Idag er jeg ute i streik, så da passet det jo å fyre i gang her heme...
Innledende inntrykk:
Større lydbilde, atskillig mer 3D-følelse, mer oppløsning, enklere å "skille" instrumenter fra hverandre (men fortsatt ikke slik at det er mulig å pin-pointe instrumenter og vokalister, men så er heller ikke pin-pointing min største interesse), vokalpresentasjon på høyt nivå (muligens med noe mindre "ropert"-effekt enn tidligere), totalt fravær av lyttetretthet...
Største bonus? Bassen, helt klart. Den er så dyp, så rå og gjør så mye med lydgjengivelsen at jeg reint blir skræmt...
Blir spanande å høre om forsterkerne har de musklene som skal til for å drive basselementene hurtig og korrekt nok. Det virker sånn... Det gjør i alle fall underverker ifht dynamikk, headroom, punch, "mektighet"...
En annen bonus er "musikaliteten" Larsen byr på. BKS`ene var ingen sinke der, men ditta var moro, sann.... ;D
Andre ting?
Førsteinntrykket var kanskje at mellomtonen ble anelsen "slankere". Om det er fordi Larsen er lettere å drive enn BKS`ene, er vanskelig å si noe konkret om just nå, men ser ikke bort fra det. Og da kanskje ting blir mer "korrekt", slik at mellomtonegjengivelsen virker anelsen slankere. Det kan også være at måten Larsen spiller sammen med rommet på, skiller seg markant fra BKS`ene, slik at jeg rett og slett må i gjennom en tilvenningsfase.
Det er i alle fall ingen områder som stikker seg ut i negativ forstand... Som det låter nå, føles det som om jeg bare kan skru opp volumet mer og mer, og det er ingenting som "faller sammen", slik BKS`ene kunne gjøre... Tvert imot bevares lydbildet og bare vokser og brer seg ut i rommet, med tilhørende punch i mellomgulvet... ;D Kanvel kanskje beskrives som at lydbildet bare blir mer storslått, desto mer jeg gasser på med volumrattet...
2 b continued...
mvh
Proffen