Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Noe du vurderer, Ragwo?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Tja, hvem vet? Har to flaxlodd som skal skrapes; setter min lit til dem :rolleyes:
    Hvis det ikke er noe annet enn høyere volum og 2 hz mer i bunn ser jeg ingen grunn til å skifte. Har aldri følt at jeg mangler de to hertzene eller 3 decibelene. Litt mer oppløst diskant skader ikke, men er ikke et savn i det daglige. Jeg kan ikke få alt i en så liten og "rimelig" boks.

Her prioriteres det rehabilitering av det elektriske anlegget i huset, kun Furutech og gullsikringer ;)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    DET høres ut som en VIRKELIG plan, Ragwo..Femkvadrat hovedstrøm?:cool: Får du fiksa det, vil nok Devialet spille enda bedre enn tilfellet er idag..

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Kan tipse deg om 3x 2,5 installasjonskabelen fra Inakustik. Ikke helt Furutech, men prisen er ikke helt Furutech heller. Har den på en dedikert 16amp kurs med skjermen koblet til jord i skapet. Merket ett betydelig roligere lydbilde etter oppgradering kontra å bruke stuekursen.

Bare ett tips.
    Mvh Erik

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tja, hvem vet? Har to flaxlodd som skal skrapes; setter min lit til dem :rolleyes:
    Hvis det ikke er noe annet enn høyere volum og 2 hz mer i bunn ser jeg ingen grunn til å skifte. Har aldri følt at jeg mangler de to hertzene eller 3 decibelene. Litt mer oppløst diskant skader ikke, men er ikke et savn i det daglige. Jeg kan ikke få alt i en så liten og "rimelig" boks.

Her prioriteres det rehabilitering av det elektriske anlegget i huset, kun Furutech og gullsikringer ;)
    I følge informerte kilder skal EB automat-sikringer gi best lyd... Han prøvde I hvertfall fem forskjellige. 8) Ikke tull engang. 8)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    The mystery continues!
    Linken til Phantom Gold fungerer ikke lengre. Kanskje Devialet slapp nyheten noe prematurt?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Angående strøm må jeg dessverre skuffe allmuen. Det blir nok standard 2,5mm² kabel og automatsikringer av den typen elektrikeren tjener mest på. Kan forsåvidt høre hva EB-sikringer koster.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Angående strøm må jeg dessverre skuffe allmuen. Det blir nok standard 2,5mm² kabel og automatsikringer av den typen elektrikeren tjener mest på. Kan forsåvidt høre hva EB-sikringer koster.
    Ikke gjør det, tror det har liten nytte for oss dødelige. ;D Selv med 1,5 kvadrat klager jeg ikke på lyden. Endog med en varmekabel innlagt på samme kurs. Den er som regel aldri I gang når jeg fyrer opp 2x50 klasse A og lar den stå en times tid. :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Da er juli godt i gang, og det er på tide å svi av litt skattepenger som jeg ikke fikk tilbake ;)
    På vei inn i heimen har jeg et par ting jeg kjenner godt fra før og et par som blir nye bekjentskaper. Ikke noe jeg egentlig har bruk for, men nysgjerrigheten og nostalgien tok overhånd en sen kveld. Stay tuned :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Skrotet ankommer ikke byen før i morgen, da blir det både bilder og gode greier :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ser phantom gold ligger på forsiden her nå ;)
    Hadde det vært så vel :)
    Er en blanding av japansk, østerriksk, engelsk, amerikansk og nederlandsk rekved og metall i diverse former som kommer i hus ;)

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Meir som en på linja akevitt å regn den rekveden, noen som vet hva ragwo snakker om:confused:
    Blir no spennende å se ;)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Nostalgi? Har du huka tak i tapedeck, Ragwo? Ayon rør eller Heart Double Beat?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Nostalgi? Har du huka tak i tapedeck, Ragwo? Ayon rør eller Heart Double Beat?
    Ikke slik nostalgi, mer fra min tidligere hifikarriere :) Bilder kommer dessverre ikke i kveld, satser på å ha alt klart i løpet av helga.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Da regner jeg med at du med "Østerrike" mener Pro-Ject? Hvilken? Sett gjerne en liten Grado på´n, så vil tilogmed en gammel 1.2 kunne synge..det er EN av Pro-Jectene jeg sjøl har eid- og kosa meg med:cool:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ikke akkurat kjempeinteressante ting jeg har kjøpt, så beklager hvis jeg har dratt opp forventningene. Låter greit gjør det, men må pakke det vekk når ungen er våken for å unngå total ødeleggelse, derfor lite bilder. Vi får se hva kvelden bringer av uskarpe bilder.

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Helga er over og bilder i sterkt motlys er tatt! :)
    Ikke noe er som å få harde pakker utenom bursdag og jul. Etter litt fram og tilbake kom det et par Vienna Acoustics Haydn Grand stativhøyttalere, en Polk PSW111 8" sub, Pioneer PDX-Z9 forsterker samt Arcam irDAC i hus. Høyttalerstativer fulgte også med på kjøpet. En kjekk liten pakke med mye godlyd for pengene :)
    IMG_20160711_105743.jpg

Da ungen er gått inn i rive-Rolfmodus har det kun blitt et par korte lyttesessions da alt må kobles opp og ned mens poden ligger på lading.
    IMG_20160711_105801.jpg

Vienna Acoustics har jeg hatt en forkjærlighet for siden det første paret med BCG kom i hus i 2008. Haydn Grand har jeg hatt flere par av tidligere, og kan skilte med oppløst og luftig lydbilde der diskanten ikke byr på lyttetretthet av noe slag. Bassen er overraskende dyp og kontant, mellomtonen er detaljert og klar. Byggekvaliteten er også svært god. Det begynner å bli noen år siden jeg sist hadde Haydn Grand i hus og jeg var noe spent på om jeg fortsatt syntes skoeskene fra Wien låt kuler og krutt.
    IMG_20160711_111609.jpg

Arcam irDAC gjør seg aldri bort som DAC og disker opp med godlyd til mange ganger prisen, i mine ører.
    IMG_20160711_110110.jpg

Ampen er også et nytt bekjentskap og vil så være et usikkerhetsmoment selv om den fikk gode skussmål i Lyd og Bilde, og ble foretrukket foran Arcam Solo Mini. Her kommer årets dårligste bilde. Et sted der i mørket finnes en kjekk, liten amp med både nettradio og MM-riaa.
    IMG_20160711_110008.jpg

Polk har jeg ikke noe erfaring med, så brumlekassa var også et nytt bekjentskap.
    IMG_20160711_110047.jpg

Neste; lytteinntrykk :)

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.277
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Savner i ny og ne mine hvite haydn grand se.. :) virkelig en overraskelse av en høytaler :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.020
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye fine ting med en strålende utsikt i bakgrunnen. Litt kjent og kjært for deg og litt nytt. Kjekke ting! Følger med på lytteinntrykk :)

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Må få gratulere med nyinnkjøpet. Alltid morro med noe nostalgi og kos. Kjenner også til det att ting må rydde bort hver kveld, eneste trøsten er vel att det går over ;)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Ragwo: Å, ja vel! Det var DE østerrikerne du mente:cool: Jeg forstår deg godt. De er morsomme på riktig amp, ja- for ikke å si riktig kilde.. Mangler bare en strøken Onkyo tapedeck der, så..

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Takker og bukker for hyggelige ord :)
    Beklager noe sen oppfølging, men med slekta på besøk og to soldager på rad blir det litt lite tid til hifibravader.

Så over til hvordan trevirket og metallet låter. Heldigvis var det ikke bare gamle minner om godlyd fra Haydn Grand, de låter veldig bra. Jeg forstår godt hvorfor jeg lenge hadde stående et par i reserve i tilfelle syndeflod/gressbrann/lynnedslag. Diskanten er i kjent Vienna Acousticsstil oppløst men ikke påtrengende. Det er et stort pluss for litt slitne ører. Mellomtonen er klar og tilstedeværende og bassen er dyp, fast og detaljert. Å kalle høyttalerene nøytrale vil være en overdrivelse, men de er heldigvis ikke så farget at de ikke funker på det meste av musikk.

Ampen låter fint på lavt volum, men mangler en del muskler for å få høyttalerne til å synge. På et par mer lettdrevne høyttalere tror jeg den kan gjøre en god jobb. At den har innebygd SACD-spiller og USB-DAC er heller ikke feil.

Suben fungerer fint til musikk og gir det ekstra lille i bunnen samt lar seg greit integrere så lenge delefrekvensen ikke blir satt for høyt. Den er ikke noe volummonster og kan ikke rive hus, men det forventet jeg heller ikke av en åttetommers budsjettsub.

Alt i alt er jeg svært fornøyd med kjøpet men jeg vil ikke bytte ut Phantom med det første :)
    Nå må jeg bare finne ut hvor i all verden jeg kan gjøre av anlegget. Pr nå har vi ikke plass til det noen sted i huset og det blir et litt for eksklusivt garasjeanlegg ;)

Sist redigert:

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med nyervervelsene, hadde du i tankene å bytte ut Phantom?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Gratulerer med nyervervelsene, hadde du i tankene å bytte ut Phantom?
    Takker :)
    Ingen planer om å bytte ut romeggene nei. Dette var et par impulskjøp som jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Ragwo: Sett etpar små Focaler på Pioen, så våkner den:rolleyes:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Inspirert av Slukets og Vintage Silver Pioneers strøkne vegger og piper gikk jeg i gang med pipepuss i motvind. Etter ca 20 timer med stålrondell og boremaskin er jeg bare 20 timer unna priming. Det må jo bare bli bra til slutt, hvis ikke blir det helbeslag på skiten :rolleyes:

IMG_20160716_120004.jpg

PS: Jetpack søkes da jeg ikke i min villeste fantasi kan se for meg hvordan jeg skal ta resten av yttersiden av pipa uten overhengende fare for liv og helse.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.452
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Da er Pioneerampen på Torget, ble litt lite futt med Haydn Grand.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Ragwo: Søk hjelp av feieren, vel.. Hvorfor solgte du da ikke Vienna også? De krever sin forsterker, de..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.918
    Torget vurderinger
    23
    Inspirert av Slukets og Vintage Silver Pioneers strøkne vegger og piper gikk jeg i gang med pipepuss i motvind. Etter ca 20 timer med stålrondell og boremaskin er jeg bare 20 timer unna priming. Det må jo bare bli bra til slutt, hvis ikke blir det helbeslag på skiten :rolleyes:

Vis vedlegget 390232
    PS: Jetpack søkes da jeg ikke i min villeste fantasi kan se for meg hvordan jeg skal ta resten av yttersiden av pipa uten overhengende fare for liv og helse.
    Stylter, type lang... eller tykt tau rundt pipa og deg selv! Dette fikser du. Ser bra ut. To-tre varv med slemmemørtel så holder det i tiår til.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn