Ragwos stuer

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Gratulere med miniDSP!!đŸ„łđŸ„łđŸ‘
    Takker og bukker! Dette blir spennende Ä hÞre hva Dirac kan stelle i stand i den noget livlige stua. NÄ har jeg ingen korreksjon i det hele tatt, sÄ det blir garantert en bedring.

NÄr jeg tenker meg om har jeg alt en OpenDRC-DI stÄende til pynt i tv-kroken, men den er dessverre uten automagien til Dirac og har strengt tatt aldri vÊrt i bruk hos meg. Kan det vÊre mulig Ä lure Dirac inn i den boksen?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Poetry in motion!
    PXL_20240830_142624217.jpg

Ble noe opphetet diskusjon om Audiolense vs Dirac i MiniDSP-trÄden, og for Ä glatte over kan jeg meddele at bÄde Dirac og Audiolense tidvis kommer med uforstÄelige feilmeldinger.
    PXL_20240830_142649789.jpg

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.547
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Hm.. Eneste feilmelding jeg har hatt hos Dirac er at det er for mye stÞy (som regel hvis jeg har glemt Ä lukke dÞren helt igjen) ved mÄling. Denne var "ny" for meg.

Ble medlem
    27.10.2023
    Antall liker
    7.937
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    5
    Der var alufoliehatten pÄ og nilyttingen i gang.
    Vis vedlegget 1052293
    @ragwo Heisan Raggis
    Eh, da hÄper jeg pillene begynner Ä virke innen vi dukker opp 25. oktober ? Det er 8stk av oss, en mÄtelig interessert i hifi,
    resten kunne ikke bry seg mindre. Blir til sÞndagen, hÄper du slipper Ä jobbe, hvis ikke, bare pass pÄ Ä handle inn nok mat og fÄ slipt opp nok ekstranÞkler. HÄper du har parkering for 3 biler? BodÞ er kulturby i Är, fint hvis du fÄr organisert noen utflukter. Ellers er det vel greit Ä plassere de smÄ hÄpefulle hos svigers for helgen, det kan bli noe drikking. Ene paret
    sliter med alkohol.
    Da gleder vi oss, skal bli hyggelig Ă„ sees.

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    @ragwo Heisan Raggis
    Eh, da hÄper jeg pillene begynner Ä virke innen vi dukker opp 25. oktober ? Det er 8stk av oss, en mÄtelig interessert i hifi,
    resten kunne ikke bry seg mindre. Blir til sÞndagen, hÄper du slipper Ä jobbe, hvis ikke, bare pass pÄ Ä handle inn nok mat og fÄ slipt opp nok ekstranÞkler. HÄper du har parkering for 3 biler? BodÞ er kulturby i Är, fint hvis du fÄr organisert noen utflukter. Ellers er det vel greit Ä plassere de smÄ hÄpefulle hos svigers for helgen, det kan bli noe drikking. Ene paret
    sliter med alkohol.
    Da gleder vi oss, skal bli hyggelig Ă„ sees.
    Oi, dette var veldig kjedelig! Akkurat den helgen har vi flyttet huset til Sveits for Ä hilse pÄ norske utvandrere. Det er en gammel, Ärlig familietradisjon som vi nÞdig vil bryte. Beklager sÄ mye, men flybilletter er alt bestilt. Vi fÄr ha det til gode!

Ble medlem
    27.10.2023
    Antall liker
    7.937
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    5
    Oi, dette var veldig kjedelig! Akkurat den helgen har vi flyttet huset til Sveits for Ä hilse pÄ norske utvandrere. Det er en gammel, Ärlig familietradisjon som vi nÞdig vil bryte. Beklager sÄ mye, men flybilletter er alt bestilt. Vi fÄr ha det til gode!
    Ingen grunn til Ă„ vĂŠre lei seg. Flytter bare til en annen helg, blir vi fler. Har noen slektninger
    som har stukket fra rehab oppholdet, pillemisbrukere. Praktisk siden du jobber pÄ pillefabrikken.
    Dette blir gĂžy.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ny uke og nye muligheter!
    Gammel moro ligger nÄ stykkevis og delt pÄ torget, ny moro er overraskende nok ikke pÄ innkommende. MÄtehold er mitt nye mantra, fÄr se hvor mange timene det holder.

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.362
    Sted
    London
    Gammel moro ligger nÄ stykkevis og delt pÄ torget, ny moro er overraskende nok ikke pÄ innkommende. MÄtehold er mitt nye mantra, fÄr se hvor mange timene det holder.
    Hva er igjen i stua nĂ„ da? Ser (enda) en SP-10 er for salg og mĂ„ innrĂžmme jeg har mistet oversikten over hvor mange spillere kommet/forlatt Ă„stedet 😂

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Hva er igjen i stua nĂ„ da? Ser (enda) en SP-10 er for salg og mĂ„ innrĂžmme jeg har mistet oversikten over hvor mange spillere kommet/forlatt Ă„stedet 😂
    Ikke rart du har mistet oversikten, det har jeg ogsÄ, sÄ da er det pÄ tide Ä roe litt ned. NÄ har jeg splittet opp den komplette spilleren som har lagt ute en stund for Ä se om det hjelper pÄ interessen. ForhÄpentligvis fÄr spilleren ny eier om ikke sÄ lenge.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    SĂ„ over til nye, hĂžytsvevende fabuleringer. Hvordan gjĂžre dette
    tannoyprecision8d1-en25htaoi8XMx6cH37o2MjDpsG.R3EVf.jpg

til dette(ish)
    tannoy-little-gold-monitor.jpeg

Jada, proporsjonene stemmer ikke, regner med at dere forstÄr tanken. Min utspekulerte plan er Ä klistre, bokstavelig talt noen pene treplater rundt hÞyttalerne og la platene vÊre litt dypere enn hÞyttalerne sÄ det blir en liten leppe i front for Ä fÄ grill pÄ vederstyggelighetene. Hva tror folket? Tips til hvor jeg kan fÄ kjÞpt slike plater uten at det koster heroin og/eller ser ut som en skjÊrefjÞl tas i mot med stor takk.

Sist redigert:

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.792
    Sted
    oslo
    Jada, proporsjonene stemmer ikke, regner med at dere forstÄr tanken. Min utspekulerte plan er Ä klistre, bokstavelig talt noen pene treplater rundt hÞyttalerne og la platene vÊre litt dypere enn hÞyttalerne sÄ det blir en liten leppe i front for Ä fÄ grill pÄ vederstyggelighetene. Hva tror folket? Tips til hvor jeg kan fÄ kjÞpt slike plater uten at det koster heroin og/eller ser ut som en skjÊrefjÞl tas i mot med stor takk.
    bygg en kasse i mdf, kle med Band-It Walnut Veneer (var i alle fall billigste finer man fikk tak i i gamle dager)
    grillen kan lages i sammenstiftede furulister eller annet treverk og trekkes i HT-stoff.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    bygg en kasse i mdf, kle med Band-It Walnut Veneer (var i alle fall billigste finer man fikk tak i i gamle dager)
    grillen kan lages i sammenstiftede furulister eller annet treverk og trekkes i HT-stoff.
    Takk for byggeoppskrift! Har tenkt samme tanken selv men er livredd finér, spesielt nÄr den mÄ legges pÄ "endeveden" til mdfen, derfor Þnsket om ferdige plater. Jeg innser at Ä skrÄskjÊre helt nÞyaktig slike plater sannsynligvis er vanskeligere enn finéringen, men min irrasjonelle frykt holder stand. Herlig.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.792
    Sted
    oslo
    finer er kjempelett sÄ lenge man bruker OBBB's gode gamle trelim-triks - to lag med trelim man lar tÞrke pÄ papirsiden, sÄ strykejern for Ä feste fineren til underlaget - overskytende finer trimmes med stanleykniv.
    sÄ enkelt at selv et utÄlmodig barn kan fÄ det til.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    finer er kjempelett sÄ lenge man bruker OBBB's gode gamle trelim-triks - to lag med trelim man lar tÞrke pÄ papirsiden, sÄ strykejern for Ä feste fineren til underlaget - overskytende finer trimmes med stanleykniv.
    sÄ enkelt at selv et utÄlmodig barn kan fÄ det til.
    Perfekt for meg!

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.362
    Sted
    London
    Har brukt en del MDF.
    ikke noe problem med endeveden - bare smĂžr pĂ„ med lim fĂžrst 😀

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ta ut elementene, folier eller trekk kunstig skinn over fronten, og bygg en tynn trekasse rundt sidekantene.
    Italiensk "Sonus faber" utseende mĂžter engelsk BBC trekabinett!
    Finér er bestilt etter @bjarnetv sin anbefaling, sÄ kabinett blir det. Skinn i fronten vet jeg ikke om jeg gÄr for, mulig rulle med matt sort maling. Alufolien i front lever ogsÄ farlig. Den er direkte schtÞgg. Grill vil jo lÞse problemet uten andre modifikasjoner, det frister da jeg er fryktelig lat.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.792
    Sted
    oslo
    Finér er bestilt etter @bjarnetv sin anbefaling, sÄ kabinett blir det. Skinn i fronten vet jeg ikke om jeg gÄr for, mulig rulle med matt sort maling. Alufolien i front lever ogsÄ farlig. Den er direkte schtÞgg. Grill vil jo lÞse problemet uten andre modifikasjoner, det frister da jeg er fryktelig lat.
    begynner Ä bli noen Är siden sist, men om jeg ikke husker helt feil er finer-trikset Ä male bÄde mdf og papirsiden av fineren med trelim, la det tÞrke inn og sÄ gi det et strÞk til - nÄr begge deler er tÞrre sÄ legger man dem sammen og stryker over med et varmt strykejern for Ä smelte dem sammen - deretter skjÊrer man vekk overskytende finer langs kanten og fortsetter prosessen. husk Ä bytte knivblad ofte, for Ä hindre flising.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.677
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Dungen er utelukkende laget av Nottingham Analogue Anna Logs. Kostet litt, men var definitivt verdt det. Kommer til Ä bli strÄlende kompost med hÞy w&f.
    NĂ„ mĂ„tte jeg le, takk! 😆

Tom Fletcher sa i sin tid, at dersom Art Deco ikke slo an, kunne han alltids snu tallerkenen rundt og selge de som parasollfĂžtter....

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    NĂ„ mĂ„tte jeg le, takk! 😆

Tom Fletcher sa i sin tid, at dersom Art Deco ikke slo an, kunne han alltids snu tallerkenen rundt og selge de som parasollfĂžtter....
    Takk det samme. Hyggelig Ă„ kunne gi deg en god latter!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.256
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    RÞk pÄ en smell etter et par timer, ny pakke i morgen. SelvfÞlgelig enda et prosjekt. Moro!

vim

InnkjĂžpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.976
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Dungen er utelukkende laget av Nottingham Analogue Anna Logs. Kostet litt, men var definitivt verdt det. Kommer til Ä bli strÄlende kompost med hÞy w&f.
    Der har du tidenes puslespill!
    Bruk de mĂžrke vinterkveldene pĂ„ Ă„ bygge deg noen platespillere đŸ€Ł

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn