Pylon audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Angrer litt på at jeg ikke kastet meg på det tilbudet.
    Ser meget kjekke ut de høyttalerne.
    Tror de kan passe godt til Yamaha-settet.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Vurderer et par Diamond 28. Må også kjøpe forsterker, noen med en formening om hvordan en Hegel H95 vil fungere med disse? Evt en NAD C368? Begge på OK tilbud nå under Black Week. Vil ha en forsterker med digital inngang, og helst Spotify Connect, andre tips?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Vurderer et par Diamond 28. Må også kjøpe forsterker, noen med en formening om hvordan en Hegel H95 vil fungere med disse? Evt en NAD C368? Begge på OK tilbud nå under Black Week. Vil ha en forsterker med digital inngang, og helst Spotify Connect, andre tips?
    Vil bare nevne at hvis du kan klare deg med Diamond 25, så ligger det et pent par på Finn til 6000 kr ... https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=280751672
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ja, jeg så de. Var og hørte på 25 hos Mala for litt siden, og fikk lyst på enda mer. De har to par med 28, og begge i finere finish enn de 25, til 11k, syns ikke det er så galt heller?
    Nei, det er jo 10k i avslag. Selv til full pris tror jeg det er veldig mye høyttaler for pengene. Mener jeg har lest at de liker litt plass rundt seg, da. Det har du kanskje mulighet til?
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det er jo 10k i avslag. Selv til full pris tror jeg det er veldig mye høyttaler for pengene. Mener jeg har lest at de liker litt plass rundt seg, da. Det har du kanskje mulighet til?
    Ja, hvertfall når det skal lyttes kan de trekkes ut. Skal også fungere i et TV-anlegg. Noen innspill på Pylon med mindre Hegel?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ja, hvertfall når det skal lyttes kan de trekkes ut. Skal også fungere i et TV-anlegg. Noen innspill på Pylon med mindre Hegel?
    Har dessverre ikke det. Men bare sånn rent på synsing – hvis ikke du skal spille grisehøyt, burde H95 holde greit kraftmessig. Både Diamond og H95 regnes vel for å være ganske nøytrale komponenter, så i utgangspunktet burde de passe sammen. Ville nok fått noen innspill fra Mala, som forhandler Pylon.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør...............
    Gjelder jaffal for Jasper-eierne!
    Bør være da shit som kommer inn i stedet

    mvh
    Proffen
    Det er rom relatert antageligvis, ikke noe "feil" med høyttalerene. Det er ikke noen hemmelighet at de pumper ut litt vel mye bass om de ikke har nok luft rundt seg.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Det er rom relatert antageligvis, ikke noe "feil" med høyttalerene. Det er ikke noen hemmelighet at de pumper ut litt vel mye bass om de ikke har nok luft rundt seg.
    Skjønner hva du mener.
    Heldigvis har jeg muligheten til meget god avstand til frontvegg.
    Null problem med 150cm, hvis jeg skulle føle for det.
    At de står ca halvmetern fra sidevegg er dog intet problem.

    mvh
    Proffen
     

    Lydbildeja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Innlegg
    239
    Antall liker
    418
    Melder meg inn her på overtid,kjøpte mine Pylon Diamond 28 i 2019 mener jeg det var.
    Fikk de for 7K inkl frakt,rett før pandemien kom og prisene gikk opp,meget fornøyd med kjøpet,høyttalerne og ikke minst lyden.
    Brukes døgnet rundt,er TV-en på er det lyd av høyttalerne. :)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Melder meg inn her på overtid,kjøpte mine Pylon Diamond 28 i 2019 mener jeg det var.
    Fikk de for 7K inkl frakt,rett før pandemien kom og prisene gikk opp,meget fornøyd med kjøpet,høyttalerne og ikke minst lyden.
    Brukes døgnet rundt,er TV-en på er det lyd av høyttalerne. :)
    Hva bruker du av elektronikk på de?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Jeg ser stadig for meg Pylon Jasper i ekte trefinèr med høyglans klarlakk:love:
    DET hadde vært noe det.
    Ville sett omtrent slik ut.
    1674632915148.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: KML

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har og/eller har hatt Jasper 25 og Ø Audio Icon og evt har noen erfaringer de ønsker å dele om forskjeller/signatur på disse to modellene?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Jasper 25 må være en av de høyttaler modellene som er mest omsatt på Finn for tiden
    6 par på finn i skrivende stund. Det er ekstremt mange sett i forhold til hvor mange som kjøper brukte høyttalere i prisklassen 25-35k.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Jasper 25 må være en av de høyttaler modellene som er mest omsatt på Finn for tiden
    6 par på finn i skrivende stund. Det er ekstremt mange sett i forhold til hvor mange som kjøper brukte høyttalere i prisklassen 25-35k.
    Og poenget ditt er? Om et produkt har god omsetning vil det også tidvis være flere tilgjengelig på brukten enn produkt som ikke har solgt like godt. Det er vel kjent at audiofile liker å bytte ut komponenter fra tid til annen pga nysgjerrighet på noe nytt , ikke nødvendigvis fordi det ikke spiller bra. Pylon gir utrolig mye for pengene selv til nypris kontra mye annet og gir vanvittig mye pr krone brukt.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Poenget.
    Det kan jo skyldes to ting.
    1.De selger mye mer enn andre høyttalere i samme prisklasse.
    2. De som kjøper de beholder de mye kortere tid enn andre kjøpere av høyttalere.
    Jeg er definitivt en av de rastløse, og har selv vurdert disse flere ganger.
    Men har backet ut pga antall par som selges brukt.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg har fulgt med litt på Pylon-annonser, og jeg synes vel å ha registrert at mange har solgt dem igjen relativt fort.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Enig.
    Det er nok ikke solgt like mange Jasper 23, så de er sjeldnere å se
    De hadde nok passet godt hos meg.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jasper 25 krever kanskje mer luft og avstand til vegger enn folk var klar over?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Jade 20 står høyt på ønskelista mi.
    Men ettersom jeg er rastløs når det kommer til høyttalere, så er det kun brukt som gjelder.
    Tror ennå ikke jeg har sett et brukt par på finn.
     

    Snusmum

    Fersking
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei. Prøvde jasper 25 mkII men måtte «nedgradere» til jasper 23. Stue på ca 30 kvm. Selv med EQ og plugger i bassporten var jasper 25 krevende i min stue. Låter fantastisk i riktig rom, men anbefaler å prøve før kjøp. Kan være at det er flere som har hatt samme erfaring?
     

    Røkrakare

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2021
    Innlegg
    121
    Antall liker
    180
    Sted
    Haslum
    Hei. Prøvde jasper 25 mkII men måtte «nedgradere» til jasper 23. Stue på ca 30 kvm. Selv med EQ og plugger i bassporten var jasper 25 krevende i min stue. Låter fantastisk i riktig rom, men anbefaler å prøve før kjøp. Kan være at det er flere som har hatt samme erfaring?
    Jeg har Jasper 23, (er nå til salgs forøvrig), men testet ulike høyttalere i samme klasse som Jasper 25. Og ja, det var noe krevende, spesielt da jeg har et hjørne. Så før jeg kjøpte Jasper 23, fikk jeg råd fra Mala hva som ville fungere best av Jasper 23 og 25. Det endte med 23, og bassen var ikke noe problem lenger.
     

    bandreas

    Fersking
    Ble medlem
    22.01.2023
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Heisann! Har så og si bestemt meg for å hente et par Jade Twenty i løpet av kort tid og lurer på hva folket tenker om å benytte Cambridge Audio Evo sammen med disse høyttalerne. Kan dette være en kurant match?
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har solgt unna høyttalerne mine for å finne noe nytt. Mens jeg nå leiter etter de rette har jeg koblet opp Pylon Topaz 20. Disse har jeg hatt noen år, og de brukes nå vanligvis til fjernsynet. Må si de imponerer stort. Jeg har forsøkt litt ulike forsterkere på de, og nå også et nytt rom; slik de står nå imponerer de stort, mer enn noen gang. Forsterkeren blir litt overkill, siden den koster 6 ganger så mye som høyttalerne, men poenget blir likevel at under de rette forholdene kan høyttalerne virkelig levere. Deilig og stram bass. Fin klang. Og alt dette for bare 8k den gangen de var i salg i 2016.
    346151883_166915139408714_4897403838457325743_n.jpg
     
    Sist redigert:

    Saltlakrits

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2017
    Innlegg
    8
    Antall liker
    45
    Någon som satt IsoAcoustics Gaia under sina Pylon? Undrar vilken gänga det kan vara?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg har solgt unna høyttalerne mine for å finne noe nytt. Mens jeg nå leiter etter de rette har jeg koblet opp Pylon Topaz 20. Disse har jeg hatt noen år, og de brukes nå vanligvis til fjernsynet. Må si de imponerer stort. Jeg har forsøkt litt ulike forsterkere på de, og nå også et nytt rom; slik de står nå imponerer de stort, mer enn noen gang. Forsterkeren blir litt overkill, siden den koster 6 ganger så mye som høyttalerne, men poenget blir likevel at under de rette forholdene kan høyttalerne virkelig levere. Deilig og stram bass. Fin klang. Og alt dette for bare 8k den gangen de var i salg i 2016. Vis vedlegget 921841
    Hadde også disse en stund og syntes de spilte veldig bra innenfor sine rammer. Savnet litt mer definisjon i toppen. Utrolig mye for kronene, særlig brukt.
     

    kicks

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    5
    Antall liker
    60
    Sted
    Troms
    Hyggelig gjenhør med stereo igjen etter å kun ha hatt lydplanke siden 2016 da forrige stereoanlegg ble solgt.

    Var ok pris på Pylon Diamond 28 på black friday så da sikret meg ett par. Godt fornøyd så langt

    Oppsettet består av:
    Pylon Diamond 28
    Yamaha R-N 803
    Rega planar 2

    IMG_0486.jpeg
    IMG_0487.jpeg
    IMG_0488.jpeg
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle
    Jeg har per i dag Pylon Diamond 30 i stueoppsettet. Merker jeg jeg er litt fysen på enten Jasper 25 mk2 eller Diamond 30 mk2. Er det noen her som har/har hatt Diamond mk1 og har hørt noen av de andre - og evt har anledning til å dele inntrykk av forskjeller/styrker/svakheter mellom disse modellene? 😇

    Setter veldig stor pris på evt deling av erfaringer. 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn