- Ble medlem
- 13.02.2007
- Antall liker
- 388
Altså... Jeg er nesten usikker på hvor seriøst jeg skal ta dette her. La oss gjerne være enige i at vi liker ikke dette her, det kan med ganske stor rett anses som uønsket. Men som åpenbart mer liberal enn deg, kan jeg faktisk leve med at mennesker gjør rare og til dels idiotiske ting. Din parallell til rase blir nesten skammelig, selv om du synes å tro at man ikke kan velge bort sin religion. Som flere vet, finnes det et stort antall "muslimer" som er like muslimske som du og jeg er kristne, fordi vi er født inn i en kristen forfatning og tradisjon. Når det gjelder negre som ønsker å bli hvite, kjenner jeg egentlig til bare en, Michael Jackson, og selv i hans tilfelle var vel overgangen nokså tvilsom. Videre er det slik at det å fødes med mørk hud, Deph, gir ingen klare føringer for underkastelse, sammenligningen ikke bare halter, den faller platt til jorden av sin egen tyngende urimelighet.Både kjøttet og mumlingen er irrelevant.I utgangspunktet synes jeg spørsmålet ditt er galopperende irrelevant, men siden du normalt sett pleier å ha visse tanker bak dine innlegg, er jeg nødt til å spørre deg hva du egentlig mener?Hadde du vært like likegyldig og positivt innstilt til Nortura om de hadde lansert en ny serie med mat merket "Tillat for negre."
Kan jeg tolke deg dithen at du mener manglende merking av bemumlet kjøtt, samt min likegyldighet overfor det, kan sees som et utslag av en slags rasisme?
Honkey
Det jeg har problemer med er at Nortura produser og selger produkter som blir brukt til å dressere en gruppe mennesker til lydighet gjennom spesiell rasistisk merking av maten de tillates å spise.
De fleste mennesker er født inn i Islam, på samme måte som de er født med en spesiell hudfarge, og jeg ser derfor ingen forskjell i mat den ene gruppen skal dresseres til å måtte spise og den andre. Ofte er folk fullstendig blind for urimeligheter og galskap så lenge det er kamuflert som religion, og det kan derfor være på sin plass å komme med en nøyaktig parallell utenfor den religiøse verden for å synliggjøre hva det egentlig handler om.
Men ... selv om jeg har store problemer med slik tvangsmat og årsaken til at det eksisterer, så må jeg godta at det er et lovlig produkt. MEN og det er et stort MEN her, jeg vil i alle fall forbeholde meg retten til å ikke støtte Nortura gjennom å måtte kjøpe deler av overskuddproduksjonen av slike produkter fordi de selv nekter å merke produktene. Den minste prisen Nortura bør betale for sin støtte til islamismen er at de bør brenne inne med overskuddslageret sitt.
Aller helst bør slik produksjon forbys i Norge, men med en viss tillatt import fra Saudi Arabia og Iran til dem som absolutt insisterer på dette.
Igjen, kundemakten er like fri som markedet selv, du er i din fulle rett til å droppe alt Nortura har hatt fingrene i, og det kan du tilogmed få min sympati for. Men ditt blinde raseri overfor annerledes tenkende, det støtter jeg ganske enkelt ikke.
Honkey