Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Joda, jeg har fått det med meg. Men det betyr ikke at jeg uten videre støtter deres forslag. PSt kan gjøre mye større skade på land og folk enn en og annen terrorist. De må jo gjøre det de kan innenfor de rammer de blir gitt, men de kan ikke få diktere rammene selv for da er det for evig ti farvel til det vi forbinder med å være frie mennesker.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.257
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Ta mannen, ikke ballen. Godt jobbet.
    Ja Zimon, du sa vel akkurat det samme da ABB ble kritisert i asolutt alle media i landet?

Jeg mener: Hva er egentlig det STORE forskjellen mellom Gule og ABB? Det er ikke at Gule er venstreradikal og ABB høyreekstrem!
    Den store forskjellen er faktisk at ABB var en meget "vellykket" terrorist, mens Gule var like mislykket som terrorist som ABB var "vellykket".
    Den STORE forskjellen er vel at ABB er en drapsmann - det er ikke Gule...
    Så folk skal ikke bedømmes før de har utført handlingen, er det du sier?
    Folk skal dømmes etter hva de har gjort, ikke hva de sier de skal gjøre! Selvfølgelig! Er du helt analfabet i hodet?
    Lars Gule ble kjent fordi han hadde en ryggskekk fylt med sprengstoff, det er noe helt annet.

Hvis bilen Breivik kjørte hadde blitt stoppet på vei til regjeringsbygget så skulle han ha blitt sluppet fri etter din mening.
    Noen år etter kunne han jo gitt ut et blad som var med hans meninger.

Enkelte folk er så hjernevasket at de er bortkastet tid å diskutere med.
    Når du ikke skiller mellom drapsmenn og ikke-drapsmenn så er det jaggu ikke mye vits i å diskutere med deg iallefall!
    Nylig hoppet ned fra trærne??

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.445
    Torget vurderinger
    0
    Ja Zimon, du sa vel akkurat det samme da ABB ble kritisert i asolutt alle media i landet?

Jeg mener: Hva er egentlig det STORE forskjellen mellom Gule og ABB? Det er ikke at Gule er venstreradikal og ABB høyreekstrem!
    Den store forskjellen er faktisk at ABB var en meget "vellykket" terrorist, mens Gule var like mislykket som terrorist som ABB var "vellykket".
    Som jeg skrev: ABB var vellykket og Gule var mislykket som terrorist! Begge satt ut med de samme mål for øyet. Fremme "sin" politiske agenda med å sprenge en bombe! ( Når man sprenger bomber i slike sammenhenger er et av målene at uskyldige skal dø! )

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.445
    Torget vurderinger
    0

Så folk skal ikke bedømmes før de har utført handlingen, er det du sier?
    Folk skal dømmes etter hva de har gjort, ikke hva de sier de skal gjøre! Selvfølgelig! Er du helt analfabet i hodet?
    Lars Gule ble kjent fordi han hadde en ryggskekk fylt med sprengstoff, det er noe helt annet.

Hvis bilen Breivik kjørte hadde blitt stoppet på vei til regjeringsbygget så skulle han ha blitt sluppet fri etter din mening.
    Noen år etter kunne han jo gitt ut et blad som var med hans meninger.

Enkelte folk er så hjernevasket at de er bortkastet tid å diskutere med.
    Når du ikke skiller mellom drapsmenn og ikke-drapsmenn så er det jaggu ikke mye vits i å diskutere med deg iallefall!
    Nylig hoppet ned fra trærne??
    Så hvis jeg skyter mot en eller annen ( La oss ta Romney som eksempel her, purely for educational purposes! ) og dreper ham så er jeg en terrorist i Gubras øyne ( beklager om du er Obamafan Gubra, men du er den mest høyreorienterte her som jeg kommer på i farten! ) men en rettferdig frihetshelt eller noe slikt i dine øyne Dragern? Selv jeg uansett ville være en morder og /eller terrorist rent objektivt sett?

Men hvis jeg var en elendig dårlig skytter og bommet på mormoneren, ja da var jeg ganske så uskyldig i dine øyne Dragern?

Uskyldig helt til første kule treffer? Hmmm, en pussig logikk.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    ^Altså, du kan bli dømt for drapsforsøk, men ikke drap, dersom du ikke har rukket å drepe noen. Drapsforsøk er straffbart det også, men selvsagt med en annen strafferamme enn et "vellykket" drap. Krekar var nevnt; han er også dømt etter gjeldende rett, han har kommet med trusler, noe som også er ulovlig, dersom det er trusler av en art som er egnet til å spre frykt etc, uten at jeg husker detaljene rundt definisjonene her.

Forsåvidt irrelevant i sakens anledning hva en av oss måtte mene om dette her, det er uansett regulert av et klart definert lovverk. Det ER forbudt å forsøke seg på et drap, men det er lov å tenke på at man gjerne skulle drepe noen. Jusens oppgave er å finne grenseoppgangen mellom tanke og handling, ikke alltid en enkel eksersis.

Honkey

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Lars Gule, han reiste på studiekortet sitt ned til Beirut.
    Så ble han arrestert med flere kilo dynamitt nedi Beirut.
    Gud vet hva han sa
    da politimannen ba
    om en forklaring på hvor han hadde dynamitten fra nedi Beirut.

Lars Gule, han var visst en blåøyd idealist nedi Beirut.
    Han skrev til sine venner at han syntes det var trist nedi Beirut.
    Han var nok litt vill
    men i bunn og grunn var'n snill
    så Gud vet hva han ville bruke dynamitten til nedi Beirut.

Jo, dynamitten skulle til Jerusalem ifra Beirut.
    Lars Gule skulle bringe dynamitten frem ifra Beirut.
    Alt det triste han fikk se
    ville han gjøre noe med
    og det greieste var å sprenge dritten langt av sted ifra Beirut.

Så gikk det som vi alle kjenner til nedi Beirut.
    Nå er'n arrestert og angrer som en vill nedi Beirut.
    Og min sang er ikke lang
    og moralen i min sang
    er at røde Gule bør bli holdt i Larvik neste gang
    han vil til Beirut. sann!

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Synes fokuset på Gule i denne saken er helt på trynet; han ble utsatt for harde avhør, muligens torturlignende metoder, fikk et halvt års fengsel i Libanon, og påfølgende påtaleunnlatelse i Norge ved hjemkomst for 35 år siden. Etter dette har Gule ikke gjennomført noen kriminelle handlinger her eller i utlandet. Det er et poeng at Gules handlinger den gang ikke ga mer enn 6 mnd fengsel i såvidt harde regimer som de vi her snakker om. Det er vel sannsynlig at han ikke selv tenkte utføre selve handlinger, men at han samarbeidet med en geriljaorganisasjon. Han har fått sin straff, og jeg mener det er meningsløst at dette fortsatt skal hefte ved ham, etter å ha vært en bidragende samfunnsborger i mange flere år enn han muligvis kan ha vært en idiotisk ung mann med feil venner. Gule har aldri drept noen, han hadde sine sterke politiske meninger, og var en idiot, hva sprengstoffet skulle benyttes til, er det ingen av oss som vet.

Honkey

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Synes fokuset på Gule i denne saken er helt på trynet; han ble utsatt for harde avhør, muligens torturlignende metoder, fikk et halvt års fengsel i Libanon, og påfølgende påtaleunnlatelse i Norge ved hjemkomst for 35 år siden. Etter dette har Gule ikke gjennomført noen kriminelle handlinger her eller i utlandet. Det er et poeng at Gules handlinger den gang ikke ga mer enn 6 mnd fengsel i såvidt harde regimer som de vi her snakker om. Det er vel sannsynlig at han ikke selv tenkte utføre selve handlinger, men at han samarbeidet med en geriljaorganisasjon. Han har fått sin straff, og jeg mener det er meningsløst at dette fortsatt skal hefte ved ham, etter å ha vært en bidragende samfunnsborger i mange flere år enn han muligvis kan ha vært en idiotisk ung mann med feil venner. Gule har aldri drept noen, han hadde sine sterke politiske meninger, og var en idiot, hva sprengstoffet skulle benyttes til, er det ingen av oss som vet.

Honkey
    Hadde det vært en høyre ekstremist så hadde person ikke fått lov til å uttale seg i det hele tatt, beste jobben personen kunne fått hadde vært vaskejobb o.l.
    Det er liksom helt greit når det er venstre eskremister, bare se hvor mange AKP'er som sitter i viktige stillinger i Norge.

Lars Gule har fortsatt de samme meningene som i 70 årene, men han har skjønt at ord er sterkere enn en ryggsekk med dynamitt.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Honkey
    Hadde det vært en høyre ekstremist så hadde person ikke fått lov til å uttale seg i det hele tatt, beste jobben personen kunne fått hadde vært vaskejobb o.l.
    Det er liksom helt greit når det er venstre eskremister, bare se hvor mange AKP'er som sitter i viktige stillinger i Norge.

Lars Gule har fortsatt de samme meningene som i 70 årene, men han har skjønt at ord er sterkere enn en ryggsekk med dynamitt.
    Poenget er nettopp forskjellen på vold og ord. Høyreekstreme har også lov til å uttale seg, problemet med en del av dem er at de så å si uten unntak uttaler seg om enkeltmennesker eller grupper, på en slik måte at det fort skaper avsky hos de som hører dette. Jeg skal eksemplifisere:
    Utsagn 1: Innvandrerne er genestiske undemålere som snylter på våre sosiale systemer, de er late, lukter drålig og gidder ikke gjøre noe for sin egen situasjon. Dessuten slår de sine koner.

Utsagn 2: Økende innvadring til Norge reiser mange problemstillinger. Det er problematisk at et stort antall på svært kort tid kan skaffe seg tilgang til det norske sosialsystemet, da virkningene kan bli katsotrofale for dette systemets selvbærende struktur. Vi ser også at mange grupperinger er overrepresentert på uheldig vis på enkelte statistikker, og dette må vi finne løsninger på, for å dempe utfordringene for et relativt sårbart samfunn.

Jeg antar du ser at dette gjerne kan være basert i samme syn på de samfunnsmessige, strukturelle utfordringer. Dersom disse høyreekstreme hadde lært av folk som f.eks. Gule, som faktisk uttaler seg om samfunnsstrukturer og større linjer på et intellektuelt vis, hadde de ikke hatt de problemene de selv prater seg inn i ustanselig. Dermed mener jeg at du gjerne må argumentere mot Skules holdninger, men å trekke hans argumenter i tvil fordi han gjorde noe dumt for 35 år siden er virkelig lavmål. Gule er en klar humanist, som i dag er kritisk til maktbruk for å få fram sine meninger.

Honkey

Ludvik2112

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.07.2010
    Antall liker
    11
    Jeg antar du ser at dette gjerne kan være basert i samme syn på de samfunnsmessige, strukturelle utfordringer. Dersom disse høyreekstreme hadde lært av folk som f.eks. Gule, som faktisk uttaler seg om samfunnsstrukturer og større linjer på et intellektuelt vis, hadde de ikke hatt de problemene de selv prater seg inn i ustanselig. Dermed mener jeg at du gjerne må argumentere mot Skules holdninger, men å trekke hans argumenter i tvil fordi han gjorde noe dumt for 35 år siden er virkelig lavmål. Gule er en klar humanist, som i dag er kritisk til maktbruk for å få fram sine meninger.

Honkey
    Og selvfølgelig skal vi se bort fra at disse AKP-erne argumenterte for og støttet (både politisk og økonomisk) ALLE de verste terrororganisasjonene og terrorregimer på 70 og 80-tallet.

Likevel er konklusjonen at hvis de er på venstresiden er de interlektuelle og på høyresiden er de terrorister. Historieløst å kalle avvikere for interlektuelle når meningene er de samme. Fortsatt vrøvler noen av disse om væpnet revolusjon i Norge. Det du kaller samfunnsengasjement kaller jeg galskap og vrangforestillinger.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Honkey
    Og selvfølgelig skal vi se bort fra at disse AKP-erne argumenterte for og støttet (både politisk og økonomisk) ALLE de verste terrororganisasjonene og terrorregimer på 70 og 80-tallet.

Likevel er konklusjonen at hvis de er på venstresiden er de interlektuelle og på høyresiden er de terrorister. Historieløst å kalle avvikere for interlektuelle når meningene er de samme. Fortsatt vrøvler noen av disse om væpnet revolusjon i Norge. Det du kaller samfunnsengasjement kaller jeg galskap og vrangforestillinger.
    Nei, nå snubler du litt. Dersom folk blir voksne og endrer oppfatning fra ekstremisme til en noe mer moderat holdning, er det svært kontraproduktivt å diskutere det som en gang har vært. En hver er barn av sin tid, men det skal da vel være lov å bli voksen, og innta voksne perspektiver på saker og ting? Jeg var tilhenger av Anders Langes parti som 15-åring, skal dette hefte ved meg i dag også, synes du? For min del ser jeg på det som ungdommelig uforstand!
    At AKP etc var totalt blinde og tilbakestående på 70-tallet, er forsåvidt et interessant fenomen, men det har liksom så forbanna lite å gjøre med de argumenter tidligere AKP'ere kan komme til å fremføre i dag, 30 - 40 år lengre ned i veien. Vi har alle vårt, og det finnes sikkert tid og sted for å ta opp dette, men selv om jeg stemte på Anders Lange i skolevalget på 70-tallet, kan vel neppe det benyttes som argument i akkurat DENNE diskusjonen?

SELVSAGT er det ikke slik at intelligens har en politisk farge. Dumme mennesker fremfører dumme argumenter, enten de er røde eller blå, eventuelt religiøse gærninger. Fremfører de sine argumenter med forstand, kan man debattere med dem, uahvengig av ståsted. Fremfører man "argumenter" som er ad hominem, blir premissene feil, og danner dermed svært lite grunnlag for noen fornuftig debatt. Mitt eksempel peker bare på at det er innholdet i argumentasjonen som er avgjørende for reaksjonen på ytringen; folk som ønsker å drepe for å poengtere noe, kan ikke forvente seg særlig mye respekt, ganske enkelt.

Honkey

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.445
    Torget vurderinger
    0
    Honken.
    Jeg er helt enig med deg i at det er stor forskjell på ord og handling. Der vi tydeligvis er uenige er hvorvidt Gule er en som "bare har det i kjeften". Jeg mener at han faktisk ikke bare "har det i kjeften". Det sprengstoffet han skulle frakte inn til Jerusalem var nok ikke tenkt som et middel til å "spre ordet"! At han "bare" var kurer har vi faktisk kun hans eget ord for. Hvem som skulle lage og sprenge bomben vet vi lite om! For alt vi vet kan det godt ha vært Gule selv som skulle plassere bomben.

At han kun fikk et halvt år der nede viser bare at "noen" holdt en hånd over ham og at en eller annen organisasjon med med makt og inflytelse samarbeidet med Gule. Vi må i denne sammenheng ikke miste av synet at bomben var ment å eksplodere i Israel som for alle andre land der nede er den store fienden, sammen med USA! Noe straff måtte han få av hensyn til internasjonale forbindelser, men for terrorvirksomhet er faktisk 6 mnd fengsel knapt å sammenligne med en dask på lanken! Og det var ikke troen på at Gule var så uskyldsren som gjorde at straffen ble så lav.

Det at Gule såvidt vi vet ikke ble, i det minste medskyldig, i drap på mange uskyldige skyldes kun at han var en mislykket terrorist og ikke at han var en overbevist humanist! I det øyblikk du anskaffer sprengstoff eller våpen med den målsetning å drive terror ( drepe, lemleste uskyldige for å oppnå et politisk mål ) ja da er du en terrorist, helt til du selv på egen hånd eventuellt ombestemmer deg og ikke gjennomfører aksjonen, kvitter deg med våpen og sprengstoff. Da har du tenkt igjennom saken på nytt og kommet fram til at du ikke ønsker å være terrorist. En slik en kan jeg være enig i at ikke lenger er terrorist, men disse får vi ikke vite om. Det kan hende det finnes noen av dem, jeg vet ikke.

Men blir du tatt av politiet og arrestert etter at du har begynt planlegging og innsamlig av utsyr men før du får satt aksjonen i gang er du slik jeg ser det fortsatt en terrorist. Da er det ikke din samvittighet som har stoppet deg men politiets arbeid! Da er man en mislykket terrorist og ingen fredsengel. Slik jeg ser det i dag og slik jeg så det den gangen burde Gule blitt overlevert til Israel og dømt der for sin "forberedelse til terrorhandling"! Det var Israel som var målet for den planlagte terrordåden, og da burde de fått lov å dømme ham.

Hadde Gule blitt arrestert i forrige måned for det samme forholdet ville ingen her i Norge vært i tvil om at han var en terrorist! Venstresiden ville selvsagt hevdet at han var en rettferdig frihetskjemper for palestinernes sak, og det er greit nok. Hovedsaken er at vi i dag har forstått at det er terror når man frakter "bombematerialer" med det fromål å sprenge en bombe blandt sivile.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.445
    Torget vurderinger
    0
    ...folk som ønsker å drepe for å poengtere noe, kan ikke forvente seg særlig mye respekt, ganske enkelt.

Honkey
    Her er vi da helt på linje Honken! Og jeg mener fatisk at Lars Gule "ønsket å drepe noen" med den bomben nettopp for å poengtere noe! At han ble arrestert før han klarte å gjennomføre det er en annen sak, MEN HAN ØNSKET Å BIDRA TIL AT ISRAELERE DØDE!

Ergo fastholder jeg min påstand som er at Gule er en MISLYKKET terrorist. Mislykket, men likefullt terrorist!

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Honken.
    Jeg er helt enig med deg i at det er stor forskjell på ord og handling. Der vi tydeligvis er uenige er hvorvidt Gule er en som "bare har det i kjeften". Jeg mener at han faktisk ikke bare "har det i kjeften". Det sprengstoffet han skulle frakte inn til Jerusalem var nok ikke tenkt som et middel til å "spre ordet"! At han "bare" var kurer har vi faktisk kun hans eget ord for. Hvem som skulle lage og sprenge bomben vet vi lite om! For alt vi vet kan det godt ha vært Gule selv som skulle plassere bomben.
    Hvorfor er det plutselig ikke forskjell på å si at jeg misliker noen og det å drepe dem?
    Ellers? Ja, hva som var den egentlige handlingen vet vel kun Gule. Det er fortsatt 35 år siden, minst to staters rettsvesen har sett på saken, han har fått sin straff, og har ikke begått kriminelle handlinger siden. Det er en bærbjelke i rettsstaten at når straffen er sonet, er kapitelet over, og man er igjen en like uskyldig person som deg og meg.

At han kun fikk et halvt år der nede viser bare at "noen" holdt en hånd over ham og at en eller annen organisasjon med med makt og inflytelse samarbeidet med Gule. Vi må i denne sammenheng ikke miste av synet at bomben var ment å eksplodere i Israel som for alle andre land der nede er den store fienden, sammen med USA! Noe straff måtte han få av hensyn til internasjonale forbindelser, men for terrorvirksomhet er faktisk 6 mnd fengsel knapt å sammenligne med en dask på lanken! Og det var ikke troen på at Gule var så uskyldsren som gjorde at straffen ble så lav.
    Masse påstander fullstendig uten beviselig substans fra din side. Fortsatt har han fått sin straffeutmåling og sonet den. Og det er fortsatt 35 år siden.

Det at Gule såvidt vi vet ikke ble, i det minste medskyldig, i drap på mange uskyldige skyldes kun at han var en mislykket terrorist og ikke at han var en overbevist humanist! I det øyblikk du anskaffer sprengstoff eller våpen med den målsetning å drive terror ( drepe, lemleste uskyldige for å oppnå et politisk mål ) ja da er du en terrorist, helt til du selv på egen hånd eventuellt ombestemmer deg og ikke gjennomfører aksjonen, kvitter deg med våpen og sprengstoff. Da har du tenkt igjennom saken på nytt og kommet fram til at du ikke ønsker å være terrorist. En slik en kan jeg være enig i at ikke lenger er terrorist, men disse får vi ikke vite om. Det kan hende det finnes noen av dem, jeg vet ikke.
    Hva Lars Gule var for 35 år siden finner jeg av mikroskopisk interesse for denne tråden. Om vi skal debattere hvorvidt Gule var potensiell drapsmann eller ikke, foreslår jeg at du oppretter en egen tråd for akkurat det.

Men blir du tatt av politiet og arrestert etter at du har begynt planlegging og innsamlig av utsyr men før du får satt aksjonen i gang er du slik jeg ser det fortsatt en terrorist. Da er det ikke din samvittighet som har stoppet deg men politiets arbeid! Da er man en mislykket terrorist og ingen fredsengel. Slik jeg ser det i dag og slik jeg så det den gangen burde Gule blitt overlevert til Israel og dømt der for sin "forberedelse til terrorhandling"! Det var Israel som var målet for den planlagte terrordåden, og da burde de fått lov å dømme ham.
    Hva som skjedde for 35 år siden, finner jeg av liten interesse for denne tråden. Gule har sonet sin straff, hans holdninger og meninger ser jeg ikke i relasjon til ferdigsonede handlinger.

Hadde Gule blitt arrestert i forrige måned for det samme forholdet ville ingen her i Norge vært i tvil om at han var en terrorist! Venstresiden ville selvsagt hevdet at han var en rettferdig frihetskjemper for palestinernes sak, og det er greit nok. Hovedsaken er at vi i dag har forstått at det er terror når man frakter "bombematerialer" med det fromål å sprenge en bombe blandt sivile.
    Vi har i dag en annen og mer innskjerpet lov på feltet. I en slik hypotetisk setting, ville han sikkert blitt straffet i henhold til terrorlovgivningen. Men det samme gjelder en hver annen borger i Norge, og setter slett ikke i Gule i noen særstilling. Det fortsatt totalt meningsløst å diskutere Lars Gules handlinger i denne tråden, vi kunne like gjerne diskutert Hamsuns overbevisninger.

Honkey

S

Slubbert

Gjest
    The Onion slår til:

No One Murdered Because Of This Image | The Onion - America's Finest News Source

Following the publication of the image above, in which the most cherished figures from multiple religious faiths were depicted engaging in a lascivious sex act of considerable depravity, no one was murdered, beaten, or had their lives threatened, sources reported Thursday. The image of the Hebrew prophet Moses high-fiving Jesus Christ as both are having their erect penises vigorously masturbated by Ganesha, all while the Hindu deity anally penetrates Buddha with his fist, reportedly went online at 6:45 p.m. EDT, after which not a single bomb threat was made against the organization responsible, nor did the person who created the cartoon go home fearing for his life in any way. Though some members of the Jewish, Christian, Hindu, and Buddhist faiths were reportedly offended by the image, sources confirmed that upon seeing it, they simply shook their heads, rolled their eyes, and continued on with their day.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    821

Honkey

Fisking kanskje?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

Honkey

oggudsjelovogtakkfaenfordet

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.652
    Torget vurderinger
    4
    Høyre eller venstre, nord elle syd, østwest, det skal sies at østavind liker vi ikke. Det tar sånn på huset.
    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, gjesp...........

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.150
    Torget vurderinger
    1
    Ironi/parodi, da er det verre med slikt som dette…………

La oss først referere hva politispesialist Erik Andersen sa til de mannlige trosfellene under den siste fredagsdagsbønnen i Central Jamaat-e-Ahl-eSunnat:
    ”Når en person sprer usanne rykter, sier ting som gjør deg vondt, så bli man lei seg. Jeg personlig, Oslo politidistrikt, politiet Norge, samfunnet Norge, vi tar sterk avstand fra den filmen som er laget via en person i USA. Jeg blir veldig lei meg når noen mennesker kan gjøre noe sånt. Jeg vil vise litt til hva vi pratet om sammen etter 22.juli i fjor, hvor vi ble en sterk enhet. Vi ble ett forslag, dere som muslimer, vi som nordmenn, kom mye sterkere sammen. Vi løste den tragedien på en fantastisk flott og rolig måte. Det gjorde meg glad, det gjorde dere glad, og når vi opplever sånn ting som har skjedd de siste dagene, så tror jeg det er veldig viktig at vi tenker på hva som skjedde i fjor. For vi var rolige, vi pratet sammen, vi skapte en god dialog, og vi løste ting rolig utad.
    Jeg kan godt skjønne, for å si det litt sterkt, forbannet på det som har skjedd, men jeg vil oppfordre dere til å bruke fornuft, riktig kommunikasjon og gjøre ting som er lovlig. Løs det sammen, stå sammen, så går det nok bra. Vi skal ikke akseptere, men det finnes faktisk noen personer som ødelegger så mye som den personen her har gjort. Heldigvis er det ikke så mange av dem. Dere skal vite at, som jeg sa til å begynne med, at, dere har vår dypeste medfølelse og største respekt, og vi tar sterk avstand fra det som har skjedd.”
    Hva i hel….

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    821
    Minner litt om ei underdanig bikkje som ruller rundt for tredje gang i håp om å slippe juling.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Ironi/parodi, da er det verre med slikt som dette…………

La oss først referere hva politispesialist Erik Andersen sa til de mannlige trosfellene under den siste fredagsdagsbønnen i Central Jamaat-e-Ahl-eSunnat:
    ”Når en person sprer usanne rykter, sier ting som gjør deg vondt, så bli man lei seg. Jeg personlig, Oslo politidistrikt, politiet Norge, samfunnet Norge, vi tar sterk avstand fra den filmen som er laget via en person i USA. Jeg blir veldig lei meg når noen mennesker kan gjøre noe sånt. Jeg vil vise litt til hva vi pratet om sammen etter 22.juli i fjor, hvor vi ble en sterk enhet. Vi ble ett forslag, dere som muslimer, vi som nordmenn, kom mye sterkere sammen. Vi løste den tragedien på en fantastisk flott og rolig måte. Det gjorde meg glad, det gjorde dere glad, og når vi opplever sånn ting som har skjedd de siste dagene, så tror jeg det er veldig viktig at vi tenker på hva som skjedde i fjor. For vi var rolige, vi pratet sammen, vi skapte en god dialog, og vi løste ting rolig utad.
    Jeg kan godt skjønne, for å si det litt sterkt, forbannet på det som har skjedd, men jeg vil oppfordre dere til å bruke fornuft, riktig kommunikasjon og gjøre ting som er lovlig. Løs det sammen, stå sammen, så går det nok bra. Vi skal ikke akseptere, men det finnes faktisk noen personer som ødelegger så mye som den personen her har gjort. Heldigvis er det ikke så mange av dem. Dere skal vite at, som jeg sa til å begynne med, at, dere har vår dypeste medfølelse og største respekt, og vi tar sterk avstand fra det som har skjedd.”
    Hva i hel….
    Dette er om lag det samme som både utenriksminister Clinton og President Obama nå sier i store, påkostede TV-annonsementer, og det burde vel være lov å spørre hva som er galt med det? Om jeg ikke har miste leseevnen står det om lag så her:
    - Det er beklagelig at folk bevisst lager helvete for andre, vel vitende om reaksjonene fra de minst beherskede individer
    - Samarbeid er konsekvent å foretrekke fremfor en provokasjonslinje

Jeg har selv ikke sett filmen, og skal derfor unnlate å kommentere innholdet. Men så langt jeg forstår, er det intet annet enn et makkverk beregnet på provokasjon. Hvorfor er det så bra, i grunn? Er det ikke ok å ta avstand fra innholdet, dersom innholdet er bevisst provokativt og kanskje feilaktig? Og visst går det an å ha flere tanker i hodet på samme tid. Filmen kan være en drittfilm vi tar avstand fra, men den SKAL være tillatt, og vi tar skarp avstand fra idiotene som hevner seg med uhørte midler. Intet av dette står i motsetning til hverandre.

Honkey

EDIT: Politisjefen er ikke alene: http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=10069142
    Men her er jeg uenig med den gode Idle; jeg mener slike drittfilmer også skal være tillatt i et fritt samfunn.

Sist redigert:

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    821
    "Dette er om lag det samme som både utenriksminister Clinton og President Obama nå sier i store, påkostede TV-annonsementer, og det burde vel være lov å spørre hva som er galt med det?"

Det må være lov å spørre hvorfor en norsk politimann, på vegne av det norske samfunn, skal ta avstand fra en film, laget av egyptere i USA, overfor nordmenn i Norge.
    Dette viser klart hvor redde styresmaktene er for det muslimske samfunn. Guttaboys kan flire i skjegget vel vitende om at bare å antyde bråk er nok til at styresmaktene ber på sine knær.
    Det eneste som mangler er Støre som skyver en eller annen redaktør foran seg.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Problemet er at man ved å beklage, unnskylde etc. for noe man ikke har hatt den minste medvirkning til så tar man på seg ansvaret for den som om det skulle være noe man hadde produsert selv.

Dette er å krype ynkelig for de mørkeste og mest barbariske kreftene i verden i dag. Det er land med blasfemilover som burde behandles med den ytterste forakt og stenges ute fra deg gode selskap i den siviliserte verden til de skroter denne barbariske overtroen og umenneskelige behandlingen av sine borgere.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Til alle som ikke liker det.

Beklager at vi har ytringsfrihet her i vesten.

På vegne av vesten

BT

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.445
    Torget vurderinger
    0
    Til alle som ikke liker det.

Beklager at vi har ytringsfrihet her i vesten.

På vegne av vesten

BT
    Jeg ser ironien i det du skriver, og jeg liker det jeg ser.

MEN! Problemet er de som ikke sier dette ironisk, men faktisk mener det. De finnes, skremmende mange av dem også. Mennesker uten ryggrad som er så pisse redde for å at det skal bli bråk og uro eller at de skal miste kontrakter og fortjeneste så de er villige til å oppgi det meste av prinsipper. Det kommer en dag da man MÅ bestemme seg for om man skal være en fri mann, med en fri manns privilegier og plikter, eller om man skal være en ynkelig patetisk slave. Slave under en annen manns herredømme eller religion kommer på ett ut i denne sammenheng. For min del er valget helt krystallklart. ALDRI om jeg blir slave under noen eller hans religion! Til det er det nok for mye norrønt blod i mine årer: "Heller dø som fri mann enn leve som trell"!

Staten Norge har INGENTING å be om unskyldning for i denne saken! Filmen ( Jeg har ikke sett den.) er muligens et makkverk, men vi i Norge har ikke laget den og en høytstående tjenestamenn i Oslopolitiet har da for fanden ikke noe med å stå i den der jævla moskeen og be om unskyldning på mine vegne!!!! Jeg har ingenting å be om unskyldning for!

Min eneste kommentar til hele filmen er at selv om det er et makkverk som er laget for å provosere muslimister og at den er "dårlig timet" så vil jeg forsvare denne toskens rett til å gi ut makkverket sitt! Jeg vil også forsvare muslimers rett til å protestere mot filmen, SÅ LENGE DE GJØR DET MED FRÈDELIGE MIDLER!! Når de går bananas i gatene, dreper folk, brenner flagg og angriper ambassader, ja da har jeg ikke en millimeter respekt for dem. De oppfører seg som ignorante bakstreverske middelaldermennesker og da får de for pokker bare akseptere at jeg ser på dem som det! Respekt ?? My ass!!!

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Jaja idag samlet flerhundre muslimer seg ved den amerikanske ambasaden. Flere hundre samlet på et sted i oslo som får abb til og ligne en skolegutt

G

Gjestemedlem

Gjest
    For en utrolig sammenligning!
    I eddie1s verden er en fredelig demonstrasjon skrekkelig traumatisk og skummelt, men massemord av ungdommer på sommerleir er en liten rampestrek.

Jeg må dog innrømme at jeg tidligere kom med en overilet anbefaling om at gutten måtte reise mer og se litt av verden. Det var lite gjennomtenkt, for eddie1 er nok uten tvil den mest bereiste personen på sentralen!

.... for uansett når man ser etter, så er det ingen hjemme.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn