Helga er over og bilder i sterkt motlys er tatt!
Ikke noe er som å få harde pakker utenom bursdag og jul. Etter litt fram og tilbake kom det et par Vienna Acoustics Haydn Grand stativhøyttalere, en Polk PSW111 8" sub, Pioneer PDX-Z9 forsterker samt Arcam irDAC i hus. Høyttalerstativer fulgte også med på kjøpet. En kjekk liten pakke med mye godlyd for pengene
Da ungen er gått inn i rive-Rolfmodus har det kun blitt et par korte lyttesessions da alt må kobles opp og ned mens poden ligger på lading.
Vienna Acoustics har jeg hatt en forkjærlighet for siden det første paret med BCG kom i hus i 2008. Haydn Grand har jeg hatt flere par av tidligere, og kan skilte med oppløst og luftig lydbilde der diskanten ikke byr på lyttetretthet av noe slag. Bassen er overraskende dyp og kontant, mellomtonen er detaljert og klar. Byggekvaliteten er også svært god. Det begynner å bli noen år siden jeg sist hadde Haydn Grand i hus og jeg var noe spent på om jeg fortsatt syntes skoeskene fra Wien låt kuler og krutt.
Arcam irDAC gjør seg aldri bort som DAC og disker opp med godlyd til mange ganger prisen, i mine ører.
Ampen er også et nytt bekjentskap og vil så være et usikkerhetsmoment selv om den fikk gode skussmål i Lyd og Bilde, og ble foretrukket foran Arcam Solo Mini. Her kommer årets dårligste bilde. Et sted der i mørket finnes en kjekk, liten amp med både nettradio og MM-riaa.
Polk har jeg ikke noe erfaring med, så brumlekassa var også et nytt bekjentskap.
Neste; lytteinntrykk