ptb`s vinylverden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    He-he:)
    Ja, har jo litt "tvangstanker" i forhold til slikt, men akkurat i dette tilfellet er det nok et snev av tilfeldighet også. Det er ikke helt enkelt å få 8 stk kryssporskruer til å stå helt likt samtidig med at man skal dra de til med omtrentlig samme moment. Men, det er ikke så store avviket på det andre hengslet heller.

Mer kritisk er det med montering av PU - ihvertfall i de tilfeller der man bruker rettsporskrue. De står jo og lyser midt i glaninga. Har PU´n gjenger i huset, så er det ikke gitt at det blir rett. Slike skruer burde derfor kun vært produsert med Torx:)

De som ikke slurver med slikt er produsenter av litt mer kostbare våpen (her en Purdy)

b099aec16eb100732fd33a2b9f98b5d9.jpg

Her ser man 5 stk skruer på låsekassa - og alle er helt på linje. Slik er det på alle skruer på et slikt våpen. Snakk om pirkete håndtverk. Dette er tross alt maskinskruer som skal dras til med et gitt moment. Her må mao alt tilpasses nøye - før sporet i skruen lages, og at den graveres. Disse våpensmedene setter sin ære i at det blir tilnærmet 100%.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.118
    Torget vurderinger
    24
    Var innom Purdy sist jeg var i London. Jeg jakter ikke, og har ikke greie på skytevåpen, men dumpet innom fordi jeg så fine klær og kniver i vinduet, men med slike våpen kan man jo ikke annet en å bli fascinert. Fikk ikke de børsene ut av hodet før jeg kom til J.D Classics ... Godt håndverk er en glede uansett hva det gjelder.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.673
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser bra ut de hengslene,
    må si du er flink til å finne løsninger.

Onzow virker.
    Man der jo at møkka på nåla blir igjen i gelen.
    Det er bare gunner som har noia fordi han er så redd for snurrebassen sin.
    (dvs -begge to:p)
    Må da være lov å verne godt om det lille man har, ffs!:p

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Var innom Purdy sist jeg var i London. Jeg jakter ikke, og har ikke greie på skytevåpen, men dumpet innom fordi jeg så fine klær og kniver i vinduet, men med slike våpen kan man jo ikke annet en å bli fascinert. Fikk ikke de børsene ut av hodet før jeg kom til J.D Classics ... Godt håndverk er en glede uansett hva det gjelder.
    Jeg skjøt faktisk endel som ung, og min bror var første styreformann i Arquebus Krigshistorisk Museum så deler av oppveksten ble foretatt med deres 2 verdenskrig våpenarsenal i huset, komplett med luftvernskanon i kjelleren og lavetten i hagen. Så at jeg har fått en fascinasjon finmekanikk og presisjon er kanskje ikke så rart? :cool:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.015
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det støvlokket ble like vellykket som resten av spilleren. En skikkelig gjenfødt klassiker du har der , og den ser jo ut til å være kjøpt ny !
    Og detaljene på det våpenet - wow . Enig at det er lett å bli fascinert av håndverk på det nivået der. Rett og slett stor kunst.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ....før jeg kom til J.D Classics ... Godt håndverk er en glede uansett hva det gjelder.
    Grei "bilsjappe" det der @Fosse:)
    Det hadde vært interessant med et besøk der, så vel som hos Purdey. Men, de åpner neppe dørene til det aller helligste for en drop-in turist fra Norge:eek:

Min dragning mot fasinasjonen for mekanikk er en helt klar medvirkende årsak til interesse for vinyl og vinylsnurrer. Det samme gjelder for andre mekaniske innretninger også, det være seg motoriserte doninger på 2 eller 4 hjul, mekaniske ur, eller noe så "enkelt" som en helautomatisk dekksliper i @Scrooge-regi:) (har ikke noe digitalt bilde av den @Scrooge, men det kan sikkert du vippe inn i tråden).

Godt håndverk lar jeg meg imponere av, uansett hva det egentlig gjelder - fra salmakeri og pauting, via Tourbillon-verk, til gravering - type det som fremgår på låskassa til den avbildede Purdy´n. Eller, for den saks skyld - noe så "lett" som å bøye ei stålstang:rolleyes:

Når jeg bygde chopperen, tilbake i 2004, så skulle det som seg hør og bør på en slik innretning være en sizzy-bar. En kompis, som i sin tid gikk smed-lære og i flere år jobbet med det, påtok seg den oppgaven.

Emnet var massiv syrefast 17mm stav og denne ble varmet og håndbøyd til sin endelige form (inkl "skjult" innfestring av bakskjerm). Selv oppe i buen er det minimal antydning til strekkmerker i ytterkant, ei heller "fettvalker" i innerkant samtidig som den er rund og ikke oval eller annen form for misformet. Etterarbeid besto kun av polering.

Man fikser ikke slikt uten en viss form for kunnskap og erfaring med hvordan stål oppfører seg under oppvarming. Rett og slett godt håndverk:)

tilpasning sete (Small).jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nå over til litt musikk.

Jeg nevnte vel tidligere i tråden at jeg på et tidspunkt ville komme tilbake til Sparks, som har vært et av mine favorittband. Vel og merke den tidlige epoken av deres karriere – som jeg kommer litt tilbake til.

Jeg ble tidlig innviet i Sparks´musikk, da min eldre bror hadde både Kimono my House og Propaganda i sin samling. De ble ofte spilt – av både han og meg. Når Indescreet så kom ut i 75 ble den kjøpt inn for surt ervervede lommepenger (og kanskje et lite ekstra bidrag). Det var – og er ei kjempeskive det også.

Jeg har alltid hatt litt problemer med å kategorisere musikken til brødreparet Ron og Russel Male innenfor en genré. Pop, rock, prog eller...? Det er ganske variert og temmelig melodiøst, og innenfor hvilke genré skal man plassere låter som Under the Table, Looks Looks Looks og Without using hands – alle fra Indescreet? En hærlig mix og underholdende er det, og de til tider rett så underfundige tekstene gjør sitt til at jeg rett og slett blir i godt humør av å lytte til Sparks:).

DSC01823.jpg

I et spedt forsøk på å rangere albumene på et vis, så vil jeg ranke Propaganda øverst, tett fulgt av Kimono my House. Begge disse albumene kom ut i 1974 og holder mål tvers igjennom, selv i dag 43 år etter.

Neste på min liste er og blir Indiscreet fra 75, etterfulgt av andrealbumet A woofer in tweeters clothing som kom i 72 og debut-albumet som kun het Sparks fra 71. Deretter følger Big Beat fra 76 og Introducing som ble utgitt i 77.

Alle disse 7 albumene (avbildet - der platen 2 originals er en utgivelse med dere to første album) er fra den tidlige epoken og samtlige album synes jeg er meget bra.

Så gikk det et par år, og i 79 var det klart for et nytt album som det bare var å handle inn umiddelbart. Kom hjem og la den på tallerken, stift på plata og – hva i hælv.... var det her?:mad:
    Armliften fikk kjørt seg i hyppige intervaller i små snutter gjennom hele side A, men dette var langt fra noe Nr. 1 In min Heaven. Hele skiva var rett og slett plagsom Synth/Disco. Ikke engang da Queen gav ut The Game har jeg blitt mer skuffet over et plateslipp. Dette var totalt uinteressant, og bedre skulle det ikke bli med den neste plata (Terminal Jive) heller. Akkurat samme greia. Dette bandet var nå ”dødt” i mine ører:(.

Gjennom årene som fulgte på 80-tallet ble det ikke nevneverdig bedre. En og annen låt var grei, men langt fra at jeg gadd å kjøpe noen album. Først i 97 kom det noen lysglimt på albumet Plagiarism det noen av de gode gamle låtene var å finne i ny (bl.a. orkestral) innpakning. På neste album (Balls) var det tilbake til synt-pop, mens Lil´ Beethoven fra 02 igjen kunne by på til tider underholdende låter – igjen med orkestrale arrangement. De to påfølgende album beveget seg litt i retning ”gamle dager”, men allikevel ingen høydare.

I 2009 ble albumet så The seduction of Ingmar Bergman sluppet, og dette var et bestillingsverk fra Sveriges Radioteater som en radiomusical. Det hele ble presentert i en spesiell oppsetting på Södra Theatre i Stockholm i 2009, og samtidig sendt live på Svensk Radio. Spesielt album – å ja.

Det var helt frem til omtrent akkurat nå det siste som Sparks har sluppet, men for kun et par dager siden kom nyheten om at det i september vil slippes et nytt studioalbum (deres 23de) Hippopotamus. En single med samme tittel som albumet er sluppet, og den leder faktisk tankene litt tilbake mot slik de låt i gamle dager - om enn kanskje noe monoton i lengden. Men, tør vi allikevel håpe at.......

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Noen plater fikk nytt hjem i går.

DSC01826.jpg

Dermed er alt av Supertramp og Rainbow i hus og alt det relevante i Oldfield-katalogen lige så.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ref innlegg #343.
    @TT var innom en liten tur i dag også med noen flere steinkaker, så nå er produksjonen i gang:

DSC01838.jpg

2 stk ferdige og flere som venter på samme skjebne. Det finnes jo å få kjøpt noe tilsvarende, men jeg synes det er mer moro med sjølgjort laget fra the real thing :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Veldig coole coasters, ptb! Tar du bestillinger, eller?
    Morsomt med Sparks-gjennomgangen din. De tre første skivene deres hadde jeg også et sterkt forhold til. De står i hylla enda. Men så datt jeg av. Tror jaggu de må finnes fram!

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    De ble tøffe ptb, men tomt glass da mann? ;D
    Ble drukket tomt under innstilling av kameraet, hvilket kan bero av 3 alternative årsaker:
    a) For komplisert kamera å stille inn
    b) For lite glass
    c) Drikker for fort

;)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Noen flere plater er innlemmet i samlingen:

DSC01840.jpg

Semper Femina etter tips i tråden til @Blues. Bryter Later må jo finnes i en samling, og det samme gjelder vel Cohen´s avskjed. Melua´s In Winter var litt mer spontankjøp, men viser seg å være ei stemingsfull skive.

DSC01841.jpg

Selvom jeg har både DSOTM og WYWH i 2011-pressinger og UK´s fra opprinnelsesårene, så er det så mye usikkerhet om disse 2016-pressingene er nye re-masters i forhold til de fra 2011, eller ikke. Like greit å få de i hus - just in case. Tok likegodt med Animals også, selvom jeg har en mint UK-pressing fra før. En Limited re-master av Scorpions beste skive er også grei, og den har jeg forsåvidt ingen originalpressing av heller.

På vei inn er også Imelda May´s helt ferske skive - Life Love Flesh Blood. Her har rock`a´billyn´n fra tidligere utgivelser måtte vike for et countryrock-preget album:

ArticleSharedImage-68775.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mange gode platekjøp.:)
    Jeg har litt ymse erfaringer med Back to Black mht lyd/pressinger.
    Five Leaves Left er min Drake-favoritt. Tror min repress er på Back to Black,(m forbehold), og den er bra.

Den Katie Melua plata er overraskende god, med mye kvinnelig korsang og meget god lyd!
    Den er vel kanskje ei slags juleplate, eller vinterplate, men Winter is Coming!
    Nå snør det igjen her hos meg!

God helg.

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    BTB er vel ikke akkurat kjent for de beste pressingene. Det har vært mye variert, men Drake skiva var på tilbud til en pris tilnærmet et lurvete brukt eksemplar, så får jeg håpe lyden er over snittet av BTB generelt.

At vinteren er seiglivet i år er det ingen tvil om. Kom jaggu meg noen snøfjon på formiddagen her også. Selv om det er grønn plen her, så det meldes om eksemplarisk skiføre bare noen få km herfra (litt opp i Nordmarka).

God helg herfra også:)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    "Bryter Layter", som alt av Drake, er selvskreven i ethvert hjem som kaller seg møblert. Så da kan vi slutte at det nå også er møblert hos ptb.
    Det gratuleres og ønskes god fredag. 8)

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Pokker å det svinger her inne:)

Forrige dagen erklært heeeeelt utafor da en viss RLJ-skive ikke er i porteføljen:cool:, men nå er jeg heldigvis tilbake i varmen - fra et møblert hjem til og med. Slett ikke verst på en fredag;).

God fredag til deg i Hølen - og alle dere andre som måtte snuble innom tråden. Min helg tilbringes noen steinkast sørafor den perlen som huser @Impulse. Nå er det fyr i ovnen her, rødvin i glasset - og hvert øyeblikk skal kveldens entrecote tilberedes:)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Brått ble det sommer i hovedstaden. 19,5 grader logget i skyggen her kl 20.30, hvilket er helt innafor til årstiden å regne. Det ble rett og slett varmt å tilberede kveldens måltid i solsteika på terrassen:) Gost man kunne kompensere varme- og væsketapet med å lempe innpå et par skvetter med Nøgne Ø:cool:
    Parallellt med et par slike kalde og tilbereding av mat ble Krall`s siste (kjøpt i dag) lyttet til.

DSC01844.jpg

I motsetning til hennes siste utgivelser her hu her tilbake i en genré som vel kan omtales som soft-jazz. Ikke hennes beste utgivelse, men den har helt klart et par meget gode låter.
    Gleder meg uansett til konserten i oktober.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Omtrent akkurat 2mnd siden forrige postering i denne tråden tilsier at det går ordentlig på lav-gir om dagen mht både vinyl- og hi-fi relatert aktivitet.
    Waters´siste er selvfølgelig anskaffet og gjennomspilt, men det er neimen meg ikke mye utover det av tid som har blitt tilegnet lytting til verken det ene eller det andre.

Men, under siste opphold i vårt naboland mot øst ble det også tid til litt sosialt, og da avla vi Abba-museet et besøk.

IMG_0115 (Small).JPG

Museet er verd et besøk, og man må ikke være noen utpreget fan for å finne det interessant. Tross alt er jo ABBA en vesentlig del av pop-historien.
    024 (Small).JPG

Men, for de ihuga fans, så er det en rekke interaktive attraksjoner, der du kan synge med, stå på scenen, lage din egen musikkvideo osv.

022 (Small).JPG

Bjørns legendariske gitar

023 (Small).JPG

Rekonstruksjon av Polar Studio

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Siste kveld av ferieopphold i Villefranche - en av perlene langs rivieraen. Villefranche er også bukta der de virkelig store private yacht' ne ankrer opp.
    Så var det forrige dagen da en av de største (lengste) i verden ankret opp:
    image.jpg

Elendig bilde (gammel lPad).

Rising Sun er 183m og kostet ca 200 mill USD å bygge, og verdien i dag ligger på ca 300 mill USD:eek:

Hva er så relevansen her - i forhold til Hi-Fi/musikk. Jo, Rising Sun eies av David Geffen - som stiftet Geffen Records.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det har i senere tid vært diskutert ulike rimelige måter for rengjøring av plater i en tråd. Bl.a var børsting med kullfiberbørste en av greiene - og hvor effektivt det egentlig er. Gjorde et forsøk på det med ei uvaska brukt plate.
    Her er resultat etter gjentakende børstinger men periodisk rengjøring av børsten:

1708212015_3.jpg

Neste var et forslag om å bruke en vaskeblanding (vann, eddik og litt såpe) med temperatur på ca 40 grader og våtvaske platen med grytesvamp. Her var resultatet noe bedre (samme plate), men fortsatt mye støv/møkk i rillene:

1708231816_0.jpg

Så kjørte jeg den samme platen i ultralydvaskeren, og da ble det et vesentlig bedre resultat:

1708281719_2.jpg

Her et bilde tatt rett ned i rillene:

1708281738_1.jpg

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.226
    Torget vurderinger
    10
    Kullfiberbørsten har vel aldri vært ment som særlig egnet for dyprens for skitne plater. Men synes den er grei for å ta lett overflatestøv av ellers rene plater. Har i tillegg VPI 16.5 som er grei å bruke og fungerer bra, så den holder til mitt bruk, selv om den selvfølgelig ikke kan måle seg med en ultralydvasker.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kullfiberbørsten har vel aldri vært ment som særlig egnet for dyprens for skitne plater.
    Det er riktig, men et spørsmål om dens effektivitet for å rengjøre plater ble på sett og vis dokumentert.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Avla Horten-messa et besøk på lørdag. Det var jo greit vær for en MC-tur:). Traff bl.a EvoII, Impulse, Jorwed og Dyret der.

Som andre messer så gir det jo egentlig ikke så mye konkret av seg. Stort sett er jo alle vurderingsfaktorer ukjente, og man kan ikke annet enn å mene noe om hvordan de ulike oppsett låt i akkurat det rommet - ofte på "helt" fremmed musikk. Men, allikevel - noe interessant var det jo (Doxa, NAT m/PCM, NSD m/Leben/Blumenhofer og Duet Audio for å nevne noen som hevet seg fra mengden).
    Duet viste forøvrig den nye Thorens TD-907, men fikk ikke spilt på den da de hadde tatt med feil motvekt:eek:. Lekker var den dog, tross "fæl" pris:(.

thorens_2.jpg

På EC´s ECG-1 satt det også en mildt sagt sjelden PU. De forsøkte jo å få til en løsning med PU´r produsert av SoundSmith under eget navn, men for høye krav til volum stoppet det prosjektet. Etter sigende finnes det totalt kun 5 stk basert på ulike kombinasjonsvarianter fra SoundSmith´s eget sortiment.

Electro-ECG1-PU.jpg

Utover det var jeg en snartur i byen i dag og plukket opp disse:

DSC01969.jpg

Gilmour-boksen er mildt sagt lekker:)

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ikke akkurat helt fersk nyhet, men - allikevel.

I mai i år kom den første nye låta fra Ritchie Blackmore´s Rainbow på 22 år ut.

Samtidig ble det også sluppet en (ikke fullt så bra) re-innspilling av I Surrender m/Romero på vokal.

Det er foreløpig ikke noe som tilsier noe nytt album, men foreløpig er det satt opp 3 konserter i 2018.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nå har jeg vært igjennom det jeg vil karakterisere som de mest hektiske og mentalt påkjennende 13 dager i mitt liv hittil:eek:.
    23 år siden tilsvarende situasjon sist.

Saken er at vi etter ca 1 1/2 år med "boligjakt" fikk tilslag på en leilighet for akkurat 14 dager siden i dag. Så var det i gang med prosessen for å få vår bolig ut på markedet raskt. Da måtte vi jo rydde klart til både fotografering, kommende visninger, forberede prospekter osv. Joda, selv om megler gjør mye av jobben, så er det jaggu litt av hvert man må bidra med selv også:).

Den mentale påkjenningen har i hovedsak dreiet seg om en god bit uro i kroppen mht at markedet og salg er tregere og mer uforutsigbart nå, enn for et drøyt halvår siden. Vi var jo på sett og vis "avhengige" av å få solgt til en akseptabel pris.

Det salget landet heldigvis på første runde - i går, og vi havnet ut med smørsia opp. Godt å få alt avklart og konkretisert - og hele greia (både kjøp og salg) gjennomført på 13 dager:cool:.

Om alt går etter planen, så er vi dermed på flyttefot rett over årsskiftet. Mao ikke så alt for langt frem i tid, og deler av HiFi-utstyret som ble pakket ned i forb. med visning kan like godt stå emballert til vi flytter.

Den nye leiligheten vil ha betydelig innvirkning på mine fremtidige muligheter med Hi-Fi og musikk:
    Det vi flytter til er, med sine 98kvm, forholdsvis romslig (i hvertfall for 2 personer) og er over 2 plan. I det som er en loftsetasje er det 2 soverom og ei loftsstue. Loftsstua er ikke gedigen, men tilstrekkelig til at det vil bli et rom der lyd får en viss prioritet. Så, selv med rommets fysiske begrensinger og noen andre små kompromiss vil jeg ha vesentlig bedre forutsetninger for å få bedre lyttefasiliteter der, enn i dagens stue med dens større kompromiss. Ikke minst så slipper vi nå å "sloss" om å bruke stua.

Samtidig vil det settes opp et anlegg nr 2 i stua i første etg, som skal være deacent nok til å nyte musikk der også, men da noe lavere prioritet i forhold til rommets øvrige funksjoner. Har et par med VA Mozart Grand stående og en Naim Uniti Star på vei inn som pr. dato er tenkt plassert der. Begge de komponentene innehar en WAF som må kunne sies å ligge over snittet. En av platespillerne vil nok også få plass der.

Men, det kan hende at det blir omrokkeringer på hvilke høyttalere som havner hvor. Kanskje SF´ne fungerer bedre i stua nede og VA´ne bedre i loftsstua. Kanskje en av de må byttes til noe helt annet. Man vet jo ikke slikt før det er testet i praksis.

I tillegg vil (selvfølgelig) ett av soverommene i loftsetasjen være mitt hobbyrom, der tanken er å ha et lite anlegg i tillegg til head-fi løsningene.

Det blir nok mer "drodling" rundt dette etter hvert i denne tråden.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.226
    Torget vurderinger
    10
    Dette blir nok bra på alle måter, ikke minst mht. plass å boltre seg på, 2 anlegg i huset osv. Gratulerer!

• Liker

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.673
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    98 kvm på to personer er rene luksusen, spør du meg. Grattis nok engang, ptb. Du høres lettet på telefonen, ja!;)

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med salg og ny bolig ptb:) hvor sånn ca har du endt opp nå?
    Takker - til dere andre også:)

Postnr 088x, hvilket (for aktiviteter du bedriver litt med) vil si gangavstand til Nordmarka:).
    Skal se om det ikke byr seg en anledning utover våren til å få luftet Roubaix´n også innover den dalen der EBH ofte har sine treningsturer. Da har jeg jo en å henge på med:rolleyes:

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Godt å høre, ptb! Gratulerer med gjennomført salg, kjøp og derpå følgende lave skuldre. Eiendomshandel er vanvittig hektiske greier!

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Eiendomshandel er vanvittig hektiske greier!
    Takker:)
    Hektisk? Noe så gæli og det;)

I og med at dette har vært en langvarig prosess (fra å bestemme seg for å flytte på seg, til å ha landet), så har vi jo i påvente av...., satt en del andre ting litt på vent også. Nå kan det planlegges med litt lengre horisont igjen.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.673
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Husker vår forrige leilighet. Allerede ved kjøp, så visste jeg at vi ikke kom til å bo der veldig lenge. Vi pusset opp, og etter det ble ikke et bilde hengt opp fordi vi ikke ville lage hull i veggen. Ble boende der i fire år før vi hadde råd til noe bedre. Litt lavere skuldre ang hull i veggen nå, men kvier ennå i det lengste å borre.:rolleyes:

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det må jeg si gikk unna! Gratulerer! :):):)

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Da fikk jeg akkurat beskjed om at det nå står og venter en slik til meg i butikken:

uniti_star_3.jpg

Tok jaggu sin tid. Naim skulle opprinnelig lansert denne nye serien i januar, men først nå i oktober kom de på markedet:eek:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.673
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis nok engang. Synd du er uten anlegg i noen mnd. Jeg kan jo installere den her hos meg så lenge, som takk for hjelpen for innsatsen din i går ;)

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Er ikke uten anlegg, men deler av greiene er pakket ned. Hovedanlegget i stua er oppe og står igjen (gjenstår å koble opp RIAA). Ett headfi-oppsett m/både CD- og platespiller er også i drift;)

Naim´n får jeg ikke hentet før litt ut i neste uke, men da blir det vel å koble den til for litt prøvespilling neste helg tenker jeg, men da på Liuto´ne.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn