PS Noise Harvester

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det virker som om mange får en betydelig "oppgradering" ved bruk av Noise Harvester.
Jeg skal få prøvd ut denne i systemet mitt også ;)

Er det noen som har plukket Harvesteren fra hverandre for å sjekke innholdet?

Jeg kom over en annen produsent av mulig tilsvarende komponent.
Russ Andrews The Silencer

Slik ser den ut innvendig

Noen med teknisk innsikt som kan/vil kommentere?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Det virker som om mange får en betydelig "oppgradering" ved bruk av Noise Harvester.
Jeg skal få prøvd ut denne i systemet mitt også   ;)

Er det noen som har plukket Harvesteren fra hverandre for å sjekke innholdet?

Jeg kom over en annen produsent av mulig tilsvarende komponent.
Russ Andrews The Silencer

Slik ser den ut innvendig

Noen med teknisk innsikt som kan/vil kommentere?
Har den to røde kryss inni? ;)

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Ble litt overrasket over effekten da jeg tok med en slik til den lokale "hifi-pusheren" for en liten test. Her ble virkningen relativt raskt konstantert selv om det kun blinket kun sporadisk.
Lydbildet åpnet opp, mere luft og rom, avslappet og naturlig på stemmer.
Det merkelige var at bassen virket å bli mere utflytende og udefinert. Dette er motsatt av det jeg opplevde hos meg den korte tiden den virket :-[
Dette må testes mere når jeg får en som virker, kommer forøvrig til å måtte forsøke med minst to siden den lyste nesten konstant hos meg

Hvilken erfaring har dere andre med virkningen i bassen?

mvh.
Jo, hos meg blir bassen definitivt mer pløsete. Jeg er egentlig ikke sikker på om jeg liker virkningen av denne dingsen i det hele tatt, - for virker det gjør den!. Hos meg blinker det så fort at det nesten er kontinuerlig lys (10Hz?) Men blir lyden bedre.......???

B

Back_Door

Gjest
Jo, hos meg blir bassen definitivt mer pløsete. Jeg er egentlig ikke sikker på om jeg liker virkningen av denne dingsen i det hele tatt, - for virker det gjør den!. Hos meg blinker det så fort at det nesten er kontinuerlig lys (10Hz?) Men blir lyden bedre.......???
Om det kan være vanskelig å forstå hvordan den kan gi en hørbar forbedring av lyden, vil din erfaring bli enda mer vanskelig å forstå. ???
Finnes det en logisk forklaring på hvordan det å fjerne støy fra nettet kan føre til mer pløsete bass?

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Jeg prøver ikke å gi noen forklaring. Jeg forteller bare hva jeg hører.

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Heihei

Jeg har et par spørsmål om strøm, egen kurs og NH`en

Saken er at denne er nå trygt i hus, men har ikke fått testet ennå, men observert litt hvordan denne blinker i takt med døgnet etc.

Jeg har egen kurs til anlegget mitt og har da selvsagt kobla NH`en til denne kursen! Men når jeg "dimmer" (denne lampa er kobla på stuekursen) så blinker hamstern som en helt, selv om hamstern står i anleggkursen og dimmerlampa på stuekursen, skal det være slik, eller er det da noe galt med kursen til stereoen?

Som dere skjønner, så har jeg ikke all verdens peiling på strøm, men synes bare det var litt merkelig at hamstern gav utslag på dimmern da de to ikke er kobla på samme kurs, er sikkert noen som har en grei forklaring på dette, for her må jeg melde meg ut! :)

MVH
Ole Borgenvik.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
961
Heihei

Saken er at denne er nå trygt i hus, men har ikke fått testet ennå, men observert litt hvordan denne blinker i takt med døgnet etc.

Jeg har egen kurs til anlegget mitt og har da selvsagt kobla NH`en til denne kursen! Men når jeg "dimmer" (denne lampa er kobla på stuekursen) så blinker hamstern som en helt, selv om hamstern står i anleggkursen og dimmerlampa på stuekursen, skal det være slik, eller er det da noe galt med kursen til stereoen?

Som dere skjønner, så har jeg ikke all verdens peiling på strøm, men synes bare det var litt merkelig at hamstern gav utslag på dimmern da de to ikke er kobla på samme kurs, er sikkert noen som har en grei forklaring på dette, for her må jeg melde meg ut! :)

MVH
Ole Borgenvik.
Det enkle svaretet er at det skal være slik (desverre). Dersom du kom unna støyproblemer ved egen kurs, var det jo strømrensing uproblematisk!
mvh.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.720
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Etter å ha lest en del på denne tråden, ble jeg såpass nyskjærrig, at jeg fikk lånt meg en Harvester. Den har nå stått i et døgn hos meg. Blinker ca 1-2 ganger pr time.
Trodde først den ikke virket, men så kom det et blink etter lang tid. Med så liten aktivitet er det vel strengt talt ikke noe vits for meg å innvestere i en slik?

mvh

Lars

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Det enkle svaretet er at det skal være slik (desverre). Dersom du kom unna støyproblemer ved egen kurs, var det jo strømrensing uproblematisk!
mvh.
Ok, takk for svar, da vet jeg at ikke det er noe galt :)

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
961
Etter å ha lest en del på denne tråden, ble jeg såpass nyskjærrig, at jeg fikk lånt meg en Harvester. Den har nå stått i et døgn hos meg. Blinker ca 1-2 ganger pr time.
Trodde først den ikke virket, men så kom det et blink etter lang tid. Med så liten aktivitet er det vel strengt talt ikke noe vits for meg å innvestere i en slik?

mvh

Det avgjør du ene og alene med ørene!
Har erfart at de faktisk virker også der blinkingen er relativ sjelden. Hos meg blinker den som f... nærmest konstant lys når husets 30 downlights er i bruk.

Lars

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Hmm, er litt skeptisk her jeg, jeg og samboern har testa 3 låter med hamstern, og min konklusjon er dette:

-Det roer seg litt ned?
-Er mer luft mellom instrumenter og vokal?
-Spilles litt røffere på gitaranslag og piano?

Noen som kan bekrefte at det er bl.a dette som blir bedre?

Synes ikke forskjellen var stor, men NOE var det vel.

EDIT: NOE bedre oppløsning?
:-/

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Heihei

MVH
Ole Borgenvik.
Hei!
Jeg har egen kurs til anlegget men også en annen kurs i samme rom og "forrom".
På denne kursen er det gulvvarme begge rom, et tilkoblet kjøleskap og en dimmer (vanlig gødelamper/skinne)
Det blinker alltid mer på sistnevnte kurs/kontakt enn på egen kurs (har to hamstere).
Altså mer støy på nevnte en egen, det er jo ikke dermed sagt at den "verste" kursen ikke også påvirker den andre.
Det er vel nettopp det som skjer ved at det er støy på nettet generelt, uten at jeg har noe svar på i hvilken grad f.eks. eventuelle naboers liknende støyopphav kan innvirke hos oss som vi gjerne skulle vært foruten.
Tror nok ikke det er uvanlig/umulig at det som skjer hos deg er ganske normalt, dog med mindre utslag enn på samme kurs?

Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1

mvh

Lars
Hei Lars!
Jeg tror nok du skal drøye noen dager før du eventuelt kokluderer med at det fortsatt vil blinke kun 2 ganger i timen.
I motsetning til enkelte andre her, så tviler jeg på noen nytteverdi verdt prisen, dersom den aldri "fanger" opp mer støy enn ca. 2 blink i timen eller ingen ting i det hele tatt.
Jeg skjønner liksom ikke helt hva den da skal "utføre" som gir bedre lyd, da den støyen den "lagrer" og utlader da ikke er tilstede.
Mvh.KW

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Hei!
Jeg har egen kurs til anlegget men også en annen kurs i samme rom og "forrom".
På denne kursen er det gulvvarme begge rom, et tilkoblet kjøleskap og en dimmer (vanlig gødelamper/skinne)
Det blinker alltid mer på sistnevnte kurs/kontakt enn på egen kurs (har to hamstere).
Altså mer støy på nevnte en egen, det er jo ikke dermed sagt at den "verste" kursen ikke også påvirker den andre.
Det er vel nettopp det som skjer ved at det er støy på nettet generelt, uten at jeg har noe svar på i hvilken grad f.eks. eventuelle naboers liknende støyopphav kan innvirke hos oss som vi gjerne skulle vært foruten.
Tror nok ikke det er uvanlig/umulig at det som skjer hos deg er ganske normalt, dog med mindre utslag enn på samme kurs?

Mvh.KW
Takk for flott svar KW

Det blinker like mye\lite på stereokurs som selve stuekursen, skal sies at jeg bor i borettslag, virker som naboene mine dimmer ganske kraftig :)

EDIT: Jeg dimmer ikke lenger etter å ha sett hamstern streve som pokker da jeg dimmer ;)

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Antall liker
2
Her har den største forskjellen komt i bassområdet. Bassen ble strammet opp og spillte dyper. ellers så kunne du høre små forskjeller i enkelte sanger at instrumentene ble skilt mer fra hverandre å kansje litt bedre dynamikk også.

Men nå ble min erfaring med nh veldigt negativ. siden alerede andre dag så sluttet den å virke. Kom et sterkt blått lys i den og en høy durelyd. etter det har den aldri blinket.

Så jeg fikk en avtale om å sende den i retur å få pengene igjen. effekten av den var helt oki, men om det var verdt pengene vet jeg ikke helt. Når den i tilegg ble ødelagt etter bare 1 dags bruk. Så tok jeg ikke sjangsen på en ny.

Nå bruker jeg Xindak VT1-GP under både cd-spiller og forsterker. Syns dette gir en mye bedre lydmessig gevins en det nh ga. Har fått et stor lydmessigt løft i hele lydbildet. Ble mer balanse og ro i alt. mange instrument kommer bedre fram. Alt skilles mer fra hverandre. Har fått en veldigt mye mer behagelig og fin klang i hele lydbildet :)

Eneste nh hadde bedre effekt på var bassområdet. vti-gp gir god effekt der den også, men blir ikke sammen dybden i bassen. Og det ble kansje litt strammere bass med nh'en

B

Back_Door

Gjest
Ser at enkelte har opplevd en del tekniske problemer med denne. Bør man dra den ut av kontakten når anlegget ikke er i bruk, for å redusere slitasjen?

O

om.s

Gjest
Ser at enkelte har opplevd en del tekniske problemer med denne. Bør man dra den ut av kontakten når anlegget ikke er i bruk, for å redusere slitasjen?
Mine funker perfekt etter måneder i konstant bruk, både med anlegget på& av, det du bør fjerne er O-ringen om ikke dette er gjort den har visst stellt til det med elendighet for endel.......

mvh

B

Back_Door

Gjest
Mine funker perfekt etter måneder i konstant bruk, både med anlegget på& av, det du bør fjerne er O-ringen om ikke dette er gjort den har visst stellt til det med elendighet for endel.......

mvh
Ok.
O-ringen har jeg allerede fjernet.
Det er nok riktig at de bare kan stå på hele tiden. Så lenge det ikke genereres varme, skal vel en slik sak heller ikke slites nevneverdig.
Min blinker forøvrig på en måte som nesten kan kalles flimring. Det gir faktisk en god følelse å se på, da man vet(?) at hvert blink har en rensende effekt ;)
Selv på mitt nåværende beskjedne anlegg, anes en forbedring i spesielt diskanten. S-lydene er mer avslepet og behagelige.(med forbehold om mulig placèbo ;D)

O

om.s

Gjest
Ok.
O-ringen har jeg allerede fjernet.
Det er nok riktig at de bare kan stå på hele tiden. Så lenge det ikke genereres varme, skal vel en slik sak heller ikke slites nevneverdig.
Min blinker forøvrig på en måte som nesten kan kalles flimring. Det gir faktisk en god følelse å se på, da man vet(?) at hvert blink har en rensende effekt ;)
Selv på mitt nåværende beskjedne anlegg, anes en forbedring i spesielt diskanten. S-lydene er mer avslepet og behagelige.(med forbehold om mulig placèbo ;D)
Placebo er da alltid velkommen så lenge det bringer noe godt med seg ;) ....

Tenk da bare på hva dette muligens kan medvirke positivt når prosjeektet er i havn  :D ;D ...

mvh

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Hei

Har nettop fått NoiseHarvester i posten. Denne o-ringen...kvar ligg den? På innsida?

Mvh

B

Back_Door

Gjest
Placebo er da alltid velkommen så lenge det bringer noe godt med seg ;) ....

Tenk da bare på hva dette muligens kan medvirke positivt når prosjeektet er i havn  :D ;D ...

mvh
Der har du jaggu meg et godt poeng ;)
Kanskje denne lille saken blir den faktoren med det gunstigste forhold mellom pris og resultat.. ;D

O

om.s

Gjest
Der har du jaggu meg et godt poeng ;)
Kanskje denne lille saken blir den faktoren med det gunstigste forhold mellom pris og resultat.. ;D

;D ;D ....

mvh

O

om.s

Gjest
Hei

Har nettop fått NoiseHarvester i posten.  Denne o-ringen...kvar ligg den? På innsida?

Mvh
Den ligger mellom det løse stikket og selve boksen, tredd inn på de to kontaktene som stikker ut fra boksen, den skal være løs, er det ingen er det heller ikke noe problem ;) ....

mvh

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Da er den nok fjernet av butikk.
Alt ok. Takker.

Mvh

Den ligger mellom det løse stikket og selve boksen, tredd inn på de to kontaktene som stikker ut fra boksen, den skal være løs, er det ingen er det heller ikke noe problem ;) ....

mvh
:) :) :) :) :) :) :) :)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
394
Noen som har åpnet vidunderet og knipset noen bilder av innmaten enda?

Hadde vert interesant å se disse såkalte "pretty tricky ciricutary"

B

Back_Door

Gjest

Er det noen grunn til å tvile på teknikken?
Ser jo tydelig at f.eks. en lysdimmer påvirker frekvensen av blink. Dette er vel ikke noe kvasivitenskapelig hokus pokus, men egentlig ganske enkel teknikk. Eller tar jeg feil?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
394
Er det noen grunn til å tvile på teknikken?
Ser jo tydelig at f.eks. en lysdimmer påvirker frekvensen av blink. Dette er vel ikke noe kvasivitenskapelig hokus pokus, men egentlig ganske enkel teknikk. Eller tar jeg feil?
Man trenger vel ikke tvile selv om man vil se? Uansett så er det vel ikke noe stort triks å manipulere den demoen som er vist i denne videoen det er linket til tidligere i tråden.

M

Mr._X

Gjest

Joda, den  er åpnet! Inneholdt mer enn jeg hadde trodd... ::)

M

Mr._X

Gjest
Nei, beklager. Tok ikke bildet av baksiden på printet.
Burde jo selvsagt gjort det! :-/

Mener å huske det sitter en motstad på baksiden.

Ellers var det ikke så lett å få ut printet da det var limt godt.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Nei, beklager. Tok ikke bildet av baksiden på printet.
Burde jo selvsagt gjort det! :-/
Det er ingenting her du trenger å beklage, ingen bilder du trengte å ta, ingen meninger du må ha, med mindre du har et brennende ønske å ride med "the paranoid possé"

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
394
Det er ingenting her du trenger å beklage, ingen bilder du trengte å ta, ingen meninger du må ha, med mindre du har et brennende ønske å ride med "the paranoid possé"

Bad trip?

K

kbwh

Gjest
Kom an, kjør på. "Siste platekjøp"-tråden har nesten dobbelt så mange innlegg.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Var jo litt moro å lese at søta bror bare er et år for seint ute da ;D

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Jeg synes den kvite virker best. Blir så mørk lyd med den svarte... Men nesten helt sort bakgrunn ;D

Dessuten matcher den kvite med underbuksa mi.

PK

Topp Bunn