ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 916

Medlem
    Ble medlem
    14.10.2015
    Antall liker
    20
    Passer ikke helt med min erfaring. Bånddiskanten er nok mer detaljert, men absolutt ingen skarpe kanter. Spesielt stemmer høres bedre ut med bånd diskanten synes jeg. Tror mindre spredning er hovedgrunnen til at de leverer begge alternativer. Bånd diskanter faller av mot sidene. Har aldri opplevd det som noe problem, men så sitter jeg som regel mitt mellom høyttalerne.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    Farlig og synse, da det fort oppfattes som en sannhet:)
    Har D30RS, men har aldrig hørt dome diskanten på denne, den mest avstemte ProAc jeg har hatt.
    Med det mener jeg at det er ingen frekvens områder som stikker seg frem, alt virker veldig harmonisk, uten og miste den fine "nerven" Proac alltid har hatt.
    Den er litt mer engasjerende, men samtidig mer oppløst enn D2.
    Har SM100 også(den nyeste modell) denne liker jeg også veldig godt pga nøytraliteten og litt mer direkte spillestilen, men denne er også veldig bra avstemt og gir meg aldri lytte tretthet.
    Med Bryston 7B3 jeg hadde synes jeg det ble i overkant behagelig, det er bedre med Macintosh settet jeg har nå, men snuser på fxorsterkersett/integrert med enda litt mer snert i, men er som deg (K.H) redd for at det skal bikke over.
    Rega Brio 2017 spiller utrolig engasjerende på både D30RS og SM100, men mangler litt krefter.
    Hadde denne vært på 200W, hadde det vært en nobrainer;)

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Takk for alle svar. Jeg har allerede Response 1SC og D2 og opplever ikke domediskantene som slitsomme på lengre lytteøkter på ganske lavt lydnivå. Samtidig vurderer jeg Response D30RS der bånddiskanten er totalt fremmed for meg. Derfor litt usikker på om den kan bli litt for pågående for min smak. Ser også på nettet at det er litt delte meninger om bånddiskanten. Det kan imidlertid virke som det er liten grunn til å bekymre seg. Nå må det kanskje også nevnes at jeg har en skade på høyre øre som gjør at jeg er spesielt følsom for pågående, spiss og skarp lyd, noe som lett medfører lyttetretthet og ubehag på dette øret. Jeg prøver derfor å velge høyttalere som er "snillest mulig" fra mellomtonen og opp.

TrondW

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Hadde D20R tidligere og oppfattet dem aldri som skarpe eller slitsomme. Følte det var ganske stor overgang til PMC som jeg har nå, de er mer livlige eller "live"-preget om du vil. Så D20R vil jeg si er bra tilbakelent og avslappet i forhold. Går meget dypt i bassen også.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Hadde D20R tidligere og oppfattet dem aldri som skarpe eller slitsomme. Følte det var ganske stor overgang til PMC som jeg har nå, de er mer livlige eller "live"-preget om du vil. Så D20R vil jeg si er bra tilbakelent og avslappet i forhold. Går meget dypt i bassen også.
    Jeg ønsker også livlig og frisk lyd som det er artig å høre på, men den må bare ikke bli slitsom. Kanskje ikke så lett å få til? Syns du noen ganger at D20R ble for snill?

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    Halo er vel ikke kjent som noe party forsterker, eller?
    ProAc er veldig ærlig i forhold til hva du kobler foran(!)

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    ProAc og rør er ofte livligere enn ProAc og transistor, just saying:cool:
    ProAc 1SC og Accuphase E-470 fungerer også topp i så måte, selv i en stue på 35m2. Bassen er begrensningen, men selv her oppleves 1SC nærmest naturstridig, når man ser bort fra aller lavest. Er derfor ikke helt fremmed for tanken om å slå meg til ro her. Kun byttesyka taler imot. Rør blir for mye rør for meg.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    ProAc 1SC og Accuphase E-470 fungerer også topp i så måte, selv i en stue på 35m2. Bassen er begrensningen, men selv her oppleves 1SC nærmest naturstridig, når man ser bort fra aller lavest. Er derfor ikke helt fremmed for tanken om å slå meg til ro her. Kun byttesyka taler imot. Rør blir for mye rør for meg.
    Hvordan opplever du 470, savner 460én av og til.

TM-1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2012
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    K.H;det var vel ikke deg som solgte et par d28 til meg for et-to år siden?--- Disse fungerer iallfall strålende uten rør men med rør!

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan opplever du 470, savner 460én av og til.
    Høres kanskje merkelig ut, men jeg liker den bedre nå enn forrige gang og har besluttet å satse på den. Sist ble den kun prøvd i mitt lille lytterom. Nå har den fått boltre seg i hovedanlegget i stua. En meget bra forsterker, mener jeg. På mange måter veldig lik Bryston-settet lydmessig. Gir også et veldig bra inntrykk hva angår byggekvalitet og fungerer greit på alle måter. Ingen tøys med trafodur og den slags. Men dette vet du jo. Har også hørt at dette er driftssikre saker som sjelden svikter. Joda, jeg er kjempefornøyd på alle måter, selv om jeg er inneforstått med at det finnes mye annet som er vel så bra. Men for meg har Accuphase alltid vært en drøm, men noe jeg aldri tidligere har sett meg råd til, dessverre.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    K.H;det var vel ikke deg som solgte et par d28 til meg for et-to år siden?--- Disse fungerer iallfall strålende uten rør men med rør!
    Nei, har aldri eid D28 eller andre større ProAc. Skulle jeg lande på D30RS blir dette min første golvstående i stua. Har alltid sverget til stativhøyttalere, men har nå litt lyst å prøve noe annet.

Sist redigert:

TrondW

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Jeg ønsker også livlig og frisk lyd som det er artig å høre på, men den må bare ikke bli slitsom. Kanskje ikke så lett å få til? Syns du noen ganger at D20R ble for snill?
    Ja helt klart. Til akustiske konserter f.eks var de magiske. Om det var mer rocka, hele band osv, ble live-faktoren atskillig mindre. Det var for lite punch til den type musikk.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    Ja helt klart. Til akustiske konserter f.eks var de magiske. Om det var mer rocka, hele band osv, ble live-faktoren atskillig mindre. Det var for lite punch til den type musikk.
    Enig i det, det finnes helt klart høyttalere som gir mer kvikk bass med trykk der nede, synes mellomtone og diskanten har fin balanse mellom kjapphet og naturlighet.
    ProAc har alltid valgt at bassen skal gå dypest mulig istedenfor at den skal være rapp, dette har gradvis bedret seg på de nye modellene, men er fortsatt ikke der oppe med de beste i klassen.
    Noe kan kompenseres med forsterkeren, men det blir nok aldri en utpreget rockehøyttaler:cool:

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Enig i det, det finnes helt klart høyttalere som gir mer kvikk bass med trykk der nede, synes mellomtone og diskanten har fin balanse mellom kjapphet og naturlighet.
    ProAc har alltid valgt at bassen skal gå dypest mulig istedenfor at den skal være rapp, dette har gradvis bedret seg på de nye modellene, men er fortsatt ikke der oppe med de beste i klassen.
    Noe kan kompenseres med forsterkeren, men det blir nok aldri en utpreget rockehøyttaler:cool:
    Men hvor skal man da lete for å finne høyttaleren som kan rocke og spille overbevisende bass, samtidig som man beholder ProAc's naturlige og behagelige klang? Og i tillegg slipper pågående og øretrettende lyd? Lar det seg forresten gjøre? Ellers synes jeg faktisk de små 1SC spiller rock overraskende bra, til tross for at de begynner å bli gamle. De har ikke ekte dypbass, men jeg vil si god mellombass, og de svinger så det hyler.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    Men hvor skal man da lete for å finne høyttaleren som kan rocke og spille overbevisende bass, samtidig som man beholder ProAc's naturlige og behagelige klang? Og i tillegg slipper pågående og øretrettende lyd? Lar det seg forresten gjøre? Ellers synes jeg faktisk de små 1SC spiller rock overraskende bra, til tross for at de begynner å bli gamle. De har ikke ekte dypbass, men jeg vil si god mellombass, og de svinger så det hyler.
    Jeg synes mine ProAc også svinger som bare det, men til fest spiller Yamaha Stagepas 600i høyere og råere, disse har 10" basser og det høres:cool:

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Jeg synes mine ProAc også svinger som bare det, men til fest spiller Yamaha Stagepas 600i høyere og råere, disse har 10" basser og det høres:cool:
    Tviler ikke på det og er veldig fristet til å prøve D30S selv, men har problemer i valget mellom bånd og dome. Et eller annet med magefølelsen gjør at jeg faktisk heller i retning av domen. Har sikkert med at det er det jeg kjenner og er trygg på, siden jeg vet hva jeg får. Har også merket meg at bånddiskanter gjerne omtales som litt skjøre og lette å få ødelagt, men vet ikke om det er noe hold i dette. Ellers virker det som de fleste som uttaler seg synes bånddiskanten er super, så egentlig er det vel ikke så mye å bekymre seg for, verken lydmessig eller i forhold til holdbarhet.

Min lytteposisjon er rundt 3-3,5m fra høyttalerene og rundt 2m fra bakvegg. Vil dette passe best for domen eller bånddiskanten, eller er det hips om happ?

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.817
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    En høyttaler med 5 toms bassmellomtone kan aldri spille "rå" mellombass... Mangler areal og dermed hurtighet og trykk..

M

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    En høyttaler med 5 toms bassmellomtone kan aldri spille "rå" mellombass... Mangler areal og dermed hurtighet og trykk..

M
    Skjønner, men de spiller bare så utrolig spenstig og fyldig i forhold til størrelsen og det jeg har vært borti av andre stativhøyttalere, at det er lett å bli revet med.

TrondW

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Du trenger ikke nødvendigvis gå bort fra ProAc. Da jeg fikk høre D48r hos Lyric (med Tor fremdeles i relativt god form), spilt på Jeff Rowland, følte jeg at jeg kom langt på vei med begge deler. Men da var prisen i feil liga for meg, og D48 er ikke ofte en ser på brukten. Sist gang var på sensommeren i fjor tror jeg.

Ellers står du igjen slik EIA beskriver egentlig, dyp bass, men ikke veldig rask. Der er PMC jeg nå har helt fantastiske, og jeg føler en tanke mer rett i forhold til behov at bassen er raskere fremfor dypere. Jeg må vel uansett fortsette med noen kompromisser så lenge jeg ikke blar opp et par mill for høyttalerne. :)

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Du trenger ikke nødvendigvis gå bort fra ProAc. Da jeg fikk høre D48r hos Lyric (med Tor fremdeles i relativt god form), spilt på Jeff Rowland, følte jeg at jeg kom langt på vei med begge deler. Men da var prisen i feil liga for meg, og D48 er ikke ofte en ser på brukten. Sist gang var på sensommeren i fjor tror jeg.

Ellers står du igjen slik EIA beskriver egentlig, dyp bass, men ikke veldig rask. Der er PMC jeg nå har helt fantastiske, og jeg føler en tanke mer rett i forhold til behov at bassen er raskere fremfor dypere. Jeg må vel uansett fortsette med noen kompromisser så lenge jeg ikke blar opp et par mill for høyttalerne. :)
    D48R mener jeg bestemt blir for store for min stue, både visuelt og i forhold til bassen. Tror du, med ditt kjennskap til D20R, at dine PMC lettere vil kunne bli slitsomme å høre på enn ProAc D20R og da kanskje også D30R?

TrondW

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    D48R mener jeg bestemt blir for store for min stue, både visuelt og i forhold til bassen. Tror du, med ditt kjennskap til D20R, at dine PMC lettere vil kunne bli slitsomme å høre på enn ProAc D20R og da kanskje også D30R?
    Vanskelig spørsmål. "Slitsom" er svært subjektivt. PMC er aldri slik at de blir skjærende og de føles alltid behagelig i min stue og mine ører, men jeg vil kanskje si at jeg ikke trenger så høyt volum på dem for å få "partyfeeling" de få gangene det behovet er der. Den enkleste forskjellen til D20r var at skarptrommene virkelig har smekk på PMC, mens de var tilbaketrukket på D20. Klangen fra strengeinstrument føltes veldig lik, trommene er det som utgjør den klareste forskjell. Jeg spiller lite klassisk, så store symfoniorkestre med den kompleksiteten det medfører i så mange instrument har jeg nesten ikke prøvd. Rock, pop, electronika blir hakket mer spennende på PMC. Det kommer nok av hurtigheten i både mellomtone og bass.

Skjønner godt at D48 kan bli for store i de fleste stuer, men der var både varme, detaljer og smekk i skjønn forening. Antakelig hadde de likevel ikke fungert hos meg, det er langt lettere å få stativ-ht til å spille bra der. Og jeg kan ikke si så mye om ProAcs små modeller, hørt dem for lite.

Forskjellen på D20 og D30 opplevde jeg som en tanke varmere i D20. D30 med litt mer trøkk i mellombassen, men dette kan være litt psykologisk også når man ser en større høyttaler. Ville nok anbefalt D30, om ikke prisforskjellen skremmer.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Takk for informative svar. Skal sjekke litt rundt PMC-modellene også, men så vidt jeg husker tilbys ingen av dem i lyst tre, som passer best hos meg. Jeg snakker da om de mindre golvmodellene. Etter alltid å ha eid stativhøyttalere kunne det vært litt spennende å prøvd golvstående, som jeg trodde dine var. Ellers er jeg litt usikker på det tilbakelente designet på PMC. Ser det ikke er snakk om mye og at topplata likevel er i water, men likevel.

TrondW

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Takk for informative svar. Skal sjekke litt rundt PMC-modellene også, men så vidt jeg husker tilbys ingen av dem i lyst tre, som passer best hos meg. Jeg snakker da om de mindre golvmodellene. Etter alltid å ha eid stativhøyttalere kunne det vært litt spennende å prøvd golvstående, som jeg trodde dine var. Ellers er jeg litt usikker på det tilbakelente designet på PMC. Ser det ikke er snakk om mye og at topplata likevel er i water, men likevel.
    Når utseendet gikk lett gjennom hos husets østrogenrike del, må det sies å være bra på "looks". Kommer i relativt lyst tre (oak er rimelig lys), https://pmc-speakers.com/products/consumer/twenty5/twenty523. Men nå får du hoppe over i PMC-tråden også før vi får kjeft her. ;)

Forresten nysgjerrig på hvordan den nye DT8 låter. Ligner jo mye på D20, men med to store element er det mulig en nettopp får mer av punchen jeg savnet.

Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    Er litt usikker på om Dt8 erstatter Studio 148, eller er en ren Response høyttaler.
    Studio serien foretrekkes av de som er ute etter litt mer morro faktor.
    Der response serien blir litt for polerte og snille kan studio serien være et alternativ.
    Ser at det kun er SM100 igjen i studio serien da er nok det utelukket.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    Den relativt nye DT8 tilhører Response D serien og er den rimeligste gulvstående modellen.
    I know:)
    Men hvordan låter den?
    Heller den mot den gamle studioserien, eller er den en "ren" response tunet høyttaler?
    Designet strider jo litt i forhold til D20,D30. Priset som D20, men med 2 bass mellomtone som D48.

K.H. mange tråder der ute hvis du googler ProAc vs Pmc, der du kanskje får litt inntrykk om hvordan de spiller.
    Virker som eierne er fornøyd med begge, men slik de beskrives får du litt inntrykk av forskjellene.
    https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=proac+vs+pmc&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Jeg hadde D48 en kort periode, de ble litt for store i min stue, likte bedre D30(hos meg)

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Antall liker
    1.710
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    DT8 er en god del billigere enn D20.

Så langt er DT8 ikke tatt inn i demo, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan den låter i forhold til andre i Response D serien.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Den relativt nye DT8 tilhører Response D serien og er den rimeligste gulvstående modellen.
    I know:)
    Men hvordan låter den?
    Heller den mot den gamle studioserien, eller er den en "ren" response tunet høyttaler?
    Designet strider jo litt i forhold til D20,D30. Priset som D20, men med 2 bass mellomtone som D48.

K.H. mange tråder der ute hvis du googler ProAc vs Pmc, der du kanskje får litt inntrykk om hvordan de spiller.
    Virker som eierne er fornøyd med begge, men slik de beskrives får du litt inntrykk av forskjellene.
    https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=proac+vs+pmc&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Jeg hadde D48 en kort periode, de ble litt for store i min stue, likte bedre D30(hos meg)
    Jeg prøver å lese så mye av relevante sammenligninger som mulig og da helst de av nyere dato. Tror det finnes mye bra der ute, bl.a PMC, som jeg har stor tro på. All verdens tester og sammenligninger har vel også bare begrenset verdi. Det er vel noe de fleste etter hvert kan enes om. Det hele avhenger kanskje også mye av både rom og øvrig utstyr og den enkeltes smak. Jeg har vel derfor mer eller mindre landet på fortsatt ProAc, som jeg har litt kjennskap til og føler meg rimelig trygg på vil falle i smak. Og da tenker jeg på D30.

Slam Dancer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Gikk fra D28 til D40R, og har ikke angret på den oppgraderingen.
    Var selv usikker på om bånddiskant ville bli for skarp og om høyttalerene ville bli for store.
    Fikk mye mer luft og informasjon med bånd, uten noen tegn til skarphet.
    Fikk rett og slett mer av alt - i positiv forstand.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Gikk fra D28 til D40R, og har ikke angret på den oppgraderingen.
    Var selv usikker på om bånddiskant ville bli for skarp og om høyttalerene ville bli for store.
    Fikk mye mer luft og informasjon med bånd, uten noen tegn til skarphet.
    Fikk rett og slett mer av alt - i positiv forstand.
    Dette høres for så vidt betryggende ut, men for meg som er vant til dome og syns den har luft og detaljer nok, kan det kanskje tenkes å bli for mye av det gode med bånddiskanten. Det er her mitt dilemma ligger og derfor har jeg litt vanskelig for å ta et valg. Jeg burde egentlig hørt begge variantene for å finne hva som passer min smak best, men det er litt vanskelig når man bor i Hammerfest.

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.817
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg syns domeversjonene virker bedre integrert, altså mer naturlig/bedre delefilerløsning. Dessuten syns jeg de låter et snev mer dynamisk..
    M

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Jeg syns domeversjonene virker bedre integrert, altså mer naturlig/bedre delefilerløsning. Dessuten syns jeg de låter et snev mer dynamisk..
    M
    Takk. Greit å vite at det kan være delte meninger i det minste og at min usikkerhet kanskje ikke er helt bak mål.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    M
    En annen ting å tenke på er at domen sprer lyden bedre og er derfor lettere og få til hvis du sitter nærme høyttalerne.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    Bilde av dagens oppsett:)

DSCF2728.JPG

DSCF2730.jpg

DSCF2731.jpg

Hm, blir veldig komprimert, er det noen måte og beholde litt av kvaliteten?

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    M
    En annen ting å tenke på er at domen sprer lyden bedre og er derfor lettere og få til hvis du sitter nærme høyttalerne.
    Som sagt sitter jeg kun 3-3,5m fra høyttalerne og med et par meter til bakveggen, så det taler vel for domen.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    M
    Som sagt sitter jeg kun 3-3,5m fra høyttalerne og med et par meter til bakveggen, så det taler vel for domen.
    Jeg lurte også lenge på hvilken jeg skulle gå for, nå ett år senere angrer jeg ikke for å ha valgt Ribbon, men lurer jo på hvordan domen låter.
    Har Response 2, Response 2S og SM100, som har dome, ingen av de er like luftig som D30DR, men låter veldig bra bare litt annerledes.

Har importøren hørt begge?

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.593
    Torget vurderinger
    49
    Skulle likt og høre Accuphase E470 på ProAc.
    Likte veldig godt E460 på K6, skulle nok stoppet der;)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Kjempepakke, det. Accuen er som vanlig der med sin silkepresenttasjon- full av dynamikk og varhet på samme tid. Og ProAc bare koser seg med den.. Bytt ut Mc med et par feite Accublokker/pre, så vil du høre det.:rolleyes: Da Tor hadde alle tre merker var jeg like ofte innom for Accu/ProAc som for Proac/Bryston. Selv om jeg etterhvert falt ned på sistnevnte som High-end-favoritt derfra. Sammen med Stax for huet:rolleyes:

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn