Takker. Spiller som forventet.Da har du mye å glede deg til. En virkelig flott musikkformidler.
jakr
Makan..2912 er da mye penere.Gratulerer saa mye Ruby!!
Da er endelig din droemmehoeyttaler paa plass i egen stue, og du vet jo hva du faar her ettersom du kjenner denne godt fra foer! Likevel spennende aa hoere hva du faar ut av denne i eget system og rom
Jeg synes personlig at dette er den absolutt peneste versjonen av Quad elektrostatene, og fatter ikke helt hva designavdelingen hos Quad har foretatt seg paa den nyeste 2912 versjonen, der alt bortsett fra at den har blitt tynnere er heller er mot det verre enn det bedre. Er selv straalende fornoeyd med mine 2905, men skulle gjerne hatt et rom hvor jeg kunne plassert de noe lenge fra hverandre, da jeg mistenker at dette ville ha loeftet lyden hjemme i Son opp en plass eller to paa tabellen.
Tusen takk Terryboy. Som jeg skrev tidligere, var jeg veldig misunnelig over dine ESL 2905.Gratulerer saa mye Ruby!!
Da er endelig din droemmehoeyttaler paa plass i egen stue, og du vet jo hva du faar her ettersom du kjenner denne godt fra foer! Likevel spennende aa hoere hva du faar ut av denne i eget system og rom.
Jeg synes personlig at dette er den absolutt peneste versjonen av Quad elektrostatene, og fatter ikke helt hva designavdelingen hos Quad har foretatt seg paa den nyeste 2912 versjonen, der alt bortsett fra at den har blitt tynnere er heller er mot det verre enn det bedre. Er selv straalende fornoeyd med mine 2905, men skulle gjerne hatt et rom hvor jeg kunne plassert de noe lenge fra hverandre, da jeg mistenker at dette ville ha loeftet lyden hjemme i Son opp en plass eller to paa tabellen.
Gratulere RubyredTakker. Spiller som forventet.Da har du mye å glede deg til. En virkelig flott musikkformidler.
jakr
Ikke stygge å se på heller!
Vis vedlegget 235865
/Ruby
HeyTakker Espen L. De har sine begrensninger ved avspilling av heavyrock, og pop musikk ved høye volumer, men til mitt bruk er de perfekte.
Ser du har Magico Q3. Har aldri hørt det merket, men regner med at de "nesten" er i samme klasse som Quad.
/Ruby
Bruker også to subber, men er imponert over basskvaliteten til ESL2905.Har brukt 2912 noen mnd nå med subber i tillegg. Bruker mange av dere subber til Quad ?
Gratulerer med nye høyttalere, men Quad er jo død! Ref. Wikipedia.Hei Quad-venner!
Etter å ha googlet litt i dag, kom jeg over denne uttalelsen på wikipedia Høyttaler - Wikipedia: Noen få produsenter har fortsatt utviklingen etter at Quad forsvant.
Regner med at dere tar oppgaven med å avsanne ryktet.
Mvh Olav E
Grattis!
Jag har haft mina 2905 Classic i en månad nu och är helnöjd.
Har svårt att tro att jag någonsin byter ut dessa.
Gratulerer. Devialet er et spennende merke. Bør være meget bra for å danke ut ML...Jag bytte till Quad från Dynaudio Confidence C2. Dynaudio krävde mycket ström/effekt för att spela bra.
Mark Levinson fick jobba hårt och blev rätt varm. När jag kopplade in Quad blev ML inte alls
lika varm vid samma volym. Funderade därför på att jag nog inte behövde den effekten längre.
Har nu haft en Devialet 170 hemma på prov. Det låter utmärkt och har därför beslutat mig att
byta ut ML samt APL DAC-S.
Sitter med samme erfaring som deg. Quad ESL kan oppfattes som noe mørk i grunnklangen. Av denne grunn bruker jeg BAT rørforsterker, med utvalgte rør, som passer Quad ESL.Devialet låter inte bättre än ML och APL kombon (som är mer organisk med mer lyster) men väldigt nära.
De har samma härliga ljudsignatur och spelar mkt homogent och neutralt. Devialet är något mer detaljerad och en mer
markerad diskant vilket passar Quad som jag upplever som lite laid-back i diskanten.
Orsaken till bytet är att jag vill löpa linan ut med digital avspelning över Ethernet (MacMini-JRiver-NAS-WiMP HiFi) samt
att RIAA i Devialet är riktigt bra. Jag har inte hittat någon annan burk som gör allt detta så bra!
Sen är det ju inte fel när man kan uppnå nästan likvärdigt ljud från en Fransk badrumsvåg som väger 7kg
Er litt overrasket over at det skal laate litt kantete og hardt i det oevre registeret, og har personlig heller samme oppfatningsom tregee litt lengre nede nevner at diskanten heller er litt mer laid back (og at lydbildet genrelt heller mot det moerke- natulig moerke). Tror og haapper derfor at mebranmassasjen vil mykeopp membranmusklene paa dine 2905'r.Fikk i går lyttet en god stund på mine ESL 2905. Merker at de trenger å spilles inn. De er fortsatt litt kantete, og harde i de øverste oktaver ved pådrag. Må ellers si meg meget fornøyd. I forhold til ESL 989, kan det spilles vesentlig høyere, og de er mye mer dynamiske.
Får se hva som skjer etter noen ukers massering av membranene.
/Ruby
Mine ESL2905 har en avstand fra senter, til senter av HT, på 3.5 meter, og lytteavstand er det samme. Avstand til bakvegg er også 3.5 meter. De står kun 20 cm fra sidevegg. Høres lite ut, men de tåler å stå nærme sidevegg.Grejt! Vilket avstånd mellan högtalarna finner du bäst?
Jag kämpar med rätt placering i rummet. En utmaning att få till det med dipoler.
Något bra tips?
Är lite bortskämd med Dynaudio som inte var så kinkiga.
Ja Devialet gjør en flott "jobb" med Quad , men er D170 nok ? Bruker selv den største Dev på mine 2912Jag bytte till Quad från Dynaudio Confidence C2. Dynaudio krävde mycket ström/effekt för att spela bra.
Mark Levinson fick jobba hårt och blev rätt varm. När jag kopplade in Quad blev ML inte alls
lika varm vid samma volym. Funderade därför på att jag nog inte behövde den effekten längre.
Har nu haft en Devialet 170 hemma på prov. Det låter utmärkt och har därför beslutat mig att
byta ut ML samt APL DAC-S.