Ha`kke peiling, det der er Sense`s avdeling.................. ;DGago skrev:hvor får man kjøpt den flettede "jakken" du har brukt på kablene?
;D ;D ;Dtkr skrev:Synes nå at du var j**la gniten på lytteinntrykkene...
mvh
;Dkjoenik skrev:Spennende Proffen! Har du ansatt Sense på full tid eller?
En liten pekepinn, tkr: basslinjen i Mary Chapin Carpenter-låten du er så glad i, er atskillig lettere å følge nå.... ;Dtkr skrev:Synes nå at du var j**la gniten på lytteinntrykkene...
mvh
;Dkjoenik skrev:Må visst snart komme på besøk og høre hva som foregår!
Det gleder jeg meg veldig til å lese om!!Proffen skrev:Kjoenik har luftet tanken om å kjøre hans OG mine blokker sammen, på hans LV-høytalere.
Blir da trolig mine pp-blokker på bassene, og Kjoeniks SET-blokker på toppen.
Regner med og satser på at slike "eksperimenter" lar seg gjennomføre om ikke så alt for lang tid.
Tja, veldig tunge å drive er de vel ikke....FallenA skrev:Det gleder jeg meg veldig til å lese om!!Proffen skrev:Kjoenik har luftet tanken om å kjøre hans OG mine blokker sammen, på hans LV-høytalere.
Blir da trolig mine pp-blokker på bassene, og Kjoeniks SET-blokker på toppen.
Regner med og satser på at slike "eksperimenter" lar seg gjennomføre om ikke så alt for lang tid.
Høres ut som du har fått til en kanon match hjemme hos deg!
Er ikke de ht dine relativt tunge å drive?
;Dtkr skrev:Det kvernet litt oppe i hovve på meg......
Jeg får virkelig assosiasjoner til denne bilen når jeg tenker på anlegget ditt!
MB W124 200D
Nesten 2 tonn, 72 HK. Har hatt en slik en. Fantastisk kjørekomfort, luksusfølelse, ble aldri trøtt av å kjøre. Men litt undermotorisert.... ;D
Håper ikke at du blir fornærmet, men sammenlikningen ville ikke slippe!
mvh
Et glimrende rør!Proffen skrev:Nei, nå har det vært stiltje her litt for lenge... ;D
Har bestilt hem et par RCA Clear Top 12au7 til utprøving i pre`en.
De skal erstatte Mullard M8136, og jeg regner med at det byttet vil medføre litt mer info i toppen, samt litt mer "trøkk" og fart i bunnen.
Hva gjelder mellomtonen, er jeg mer usikker på.
Kan bli en viss forandring ifht dagens gjengivelse, men trenger slett ikke bli de store utslagene.
Har vært borti 12au7 RCA Clear Top før, og da med meget godt resultat! So da vert spanande å høre, ja...
mvh
Proffen
kjoenik skrev:Et glimrende rør!Proffen skrev:Nei, nå har det vært stiltje her litt for lenge... ;D
De skal erstatte Mullard M8136, og jeg regner med at det byttet vil medføre litt mer info i toppen, samt litt mer "trøkk" og fart i bunnen.
Kan bli en viss forandring ifht dagens gjengivelse, men trenger slett ikke bli de store utslagene.
Har vært borti 12au7 RCA Clear Top før, og da med meget godt resultat! So da vert spanande å høre, ja...
mvh
Proffen
Mellomtonen...tindrende klar, oppløst, og sprelsk
Tester ut rør i samme gate selv om dagen, og jeg foretrekker både Telefunken ECC82 Ribbed Plates og Siemens 5814A fremfor RCAéne som også er i hus, i nevnte rekkefølge.Proffen skrev:kjoenik skrev:Et glimrende rør!Proffen skrev:Nei, nå har det vært stiltje her litt for lenge... ;D
mvh
Proffen
Andre rør som kan "konkurrere"?
mvh
Proffen
Er i og for seg obs på de Siemens-rørene, men han jeg shoppet fra, mente at de var plaget med en del ustabilitet og/eller støy. Merket noe til det du?om.s skrev:Tester ut rør i samme gate selv om dagen, og jeg foretrekker både Telefunken ECC82 Ribbed Plates og Siemens 5814A fremfor RCAéne som også er i hus, i nevnte rekkefølge.Proffen skrev:kjoenik skrev:Et glimrende rør!Proffen skrev:Nei, nå har det vært stiltje her litt for lenge... ;D
mvh
Proffen
mvh
Proffen
Rørene brukes på utgangen i min Cary 303/300 cdp.
mvh
Har ikke merket noe til ustabilitet osv, dette er mil specede 12au7/ecc82 og burde jo sådan väre mer robuste enn de vanlige. Meget god lyd for en rimeligere penge enn TFK rörene, som du sier, de har nok skenet ivei litt prismessig, men du verden, de har det lille xtra som ikke 5814 rörene har, imoProffen skrev:Er i og for seg obs på de Siemens-rørene, men han jeg shoppet fra, mente at de var plaget med en del ustabilitet og/eller støy. Merket noe til det du?om.s skrev:Tester ut rør i samme gate selv om dagen, og jeg foretrekker både Telefunken ECC82 Ribbed Plates og Siemens 5814A fremfor RCAéne som også er i hus, i nevnte rekkefølge.Proffen skrev:kjoenik skrev:Et glimrende rør!Proffen skrev:Nei, nå har det vært stiltje her litt for lenge... ;D
mvh
Proffen
mvh
Proffen
Rørene brukes på utgangen i min Cary 303/300 cdp.
mvh
Ellers er jo klart Telefunken rør jeg "vet om", men synes de prises heftig ifht andre rør... Er jo iblant omtrent doble prisen av andre rør....
mvh
Proffen
Du kan prøve at flytte høtalerne lidt frem og se om det ikke gør lydbilledet større. Men jeg er enig du vil sandsynligvis miste noget bassfrostærkning.Proffen skrev:Kjartan, tror du høytalerne hadde profitert på å komme enda lengre ut på gulv, bort fra bak- og sidevegg?
Tenker nok at jeg kommer til å velge samme "løsning" som deg, Kjartan... In time... ;Dkjartanb skrev:Du kan prøve at flytte høtalerne lidt frem og se om det ikke gør lydbilledet større. Men jeg er enig du vil sandsynligvis miste noget bassfrostærkning.Proffen skrev:Kjartan, tror du høytalerne hadde profitert på å komme enda lengre ut på gulv, bort fra bak- og sidevegg?
mvh
Kjartan