|
Høres spennende ut dette, håper bare effektrinnenen mine kommer snart !!!Man skrev:Fått testet 1.8 med. Aktivert Integer playback.
Endelig har lyden fra PM fått "roen" i seg, i motsetning til den klare, men også litt kjølige/friske lyden den hadde.
Det er også mer detaljert. En veldig tydelig forbedring over hele fjøla. Har jo ventet over 1år på dette, så det var virkelig på tide![]()
En liten oppdatering etter et par dager med Pure Music 1.8a med testing og lytting på "referanser" i musikksamligen min.atletico skrev:Da var versjon Pure Music v. 1.8 oppe og går.. Første lytteinntrykk stemmer bra med det jeg leser på andre forum, denne versjonen låter enda bedre en v.1.74..veldig, veldig bra..quad_lars skrev:Den er ennå ikke sluppet, men den skal komme 1. juni. Husk at USA ligger etter oss i tid.johnnygrandis skrev:Noen som har fått testet ut nye versjonen ? Kjører den stabilt.ayaboh skrev:NEW! Coming in Pure Music 1.8 (available June 1, 2011) (FREE update) include:
The unprecedented ability (for Mac OS audio file player software) to directly play DSD format (dsf / dff) audio files (real-time conversion to PCM during playback)
"Playthrough," which permits conveniently playing other computer audio sources (Internet radio, movies, etc.) through Pure Music, with full access to Pure Music's dithered volume control, 64 bit crossover, audio EQ plug-ins, NetSend streaming, metering, etc.
Native device integer support
File format or sample rate conversion and adding FLAC tracks now operate on contents of folders
Improvements to Gapless playback, especially with FLAC files
General usability and performance improvements, and much, much more...
Additional announcements to come on June 1...
PlayThrough fungerer også helt suverent. Testet litt med Wimp og dette låt faktisk veldig bra..! (Pass på nivået fra Wimp, er litt høyt inn til Pure Music !! )
Her må en først laste ned en driveren Channel D PAD å sette denne opp i lyd/midi panel som valg på lyd ut. så veksler man mellom Audio Playthrough og Audio file Player i Music Server valget oppe på menubaren på Pure Music.
Men det viktigste er at dette låter bare bedre en forrige versjon både med 44 , 88, 96, 192 khz filene mine gjennom Ayre QB-9. Nå går det i Steely Dan "Everything must go" i 24bit/192 khz versjon...helt nydelig dette!
Spent på hva andre opplever med den nye versjonen av Pure Music.
atletico
Både 1.74 og 1.8 er sikkert bitperfekte. Jeg begynner å lure litt på hva som egentlig menes med bitperfekt. Det er ingen tvil om at disse to versjonene er ganske forskjellige og hvis 1.74 er "nøytral" så er ikke 1.8 det, eller visa versa.KW skrev:Interessant lesing.
Dersom forskjellige "versjoner" gir slike resultater, hvordan kan vi da vite om og hvilken som er tilnærmet nøytral?
Dette vil jo da kunne gi forskjellige resultater fra anlegg til anlegg (fordi de jo også er forskjellige)
Derfor kan det som en synes er en fremgang/forbedring fort være det motsatte for en annen.
Akkurat det kan jo være greit nok, men er vi da ikke inne på at disse programmene egentlig har en form for EQ?
Kan selve avspillingsprogrammet(ene) inneholde EQ og likevel være bitperfekt?
Hva skjer i så fall?
Frem til dacen (min og andres) kommer jo signalene som enere og nuller og så langt mine evner strekker seg så må jo forskjellen ligge der for å kunne få med seg en forandring av frekvensresponsen........eller?
Mvh.KW
Jeg synes dette er et betimelig spørsmål.KW skrev:Kan selve avspillingsprogrammet(ene) inneholde EQ og likevel være bitperfekt?
Da her jeg endelig fått løst dette problemet.Bent skrev:Spiller fra ekstern USB-disk og hybrid memory play er avhuket, men det går opptil 1 minutt fra en sang er ferdig til neste sang begynner og Loading track to memory kommer fram på skjermen.
Har brukt Pure Music 1.8a i integer-mode siden den versjonen kom med memory play (NB.ikke hybrid memory)Man skrev:Noen andre som sliter med at Pure Music 1.8a fryser hele maskinen?
Har prøvd å bytte USB-porter. Jeg bruker utelukkende PM i integer-mode, så jeg vet ikke om dette skjer i vanlig modus, men jeg tror ikke det.
Bruker Mac Mini 2010. (Forresten er det nest innerste USB-port som er den fordelaktige å bruke på denne modellen)
He..he.. jeg har det tydligvis ikke så travelt som deg da..heldigvis. Dette gjelder jo bare alle Hi-Rez album. Dette utgjør foreløpig 2-3% av musikken min da..Brasse skrev:2-3 sek mellom spora må jo være meir irriterende enn å bli lugga i nasehåra når du hører på live-album?
D-Pad driveren var noe dritt ja, påvirket også lyden fra PM i negativ retning....Fikk heldigvis fjernet den med samme linken.Man skrev:Tror muligens det har noe med D-Pad driveren som krasjer OSX.. Det er ikke verdt å installere denne dr*****...
Men den vil tydeligvis ikke forsvinne selv om jeg velger uninstall. Plutselig er den der igjen.. Får prøve uninstall igjen og ta en reboot for sikkerhets skyld.
edit: avinstallerte og sjekket at den ikke lengre var i audio midi. etter en restart var den der igjen plutselig..
edit 2: fant fix'en http://www.channld.com/Uninstall Channel D PAD r1.app.zip
Greit og vite, da skal jeg vente litt med å innstalere Lion siden jeg bare bruker Mini'en til iTunes/PM og Plex.johnnygrandis skrev:PM krasjer titt og ofte med Lion installert spesielt etter at jeg oppgraderte til nyeste versjon av Programmet som skal ha bedre støtte for Lion :,... Schit er vel ikke annet å vente når en stiller seg først i køen ;D
Kjørte du oppgradering til Lion, eller har du tatt Clean Install?johnnygrandis skrev:Vurderer og nedgradere til Snøleoparden igjen, rimelig fort gjort da jeg har ett image på usb pinne. For se om det kommer noen oppgraderinger i nærmeste fremtid.
Oppgradering. Kanskje jeg burde kjørt en cleaninstall men det var nesten ingenting på disken. Jeg hadde brukt 10Gb.Cappuccino skrev:Kjørte du oppgradering til Lion, eller har du tatt Clean Install?johnnygrandis skrev:Vurderer og nedgradere til Snøleoparden igjen, rimelig fort gjort da jeg har ett image på usb pinne. For se om det kommer noen oppgraderinger i nærmeste fremtid.