Takker for innspill.Det var vel det jeg håpet å få til, ja.Veldig synd hvis kvaliteten er så der. Høres ut som det må byttes panel(er) . Et par Quad riktig satt opp og med matchet elektronikk kan spille utrolig bra.
Sjekk innlegg #655 og #658 erikr.Jeg har ventet 2 år på basspanel til mine 2905, og det er ulike grunner til at det hos Neby har tatt såpass lang tid å få noe levert fra Kina. En del tidlige momenter med internt rot og misforståelser hos Neby, kluss med utskipningspapirer ved fortolling Hong Kong og sist og ikke minst kvalitetsproblemer i produksjonen som resulterte i 6 måneders full stopp uten et panel fra «samlebåndet». Det siste har gjort at det i alle markeder hvor merket selges, så har det vært lengre tid uten tilgang til ekstra paneler. Norge er nok ikke først ut i køen etter at produksjonen kom igang igjen, når man vet hvor mange par det finnes i furet værbitt sammenlignet med en del land med noe større Quad tetthet.
Rubyred er mannen du skal forsøke å få i tale.
Selv om man får ekspertisen i tale, blir det uansett tydeligvis et problem å få tak i nye paneler, så da er det muligheter for
dyre støvsamlere.
Sånn går det man ikke lytter til advarsler...
Får vel uansett prøve, og ta et par tlf.
Hei, folkensArtera Pre
Analogue Preamplifier
The QUAD Artera Pre is a pure analogue preamplifier, combining innovative modern British design with the QUAD sound signature traditions, characterized by the pure analogue signal. The Artera Pre mixes minimalist design with high-quality components to ensure short, direct signal paths that preserve sonic purity.
Vis vedlegget 566095
Jeg kjøpt et bass panel fra neby for et par år siden, 3 dager så var den hos meg. Har sett de til salgs på ebay også. Hadde Esl 2805 i ca 5-6 år, brukte de hver dag og aldri opplevd noe annet feil bortsett fra 1stk bass panel som måtte byttes. Våknet opp en morgen med pop lyder fra panelet, da hadde høytalere stått på helle natten.Takker for innspill.Det var vel det jeg håpet å få til, ja.
Sjekk innlegg #655 og #658 erikr.
Rubyred er mannen du skal forsøke å få i tale.
Selv om man får ekspertisen i tale, blir det uansett tydeligvis et problem å få tak i nye paneler, så da er det muligheter for
dyre støvsamlere.
Sånn går det man ikke lytter til advarsler...
Får vel uansett prøve, og ta et par tlf.
Ut fra hva jeg ser så er denne ikke tatt inn av hverken Neby eller hifi freaks. Spennende preamp dog. Du stiller et klokt spørsmål vedrørende utgangsimpedans. Antar at det er uproblematisk å kombinere en Artera preamp med en rør effektforsterker. Det er verre å koble opp enn rørpreamp opp mot en Artera effektforsterker. Impedansproblematikken pleier å gå mest i den retning. ..Hei, folkensArtera Pre
Analogue Preamplifier
The QUAD Artera Pre is a pure analogue preamplifier, combining innovative modern British design with the QUAD sound signature traditions, characterized by the pure analogue signal. The Artera Pre mixes minimalist design with high-quality components to ensure short, direct signal paths that preserve sonic purity.
Vis vedlegget 566095
Er det noen som har kjennskap til denne preampen - Artera - fra Quad? Har les testen i Hifi World og den er jo positiv. Men er det noen som har hørt den og skrudd på’n? Og vil den eventuelt kunne trekke rørforsterkere? Tenker på impedansen inn/ut.
Grunnen til at jeg spør er at jeg savner tilt-kontrollen som satt i min NAD M3. Det var vel Quad som fant opp denne i sin tid og nå har det altså dukket opp boks med tilt igjen.
Har Artera Play (pre med drivverk) som jeg kjører balansert til effekt. Meget fornøyd med denne.Ut fra hva jeg ser så er denne ikke tatt inn av hverken Neby eller hifi freaks. Spennende preamp dog. Du stiller et klokt spørsmål vedrørende utgangsimpedans. Antar at det er uproblematisk å kombinere en Artera preamp med en rør effektforsterker. Det er verre å koble opp enn rørpreamp opp mot en Artera effektforsterker. Impedansproblematikken pleier å gå mest i den retning. ..Hei, folkensArtera Pre
Analogue Preamplifier
Vis vedlegget 566095
Er det noen som har kjennskap til denne preampen - Artera - fra Quad? Har les testen i Hifi World og den er jo positiv. Men er det noen som har hørt den og skrudd på’n? Og vil den eventuelt kunne trekke rørforsterkere? Tenker på impedansen inn/ut.
Grunnen til at jeg spør er at jeg savner tilt-kontrollen som satt i min NAD M3. Det var vel Quad som fant opp denne i sin tid og nå har det altså dukket opp boks med tilt igjen.
Hvilken vin ser du for deg?Litt «off topic» er det noen quad entusiaster som har lyst på Gradient SW 63 subber- byttes i to kasser vin•
Hvilken vin ser du for deg?
Si det? 303 var QUADs første transistorforsterker og målsettingen var at den skulle spille bedre enn rør-forgjengeren. Jeg har trivdes godt med den forsterkeren i mange år. Byttet til rør for mange år siden, men har et 303 Dada Electronics oppgraderingskit liggende. Så i løpet av vinteren blir nok 303-en tatt fram igjen. 303 trives forøvrig absolutt best med 15 Ohm last! Jeg blingset en gang på Lowtherinnbyttet og glemte å spesifiserer 15 Ohm. Det var en velsignelse da jeg etter et par år igjen fikk 15 Ohms Lowthere303 og 405 er naturlige alternativer, er noen av disse mer egnet enn den andre?
303-er finnes i mengder på eBayJeg hadde en 606 på hånden for et par år siden, men den gang var jeg på utkikk etter ny integrert og lot den gå. Skal holde øynene oppe for denne også.
303 er den klassiske som jeg forbinder med Quad, ser de dukker opp på finn innimellom til fine priser. Prisene på 15ohm LS3/5a varianter er ikke like fine, men må man så må man.
Forøvrig mye fint å se på nettsiden til Dada Electronics, takk for tipset.
Den impedansen du nevner er for hodetelefondelen. Du bør vite hva som er utgangsimpedansen på forforsterkerdelen.Utgangsimpedansen er (på papiret) 32Ω~300Ω, i praksis vet jeg ikke siden jeg fortsatt venter på forsterkeren, ei heller har jeg all verdens erfaring med det. Hva tenker du om disse tallene, er det en mulighet? Og hva gjør at det blir en god match?
306 er også et spennende forslag som noteres, vet at flere ulike kombinasjoner med disse effektforsterkerne har blitt/brukes i England. Alternativet er å "safe" med en Vena II (Play), jeg har aldri hatt rørforsterker tidligere, og etter det jeg forstår her inne, er rør-pre verd å forsøke.
Huff ja, man burde gjerne kunne anta dette, men dette med rørpreamper er litt spesielt. Quad Artera effektforsterkeren har feks 10kOhm inngangsimpedans mens Quad twenty four rørpreamp oppgis til å helst skulle ha 50kOhm på tilkoblet effektforsterker som et minimum. Ingen god match med andre ord.Ja, der ser du, det er bra jeg har vett til å spørre om intet annet
Jeg finner ikke noe om dette for øyeblikket, leser i denne tråden på Steve Hoffman forumet at trådstarter bruker den som preamp med godt resultat. Er ikke sikker, men det ser ut som trådstarter er Gary Alan Barker som har testen på headphone.guru, dog er jeg ikke sikker.
En skulle anta at den vil samspille godt med en Quad effektforsterker siden det er samme produsent, det er sparsommelig med informasjon på nettet og hjemmesiden til Quad, så jeg skal sende dem en epost og høre hva de tenker.
Vis vedlegget 670423
Nå har rørene fått noen timer på seg, det låter fint fra starten av og det blir jevnt over mer av det gode. Litt susing og knitring innimellom, jeg antar det er rørene som går seg til? Dette er min første rørbaserte forsterker, så det er mye å både kose seg med og lære, spesielt hva gjelder rør. I denne står det to 6SL7 og 6SN7 rør som jeg hat lyst til å bytte ut etterhvert, nettopp for både å lære mer om ulike rør og lydkvaliteter. Jeg mener å ha lest her inne at noen har prøvd ut litt forskjellige rør i akkurat denne forsterkeren, så om noen har innspill og råd til rør, tas dette i mot med takk.
Ellers tenker jeg prøve den som forforsterker ila helgen, da med Exposure 3010S2 som effektforsterker. Som Soedal skriver i denne tråden er det ikke bare-bare å koble opp og forvente god lyd, så jeg må få sjekket impedans på Exposure forsterkeren og se om det er en mulig match med Quad. Enn så lenge er det en nytelse å lytte til såvel jazz og klassisk på denne kombinasjonen, både via DAC og vinyl.
I så fall kommer jeg gjerne og hører. Absolutt interessant ja.Interessant! Har tenkt meg enlignende!
Nydelig. Men ikke helbritiskSkal ikke overlesse tråden med bilder, men det ser ikke direkte stygt ut når den får selskap av Luxman platespilleren.
Jeg kan også meddele at jeg liker Arne Domnérius sin "Svarta får" langt bedre via platespilleren enn DAC inngangen, virkelig imponerende selv med Nagaoka MP-110 og Schiit Mani. Denon DL103R skal få prøve seg i morgen, det ser ut til å bli en fin helg dette.
Vis vedlegget 670597
Du bør vurdere en J.A. Michell Hydraulic Reference! Kombinere den med en ultralett arm og og en myk PU og du finner gullDet er nok ikke britisk gjennom alle ledd på vinylsiden nei, dog er planen at det skal bli det. En Garrard 301 står høyt på listen, kanskje litt for høyt.
På den digitale er det Exposure, Quad og Epos, alle koblinger gjort med Chord, så det eneste jeg mangler en en strømavtale med et britisk atomanlegg