Grattis med knallgode høyttalere i en griselekker finish!Da melder jeg meg inn i gullklubben med et rykende ferskt par med jasper 25! En stor oppgradering fra Diamond 28, det høres godt fra første låt. Bassen går dypere og lydbildet har mye bedre definisjon og oppløsning. Nydelig mellomtone! Gleder meg til masse gode musikkopplevelser fremover.
Anbefaler å leke mye!Grattis med knallgode høyttalere i en griselekker finish!
Et lite, umiddelbart spørsmål: Hvor mye lenger fra frontvegg har du mulighet til å trekke de?
Mine har godt og vel en meter, med ca 50cm til sidevegg og lett toe in.
Har ellers ikke kommet lenger, men leker litt med tanken på å prøve ut ulike avstander til front- og sidevegg, samt toe in or not....
mvh
Proffen
JaEr Jasper 25 toppmodellen?
Henger meg bare på her. Jasper 25 er intet mindre enn knallgode høyttalere! Just nu spilles Khmer av NPM, og det er både nerve og trøkk, fra topp til bunn. Life`s good. Og oppløsningen, da mann, to die for! Flere bør kjenne sin besøkelsestid og låne øre til disse perlene! Det kan fort bli de neste (og kanskje siste!?) høyttalere....Puh, varmt å spille inn nye høyttalere , men 35w kl A er mer enn nok for å sparke liv i Jasper. De er nå vinklet inn slik at innsiden av kabinettet så vidt kan sees fra lytteposisjon, syns det gir den beste dybden i lydbildet. Har forøvrig en frodig og oppløst måte å formidle musikken på, her er det ingen ting som stikker seg ut.
60 og 70 talls musikk med varierende innspillings-kvalitet kan nytes i fulle drag. Moro at et relativt ukjent merke kan spise kirsebær med de mer etablerte produsentene.
Ikke engang for å håndtere et innslag av byttesyke?JEG ser nemlig overhodet ingen antydning til en minimal grunn til å vurdere tanken på et evt høyttalerbytte!
Nope!Ikke engang for å håndtere et innslag av byttesyke?
Den tlf fra Hamar er det flere som venter på.Nope!
(det vil si; hadde noen kommet og slengt et par av toppmodellene fra SF etter meg, skulle jeg ha vurdert det! Men det fordrer jo samtidig at de ringer fra Hamar, slik at jeg kjøpe ny kåk med stort nok lytterom! Og sannsynligheten for at så skjer, er jo tilnærmet lik nil....
Har vel kanskje mer tro på at jeg kommer til å følge med på muligheten til en større/nyere modell fra Devialet, evt en annen, mer "hifi" streamer enn Bluesound/Sonos)
mvh
Proffen
Null stress, lever godt med det jeg spiller på i dag!Den tlf fra Hamar er det flere som venter på.
Godt å høre at du er fornøyd.Null stress, lever godt med det jeg spiller på i dag!
mvh
Proffen
Pr i dag er det null toe in....Proffen, hvordan har du satt de opp med tanke på toe in?
Har du rukket å gjøre deg noen erfaringer med om lydbildet øker i bredde med mer eller mindre toe in? Mulig jeg aner litt større bredde uten toe in, men er jaggu ikke sikker....Hos meg står de slik at jeg akkurat ser innsiden. Og så sitter jeg bittelitt lenger ifra enn en likesidet trekant.
Har vel prøvd en 30 ulike posisjoner. Og jeg synes komboen med 294cm mellom diskant og med toe in slik jeg har det gjør at lyden forsvinner helt fra HT. Lyden er stor i både bredde, høyde og dybde. Men så har jeg også noen akustiske krumspring som hjelper på endel.Har du rukket å gjøre deg noen erfaringer med om lydbildet øker i bredde med mer eller mindre toe in? Mulig jeg aner litt større bredde uten toe in, men er jaggu ikke sikker....
mvh
Proffen
Ja, så du har fjuska litt...?Har vel prøvd en 30 ulike posisjoner. Og jeg synes komboen med 294cm mellom diskant og med toe in slik jeg har det gjør at lyden forsvinner helt fra HT. Lyden er stor i både bredde, høyde og dybde. Men så har jeg også noen akustiske krumspring som hjelper på endel.
Kommer info om de når de er på plass. Vi gleder oss til å få de i hus.Blir vel en tur innom Mala når de får inn de Amber mkII høyttalere. De ser da spennende ut, med 2x12" bassere.
Håper de kan trøkke på rock/heavy å film ja.
Og en roligere topp en f eks rf7 som og vurderes av en kompis.
Lite å lese om disse på nett.
Hei. Disse er utstilt i et lytterom hos Mala i Asker. De låter veldig godt til den prisenOg hvordan oppleves Amber MKII? Hva kan de sammenliknes med? Fortsatt ingen?
Kanskje lenger imellom mulighetene til å lytte i disse COVID-19 tider...
Når man bor "oppi skogen" i Trøndelag, så hjelper det lite med lytterom i Asker Og det ser ikke ut til å bli noen tur sørover dette året i alle fall... reising ble det brått slutt på i mars, og jeg tror ikke det endrer seg stort på denne siden av nyttår heller.Hei. Disse er utstilt i et lytterom hos Mala i Asker. De låter veldig godt til den prisen
Da har noen en alle tiders mulighet til å skaffe seg et par meget gode høyttalere til noget rabbatert pris!Da var første Jasper-paret å finne brukt på finn.