Har parret mine Jade 20 med
Norma Audio Revo IPA-80. Strømstærk forstærker der holder Jade 20 i et jerngreb. Masser af kontrol, dynamik, headroom og dyb, tight bas. Dette vel at bemærke uden at 12 tommer enhederne overloader mit lytterum. Hader for lidt bas - men for meget bas kan også ødelægge den gode, helstøbte musik oplevelse. Det er bare tilpas og godt proportioneret fra top, mellemtone og bund. Samtidig med at det er en helt vildt underholdende gengivelse med “fun-factor” og “toe-tapping”
Dette i et lytterum på cirka 26 kvadratmeter. Jeg har aldrig volumen over kl. 12! Hvis jeg nærmer mig kl. 12 er det HØJT uden at miste kontrol. Men det er sjældent at jeg lytter ved så høje lydtryk. Det er bare rart at have overskuddet og reserverne til rådighed!
Lytter hovedsageligt til rock, blues, pop, Indie, folk og jazz.
Lokie:
Hvor stort er dit lytterum og hvordan oplever du at Jade 30 “kobler“ til rummet?
Vurderet fra mine erfaringer med Jade 20, ville Jade 30 højest sandsynligt overloade mit lytterum, hvilket er årsagen til at jeg nysgerrigt spørger ind til det - igen er det vurderet ud fra mine præferencer og mit specifikke lytterum, hvor jeg oplever Jade 20 som noget nær perfekte i mine omgivelser.
Interesant at din Wiim + SMSL gjorde så stor en forskel! Hvorfor ikke bruge pre-delen i Cayin og bruge den som ren integreret forstærker, wiim som streamer og SMSL som DAC?
Du skal i øvrigt regne med noget spilletid 150+ timer og mere. Så åbner de gradvist mere og mere op. Det er min erfaring med Jade 20.