Jeg mente at jeg synes det var rart eller dumt da at de ikke skjekket tingene grundig før de solgte dem. Det virker jo litt useriøst mener jeg, men mulig jeg tar feil .
Der er vi enige, det er litt derfor vi prøver å se etter datablad for dokumentasjon av produktene. Når de ikke har kjørt en ordentlig test så har de heller ingen dokumentasjon på hvordan produktet skal oppføre seg. Seriøse aktører har god dokumentasjon på produktene sine.
Innen IT, elektronikk og kabler generelt så er det vanlig å se på datablad og whitepapers for å finne best practices for å få produktene til å spille sammen med andre produkter best mulig og se at de holder seg innenfor standarder/rammer som er gitt (ISO er også en del av dette, og har laget mye rammeverk) og ikke minst se hva man kan forvente av produktet. Det er vanlig hverdag for mange som sitter her inne på forumet også som jobber innenfor disse yrkene.
Datablad sier alt mulig om temperatur, spenning, strøm, protokoller, resistans, frekvenser, induktans og andre toleranseverdier etc.etc.etc. man må ta høyde for.