RBN's tumleplass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    RBN skrev:
    Wergeland skrev:
    Jeg blir nostalgisk av bildet av hoppbakken. Traska mye opp og kjørte utfor sånne og en del større bakker i barndommen. Og jeg var pissredd hver eneste kveld.
    Samme her. Hadde noen runder i bakker rundt i området her jeg også. Skianlegget utenfor ble ferdig for 2 uker siden, så dette er vel en perfekt plass for fremtidige vorspiel :D
    Husker forresten en episode fra min ungdom. Siste hoppet og siste hopperen. Hoppet lang, klarte et pent nedslag og gullet var sikret. Hørte folk klappet på sletta og bøyde meg for å ta opp skiene. Da ble det plutselig en kjølig trekk i baken og den ettersittende hoppdrakta ble merkelig slapp i fisken. Klapp ble til latter og jeg stod der lett desperat i min sorte plast hjelm, med røde skumgummi paddinger, og sprukket hoppdress fra korsryggen til navlen. En fjortenåring glemmer ikke slike ting så lett.....
    Ang. vorspiel, husk du er IKKE 14 lengre (og hoppdressen passer neppe )Take care!

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    kwil skrev:
    RBN skrev:
    Wergeland skrev:
    Jeg blir nostalgisk av bildet av hoppbakken. Traska mye opp og kjørte utfor sånne og en del større bakker i barndommen. Og jeg var pissredd hver eneste kveld.
    Samme her. Hadde noen runder i bakker rundt i området her jeg også. Skianlegget utenfor ble ferdig for 2 uker siden, så dette er vel en perfekt plass for fremtidige vorspiel :D
    Husker forresten en episode fra min ungdom. Siste hoppet og siste hopperen. Hoppet lang, klarte et pent nedslag og gullet var sikret. Hørte folk klappet på sletta og bøyde meg for å ta opp skiene. Da ble det plutselig en kjølig trekk i baken og den ettersittende hoppdrakta ble merkelig slapp i fisken. Klapp ble til latter og jeg stod der lett desperat i min sorte plast hjelm, med røde skumgummi paddinger, og sprukket hoppdress fra korsryggen til navlen. En fjortenåring glemmer ikke slike ting så lett.....
    Ang. vorspiel, husk du er IKKE 14 lengre (og hoppdressen passer neppe )Take care!
    Skal du forstå dette får vi bruke bilspråket: VOLVO (jeg ruller) ;D

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei
    Jeg har fått noen pm’er hvor det har vært en del spørsmål om hvordan Bladelius Embla fungerer rent praktisk og hvordan grensesnittet er mot software/pc.
    Jeg kjenner igjen tankegangen til de som har skrevet til meg, som den jeg hadde da jeg startet jakten på ny spiller. Jeg ønsket ikke å bli data nerd bare for å spille musikk. Har sett alle trådene her inne med rop om hjelp til data problemer. Både hard og software. Har selv vært hjemme hos personer med pc baserte systemer hvor saker og ting plutselig ikke fungerer eller at lyden bare blir elendig. Ingen kan forklare hvorfor, men restart i hytt og pine ”løser” problemet. Ville derfor ha noe som fungerte og jeg kunne stole på, uten innkoblet datamaskin. Oppgraderinger burde være gratis. Fremtidsrettet, med mulighet til å spille de nyeste høyoppløste mediene på en problemfri måte, var målet. Målet er nå nådd med Embla.

Embla skal ikke kobles mot noen pc. Den har egenutviklet software. Maskinen bør kobles opp mot internett fordi software blir ved behov oppgradert fra Bladelius og cover art hentes fra nettet. Når det finnes oppgraderinger å laste ned, dukker bokstavene SW opp i displayet og man bestemmer selv når oppdateringen skal skje. Maskinen har også et innebygd minne med ca 2 mill. forskjellige coverart og det er mulig å oppgradere Embla via cd plater. Den kan altså brukes uten internett tilkobling, men det er helt klart en fordel med internett tilkobling.

Hvordan fungerer den så til daglig.
    Brukergrensesnittet er utrolig enkelt. Ved avspilling trykker man på knappen øverst i høyre hjørne og velger kilde. Spillelisten dukker da opp og man scroller seg frem til artist, platen man ønsker og velger sang. Så setter den i gang.
    Skal man legge inn en plate, så er dette også svært enkelt. På forhånd bestemmer man hva spilleren skal gjøre når det settes inn en plate. Man kan velge at den ikke gjør noen ting, man kan velge at den legger platen til ekstern harddisk eller til intern minnet. Når man setter i en plate blir skjermen sort med en rød prikk midt på. Artistens navn og navnet på albumet dukker opp over denne knappen. Ønsker man å legge den inn, berører man knappen og platen blir kopiert til ønsket lagringsmedie. Plater kan selvsagt også spilles av uten at de lagres. Når platen er lagt til minnet, trykker man en grønn prikk der den røde var og platen har da lagt seg til spillelisten.
    Man kan også bruke den medfølgende fjernkontrollen istedenfor touch screen. Jeg bruker så å si alltid fjernkontrollen. Det er en toveis fjernkontroll med touch screen og 7” skjerm under utvikling, som visstnok er rett rundt hjørnet. Denne er nesten obligatorisk hvis du ikke sitter en meter fra displayet.
    Den spiller også Reference Recordings HRx plater direkte fra platene og sluker det meste av hi-rez filer opp til 24/192. Dette er en ny verden for meg når det gjelder musikkopplevelse i hjemmet. Jeg synes også at de gamle platene fra åttitalet, og enda eldre, har fått et helt annet liv. Må nesten oppleves.
    Tidligere har det vært problemer med at platene kunne velge feil artist og dermed la seg feil i spillelisten. Noen ganger la også album seg over andre. Det var da nesten håpløst å finne de igjen, men disse problemene er nå løst. Det var en oppdatering for ca en og en halv uke siden som rettet disse feilene. Når det gjelder spillelister legger artistene seg alfabetisk. Det finnes per i dag ikke mulighet til å gruppere eller dele opp på annen måte. Det jobbes med dette og i fremtiden vil det komme flere muligheter. Spilleren er altså under konstant utvikling og jeg som bruker kan påvirke dette ved å melde fra om feil og komme med forslag om nye funksjoner. Disse oppgraderingene skjer via internett, slik at jeg hele tiden har siste versjon.
    Når det gjelder den analoge forforsterkeren, har jeg ikke prøvd den med eksterne kilder. Tanken var at jeg skulle koble platespilleren til denne. Platespilleren ble solgt fordi jeg i utgangspunktet ønsket en som var bedre. Jeg synes nå at lyden til Embla er så fantastisk at lp platene også forsvinner.
    Det er forskjellig dac og filtervalg i Embla. Filteret og dac jeg foretrekker finnes ikke i Basic modellen, som også bruker et enklere flashminne, har ikke forforsterker funksjon eller touch screen.

Som dere skjønner er jeg meeeeget fornøyd med Embla, etter at feilen med spillelisten har blitt ordnet. Den har fungert perfekt siden jeg fikk den i begynnelsen av juli og brukergrensesnittet er en lek. Det som er så fasinerende med Embla er hvordan den formidler musikk. I mine ører en helt fantastisk spiller og derfor har jeg vært tilgivende overfor de feil som har vært i software.

Håper dette var oppklarende for de som har sendt pm. Hvis ikke, send pm eller spør her i tråden.

Mvh
    RBN

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Stille i tråden din RBN.

Siden jeg sitter her med junior i svineinfluensa så rekventerer jeg sentralen jevnlig om dagen. Tiden går smått når unga er sjuke. Tenkte å bumpe tråden din ikke var dumt :)

Fikk nemmelig gleden av en liten prøvelytt er om kvelden (Forresten, hjertelig takk for hjelpen med å tilbakelevere høyttalere til Hifi-Guiden for meg;))
    Hadde desverre alt for travelt, så det ble bare noen halve låter på anlegget. Jeg har jo hørt systemet i ulik utforming tidligere og siden sist var det ikke de helt store utstyrsmessige endringene. Tror det har dreid seg om nytt underlag til cd-spilleren og ellers flytting av høyttalere og diffusorer. Det siste ved hjelp av Arild B på hifi-guiden da han har vært innom for en lytteseanse.

Poenget er at disse små endringene har løftet anlegget fra et meget bra lydende til et ultra bra lydende :eek: SÅ små justeringer SÅ store forbedringer :) Sist opplevede jeg at det låt meget bra men synes et par ting kunne jobbes med. Var selv overbevist om at problemene var romrealterte utstyret der i gården låter nemmelig fortreffelig. Min opplevelse var at ting fløt litt ut, hadde enormt perspektiv men manglet noe på fokus. i tillegg så var det en betoning som kom tydelig frem på særlig kvinnestemmer (spesielt på et spor jeg kjenner godt). En resonans som maskerte imo :) Dette viser seg å ha vært korrekt oppfattet. NÅ var nemmelig dette enten helt borte (eller i det minste så godt som borte) Utrolig forbedring OG fokus var også på plass. Lybildet "fløt" ikke ut lengre, ting var spikret men fortstat med flott rom ;D

RBN liker bredt perspektiv, han har over gjenomsnitlig avstand mellom høyttalerene, dette kan han tillate seg i sitt store lytterom (hvor stort RBN 45-50m2?). Har med sin oppstilling et meget bredt lydbilde. Dette lydbildet fylles av bare vellyd. Største forsen synes jeg er at ystemet stikker ikke av i noen retning, har alt fra den dypeste bass til den fineste oppløste diskant (den cd-spilleren mistenker jeg for å være eksepsjonelt oppløst :)) Låter kort sagt meget bra :D

Er det mere å hente? Antakelig er det jo alltid det, hva med å teste ytterligere akustiske tiltak OG en GOD rørpre RBN. Vet du liker KISS prinsippet, MEN ser ikke helt bort fra at litt "rørklang" her ville "kryderet" det lille ekstra, hvem vet :)

Vel, håper å få til en ny tur om ikke for lenge, da med bedre tid og anledning til finlytting. Den korte lytten til tross, menere det ikke trengtes mere for å konstantere at RBN har fått dette til å låte knakende bra. Tror ikke jeg er HELT på viddene her.

mvh

Edit: Sorry for alle smilefjesen, sikkert en grunn til at det ble slik ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    " Tror ikke jeg er HELT på viddene her "...

Var du ikke på Hamar da ? :)... Er selv spent på dette systemet. Og den cdspilleren er vel en nyinnovasjon bare den. Helt enig med deg kwil i at det er smådetaljene som gjør helheten STOR :)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    kwil skrev:
    Stille i tråden din RBN.

Siden jeg sitter her med junior i svineinfluensa så rekventerer jeg sentralen jevnlig om dagen. Tiden går smått når unga er sjuke. Tenkte å bumpe tråden din ikke var dumt :)

Fikk nemmelig gleden av en liten prøvelytt er om kvelden (Forresten, hjertelig takk for hjelpen med å tilbakelevere høyttalere til Hifi-Guiden for meg;))
    Hadde desverre alt for travelt, så det ble bare noen halve låter på anlegget. Jeg har jo hørt systemet i ulik utforming tidligere og siden sist var det ikke de helt store utstyrsmessige endringene. Tror det har dreid seg om nytt underlag til cd-spilleren og ellers flytting av høyttalere og diffusorer. Det siste ved hjelp av Arild B på hifi-guiden da han har vært innom for en lytteseanse.

Poenget er at disse små endringene har løftet anlegget fra et meget bra lydende til et ultra bra lydende :eek: SÅ små justeringer SÅ store forbedringer :) Sist opplevede jeg at det låt meget bra men synes et par ting kunne jobbes med. Var selv overbevist om at problemene var romrealterte utstyret der i gården låter nemmelig fortreffelig. Min opplevelse var at ting fløt litt ut, hadde enormt perspektiv men manglet noe på fokus. i tillegg så var det en betoning som kom tydelig frem på særlig kvinnestemmer (spesielt på et spor jeg kjenner godt). En resonans som maskerte imo :) Dette viser seg å ha vært korrekt oppfattet. NÅ var nemmelig dette enten helt borte (eller i det minste så godt som borte) Utrolig forbedring OG fokus var også på plass. Lybildet "fløt" ikke ut lengre, ting var spikret men fortstat med flott rom ;D

RBN liker bredt perspektiv, han har over gjenomsnitlig avstand mellom høyttalerene, dette kan han tillate seg i sitt store lytterom (hvor stort RBN 45-50m2?). Har med sin oppstilling et meget bredt lydbilde. Dette lydbildet fylles av bare vellyd. Største forsen synes jeg er at ystemet stikker ikke av i noen retning, har alt fra den dypeste bass til den fineste oppløste diskant (den cd-spilleren mistenker jeg for å være eksepsjonelt oppløst :)) Låter kort sagt meget bra :D

Er det mere å hente? Antakelig er det jo alltid det, hva med å teste ytterligere akustiske tiltak OG en GOD rørpre RBN. Vet du liker KISS prinsippet, MEN ser ikke helt bort fra at litt "rørklang" her ville "kryderet" det lille ekstra, hvem vet :)

Vel, håper å få til en ny tur om ikke for lenge, da med bedre tid og anledning til finlytting. Den korte lytten til tross, menere det ikke trengtes mere for å konstantere at RBN har fått dette til å låte knakende bra. Tror ikke jeg er HELT på viddene her.

mvh

Edit: Sorry for alle smilefjesen, sikkert en grunn til at det ble slik ;)
    Hei kwil.
    Sen respons fra min side, men takker for ditt fine innlegg. Vet at du ikke har for vane å sminke eller legge noe i mellom når du mener noe, så dine synspunkter setter jeg pris på.

Det som hadde endret seg siden du var her sist, var Finite Elemente Ceraball Universal under cd spiller og flytting av to stk diffusorer. Har forøvrig tenkt å skrive litt om disse Finite Elemente produktene ved en senere anledning. Jeg har aldri vært borte i noe underlagsmateriell som fungerer på en så overbevisende måte som disse.
    Diffusorene ble som du skriver flyttet da Arild fra Hi-fi guiden var her for å lytte til utsyret. Kan jo fortelle litt mer om denne seansen. Han hadde sittet i godstolen og hørt flere melodier fra plater han hadde med seg. Hadde ikke sagt så mye bortsett fra at det låt bra. Så reiste han seg plutselig og begynte med ekstrem nærlytting. Øret var ca 20-30 cm fra elementene og lyttet til begge høyttalerne en god stund. Jeg syntes jo dette virket litt merksnodig og spurte hva i svarte han drev med. Hadde det klikka? Men det ville han ikke svare på. Så satte han seg og hørte på et par sanger vi nettopp hadde hørt. Så pauset vi musikken.
    Det han hadde gjort var å lytte til selve høyttaleren, uten innvirkning fra rommet. Han trodde at det var mer å hente fra høyttalerne. De spilte egentlig mer luftig enn det de gjorde i mitt rom. Hva vi skulle gjøre for å hente de siste 10 prosentene visste han derimot ikke. Prøvde å sette igang mine små grå også, for å finne en løsning. Så slo det meg. Diffusorene ved siden av elektronikken på frontveggen. De hadde egentlig bare blitt stående, så her måtte det være mer å hente. Arild satt i stolen og jeg flyttet diffusorene lenger og lenger ut til siden. Allikevel ble det ikke helt hundre prosent. Vi flyttet de så til hjørnene ved bakveggen. Da skjedde det utrolig mye med lydbildet. Finjusterte litt slik at begge diffusorene nå står litt etter første refleksjonen fra høyttalerne.
    Bare ved å flytte disse to Svanå søylene endret lyden seg enormt mye. Plassering av instrumenter, 3D, luft i lydbildet, detaljer, utklinging, alt ble mye bedre og musikken føltes mye mer levende. Nærheten ble en helt annen. Det ble et skikkelig lydmessig løft og vi ble sittende å høre mye musikk resten av kvelden. Å kunne ha gutter med flere tiårs erfaring med oppsetting av anlegg på besøk, som faktisk har det som levebrød, er uvurdelig. Takk til Arild.

Kan vel røpe at sangen du nevner er Loreena McKennitt - Dante's prayer fra plata The Book of Secrets. Fantastisk sang som er fin å bruke til testing. Plata anbefales på det varmeste hvis man liker denne type musikk.

Rommet mitt er ca 42 kvm.

Er det mer å hente?
    Ser du nevner forforsterker, rør. Har tenkt tanken, men den kan også ødelegge. Tenker først og fremst på bassen, liker den slik den er nå. Kan fort bli for mye krydder også. Vi får se hva som skjer. Blir uansett et økonomisk løft regner jeg med, som kanskje ikke står i stil til hva man får igjen rent lydmessig. Vet om en passiv forfosterker med sølvspoler. ;)
    Jeg skal fortsette å utforske akustikken. Har allerede gjort et forsøk jeg skal fortelle litt om senere. Bilder og greier. Strømmen vil også bli adressert. Jeg er egentlig fornøyd, men nysgjerrigheten er ikke lett å temme. Jeg kommer til å ta meg god tid og det må være forandringer som er positive og ikke bare annerledes fra det man er vant til. Har også blitt lovet å få et par balanserte signal kabler til hjemlån. Har ikke testet dette enda.

Det er bare å slå på tråden når det måtte passe for et nytt besøk kwil. Når jeg tenker etter er det bare fire stk, inkludert deg, som har hørt hvordan det spiller nå. Dørstokken blir ikke akkurat nedslitt med det første.

Mvh
    RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    HCS skrev:

Var du ikke på Hamar da ? :)... Er selv spent på dette systemet. Og den cdspilleren er vel en nyinnovasjon bare den. Helt enig med deg kwil i at det er smådetaljene som gjør helheten STOR :)
    Hvis du er spent HCS, så ta deg en tur. Biter ikke.

RBN

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    RBN skrev:
    HCS skrev:

Hvis du er spent HCS, så ta deg en tur. Biter ikke.

RBN
    Kaffe har du vel og... Kommer snarligen på nyåret... Kan hende jeg tar med et par ører til... :)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Heisan
    Det er mye grut her på jobben som kan kokes en gang til, så kaffe har jeg.
    Skal bli artig å se hvor du har tenkt å plassere de ørene. Hvor mange har du egentlig?

RBN

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    RBN skrev:
    Heisan
    Skal bli artig å se hvor du har tenkt å plassere de ørene. Hvor mange har du egentlig?

RBN
    bør vel ta seg en tur til Hedemarken snart.Godt Nyttår!

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei
    Du er velkommen finger'n. Her ordner vi også te og halvlunken pulverkaffe hvis det er å foretrekke.

Godt nytt år til deg også. Hils dyra i stallen.

RBN

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    RBN skrev:
    Heisan

RBN

Med alle diffusorene og absorbentene dine må en vel ha ører for å henge med... Gleder meg... Forventer at du har en hushjelp som er like serviceminded som hu servitrise som var på kinaresturanten du og kwil og jeg deisa innom... ;D

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    HCS skrev:
    RBN skrev:
    Heisan

RBN

Med alle diffusorene og absorbentene dine må en vel ha ører for å henge med... Gleder meg... Forventer at du har en hushjelp som er like serviceminded som hu servitrise som var på kinaresturanten du og kwil og jeg deisa innom... ;D
    Ahhh, hadde hushjelpen her i huset bare hatt litt av denne sjarmen, elegansen og tilstedeværelsen som engelen med Mona Lisa smilet på rastauranten hadde, ville min verden vært helt annerledes og mye enklere. Du må kanskje regne med at serveringen her, siden det kommer til å bli meg i kort latex skjørt og nettingstrømper, vil minne mer om hennes motsykke som også jobbet på samme plass. Norges svar på Seinfeld's uforglemmelige Soup nazi. Kan prøve å gjengi litt av hva som skjedde den kvelden på en kinarestaurant i Sandvika.

Da vi bestilte mat med ris av forannevnte engel, som fikk våre hjerter til å smelte totalt utover kvelden, ble den levert av husets Soup nazi. Da han kom med risen kunne han fortelle at de hadde mye mer på kjøkkenet, så det var bare å forsyne seg. Han var på vei bort fra bordet, men snudde og kom tilbake for deretter å legge store mengder ris på tallerkenen til HCS og kwil. Forsyne seg selv ble derfor ikke et alternativ. Jeg så HCS ble litt stram i panna og hadde lyst til å si noe, men så kom vår engel med sitt smil svevende på kortsiden av bordet, HCS falt i staver og situasjonen reddet.

Soup nazi fortsatte derimot sin ferd til bordet bak HCS. Der satt det en dame som hadde lagt til sides "noe grønt" hun ikke likte. Dette så selvsagt Soup nazi, tok gaffelen hennes, kjørte ned i det grønne ubeskrivelige og begynte å tvangsfore damen mens han på gebrokken norsk kunne fortelle at dette såvisst ikke smakte vondt. Damen ble smått irritert og Soup nazi ble også irritert da han kjente at gaffelen møtte motstand mot hennes lepper, slengte gaffelen i bordet og forsvant raskt litt lenger inn i lokalet. Der rakk han å stoppe ved et bord med en familie, tok tak i en flaske rødt og helte opp i et glass, mens kunden prøvde å avverge dette med håndbevegelser siden munnen var full av mat. Tydeligvis hadde vin blitt helt opp i et av barnas cola glass. Deretter forsvant han inn på kjøkkenet. Soup nazi er rask, så alt dette skjedde i løpet av et minutt.
    Vår engel, som aldri mistet fatningen, kom bort til bordet med den tvangsforede damen. Smilte litt, sa et par ord og damen smilte tilbake. Alt var glemt. Hun svevde så til familiebordet. Byttingen av glass skjedde nesten umerkelig og hennes smil fikk Pappaen til å smelte totalt. Ingen sure miner eller vonde ord.

Soup nazi var ute i lokalet flere ganger i løpet av den tiden vi var der og det hendte som regel et eller annet. Ved behov beveget vår engel sin fagre kropp fra stolen bak kassa og roet gemyttene med sin tilstedeværelse. Fant også ut at hun hadde humor da vi snakket med henne før vi gikk. Fornøyelig opplevelse og maten var god.

Sitter på jobb og som dere skjønner ikke all verden å finne på. Hadde besøk av tre japanesere, kledd i den fineste silke, på besøk i min hule for to uker siden. Tenkte jeg skulle skrive litt om dette besøket i dag.

GODT NYTT ÅR !!

Mvh
    RBN

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    RBN skrev:
    Da er det på tide å fortelle litt om siste oppgraderinger her i huset. Trodde jeg var i mål, men så kom Oblivion med nye kabler, Energetic. Gikk lenge og tenkte at jeg ikke skulle prøve dem, men nysgjerrigheten ble for stor. Husket hvor mye Coherence kablene løftet lytteopplevelsen, så det kunne vel ikke være store forskjellen trodde jeg. Som kjent er det ikke forskjell på kabler i følge noen medlemmer her på sentralen.
    Overraskelsen var stor når jeg satte inn signalkabel. Hele lydbildet endret seg og det ble mer av det samme når høyttalerkablene ble byttet. På et senere tidspunkt ble strømkablene påmontert ”klosser”. Med fare for at jeg blir sett på som enda en skrulling vil jeg påstå at klossene tilførte enda mer ro og separasjon. Ikke mye, men mange bekker små…..

Jeg har sakset noe jeg skrev i en annen tråd da kablene var nye i oppsettet. Har kopiert teksten og setter den inn her. Er lat av legning :D:
    ”Jeg har selv byttet i mitt anlegg. Trodde jeg var i mål med kabler når jeg byttet til Coherence, men de nye er vesentlig bedre på alle parametre. Signalkabelen i sølv er vanvittig bra og åpner opp lydbildet helt fantastisk. Bassen går også dypere med en definisjon lengst ned jeg ikke har hørt før. Dybde, bredde og holografi er vesentlig bedre. Det ble også bedre klang og enda mer støy/slør forsvant.
    Byttet så høyttalerkabelen som er en sølvbelagt kobberkabel med et tverrsnitt på 8 kvmm, hvis opplysningene jeg har fått stemmer. Den forsterket bare de inntrykkene jeg hadde fått av signalkabelen. Den første plata jeg spilte måtte jeg sjekke om innspillingen var i q-sound. Det skjedde mye med plasseringen i lydbildet. Det skjedde også andre ting med lyden slik at jeg måtte finne ny plassering til høyttalerne. De kom lenger ut i rommet og nærmere sidevegg.
    For de av dere som er på jakt etter gode kabler, kan disse anbefales på det sterkeste.”

Nå har det skjedd mange endringer etter at nye kabler ble innkjøpt. Det har ikke vært i mine tanker å bytte kabler eller ”tune” med andre kabler. Da jeg har testet nye komponenter har ikke kablene vært brems på noen måte. Virker som om de slipper gjennom signalet uten å tilføre eller trekke fra noe. Disse blir her leeenge. Kjempefornøyd.
    Legger ved noen bilder som ble tatt for en stund tilbake. Regner med at kablene vil dukke på flere bilder etter hvert.
    Flott tråd RBN.. :) :)
    og et nyyydeleg oppsett RBN :)

Har skumlest deler av tråden og skal ta igjen resten/siste del i morgen i morgen..

Uthevet tekst i vedlegget - den virker kjent den ja...
    Som jeg skulle sagt det selv - det meste av det... ;D

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei 56fwb
    Takk for fine ord. Hyggelig du liker oppsettet :)
    Hos meg, med et så minimalistisk anlegg, opplever jag at kablene har hatt mstor innvirkning på lyden og lytteopplevelsen. Det var derfor viktig å finne kabler som kunne overføre signalene på best mulig måte uten og ødelegge magien.
    Føler jeg er i mål med kabler. God følelse.
    Har blitt lovet å få låne et par balanserte kabler av Energetic. Har ikke testet dette og siden utstyret er konstruert fullbalansert, skal det bli interessant å høre om det er noe mer å hente. Håper kablene dukker opp snart siden jeg har ventet noen uker nå. Kommer med tilbakemeldinger om mine opplevelser.

Mvh
    RBN

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Porsgrunn
    Visuelt sett er det et nydelig lytterom du har RBN 8) Regner med at det spiller like bra og.

Nå har jeg hatt gleden selv av å ha Bladelius Embla Classic i racket mitt i snart en uke og det spiller veldig bra. Forskjellen mellom cd og disk er klart i fordel for disken.

Skal avgårde i morgen for å kjøpe meg en ekstern harddisk og lurer på hva er det du har.

Hvor mye plass tar et vanlig album på harddisken? Når SSD-diskene blir billigere så kjøper jeg en ekstra og putter inn i Embla. Heldig at det er to plasser i spilleren, herav en ledig. 1 TB er på vei, ifølge Morten, slik at 256 GB kommer til å bli billigere.

Kjekt er det at gjester ikke lengre trenger å ta med seg musikk på cd, men trenger bare å ta med seg en minnepenn. Den kan jo puttes rett inn i spilleren.

Vennelig hilsen
    Jabba_Jabba

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei jabba_jabba
    Takk for skryt og gratulerer til deg med ny spiller. Du virker jo som en fornuftig kar :)
    Min harddisk ble kjøpt på anbefaling av Morten hos NAT, som igjen tok kontakt med sw utvikler av Embla. De anbefalte en billig sak du får kjøpt hos bla Elkjøp til den nette sum av 699 eller 799 kr for 1 TB. Det er en laptop harddisk med egen strømforskyning og er visstnok meget driftsikker. Den heter Iomega LDHD-UP 1TB. Ok design i børstet stål. Har fungert godt hos meg.

Et album tar vel mellom 500 og max 700 MB. Størrelsen er jo avhengig av antall sanger.

Jeg kommer også til å satse på større SSD disker. Så 1 TB er på vei forsatt? Det var den i mai også, samme som fjernkontrollen. Tydeligvis lang vei....

Har faktisk ikke testet minnepenn enda. Har man besøk og de har med plater så tar det jo litt tid å legge inn. Minnepenn vil jo helt klart forenkle dette. Har du sammenlignet lyden? Er det noen forskjell med penn i forhold til SSD?

Mvh
    RBN

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Porsgrunn
    RBN skrev:
    Har faktisk ikke testet minnepenn enda. Har man besøk og de har med plater så tar det jo litt tid å legge inn. Minnepenn vil jo helt klart forenkle dette. Har du sammenlignet lyden? Er det noen forskjell med penn i forhold til SSD?
    Mvh
    RBN
    Nei jeg har ikke fått gjort det enda. Tenkte mest på å gjøre det lettere for gjester. Morten sier at det å lagre fra cd til disk på embla gir et bedre reultat enn å kopiere fra cd til pc. Hvis du laster ned fra Linn og andre høyoppløselige filer så tror jeg nok at du ikke vil merke noe forskjell, minnepenn eller ei.

Angående fjernkontrollen så hadde Bladelius veldig lite tid til utviklingsarbeide, da Embla solgte så godt. På skjermen ville det bli et lag med knust diamant. Det stod mellom to leverandører, en dansk og en japansk. Den danske var mye billigere og ble valgt, men den gikk ikke gjennom testene. Derfor ble det japanske merket valgt, de gir en garanti som er så god at hvis skjermen går i stykker etter 5 år, så får du en ny fjernkontroll!

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hi rez plater og RR HRX kan ikke legges inn på SSD, men må spilles direkte.
    Denne fjenkontrollen høres ut som om den blir dyr..
    Tiden får vise.

Mvh
    RBN

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Porsgrunn
    RBN skrev:
    Hi rez plater og RR HRX kan ikke legges inn på SSD, men må spilles direkte.
    Gjør det jo litt mere tungvint, (akkuratt som om jeg aldri har puttet inn en sølvskive før ;D)men så lenge lyden er bedre så tåler jeg nok det.

RBN skrev:
    Denne fjenkontrollen høres ut som om den blir dyr..
    Han sa at det var en 15-20 stykker som hadde sagt at den ville de ha. I Sverige så koster Mjølner 2800 svenske kroner, så den nye fjernkontrollen kommer nok til å koste noen tusen over det ja.

mvh Jabba_Jabba

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    I midten av desember hadde jeg besøk av tre fornemme japanesere. Kledd i fineste naturlige silke og innrammet i hardt, eksklusivt treverk.
    Det er altså Acoustic Revive (AR) sine paneler Acoustic Conditioner RW3 (AC) det her er snakk om.

Jeg fikk en hyggelig telefon fra en hi-fi kamerat jeg ikke har snakket med på noen år. Etter å ha lest i denne tråden lurte han på om jeg var interessert i å låne tre av disse panelene, som han selv hadde testet ut. Jeg har jobbet litt med akustikken hos meg og er godt fornøyd, men nysgjerrigheten kan ikke stoppes når slike tilbud kommer. Dessuten er dette et nytt felt for meg og jeg har aldri hørt denne type paneler i kjente omgivelser.
    Leter man litt på nettet kan man lese at de kjente Furutech panelene er førstegenerasjon av disse panelene. Dagens AC versjon skal være vesentlig bedre enn disse. Furutech var visstnok underleverandører til AR i en periode, så derfor denne etterligningen. Furutech har visstnok ikke en fullt så påkostet versjon. AR bruker bl.a. ekte silke stoff og eksklusivt treverk i følge deres hjemmeside. AC panelene har fått mange meget bra tester og det skulle bli kjempeartig å høre hva disse kunne eventuelt tilføre lytteopplevelsen hjemme hos meg.

Først prøvde jeg å sette to stykker i frontvegg, så nære racket som mulig. Jeg har ikke plass til å sette de rett bak anlegget slik det står i dag. Deretter prøvde jeg en kombinasjon med to i høyttalernes førsterefleksjon med en i frontvegg.
    Jeg spilte selvsagt mye forskjellig musikk, men jeg velger å referere til bare en låt, Soria Moria Palàssa fra Mari Boine sitt nye album Sterna Paradisea. Dette albumet har for øvrig tatt meg med storm og anbefales sterkt. Annerledes enn tidligere utgivelser fra denne dama og en mye gladere artist. Virker som hun har lagt mye av sinnet og tristessen bak seg, blitt mer sikker på seg selv, samt tatt imot flere inntrykk fra andre som gjør at hun har utviket seg i en positiv retning som artist. Som man kan forvente lydmessig fra denne dama er innspillingen meget bra.

Hva skjedde så når jeg satte to av disse platene i frontvegg. Ganske mye faktisk, så det var lett å evaluere forskjeller. Disse panelene gjør definitivt en jobb og man trenger ikke fundere lenge på hva de gjør. Det første jeg merket var at mye av luftigheten jeg hadde i lydbildet hadde forsvunnet. Stemmen til Boine ble også trukket lenger bak i lydbildet enn jeg er vant til. Vokalen til Boine ble kjedeligere ved at nyanser og små egenarter forsvant. Det ble mer bryst og mindre detaljer. Når det gjelder plassering av gitarer og sang, kom de på en linje med høyttalerne. Jeg er vant til at Boine ligger litt foran med gitarene også litt mer fremme i lydbildet enn hva jeg opplevde nå. Plassering av artistene var meget eksakt, men de hadde flyttet seg, som beskrevet foran. Følte ikke at dybde eller bredde ble større med panelene, heller aningen mindre. Egenlyden til instrumenter og stemmer hadde endret seg. De akustiske gitarene mistet mye av strengenes utklinging og den direkte strengelyden, som igjen førte til at gitarkassen ble mer femtredene. For mye etter mitt skjønn. Overtoner, mikrodetaljer og nyanser fikk også lide. Det spilte rett og slett kjedligere, tammere og ikke så engasjerende som jeg er vant til.
    Dette førte til at jeg mistet en del av den nærheten og litt av følelsen av å være i samme rom som utøverne. Dette er viktig for meg.
    Nå er jo jeg vant til å lytte til mitt eget anlegg og vil derfor høre veldig godt hva som skjer med lyden. Det jeg oppfatter som store endringer, kan av andre som hører dette kanskje ikke oppfattes som store. Selv om jeg har noen ankepunkter, så ble musikken gjengitt bra. AC drepte derimot det som jeg føler anlegget mitt hadde fått tilført ved at jeg forsiktig har jobbet meg frem til rett høyttalerplassering, samt plassering av mine Svanå diffusorer. Selv om AC bare skal diffusere, føltes det som om rommet ble dempet også.
    Jeg flyttet de lenger fra hverandre og problemene ble noe mindre, men ikke bra. Satte så en i hvert hjørne i frontvegg og en på midten. Dette ble ganske likt som om jeg hadde to stykker i midten med Svanå søyler i hjørnene. Kanskje litt tammere bass.
    Valgte så å sette platene i høyttalernes førsterefleksjon uten noen i midten av frontvegg. Jeg fikk da et lydbilde som hadde samme karakteristikk som beskrevet tidligere på flankene, men med mer luft og etterklang i midten. Merkelig opplevelse. Satte så tredje plate i midten og fikk et mye mer sammenhengende lydbilde med ikke fullt så mye tap av luft etc. i midten som med to plater plassert der. Helt bra ble det derimot ikke.
    Jeg er egentlig veldig fornøyd med det jeg har fått til i dag, men nysgjerrigheten for å finne ut om det kan bli bedre stanser ikke. Derfor er det interessant å fortsette å prøve forskjellige remedier som kanskje bringer opplevelsen videre. For meg fungerte ikke disse platene. Det ble for mye av det gode slik at lytteopplevelsen ble dårligere. Kanskje du ville synes det motsatte, men magien forsvant for min del. Har man store problemer med en mellomtone og diskant som oppfører seg ugunstig betviler jeg ikke at disse platene vil hjelpe betraktelig. Samme med et rom med mye refleksjoner som må temmes, spesielt små rom med harde rene vegger.
    Dette var altså min helt subjektive opplevelse og meninger om dette produktet. Man må teste selv og høre i eget rom. Godlyd er jo avhengig av egne preferanser og hva man liker. Det som er helt sikkert er at rommet er en enorm bidragsyter til den lyden vi hører på og flere bør prøve på å gjøre noe med akustikken. Man behøver ikke kjøpe dyre remedier som dette, men flytte på litt møbler, teste med/uten tepper, flere blomster etc. Jeg vil også tillegge at man bør være forsiktig slik at det ikke blir for mange tiltak og man til slutt ender med en dårligere lyd enn man hadde i utgangspunktet. Det er utrolig hvordan den grå massen vi har mellom ørene kan tilpasse seg.

Det var det for denne gang. Masse synsing. Holder på å teste andre ting på akustikk siden nå som jeg kommer tilbake til ved en senere anledning. Har også kjøpt noen godbiter jag skal ha i et annet rom som jeg gleder meg som et lite barn til å teste.
    Avslutter med noen bilder:

Takk for denne gang

RBN

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott innlegg RBN, meget intressant å lese om dine tester. Også nyttig med tilbakemeldinger på andres erfaringer da man driver å sysler litt med det samme selv ;)
    Tross forskjellige rom (tror jeg sliter med både mindre areal og m2) så har også jeg fått best resultat med ikke i dempe frontvegg (altså bak oppsettet) , men derimot gode resultater med første refleksjon på sidevegger.
    Og demping i hjørner.
    Fint at du deler med oss ;)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå er formen såpass at jeg melder min ankomst i neste uke.. :)..Hvilken kveld passer deg unge mann ?

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    gismo skrev:
    Flott innlegg RBN, meget intressant å lese om dine tester. Også nyttig med tilbakemeldinger på andres erfaringer da man driver å sysler litt med det samme selv ;)
    Tross forskjellige rom (tror jeg sliter med både mindre areal og m2) så har også jeg fått best resultat med ikke i dempe frontvegg (altså bak oppsettet) , men derimot gode resultater med første refleksjon på sidevegger.
    Og demping i hjørner.
    Fint at du deler med oss ;)

gismo
    Takk for hyggelig tilbakemelding gismo.
    Skal man får det beste ut av lytteopplevelsen, må akustikk adresseres. Dessverre er romintegrasjon en altfor stor del av den totale lydopplevelsen.
    Ingen kabel kan fikse det :)
    Holder på å teste ut noen nye saker nå som har blitt dumpet her. Det dukker opp ting her i huset innimellom, men har ikke vært så flink til å skrive om det. Det meste forsvinner ut igjen, men noe blir her. Kan begynne å taste litt mer hvis det er til interesse for noen.
    Takk igjen gismo

RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    HCS skrev:
    Nå er formen såpass at jeg melder min ankomst i neste uke.. :)..Hvilken kveld passer deg unge mann ?
    Bra du er på beina igjen. Det var på tide at du tar deg en tur.
    Sender pm med hva som passer den unge mann (godkjent av "sjøla" selvsagt)

RBN

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RBN skrev:
    Holder på å teste ut noen nye saker nå som har blitt dumpet her. Det dukker opp ting her i huset innimellom, men har ikke vært så flink til å skrive om det. Det meste forsvinner ut igjen, men noe blir her. Kan begynne å taste litt mer hvis det er til interesse for noen.
    Takk igjen gismo

RBN
    Hei.

Flott det RBN, tast i vei ;), kan ihvertfall garantere deg en interessent og fremtidig leser ;D ;D

gismo

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei RBN
    :)
    Flott anlegg...
    Også en meget fin omtale av oppsettet ditt i siste Fidelity
    Gratulerer med den... :)

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei - flott tråd og spennede oppsett! Spesiellt den nye spilleren din!

Synes dine betraktninger er om akustikktiltakene er ekstra spenende - og er litt overrasket over "konklusjonen" du kommer til - ut i fra bildene ser lytterommet ditt livlig ut - og jeg hadde trodd at litt demping/diffusjon ville være av det positive nesten uansett....

Mvh
    OMF

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det kan ha noe med høyttalernes kartoide spredningskarakteristikk fra 160Hz og opp å gjøre, men RBN liker vel også at det låter stort og omsluttende, ikke sant?

O

Oblivion

Gjest
    RBN,
    Neste gang jeg er på Hamar satser jeg på å få kommet innom og hørt på staslighetene.
    Tar gjerne med et par SD kort med musikk jeg kjenner og i et format SD spilleren din takler.
    Takler SD kort spilleren HiRez? Wav, flac??

OMF,
    Udempet rom, men med solide tak, vegger, gulv uten resonanser spiller utmerket.
    Jeg har kun et tynt teppe på 2x3 meter mellom HT og lytteposisjon noe som ikke er ulikt RBN´s løsning.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Heisan
    Her har det vært aktivitet ser jeg.
    Hyggelig

56fwb skrev:
    Hei RBN
    :)
    Flott anlegg...
    Også en meget fin omtale av oppsettet ditt i siste Fidelity
    Gratulerer med den... :)
    Takker så mye Fredd. Synes det er litt morsomt med den artikkelen og konklusjonen til Danielsen.
    Har ikke fått bladet selv enda siden jeg ikke abonnerer :-[ Tar vel et par uker før Narvesen er i rute.
    Fikk lånt et på lørdag og må si det var litt rart å lese om seg selv. Det var noe veldig kjent på en måte.

65finger skrev:
    Igjen flott oppsett og godt innlegg om "platene"
    Takk igjen 65. Stikk innom en gang du er i nærheten. Ingen rosa tøfler, men kan love lunkent te-blask hvis du ønsker det.

OMF skrev:
    Hei - flott tråd og spennede oppsett! Spesiellt den nye spilleren din!

Synes dine betraktninger er om akustikktiltakene er ekstra spenende - og er litt overrasket over "konklusjonen" du kommer til - ut i fra bildene ser lytterommet ditt livlig ut - og jeg hadde trodd at litt demping/diffusjon ville være av det positive nesten uansett....

Mvh
    OMF
    Hei OMF.
    Takker for godord. Det er jo ganske spennende oppsett du har også. Følger med i kulissene.

Rommet mitt er ganske så livlig. Spesiellt når det er helt tomt. Som Valentino er inne på i sitt inlegg har høyttalerne et kartoide spredningskarakteristikk og dvs at lyden fra elementene blir dempet med ca 5 dB på sidene og 20 dB bak. Det gjør at høyttalerne kan plasseres nærmere sidevegger og nærmere bakvegg enn "vanlige" ht kasser. Avstand frontvegg/front ht er hos meg ca 250 cm og front ht/bakvegg er ca 390 cm. Front ht sidevegg er ca 110 cm (gir best bassrespons i lytteposisjon der). Det er altså ganske mye luft rundt høyttalerne og dette sammen med spredningsegenskapene gjør at de fungerer bra i rommet. Hadde derimot problemer med Von Schweikert, derfor ble de byttet. De skal jo spille med rommet og har en spredningskarakteristikk som en "omvendt" mikrofon.
    Svanå søylene gjør en utmerket jobb og de kan jeg ikke være foruten. Utrolig hva de gjorde med lydbildet uten at noe energi eller microdetaljer ble borte. I tillegg dempes det og diffuseres det i bakvegg med perforerte plater lik de som henger i taket på Gardermoen flyplass og Glava akustikk plater som er kledd med stoff. Har ikke tatt med dette på bilde. Har kanskje noe nytt på gang her som skal testes ut med det første. Japansk det også, men treverk. Platene på gulvet foran høyttalerne har også en funksjon. De diffuserer ganske kraftig og demper også litt. Teppene, sammen med plantene, hjelper litt på klangen i rommet og gjør noe bra med diskanten. Fliser er jo ikke ideelt.
    Jeg har også en stor sofa trekt med stoff som demper mye samt et bord i forkant. En Fatboy "saccosekk" ligger også på gulvet foran en kommoderekke på ca 320 cm og strekker seg fra sofa til dør foran bakvegg. Bokhyllen, med skaprekken mot frontvegg, og lamellene foran vinduene har også meget positiv innvirkning på lyden.
    Rommet er defor både dempet og diffusert. Det er en tanke med det meste som er i rommet, i tillegg til at det skal være koselig å oppholde seg der. Synes jeg har fått en bra balanse i rommet nå, men må selvsagt prøve om det kan gjøres bedre. For mye diffusjon/demping er ikke bra. Har prøvd :D

Valentino skrev:
    Det kan ha noe med høyttalernes kartoide spredningskarakteristikk fra 160Hz og opp å gjøre, men RBN liker vel også at det låter stort og omsluttende, ikke sant?
    Hallo Val og takk for sist. Jeg liker et stort rom, men instrumenter og stemmer må ha riktige proposjoner i forhold til det. Oppsettet må kunne forsvinne så mye som mulig slik at opptak og stemning blir gjengitt så usminket som mulig. Kom og hør

Oblivion skrev:
    RBN,
    Neste gang jeg er på Hamar satser jeg på å få kommet innom og hørt på staslighetene.
    Tar gjerne med et par SD kort med musikk jeg kjenner og i et format SD spilleren din takler.
    Takler SD kort spilleren HiRez? Wav, flac??

OMF,
    Udempet rom, men med solide tak, vegger, gulv uten resonanser spiller utmerket.
    Jeg har kun et tynt teppe på 2x3 meter mellom HT og lytteposisjon noe som ikke er ulikt RBN´s løsning.
    Hei Raymond
    Velkommen. Send pm eller ring neste gang du er i nærheten. Spilleren min bruker SSD minne, så da må den åpnes. Softwaren er utviklet in house, så dette er ikke så enkelt. Ta med plater så legger vi inn. Den spiller disse formatene: PCM, WAV, HRx, FLAC, MP3, OGG med tag info og audio data filer opp til 32bit, 192 kHz. Hi - rez filene må spilles fra data disc. Den kan ikke i dag legge disse til flash minnet, men Bladelius jobber visstnok med en løsning.

Mvh
    RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Må få gratulere med en flott reportasje i siste Fidelity! (Velkommen i klubben!)
    Samtidig er det interessant å atter en gang konstatere at ulike valg kan gi optimale resultater. Det er vel noe av det som gjør denne hobby så spennende og utfordrende? Det finnes få absolutte sannheter.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med flott reportasje i Fidelity :)
    Artig å lese om dine tidligere anlegg også, og som derav har ført deg dit du er idag.
    Super flott oppsett og gode omtaler er jo hyggelig.
    Ser at du også bare bor 10 mil unna undertegnede ;)

gismo

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Karma skrev:
    Må få gratulere med en flott reportasje i siste Fidelity! (Velkommen i klubben!)
    Samtidig er det interessant å atter en gang konstatere at ulike valg kan gi optimale resultater. Det er vel noe av det som gjør denne hobby så spennende og utfordrende? Det finnes få absolutte sannheter.
    Takker Karma.
    Kan tyde på at det er noe i ordtaket: alle veier fører til Rom. Har på følelsen at de fleste av oss, vi er jo fortsatt flokkdyr, oppnår veldig like signaturer i våre anlegg selv om utstyret kan være svært forskjellig.

RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    gismo skrev:
    Gratulerer med flott reportasje i Fidelity :)
    Artig å lese om dine tidligere anlegg også, og som derav har ført deg dit du er idag.
    Super flott oppsett og gode omtaler er jo hyggelig.
    Ser at du også bare bor 10 mil unna undertegnede ;)

gismo
    Takker Gismo.
    Må si jeg er meget fornøyd med omtalen. Noen ganger setter man seg ned og lurer på hvorfor i all verden man har denne hobbyen. En liten vitamininnsprøyting å få slik tilbakemelding og en bekreftelse på at man har fått til noe riktig.
    10 mil? Ikke langt hverken i den ene eller andre retningen :)

RBN

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn