baluba skrev:Her kommer Deph med sitt mest balanserte og fornuftige innlegg i denne debatten på lang tid, og så kommer du og fornærmer han på det groveste med et amen? Han vet sikkert hva ordet betyr, men du burde da vite at det volder han kvaler å måtte lese bibelske uttrykk i forbindelse med et uttrykk for enighet med ham. Han fortjener å bli anerkjent for sitt gode innlegg på en mer høvelig måte: jævla bra skrevet, Deph! Sett bort fra den siste setningen som er en "smule" unyansert.Spiralis skrev:Gjestemedlem skrev:Religion er en alvorlig trussel mot et liberalt sekulært demokrati, og et liberalt sekulært demokrati er en forutsetning hvis man ønsker et fredelig samfunn med plass til mennesker fra forskjellige land og fantasier. Det er all mulig plass til religiøse mennesker også, men samfunnet må ikke la seg styre på deres premisser, og det sivile samfunnet må nekte å en gang forholde seg til selvutnevnte religiøse ledere som utroper seg som talsmenn for folkegrupper. Det sivile samfunn må også stoppe all offentlig finansiering av slike enheter, fjerne skattefritak for religiøse organisasjoner og begynne å motarbeide disse aktivt i stedet.
Respekt er blitt synonymt med frykt.
AMEN BRODER !!!
Nå tror jeg ikke at Deph blir det minste fornærmet over en slik kommentar. Tvert i mot så tror jeg at han ser humoren i det, hans eget ståsted tatt i betraktning. Forøvrig er jeg enig i at det er noe av det mer fornuftige han har skrevet.
Som et lite apropos vil jeg bare få bemerke at grunnen til at man ikke skal begjære sin nestes hustru er at man faktisk riskerer å få henne. Straffen synes implisitt i forbrytelsen! ;D