Stille i tråden din RBN.
Siden jeg sitter her med junior i svineinfluensa så rekventerer jeg sentralen jevnlig om dagen. Tiden går smått når unga er sjuke. Tenkte å bumpe tråden din ikke var dumt
Fikk nemmelig gleden av en liten prøvelytt er om kvelden (Forresten, hjertelig takk for hjelpen med å tilbakelevere høyttalere til Hifi-Guiden for meg
)
Hadde desverre alt for travelt, så det ble bare noen halve låter på anlegget. Jeg har jo hørt systemet i ulik utforming tidligere og siden sist var det ikke de helt store utstyrsmessige endringene. Tror det har dreid seg om nytt underlag til cd-spilleren og ellers flytting av høyttalere og diffusorer. Det siste ved hjelp av Arild B på hifi-guiden da han har vært innom for en lytteseanse.
Poenget er at disse små endringene har løftet anlegget fra et meget bra lydende til et ultra bra lydende
SÅ små justeringer SÅ store forbedringer
Sist opplevede jeg at det låt meget bra men synes et par ting kunne jobbes med. Var selv overbevist om at problemene var romrealterte utstyret der i gården låter nemmelig fortreffelig. Min opplevelse var at ting fløt litt ut, hadde enormt perspektiv men manglet noe på fokus. i tillegg så var det en betoning som kom tydelig frem på særlig kvinnestemmer (spesielt på et spor jeg kjenner godt). En resonans som maskerte imo
Dette viser seg å ha vært korrekt oppfattet. NÅ var nemmelig dette enten helt borte (eller i det minste så godt som borte) Utrolig forbedring OG fokus var også på plass. Lybildet "fløt" ikke ut lengre, ting var spikret men fortstat med flott rom ;D
RBN liker bredt perspektiv, han har over gjenomsnitlig avstand mellom høyttalerene, dette kan han tillate seg i sitt store lytterom (hvor stort RBN 45-50m2?). Har med sin oppstilling et meget bredt lydbilde. Dette lydbildet fylles av bare vellyd. Største forsen synes jeg er at ystemet stikker ikke av i noen retning, har alt fra den dypeste bass til den fineste oppløste diskant (den cd-spilleren mistenker jeg for å være eksepsjonelt oppløst
) Låter kort sagt meget bra
Er det mere å hente? Antakelig er det jo alltid det, hva med å teste ytterligere akustiske tiltak OG en GOD rørpre RBN. Vet du liker KISS prinsippet, MEN ser ikke helt bort fra at litt "rørklang" her ville "kryderet" det lille ekstra, hvem vet
Vel, håper å få til en ny tur om ikke for lenge, da med bedre tid og anledning til finlytting. Den korte lytten til tross, menere det ikke trengtes mere for å konstantere at RBN har fått dette til å låte knakende bra. Tror ikke jeg er HELT på viddene her.
mvh
Edit: Sorry for alle smilefjesen, sikkert en grunn til at det ble slik