Da var gårsdagens lyttesesjon overstått, og jeg konstaterer følgende: Det funker! ;D
Synes det låter relativt mye slik jeg ønsker det, ut fra rammene/summene som er lagt ut.
Det var spesielt kjekt å kunne slå seg til ro med at de siste smågrepene som er gjort, funker som tenkt.
Det består i innvortes inngrep i hhv dac og høytalere, hvor Sense har montert på plass hhv en "jitter-fjerner" i dac`en og oppgradert mesteparten av delefilteret i høytalerne...
Ut fra tilbakemeldingene fra Sense og Nilsemann, virker det som om de også likte og hørte mye av det samme som undertegnede.
Eneste dumme nå er rommet. DET kunne vært bedre/annerledes. Som det er nå, blir det litt for "basstungt" når en sitter tilbakelent i sofaen. Det hjelper MYYYE å flytte seg frem på sofaputen, men da blir lyttestillingen litt "slitsom" i lengden. Det som fremfor alt skjer, er at bassen blir mer riktig, og lydbildet endrer ganske mye karakter til det bedre. Blir retten og sletten mer MUSIKK sånn.
Kunne jo seffern dra sofaen 0,5m frem hver gang det skal spilles og lyttes "seriøst", men det blir litt tungvint.
Synes ellers det er kjekt å ha Larsen-høytalerne, fordi de ikke er avhengig av en spesifikk sweetspot for å kunne kose seg med musikken. Det er fullt mulig å sitte nær sagt hvor en vil, og likevel få med seg 99% av det som gjengis i musikken.
Og som vanlig er det kjekt å kunne vase mainnskjit og blir kjent med ny musikk. Må si at den nyutgitte cdn med og fra Kenneth Sivertsen var en gledelig positiv overraskelse.
Og så vil jeg bare anbefale Glen Hansard/The swell season til ALLE! For en låtskriver og singer/songwriter! ;D
mvh
Proffen