Pylon audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har Diamond 30, og har hatt og har hatt Diamond 30 og Emerald 25 samtidig, men foretrekker Diamond 30 foran Emerald 25.

    Har du anledning til å gi noen inntrykk/erfaringer om hvordan du oppfatter Jasper 25 vs disse to? :)
    Jeg skulle gjerne hørt fra deg også, hvordan du sammenlikner Diamond 30 og Emerald 25. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KML

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Skal prøve å gjengi mine erfaringer/oppfatninger i korte trekk. Husk dog at dette er mine subjektive erfaringer gjort i mitt rom med den akustikk som er gjeldende der. Høyttalerne var brukt i kombinasjon med ATI 3007 når de ble testet opp mot hverandre. :)


    Diskant:
    - D30 er friskere i diskanten sammenliknet med E25. Den er ikke like oppløst (og kan bli litt sibilant), men generelt sett mer energi og underholdende. Emerald 25 hadde en "varmere" signatur og kan fort bli litt vel dempet i diskant om man er ute etter en litt mer frampå spillestil. Misforstå meg rett, detaljene kommer på løpende bånd - oppløst og fint, men for mitt vedkommende, i mitt rom, ble E25 for tilbaketrukket og kjedelig i diskanten.

    Mellomtone:
    - Fant D30 til å være mer åpen og gjennomsiktig i mellomtonen enn E25. Om det er pga rommet e.l. vet jeg ikke, men mellomtonen i D30 var klarere, mer dynamisk og mer fullkommen i mitt rom sammenliknet med E25. Mellomtoneområdet i E25 virket til å bli noe ullen/uengasjerende i mitt rom - uavhengig av hvor langt de stod fra front- og sidevegg. Satt med et inntrykk av at øvre bass "druknet" mellomtonen noe.

    Bass:
    - D30 er helt tydelig mer kapabel lenger ned i frekvens sammenliknet med E25. D30 framstår også som mer lineær i gjengivelsen, da E25 virket til å ha en eller flere tydelige "kuler" i bass gjengivelsen. D30 var også, i mitt rom, helt tydelig langt mer artikulert, punchy og dynamisk i bassen. E25 ble totalt sett litt bløt og kjedelig.

    Totalt sett er D30 for meg en vesentlig mer komplett høyttaler til en rimeligere penge sammenliknet med E25, og appellerte mer til mine preferanser da den gjengir musikken klarere, mer dynamisk og helhetlig. Hadde D30 hatt en enda mer oppløst diskant hadde den også tatt rotta på mye i sin prisklasse. Når det er sagt storkoser jeg meg enormt med D30. Det er estetisk nydelige høyttalere som låter aldeles fabelaktig. Jeg prøvde/kjøpte de mer eller mindre på impuls, men jeg ble rett og slett avhengig av lyden i disse herlige høyttalerne. Man KOSER seg med musikken når man lytter til disse.


    Edit:
    Vil sluttvis bare legge til at begge høyttalerne låter veldig stort sett i forhold til sin fysiske størrelse, og begge har en veldig fin spredningskarakteristikk. Lyden er svært tredimensjonal og optimalisering av delefilter, drivere, kasse osv virker til å være veldig veldig godt gjennomført. Sweetspot er forholdsvis stort og man "hører" ikke driverne, men en flott tredimensjonal helhet som tegnes flott opp av høyttalerne. Anbefales! :)

    Om noen i Bergen ønsker å høre D30, så er det bare å gi en lyd. :)
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Hehe. Skal prøve å gjengi mine erfaringer/oppfatninger i korte trekk. Husk dog at dette er mine subjektive erfaringer gjort i mitt rom med den akustikk som er gjeldende der. Høyttalerne var brukt i kombinasjon med ATI 3007 når de ble testet opp mot hverandre. :)
    Tusen takk for super gjennomgang av forskjellene! Siden du refererer ofte til det: hvordan er rommet ditt?
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så lett å forklare på stående fot. Er et rektangulært rom på ca 4x6m, hvor jeg per tid har et system stående parallellt med kortveggen på litt over halvparten av rommets lengderetning. Historisk sett var det dedikert hjemmekinorom, men så nedgraderte jeg i 2009. Senere tok jeg opp igjen hifi-hobbyen og begynte slik det ene systemet står nå.
    På sikt er planen å bygge rommet om til lydformål og reorientere systemet slik at det står i lengderetning, og ikke i "korte-retningen" slik det står nå. Herlig norsk hva? :D

    Legger ved et av svært få bilder jeg har.
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Merkelige tider vi er inne i, og kanskje ikke de tider hvor vi renner ned dørene til hifipusherne.
    Men spør nå likevel:

    Noen som har vært innom og sjekket ut hva Pylon Jasper 25 er god for?
    Vet at der var en som skrev litt om et kjapt førsteinntrykk, men kanskje flere har lånt øre til dem....

    mvh
    Proffen
     
    • Liker
    Reaksjoner: KML

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Pylon.jpg


    Må jo bare innrømme at jeg ikke slutter å overraskes eller gledes over størrelsen på lydbildet, luftigheten og romfølelsen det gir meg å spille musikk formidlet av Emerald 25.

    mvh
    Proffen
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Hei, noen med erfaring fra Pylon Audio Amber MKII her?
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Hei, noen med erfaring fra Pylon Audio Amber MKII her?
    Det er nok ingen her med erfaring med dem da det ikke er kommet noen par til Norge enda :)

    Vi fikk første informasjon fra Pylon om Amber MKII denne uka og har bestilt inn noen par som kommer på første produksjonsrunde. Vi har stor tro på denne modellen basert Pylon sin entusiasme. Konstruktøren der nede var svært begeistret for resultatet!

    De benytter BMS sin meget gode 4550 kompresjonsdriver. Hornet lager Pylon selv med 3D printer. De benytter Tractrix profil som er velkjent og lydmessig god. Basselementene er spesieldesignet i et samarbeid mellom Pylon og en stor elementprodusent med kraftig motorsystem, lett membran og dermed høy effektivitet. De har også klart å få inn bra med slaglengde slik at de spiller godt med dypbass.

    Kassene er lagd i velkjent Pylon stil med tykke MDF plater og solid kvalitet. Finish er i hardvoksoljet eikefiner (ekte eik) som leveres i 11(!) ulike farger, fra lys til mørk.

    1004171.jpg
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Takk for svar.
    Stilles de ut i et av demorommene så får dere legge ut en melding, så er det godt mulig jeg tar en tur innom.
    Med tre tenåringer i husetsom liker sin bass og god lyd så virker disse interessante :)
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Takk for svar.
    Stilles de ut i et av demorommene så får dere legge ut en melding, så er det godt mulig jeg tar en tur innom.
    Med tre tenåringer i husetsom liker sin bass og god lyd så virker disse interessante :)
    De kommer i demo så snart Pylon klarer å levere :)

    De første 5 parene er estimert inn til oss i mai. Forhåndsbestillinger er mulig og referansekunder søkes!
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Emerald 25 i hus :)

    image.jpg

    Da har det kommet høyttalere jeg har vært nysgjerrig på lenge inn i min stue :) Har såvidt hatt Diamond 28 innom på lån tidligere og likte dem godt.
    Så håper Emerald vil gi meg samme godfølelse, førsteinntrykk på kjente låter er lovende.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Blir spennende å lese hva du erfarer med tiden.
    Hvor langt er det mellom høyttalerne dine? Så litt "trangt" ut, men men.

    mvh
    Proffen
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Blir spennende å lese hva du erfarer med tiden.
    Hvor langt er det mellom høyttalerne dine? Så litt "trangt" ut, men men.

    mvh
    Proffen
    Ca 170 cm avstand. Har skjøvet dem litt lengre ut slik at det måler 40 cm til sidevegg. Har ikke brukt noe særlig tid på plassering enda. Må prøve meg litt frem. Skal bruke litt tid på det etterhvert :)
    Kjørt litt mer toe-in også.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Blir spennende å lese hva du erfarer med tiden.
    Hvor langt er det mellom høyttalerne dine? Så litt "trangt" ut, men men.

    mvh
    Proffen
    Ca 170 cm avstand. Har skjøvet dem litt lengre ut slik at det måler 40 cm til sidevegg. Har ikke brukt noe særlig tid på plassering enda. Må prøve meg litt frem. Skal bruke litt tid på det etterhvert :)
    Kjørt litt mer toe-in også.
    Da "lyger" bildet litt mht bredden på lyttekroken, til din fordel! ;)

    mvh
    Proffen
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Hei, noen med erfaring fra Pylon Audio Amber MKII her?
    Det er nok ingen her med erfaring med dem da det ikke er kommet noen par til Norge enda :)

    Vi fikk første informasjon fra Pylon om Amber MKII denne uka og har bestilt inn noen par som kommer på første produksjonsrunde. Vi har stor tro på denne modellen basert Pylon sin entusiasme. Konstruktøren der nede var svært begeistret for resultatet!

    De benytter BMS sin meget gode 4550 kompresjonsdriver. Hornet lager Pylon selv med 3D printer. De benytter Tractrix profil som er velkjent og lydmessig god. Basselementene er spesieldesignet i et samarbeid mellom Pylon og en stor elementprodusent med kraftig motorsystem, lett membran og dermed høy effektivitet. De har også klart å få inn bra med slaglengde slik at de spiller godt med dypbass.

    Kassene er lagd i velkjent Pylon stil med tykke MDF plater og solid kvalitet. Finish er i hardvoksoljet eikefiner (ekte eik) som leveres i 11(!) ulike farger, fra lys til mørk.

    Vis vedlegget 578778
    Pussig at Pylon kaller dem Amber MkII. Første Amber-utgaven, som gikk ut av produksjon for flere år siden, hadde riktignok horn, men ett 10-tommers element og var en helt annen høyttaler i en heeeeelt annen prisklasse.

    unnamed.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Blir spennende å lese hva du erfarer med tiden.
    Hvor langt er det mellom høyttalerne dine? Så litt "trangt" ut, men men.

    mvh
    Proffen
    Ca 170 cm avstand. Har skjøvet dem litt lengre ut slik at det måler 40 cm til sidevegg. Har ikke brukt noe særlig tid på plassering enda. Må prøve meg litt frem. Skal bruke litt tid på det etterhvert :)
    Kjørt litt mer toe-in også.
    Seskage: Gjort deg noen nye tanker & erfaringer etter at Emeraldene kom i hus?

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Blir spennende å lese hva du erfarer med tiden.
    Hvor langt er det mellom høyttalerne dine? Så litt "trangt" ut, men men.

    mvh
    Proffen

    Ca 170 cm avstand. Har skjøvet dem litt lengre ut slik at det måler 40 cm til sidevegg. Har ikke brukt noe særlig tid på plassering enda. Må prøve meg litt frem. Skal bruke litt tid på det etterhvert :)
    Kjørt litt mer toe-in også.
    Seskage: Gjort deg noen nye tanker & erfaringer etter at Emeraldene kom i hus?

    mvh
    Proffen
    Har hatt noen timer foran anlegget ja, og er veldig fornøyd med dem :). Har ikke endret noe på plassering siden sist, vil ha litt mer tid slik dem står nå.

    De er mer avslørende enn Spendor, på godt og vondt, ikke like tilgivende på innspillinger med litt «rotete» lydbilde. Men merkbart bedre på gode innspillinger.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Må si jeg liker best finishen på Diamond-serien.
    Flott oljet frefinèr.
    Og en nydelig sokkel som gjør at den rett og slett ser dyrere ut enn Emerald.
    Kunne tenkt meg å høre Diamond 28 eller 30.
    Hvordan er lydsignaturen på denne serien? Kan den sammenlignes med noe annet?
    Jasper 25 i samme flotte trefinèr hadde vært en inner-tier.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg liker best finishen på Diamond-serien.
    Flott oljet frefinèr.
    Og en nydelig sokkel som gjør at den rett og slett ser dyrere ut enn Emerald.
    Kunne tenkt meg å høre Diamond 28 eller 30.
    Hvordan er lydsignaturen på denne serien? Kan den sammenlignes med noe annet?
    Jasper 25 i samme flotte trefinèr hadde vært en inner-tier.
    Enig!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hei!

    Leveres de med frontdeksel? Kona er ikke glad i å se elementer...

    Mvh.

    Rune
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hei!

    Leveres de med frontdeksel? Kona er ikke glad i å se elementer...

    Mvh.

    Rune
    De to modellene jeg har hatt innenfor dørene har hatt deksel i alle fall :) festet med magneter.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Ja, Amber mk2 leveres med magnetiske front griller. Det er tre griller per høyttaler (en til hver seksjon).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må si jeg liker best finishen på Diamond-serien.
    Flott oljet frefinèr.
    Og en nydelig sokkel som gjør at den rett og slett ser dyrere ut enn Emerald.
    Kunne tenkt meg å høre Diamond 28 eller 30.
    Hvordan er lydsignaturen på denne serien? Kan den sammenlignes med noe annet?
    Jasper 25 i samme flotte trefinèr hadde vært en inner-tier.
    Du får hørt alle tre i Asker hos oss.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da oppdaterer man sitt medlemsskap i denne vennetråden en lille smule.....
    Pylon Emerald 25 fikk ny eier, og bekjentskapet med disse førte i sin tur til at man oppgraderer til Pylon Jasper 25.
    Takk til Mala Audio for god service, selv om det ble noen uker med venting.
    DSC_1043[2713].JPG

    Er dog rimelig trygg på at ventetiden har vært verd å holde ut.
    Nå står det nemlig et par flunkandes nye Jasper 25, i en noe vovet, og kanskje uvanlig matt gull-metallic finish på gølvet her og spiller - but YOLO 😁 and life`s goooooood.
    Rett ut av eskene spiller det allerede lovende.
    Det er lett å skjønne hvorfor disse høyttalerne har fått så gode skussmål i en samlet hifipresse, senest i Stereo+.
    Min umiddelbare reaksjon er at jeg kanskje ikke i fortsettelsen kommer til å ha samme behov for å supplementere med sub for å få en fullverdig gjengivelse av de dypere frekvenser - time will sjåvv.
    Aner ellers også at holografien har fått seg et kraftig løft.
    Så blir det spennende å høre hvordan de presterer mtp å fremkalle den berømte ståpelsen.
    Litt innspillingstid må man gjerne regne med. Har kan kanskje noen fra Mala Audio antyde hvor mange timer man må regne med før man begynner å nærme seg full utnyttelse av potensialet høyttalerne besitter?
    DSC_1039[2711].JPG
    DSC_1042[2714].JPG
    DSC_1043[2713].JPG
    DSC_1037[2709].JPG
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Regner ellers med at jeg i løpet av ikke så alt for lang tid kan invitere deg i Bergensområdet som er nyfiken på Pylon på en aldri så liten lyttesesjon, og nykomlingene skal nok også under lupen fra Bergen Lydlaugs medlemmer!

    mvh
    Proffen
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Gratulerer med flotte høyttalere, @Proffen, blir artig å høre hvordan du opplever dem kontra Emerald.

    Men jeg skjønner meg ikke helt på det ellers nakne lytterommet ditt. Føler du ikke behov for et teppe foran høyttalerne i det minste?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med flotte høyttalere, @Proffen, blir artig å høre hvordan du opplever dem kontra Emerald.

    Men jeg skjønner meg ikke helt på det ellers nakne lytterommet ditt. Føler du ikke behov for et teppe foran høyttalerne i det minste?
    Thnx.
    Skjønner hva du mener med at rommet er "nakent". Og det merker jeg hvis jeg skrur opp volumet nok. Men til daglig opplever jeg det ikke som plagsomt, dvs ved mer normale lydnivåer.
    Teppe foran høyttalerne kan gjerne ha en misjon, men det ser jo litt Bjarne ut.....
    Og jeg har hørt musikk i rom som imvho har hatt for mye remedier mtp akustikkbehandling. Da forsvinner livligheten og mye av dynamikken for min del, og det kan bli litt kjedelig å høre på musikk. Så så veldig mye akustikktiltak kommer jeg nok ikke til å gidde å gjøre.
    Ellers er det jo relativt godt møblert bak sweetspoten, hvor jeg også har mye luft (ca 2,5 m til bakvegg)

    mvh
    PRoffen
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Thnx.
    Skjønner hva du mener med at rommet er "nakent". Og det merker jeg hvis jeg skrur opp volumet nok. Men til daglig opplever jeg det ikke som plagsomt, dvs ved mer normale lydnivåer.
    Teppe foran høyttalerne kan gjerne ha en misjon, men det ser jo litt Bjarne ut.....
    Og jeg har hørt musikk i rom som imvho har hatt for mye remedier mtp akustikkbehandling. Da forsvinner livligheten og mye av dynamikken for min del, og det kan bli litt kjedelig å høre på musikk. Så så veldig mye akustikktiltak kommer jeg nok ikke til å gidde å gjøre.
    Ellers er det jo relativt godt møblert bak sweetspoten, hvor jeg også har mye luft (ca 2,5 m til bakvegg)

    mvh
    PRoffen
    Du kunne kanskje lagt en skinnfell der og satt opp en fake peis? :D
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da fikk jeg en drøy time i sweetspot etter at jeg kom hjem fra jobb.
    Daft Punk på anstendig volum.... 😁
    For å si det sånn; lurer seriøst på om jeg virkelig har bruk for å kjøre med sub i tillegg.....
    Har nå til å begynne med latt være å slå på suben, for å prøve å bli kjent med høyttalerne.
    Det er jo et lovende utgangspunkt at de virker å være av "en annen verden".
    Dyp, kontant bass så det holder, noe ganske annet enn man har vært "vant til" med særlig Magnepan.....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Er det ellers noen med tanker/synspunkter mtp mitt noget vågale valg av farge/finish på høyttalerne?

    Er klar over at det gjerne er litt lite a4-valg, men føler samtidig at jeg har valgt noe av det "lekreste" jeg kunne, så lenge høyttalerne enn så lenge ikke leveres i trefinerfinisher.....

    mvh
    Proffen
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg synes fargen er dritkul! Deilig å se at noen velger noe annet enn standardfinishene når man endelig har sjansen. Du har min fulle støtte! :cool:
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg synes fargen er dritkul! Deilig å se at noen velger noe annet enn standardfinishene når man endelig har sjansen. Du har min fulle støtte! :cool:
    Takk!
    Vurderte matt sort, men var redd for at det kunne blitt litt "kjedelig".
    Vurderte hvit og, men fryktet at den skulle bli litt mer "skrikete".
    Kunne vært interessant å se høyttalerne i en slags matt bronsefarge - det tror jeg kunne vært knall og!

    mvh
    Proffen
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg synes de er fine i hvitt. Sort har jeg ikke sett, men tenker at disse høyttalerne fortjener en sprekere farge.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da får man prøve seg på en sammenfatning etter å ha hatt Jasper 25 i hus i snart en uke.
    Uten sammenlikning den mest fysiske høyttaleren jeg har hatt i hus, i positiv forstand.
    Det sier litt når tankene går i retning av å kvitte seg med en eller meget habil sub, rett og slett fordi jeg mistenker at det ikke er behov for den.
    Høyttalerne responderer upåklagelig på høyere volum, men er også morsomme og givende på lavere volum
    Har fått tips om at noen timers innspilling må påregnes, så får vi se.
    Har ikke all verdens erfaring med betydningen av innspilling - og gir egentlig litt beng, når det rett ut av esken låter så godt som det gjør.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen fra Mala Audio som kan si noe om impedansekurven til Jasper 25?
    De er jo oppgitt til 4 ohm, men hvor lavt dipper de på det laveste?
    Og i hvilket frekvensområde er det dette skjer?

    mvh
    Proffen
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Da melder jeg meg inn i gullklubben med et rykende ferskt par med jasper 25! En stor oppgradering fra Diamond 28, det høres godt fra første låt. Bassen går dypere og lydbildet har mye bedre definisjon og oppløsning. Nydelig mellomtone! Gleder meg til masse gode musikkopplevelser fremover.
     

    Vedlegg

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Noen fra Mala Audio som kan si noe om impedansekurven til Jasper 25?
    De er jo oppgitt til 4 ohm, men hvor lavt dipper de på det laveste?
    Og i hvilket frekvensområde er det dette skjer?

    mvh
    Proffen
    Avhenger litt av resistans i spolen(e) brukt i serie med bassene, men tror nok de er ned mot 3 ohm blank ved ca 150hz. Ved tuningfrekvens vil de nok gå ned mot 4-5 ohm.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn