M
MarkusH
Gjest
Noen som vil begi seg ut på rippede cder i forhold til det samme innholdet på Qobuz?
Har testat lite. Det är en djungel eftersom det ofta är olika versioner. Det står inte alltid remaster trots att det är det.Noen som vil begi seg ut på rippede cder i forhold til det samme innholdet på Qobuz?
Ja, ser sånn ut fra det de kaller "streaming plans"...Studio Premier vs Studio Sublime er eneste forskjellen avslag på nedlasting?
Kortet man bruker må være fra samme land som kontoen er registrert. Jeg tok kontakt med Qobuz brukerstøtte, klarte ikke endre det, fikk de til å endre kontonasjonaliteten til Norge så da fikk jeg betalt for abonnementet.Hvordan går det med dette? Har du lykkes i å betale? Jeg sliter med det samme, og har ikke lyst til å registrere meg for et dyrt amerikansk prepaid visa kort med amerikansk adresse for å få det til.
Av det lille jeg har hørt av Qobuz så virker det som om lydkvaliteten er bedre enn Tidal. Så interessen er stor for å få til dette. Konto gikk å lage uten problemer med vpn.
Har ikke lest alt her, men jeg slet også med å få betalt med kort.Kortet man bruker må være fra samme land som kontoen er registrert. Jeg tok kontakt med Qobuz brukerstøtte, klarte ikke endre det, fikk de til å endre kontonasjonaliteten til Norge så da fikk jeg betalt for abonnementet.
Jeg har en Marantz NA6005 som ikke har støtte for MQA så Tidal var utelukket. og jeg bruker bare Mobilen og nettverkspilleren, spiller 192 kHz 24 bit. Men måtte bruke en app i tillegg til qobuz, BubbleUPnP som har støtte for Qobus.
Da har du for dårlig anlegg . Hos meg falt Spotify helt igjennom og var ikke aktuelt selv om jeg er enig at de har bedre app. Qobuz på mobil og Bluesound node 2 har jeg gitt opp på min Samsung Galaxy men fungerer greit nok på nettbrett. Får dog ikke lagret favoritter - da må jeg på mobil, mulig PC.Da er Qobuz prøvd, konklusjon her hos meg er; Spotify er slett ikke verst! Ja Qobuz er bedre på noen album hva gjelder opplevd lydkvalitet - ørlite vil jeg si. Når det kommer til brukervennlighet ikke minst kjapphet og utseende/navigering er Spotify milevis foran i min opplevelse. Så da holder jeg ut med bare litt dårligere opplevd lyd på noen album, smører meg med tålmodighet og venter på Spotify hifi.
Jøss.. to DAC`er og to forforsterkere for å avspille en stream fra internet. Interessant.Spiller fra windows pc med nad dac2 som bridge til en Topping CX3 pro til dynavox tpr2 brukt som rørbuffer med military spec 50 talls rør. Videre til Hegel pre30, til 2 stk nuprime monoblokker. HT er Wharfedale Linton. Dette svinger meget bra på Spotify, og altså noe bedre via Qobuz, uten at DET var verdt det for meg.
Luften gikk vel ut av Hi-res markedet samme som DSD når man lærte at det mest er ultrasonisk støy som finnes i filene. I dag er jo læren å produsere på 48kHz og heller gjøre oppsampling og nedsampling i pluggene når det behøves.Qobuz: Veldig mange gamle spor som er 192khz, men ikke så mange nye er det. Hva kommer det av?
Har du dette på ett og samme system?Spiller fra windows pc med nad dac2 som bridge til en Topping CX3 pro til dynavox tpr2 brukt som rørbuffer med military spec 50 talls rør. Videre til Hegel pre30, til 2 stk nuprime monoblokker. HT er Wharfedale Linton. Dette svinger meget bra på Spotify, og altså noe bedre via Qobuz, uten at DET var verdt det for meg.
Det er da ingenting. Husker du ikke han guruen fra Japan i ett av de første Fidelity?Har du dette på ett og samme system?
Hehe, selv har jeg forenklet noe ved å ta en equalizer ut av "systemet"Det er da ingenting. Husker du ikke han guruen fra Japan i ett av de første Fidelity?
7 preamper i serie for å få rett gainstruktur eller noe
Ikke like bra på alt, men jevnt over godt nok.Med så mange duppedingser i systemet så kan fort spotify høres like bra ut som "alt annet" ja...
Responstid kan mye skyldes større filer. Spotify 320kbps er jo nesten 4x mindre enn CD kvalitet 1141kbpsKommer nok til å la prøveabonnementet utløpe uten å inngå noen ny avtale. Jeg synes heller ikke at forskjellen mellom Spotify og Qobuz er noe videre, mens Spotify er uovertruffen på brukergrensesnitt og responstid i forhold til både Qobuz og Tidal. For meg betyr brukeropplevelsen langt mer enn den lille forskjellen i lydkvalitet og når Spotify snart lanserer sitt lossless-alternativ antar jeg uten videre at også den forskjellen vil forsvinne. Tross alt har jeg forlengst lært at jeg ikke konsekvent kan høre forskjell på 16/44.1 og høyere res.
Er ikke slik hos meg - tror det fortsatt er noe feil hos deg... Kan virke som du har en innstilling som nettopp gjør disse mellomrommene kortere - det finnes, men vet ikke hva du bruker. F.eks ligger det mange settinger i bakgrunnen på Bluesound appen på Node 2 jeg bruker og de lagde en del kluss for meg før jeg fikk ryddet opp.Sitter her og irriterer meg mye over stopp og start på sanger.
Musikken slutter for brått, den får ikke klinge heeelt ut.
Kan ofte være alt for kort tid mellom slutt og start på sangene.
Er dette noe som kan justeres på noe vis?
Er også ett "knepp" når ny sang kommer.
Ja, delvis. De svarte via Messenger på spm om det ville være mulig å gjøre søk på feks norske artister. De svarte at de er så nye her i Norge(og andre land), men at de ettrhvert som de fikk inn flere ville det bli mulig. synes de svarte raskt til å være en stor komersiell aktør.Er det noen som har prøvd å sende forespørsel til Qobuz om artister en ønsker å få inn i samlingen. Har det blitt noen respons? Anette Askvik er ikke å finne... bare noe få spor fra The voice.
Absolutt, alle gangene jeg har spurt dem så svarer de innen to timer, de vil få inn mer norsk musikk - men det er mye jobb - "alle skal ha", men det kommer.Ja, delvis. De svarte via Messenger på spm om det ville være mulig å gjøre søk på feks norske artister. De svarte at de er så nye her i Norge(og andre land), men at de ettrhvert som de fikk inn flere ville det bli mulig. synes de svarte raskt til å være en stor komersiell aktør.
Tror ikke det er noe feil med Qobuz. Jeg har testet, og fant ut at avspilling stoppet normalt helt ut. Heller ikke noe klikkelyder ved bytte av spor.. Jeg hadde problemer m. sus når jeg brukt USB link (Stello U3) ved start stopp. Den ble brukt opp mot en DP 8.0 dakk, da den ikke har noe USB inngang. Men ellers fungerer den fint på vanlig programkiler for SPDIF og AES innganger. For streaming, så kjøpte jeg enTopping DAC. Jeg bruker Laptop med USB rett inn i DAC.Sitter her og irriterer meg mye over stopp og start på sanger.
Musikken slutter for brått, den får ikke klinge heeelt ut.
Kan ofte være alt for kort tid mellom slutt og start på sangene.
Er dette noe som kan justeres på noe vis?
Er også ett "knepp" når ny sang kommer.
For min del blir det TIDAL fortsatt, da jeg pr dags dato ikke ser noen grunn til å bytte.Hallo godtfolk! For mitt vedkommende har Qobuz vært en super opplevelse. Så når prøveperioden er over, blir det å kjøpe seg et årsabonnement.
Hva er deres opplevelser, og er det goodbye Tidal for dere og? Mvh Jarl