Det er jo en naturlig konsekvens av at man ikke trenger dem lenger, når man har hørt alt som er å høre.BT skrev:Er det ikke sånn at når han har hørt alt så faller ørene av?
Ja, selvsagtFinn Schjøll skrev:Snickers-is skrev:JaFinn Schjøll skrev:Snickers-is skrev:Det er jo en utmerket konklusjon når man har hørt alt.rolfozzy skrev:I mine ører låter rør best. Det er vel all forklaring som trengs for hvorfor jeg velger rør.
Så får de som ikke liker rør, og skal teoritisere hvorfor de ikke liker rør, bruke noe annet. Er vel ikke verre enn det ?
har du hørt alt da, snickers?
og du regner deg som den eneste her som har hørt "alt" antar jeg?
roflmao! ;D
Ser ikke bort fra at du kan være inne på noe der. ;DBT skrev:Er det ikke sånn at når han har hørt alt så faller ørene av?
Jeg har ikke hørt alt. Jeg trenger ikke høre alt. Det er nok og høre fram til jeg er fornøyd. Hvorfor i alle dager skal jeg kaste bort tid med og høre alt ?Snickers-is skrev:Det er jo en utmerket konklusjon når man har hørt alt.rolfozzy skrev:I mine ører låter rør best. Det er vel all forklaring som trengs for hvorfor jeg velger rør.
Så får de som ikke liker rør, og skal teoritisere hvorfor de ikke liker rør, bruke noe annet. Er vel ikke verre enn det ?
Jeg som trodde jeg hadde hørt altrolfozzy skrev:Jeg har ikke hørt alt. Jeg trenger ikke høre alt. Det er nok og høre fram til jeg er fornøyd. Hvorfor i alle dager skal jeg kaste bort tid med og høre alt ?Snickers-is skrev:Det er jo en utmerket konklusjon når man har hørt alt.rolfozzy skrev:I mine ører låter rør best. Det er vel all forklaring som trengs for hvorfor jeg velger rør.
Det er mitt valg dette gjelder, og min smak.
Du skal se de mister ørene i smug, Valentino. Neste gang du ser en hifientusiast med lue midt i juli, vet du hvordan det ligger an....Valentino skrev:Siden vi ikke har bekreftede observasjoner på ører som faller til jorden kan vi anta at det er overveiende usannsynlig at noen har hørt alt.
godt sagt! Ser med gru frem til de tunge årene med forsterker lytting hvis alt skal høresrolfozzy skrev:Jeg har ikke hørt alt. Jeg trenger ikke høre alt. Det er nok og høre fram til jeg er fornøyd. Hvorfor i alle dager skal jeg kaste bort tid med og høre alt ?Snickers-is skrev:Det er jo en utmerket konklusjon når man har hørt alt.rolfozzy skrev:I mine ører låter rør best. Det er vel all forklaring som trengs for hvorfor jeg velger rør.
Det er mitt valg dette gjelder, og min smak.
rolfozzy skrev:En ting er at øra ramler av. Men det som er nesten like ille er at nesa vokser på de som ikke snakker sant.
SET av god kvalitet står ikke i veien for musikken..Lyngen skrev:Er folket enig?Øivind skrev:Mere gjennomsiktig/oppløstLyngen skrev:Men hva er det rør gjør bedre enn transistorer?
SET?
Har dette noen sammenheng med din avartar? ;Drolfozzy skrev:En ting er at øra ramler av. Men det som er nesten like ille er at nesa vokser på de som ikke snakker sant.
;D ;D Hehe, kjøper ikke forsterker av den sluskenMaHa skrev:;D
Han her har jugd om hvor bra anlegget hans er
rolfozzy skrev:En ting er at øra ramler av. Men det som er nesten like ille er at nesa vokser på de som ikke snakker sant.
Men han er sikkert jæv... god til å finne trøfler..65finger skrev:;D ;D Hehe, kjøper ikke forsterker av den sluskenMaHa skrev:;D
Han her har jugd om hvor bra anlegget hans er
Karma skrev:Har dette noen sammenheng med din avartar? ;Drolfozzy skrev:En ting er at øra ramler av. Men det som er nesten like ille er at nesa vokser på de som ikke snakker sant.
Håper ikke du grer meg med den kammen der ;DKarma skrev:Har dette noen sammenheng med din avartar? ;Drolfozzy skrev:En ting er at øra ramler av. Men det som er nesten like ille er at nesa vokser på de som ikke snakker sant.
Problemet i disse trådene er vel ikke når noen påstår hva de selv er mest fornøyd med, ut fra det de faktisk har hørt, men at noen proklamerer høylytt hva som i enhver sammenheng er det beste for alle.Her er vel ikke rørfolket noe spesielt bedre enn andre..
Men kroken.......du har da alltid vært en rør og Klipsch misjonær. Hvorfor denne plutselige ydmykhet ? Du skuffer meg litt nå.Rotekroken skrev:Håper ikke du grer meg med den kammen der ;DKarma skrev:Har dette noen sammenheng med din avartar? ;Drolfozzy skrev:En ting er at øra ramler av. Men det som er nesten like ille er at nesa vokser på de som ikke snakker sant.
Problemet i disse trådene er vel ikke når noen påstår hva de selv er mest fornøyd med, ut fra det de faktisk har hørt, men at noen proklamerer høylytt hva som i enhver sammenheng er det beste for alle.Her er vel ikke rørfolket noe spesielt bedre enn andre..
Jeg forteller om hva jeg er mest fornøyd med og hvorfor, men jeg prøver ikke å oppføre meg som en prest å omvandle menigheten til noe som helst, vi må være voksne nok til å ta våre egne valg..
Vi rørskaller er ikke bedre enn alle andre, vi alle vil vel bare dele vår erfaring med andre..
Men den egentlige grunnen til at jeg svarte deg, det er for at jeg tror det sitter noen med dårlig/lite erfaring med transistor og skriver shit om det.?
Jeg tror det sitter noen med dårlig/lite erfaring med rør og skriver shit om det.?
Jeg tror det sitter noen med dårlig/lite erfaring med ICE og skriver shit om det.?
Et dårlig/lite erfaring/grunnlag til den ene eller andre teknologien er ikke nok til å uttale seg med ganske kraftig skytts..
Men fremdeles så leder rør soleklart i avstemningen, det kom ikke som noe sjokk på meg egentlig, men at rør skal stå for like stor andel som transistor og ICE er litt sjokkerende........men gledelig ;D
Trua di er ikke helt reell, la meg utdype litt..Karma skrev:Hadde man blitt flinkere til å proklamere egne erfaringer og personlige meninger, i stedet for universelle sannheter, ville vi fått et bedre forum.
Personlig TROR jeg at grunnen til at mange foretrekker rør, er at rør kan gi bedre kvalitet til lavere pris enn transistor. Gode anlegg basert på transistor koster ofte ganske mye. Unntaket er kanskje klasse D? Mitt anlegg er som kjent basert på klasse D. Nå kan det dog ikke hevdes at det anlegget er rimelig.. Men om du må opp i høy totalpris på et anlegg som skal klare å få det beste ut av rimelige klasse D forsterkere, det skal være usagt fra min side.
Klipsch, horn eller andre lettdrevne høyttalere er veien å gå om du skal inn i musikken..rolfozzy skrev:Men kroken.......du har da alltid vært en rør og Klipsch misjonær. Hvorfor denne plutselige ydmykhet ? Du skuffer meg litt nå.Rotekroken skrev:Håper ikke du grer meg med den kammen der ;DKarma skrev:Har dette noen sammenheng med din avartar? ;Drolfozzy skrev:En ting er at øra ramler av. Men det som er nesten like ille er at nesa vokser på de som ikke snakker sant.
Jeg forteller om hva jeg er mest fornøyd med og hvorfor, men jeg prøver ikke å oppføre meg som en prest å omvandle menigheten til noe som helst, vi må være voksne nok til å ta våre egne valg..
Vi rørskaller er ikke bedre enn alle andre, vi alle vil vel bare dele vår erfaring med andre..
Men den egentlige grunnen til at jeg svarte deg, det er for at jeg tror det sitter noen med dårlig/lite erfaring med transistor og skriver shit om det.?
Jeg tror det sitter noen med dårlig/lite erfaring med rør og skriver shit om det.?
Jeg tror det sitter noen med dårlig/lite erfaring med ICE og skriver shit om det.?
Et dårlig/lite erfaring/grunnlag til den ene eller andre teknologien er ikke nok til å uttale seg med ganske kraftig skytts..
Men fremdeles så leder rør soleklart i avstemningen, det kom ikke som noe sjokk på meg egentlig, men at rør skal stå for like stor andel som transistor og ICE er litt sjokkerende........men gledelig ;D
Ja det blir litt feil når noen skal fortelle hvor feil valg man har tatt, og at landet ligger et helt annet sted i følge de rettroendes kart.Lille_Adam skrev:Det blir nå smått pussig, synes jeg da, når en først proklamerer at en kun snakker ut fra sine personlige erfaringer, for deretter å fortelle hvordan ting faktisk henger sammen. Det kan jo ha med leseferdighet å gjøre, men det er nå vanskelig å fri seg fra følelsen av å bli fortalt akkurat hvor landet skal ligge.
Selv om du i forrige svar på en måte vil fremstå som ydmyk, synes jeg måten du ordlegger deg på her, virker mer som en presentasjon bastante universelle sannheter.Rotekroken skrev:Trua di er ikke helt reell, la meg utdype litt..Karma skrev:Hadde man blitt flinkere til å proklamere egne erfaringer og personlige meninger, i stedet for universelle sannheter, ville vi fått et bedre forum.
Personlig TROR jeg at grunnen til at mange foretrekker rør, er at rør kan gi bedre kvalitet til lavere pris enn transistor. Gode anlegg basert på transistor koster ofte ganske mye. Unntaket er kanskje klasse D? Mitt anlegg er som kjent basert på klasse D. Nå kan det dog ikke hevdes at det anlegget er rimelig.. Men om du må opp i høy totalpris på et anlegg som skal klare å få det beste ut av rimelige klasse D forsterkere, det skal være usagt fra min side.
Rimelige amper er det kun transistor som klarer noe i nærheten av å trille frem musikk, billig rør låter ikke så bra som transistor i mine ører, nå holder jeg meg under 10k ny pris i Norge og baserer meg på mengden, ikke bare en eller annen amp som skiller seg ut..
Jeg har prøvd en del av transistor og rør i den prisklassen og rør er skuffende dårlig i forhold til transistor..
Mellom 10k og 20k så er det nok ikke milevis fra hverandre på generell basis, men nå begynner det virkelig å smake musikk av rør..
Men det er en del saker som må på plass, det nytter jo ikke bare med en teknologi, det må stå i stil til hva man bruker av høyttalere..
Over 20k så er det snakk om mer watt og strøm på transistor, sjeldent man finner lite watt/strøm og masse musikk i den klassen der, mens rør bare fòrer på med mer musikk jo dyrere det blir, her er det nok en forskjell ute å går.?
Kanskje er det produsentene sin skyld at transistor ikke triller frem så mye musikk, men skal på død og liv bruke sin energi på å lage forsterkere som kan drive tungdrevne høyttalere.?
Noen få unntak finnes det også på transistor, jeg sier ikke at de ikke finnes, men det er nok lenger mellom de virkelig gode konstruksjonene på transistorsiden.?
LOL!Lille_Adam skrev:Det siste var jo forresten latterlig enkelt.
tøys, jeg hadde skambanka'n!Lille_Adam skrev:Bruce Lee; ingen over, ingen ved siden. Et lite stykke no....eh, nei, det var visst noe annet det.
Ja, høyttalere med høy følsomhet og SET passer ganske bra sammen. SET er ekstremt tilgivende på høyttalervalg og avslører praktisk talt ingen ting av hva høyttalerne foretar seg.Rotekroken skrev:Klipsch, horn eller andre lettdrevne høyttalere er veien å gå om du skal inn i musikken..
Da må man selvfølgelig ha noe skikkelige saker, du kommer da ikke utenom rør og aller helst SET selvfølgelig.!