble altfor høyt), Pioneer (noe skarpere, masse luft og dynamikk men jeg savnet noe varme og holografi), Creek 100A (særdeles luftig og detaljert, men for tam i bassen), Jeff Rowland (hats off, men til 5 ganger prisen av Parasound).
Takker, kanskje jeg får ta turen dit og slå ann en prat med Bjørn Erik.hei ser at du også bor i porsgrunn , tenkte bare å tipse deg om du allerede ikke vet, de har parasound på strandberg,de hadde modellen hint inne for få uker siden ihvertfall samt yamaha, de har topmodellen til yamaha inne også s3000 ,ayre + et par andre merker som også kanskje kan være intressant er litt begrensa med snacks her i byen men synes strandberg har fått inn noen alrighte produkter underveisTakk for utfyllende svar. Da har jeg noen gode kandidater å sjekke ut.Du kan jo se i signaturen min hva jeg vil anbefale. Etter en del hjemlån og tester ble det resultatet.Muligens OT, men prøver selvom - noen som har hete tips på god integrert til et par ProAc D28?
mvh