RBN's tumleplass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Takker så mye for det Brasse.
    Jeg synes det høres fantastisk ut også ;)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.999
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Jøsseball, det var elegant!

Enkelt, og uten for mye kluss, bra greier RBN-

:)

Morten

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.190
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette var jo herlig enkelt og rent ;)
    Få, men topp komponenter, sånn liker jeg!!
    Fantastisk (inkl "søppla") ;D ;D

gismo

strag

Medlem
    Ble medlem
    05.09.2007
    Antall liker
    0
    Meget pent og gjennomført lytterom, har mistanke om at lyden er helt i toppklasse, spennende den bladeliusen. Kommer gjerne for en lytt!!

Mvh

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Utrolig flott oppsett, RBN !

Skulle tror dette låter kanonbra.. Bruker du denne innbygde pre'en i Embla ?

Kjenner igjen visse elementer i oppsettet, godt det ikke bare er meg som er glad i duppeditter :).

Da ses vi i morgen.

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Gratulerer med kjempeflott oppsett RBN. Veldig spennende denne Bladelius Embla. Jeg har verken sett eller hørt den selv men har fått den muntlig presentert tidligere i høst da importøren besøkte en butikk her i Bergen (Renaissance Audio). Har i etterkant lest noen artikler om den og den fremstår som rimelig avansert.

mvh Elektron

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Link til de diffusorene? Synes de tar seg godt ut, det vitner om et visst nivå 8)

R

RoDa

Gjest
    Kilde - forsterker - høyttalere

Akkurat sånn det skal være! 8)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Da var det kanskje på tide med noen lytteinntrykk slik det står i dag.
    Valget når det gjelder signalkilde falt altså på Bladelius Embla, silent replay system. Ikke finnes det tester av denne det jeg vet og ikke har jeg noe forhold til merket fra før. Kom over en annonse og syntes konseptet virket meget interessant. Ringte til den meget engasjerte og hyggelige Morten hos Norsk Audio Teknikk og fikk forklart litt mer om spilleren. Så gikk turen til Oslo for å se og høre hva dette var. I butikken må jeg si at jeg ikke ble spesielt imponert. Lytterommet fungerte langt fra optimalt og jeg klarte ikke å få perspektivet eller lydbildet til å stemme. Uansett så ble vi enige om at jeg skulle få låne den med hjem til neste kveld. Spilleren fungerer optimalt etter å ha stått på ca ett døgn etter at den har blitt kald, så tiden var knapp. Satt og hørte på den hele kvelden og det var en bra cd spiller. Ved to tiden på natten begynte ting å skje, men da trengte jeg søvn. Den stod og gikk resten av natten og neste dag.
    Satte meg ned neste dag og hadde vel rundt tre timer før jeg måtte levere den tilbake. Det er kanskje de tre raskeste timene i mitt liv. Musikken den nå spilte var noe helt annet enn det jeg hadde hørt på kvelden før. Alt fløt så lett og var vanvittig oppløst. Stemmer og cymbaler bare hang i luften og hadde en mykhet jeg aldri hadde hørt fra et digitalt medium før. Utklinging. Lyden var forførende analog og musikken jeg kjente så godt hadde fått en ny vår. Denne måtte bare bli min.
    Etter at den ble levert tilbake gikk det et antall uker før jeg mottok mitt eksemplar og i mellomtiden hadde Halcro dm38 gjort sin ankomst. Ville den fungere med Emblaen eller ville den avsløre svakheter som min MF kW 500 hadde maskert?
    Etter at spilleren endelig hadde ankommet heimen måtte jeg vente enda en tid før lyden var på plass. Nærmere bestemt seks uker, for det er nemlig innspillingstiden til denne spilleren. Begynte å høre litt på den første kvelden og det var ikke så verst, men så tok bassen helt overhånd. En tid etter var diskanten problemet og etter hvert ble lydbildet mørkt med en diskant som hadde tatt ferie. Den trengte faktisk seks uker før den var ferdig innspilt. Det var laaaaange uker.
    Jeg skal prøve å beskrive lyden slik den er i dag med alle duppeditter på plass. Det har jo vært en vei hit, men kan fortelle litt om hva Finite Elemente, Svanå og WB gjorde for lyden senere. Hvis noen har interesse av det.
    Når det gjelder lyden har jeg fått mer enn jeg hadde håpet på. Emblaen er en fantastisk musikk formidler. Jeg har aldri opplevd følelsen av at artistene er i rommet så tydelig som nå. Tilstedeværelsen er til tider skremmende. Det er et mylder av detaljer i musikken som nå er en del av fremførelsen, integrert i lydbildet på en naturlig og musikalsk måte men mye lettere å høre enn tidligere. Instrumentene har også fått sin egen plass i lydbildet med mye luft rundt seg og egenlyden kommer frem på en helt annen måte enn det gjorde tidligere. Det nærmest meisles ut detaljer. Dynamikken, både fra små rytmeinstrumenter og skikkelige utblåsninger fra orkestre, har også blitt kraftig forbedret. Lydbildet når det gjelder dybde og bredde er også i en annen klasse. Spesielt dybden. Er opptaket bra gjengis rom informasjonen veldig naturlig. Man snakker ofte om en sort bakgrunn. Nå føler jeg at det skjer i rommet. Bakgrunnen er på en måte visket ut og vanskelig å gi farge siden den forandrer seg med opptakene. Jeg har vondt for å finne at anlegget har noen direkte egenlyd. Kanskje litt varmt, men det liker jeg jo. Det er store forskjeller på opptak og systemet virker å kunne gjengi det på en overbevisende musikalsk måte. Er opptaket intimt og rått, gjengis det på den måten men uten at det blør fra ørene. Er opptaket av topp kvalitet, gjengis det på denne måten. Det legges ikke til noe eller trekkes fra noe. Er det stort rom med kjellerbass, ja så gjengis det. Er det en kassegitar og sang i et overdempet studio, så får jeg det. En herlig opplevelse og store variasjoner. Det spiller rett og slett musikk på en særdeles vanedannende måte. Jeg tror det må være oppløsning og måten denne spilleren spiller av musikken, selvsagt sammen med resten av utstyret.
    Embla leser av platene til et flash minne og sender signalene derfra. Det er en Teac DVD-rom som leser av platen. For at avlesningen skal bli bit perfect, scannes platen og finner feilene på platen. Deretter leses platen av og laseren vinkles, samt at platen leses baklengs ved behov. Platen avleses flere ganger til alle data er funnet. De ukomprimerte filene (PCM) sendes så til flashminnet. Ved avspilling hentes filene fra flashminnet og dataene overføres uten digitalkorrigering, jitter eller interpolering (fylle ut data mellom to kjente data). Signalene går ikke gjennom kabler ved denne prosessen og det er helt vibrasjonsfritt. Det er mulig å velge mellom tre forskjellige filtre og to forskjellige Dac system. Ett med fast filter og ett med to filtre. Jeg havner alltid på filter C. Ser jeg på bruksanvisningen, så er dette filteret tunet aningen analogt. La meg tillegge at det er veldig liten forskjell mellom de forskjellige filtrene. Når musikken avspilles er det som om alle de negative digitale skavankene har forsvunnet. Musikken føles derfor veldig analog og gjengis med den mykhet, samt dynamikk lp plater er så overlegne på. I tillegg er lydbildet utrolig rent, bare støy som har kommet til under opptaket er det man kan høre. Det er også en flyt i musikken jeg ikke er vant til ved avspillinger av cd plater. Kanter rundt stemmer og hardheter i lydbildet har også blitt borte, men uten at det gjengis med noen betoning eller at ”bittet” har blitt borte. Som dere sikkert skjønner synes jeg at den spiller på en særdeles vanedannende måte som jeg synes er vanskelig å forklare. Dette handler om følelser. Alt har blitt så riktig i forhold til mine preferanser. Jeg vet at dette for enkelte er som å banne i kirka, men lp platene skal selges. Har solgt platespilleren tidligere, men beholdt platene siden jeg er glad i analog lydformidling. Nå er det altså på tide å kvitte seg med dem.
    En morgen satt jeg på porselenstronen på det lille kontoret og leste et hifi blad (tror det var Hifi+). Der dukket plutselig Raising Sand med Robert Plant og Alisson Krauss opp som referanse plate. Da er det ikke bare jeg som er tulling da, tenkte jeg. Det ble vel åpnet en tråd her på sentralen med dette temaet og diskusjonen var i gang. Kan prøve å forklare hva som har skjedd rent lydmessig her i heimen med denne innspillingen, siden de fleste kjenner til den og har meninger om opptaket.
    Da jeg kjøpte platen syntes jeg lyden var råtten. Lydbildet var flatt men bredt. Det var sus og brum fra mye forskjellig utstyr som hadde blitt brukt under opptaket, til den grad at det var forstyrrende. Komprimert. Slik opplevde jeg den på andre anlegg også. Allikevel var det noe med stemningen jeg likte, så den fikk gå noen runder.
    I dag er opplevelsen av denne platen helt annerledes. Det er bra dybde på de forskjellige opptakene og instrumentene har fått tildelt sitt område. Man ser inn i opptaket på en helt annen måte enn tidligere, så man ser på en måte forbi all denne støyen og suset. Man hører hva det er og hvor det kommer fra, så hjernen kobler det vel mer ut, aksepterer det på en måte. Tilstedeværelsen er imponerende. Man hører på en helt annen måte hvordan musikere og sangere briljerer. Derfor er dette en bra referanse plate. Er ikke utstyret transparent og velbalansert, ja så fungere heller ikke denne platen spesielt bra.
    Så har jeg noen plater som har fulgt meg i mange år men aldri helt klart og fått de til å fungere optimalt, hverken på mine anlegg eller andres. Platene er Sarah McLachlan – Fumbling towards ecstacy og Maire (Moya) Brennan – Misty eyed adventures. Disse er favoritter og formidler hjerte, smerte og følelser på en gripende måte. Spesielt lyden av stemmene, som jeg synes er så fantastisk vakre, har vært spisse og harde. Allikevel er låtene så bra at de har gått utallige runder i spilleren, men det har hele tiden vært et ønske de skulle låte bedre. Hadde egentlig gitt opp, men nå har de fått en ny vår. Hardheten er borte og musikken gjengis på en mye mer organisk måte.
    Dette gjelder også for gamle opptak. Nå har de gode gamle platene fått rullering her i huset. Er stadig på oppdagelsesferd i cd bunken og til nå har jeg blitt overrasket hver gang over hvor bra det egentlig kan gjengis. Dette var noe jeg håpet på og har til nå ikke blitt skuffet.
    Som dere skjønner er jeg kjempefornøyd og føler at mine ønsker vedrørende lyd er innfridd. Kommer til å jobbe mer med rom og akustikk, men tror jeg bør få litt profesjonell hjelp (når det gjelder akustikken) istedenfor å gå i blinde. Rockwool og Glava plater er jeg ferdig med.
    Strøm er også et tema. Filtre forsvant, men bruker PS Noise Harvester fortsatt. Ser det er støy på linja, så det hadde vært morsomt å prøve noe annet som ikke tar dynamikk eller på annen måte forringer lyden. Har fått noen tips.
    Har også hatt besøk her som anser at jeg må prøve med separat forforsterker. Tror mange henger igjen med den gamle innstillingen, at cd med muligheter for volumstyring forringer lyden. Føler ikke det er tilfelle med Embla. Tvert imot. Kan hende jeg tester det en gang, men litt av tankegangen var å ha det så enkelt som mulig. Jeg er dessuten redd prislappen på en forforsterker inkl kabler vil være meget høy hvis jeg skal ha en reell lyd gevinst.

Til slutt så vil jeg vise et bilde av disse godbitene som jeg koser meg med:

Reference Recordings HRx plater i 24-bit/176,4 kHZ oppløsning. Hi-rez er nok fremtiden. Emblaen spiller disse som vanlig cd plater. Putt dem inn, trykk play og en helt ny verden åpner seg. Disse låter helt fantastisk, men det er en annen historie.

Vedlegg

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Lagga skrev:
    Jøsseball, det var elegant!

Enkelt, og uten for mye kluss, bra greier RBN-

:)

Morten
    Takker lagga. Det var litt av målet ;)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Artig lesning!

Kan nesten virke som du er fornøyd ::)

Hvis du vil, kan du få låne mitt Dillenhøfer nz 1600 digital, slik at du får testet om et skikkelig filter på cdsnurreren har noe for seg? (detter ikke av stolen om det er noget at hente :-X)

mvh

(nå redigert for noen trykkleifer)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    strag skrev:
    Meget pent og gjennomført lytterom, har mistanke om at lyden er helt i toppklasse, spennende den bladeliusen. Kommer gjerne for en lytt!!

Mvh
    Hei.
    Takk for godord. Det skal vel la seg ordne. Send en pm

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    EiK skrev:
    Utrolig flott oppsett, RBN !

Skulle tror dette låter kanonbra.. Bruker du denne innbygde pre'en i Embla ?

Kjenner igjen visse elementer i oppsettet, godt det ikke bare er meg som er glad i duppeditter :).

Da ses vi i morgen.
    Takker Eik
    Jeg bruker den innebygde pre'en og synes det fungerer bra. Har ikke testet med annen pre. Tør ikke :)
    Selvfølgelig er jeg glad i duppeditter, men de må fungere. Finite gjør det,men det er du vel klar over.
    Sees i morgen ja.

Mvh
    RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Elektron skrev:
    Gratulerer med kjempeflott oppsett RBN. Veldig spennende denne Bladelius Embla. Jeg har verken sett eller hørt den selv men har fått den muntlig presentert tidligere i høst da importøren besøkte en butikk her i Bergen (Renaissance Audio). Har i etterkant lest noen artikler om den og den fremstår som rimelig avansert.

mvh Elektron
    Takk for grats
    Emblaen er avansert, men brukergrensesnittet er vanvittig enkelt. Det var viktig for meg siden jeg ikke er interessert i å bli en datanerd for å kunne nyte musikk.
    Må innrømme at jeg følger med på Fjellsiden Lydlaug. Fantastisk utstyr dere har.

Mvh
    RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    gismo skrev:
    Dette var jo herlig enkelt og rent ;)
    Få, men topp komponenter, sånn liker jeg!!
    Fantastisk (inkl "søppla") ;D ;D

gismo
    Takker Gismo.
    Sånn liker jeg det også ;D
    Lykke til med PAD forresten. Har vært lykkelig eier av et par ht kabler.

RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    gismo skrev:
    RoDa skrev:
    Kilde - forsterker - høyttalere

Akkurat sånn det skal være! 8)
    ja da, ja da..... ;D

Beklager OT RBN ;)
    RoDa er oppklarende som alltid.
    Liker OT gismo, men gjerne litt mer på kanten

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    kwil skrev:
    Artig lesning!

Hvis du vil, kan du få låne mitt Dillenhøfer nz 1600 digital, slik at du får testet om et skikkelig filter på cdsnurreren har noe for seg? (detter ikke av stolen om det er noget at hente :-X)

mvh

Låner gjerne filteret. Ser du har vært inne og fikset noen skriveleifer. Kanskje legge fra seg flaska nå? Lang dag i morgen vet du og jeg vil ikke ha noe oppkast i bilen ;)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Oblivion skrev:
    RBN skrev:
    kwil skrev:
    Artig lesning!

mvh

Låner gjerne filteret. Ser du har vært inne og fikset noen skriveleifer. Kanskje legge fra seg flaska nå? Lang dag i morgen vet du og jeg vil ikke ha noe oppkast i bilen ;)
    Kwil trenger nok noen rosa tøffler eller joggesko for å gli inn i miljøet i morgen ;D ;D
    Definitivt. Bare han ikke begynner å kle av seg...

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    RBN skrev:
    kwil skrev:
    Artig lesning!

mvh

Er`n sjuk, så er`n ::) Bare slapp helt av, skriver like dårlig i alle ulike tilstander jeg, så det avgjør intet om form ;D (men jeg tar likevel hintet :p)

PS! Blir artig med haifaitur i morgen, prøvelytt til tre ulike systemer blir moro. DU kjører jeg................ kjører ikke 8):)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Oblivion skrev:
    RBN skrev:
    Det kommer vel ann på hva som er i flaska og hvor mye som er igjen ;D
    Du får ta med en rosa slåbrokk som du kan dekke han til med i verste fall...
    Eller kanskje en rosa elefant ;D
    Er vi litt OT nå eller? :p JEG møter frisk og rask OG ser frem til en hyggelig tur :D

mvh

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    kwil skrev:
    Oblivion skrev:
    RBN skrev:
    Er vi litt OT nå eller? :p JEG møter frisk og rask OG ser frem til en hyggelig tur :D

mvh
    Jeg skal lage frokost til du kommer. Rakfisk i vaniljesaus gratinert i pultost :D

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Artig å lese din beskrivelse av Emblaen RBN. Det var Morten fra NAT som var og snakket om den hos R.A. Jeg var den ene av to fra lauget som var der og prøvde etter beste evne å forklare Hsobstad om denne spennende nyvinningen senere på kvelden. Tatt i betraktning av at jeg vokste opp lenge før commondore 64 fant veien til gutterommet så ser jeg, etter å ha lest din beskrivelse, at jeg fikk med meg ganske mye. Spennende sak. Forøvrig hyggelig å høre at du følger med på tråden vår. Vi prøver å holde en avslappet tone.

Elektron

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    RBN skrev:
    kwil skrev:
    Oblivion skrev:
    RBN skrev:

mvh
    Jeg skal lage frokost til du kommer. Rakfisk i vaniljesaus gratinert i pultost :D
    Rakfisklaget er i morgenKVELD det RBN. (Så jeg tar gjerne egg & bacon)

mvh

32bit

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    Kjempefin tråd og moro lesing. Heldig du som har eget lytterom. Det står på ønskelisten min en gang. Da kan man jo leke som man vil med akustikk løsninger. Som jeg ser du har gjort ;D Ser meget pent ut oppsettet ditt da. Estetisk likte jeg MW og Accuphase i racket best. Men kan tenke meg at Halcro og Bladelius sikkert er i en annen liga lydmessig. Råe produkter, med høy eierglede tenker jeg meg. Lekkert :) Det rare er at det er alltid mere å gå på i hifien. Uansett hvor bra det blir, så kan det alltid bli litt bedre. Men det viktigste for meg er at det er moro og høre musikk. At man kan bli i godt humør av det. Men stor livsglede i å få nye komponenter da.
    Min erfaring er også at strømfilteret tar dynamikk, tv og det andre som går igjennom der nå. SKal vel selge det. Men det har fungert bra i andre oppsett jeg har hatt.... Kjenner meg igjen i lyden du beskriver
    fra Oblivion. Virker likt ZenSati.

knheggen

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.03.2007
    Antall liker
    1
    Fy flate RBN.

Dette var lekkert!

Du og Kwil er mer enn velkommen til meg, men jeg vil gjerne ha muligheten til å gjengjelde oppmerksomheten ASAP. Dette oppsette ville vært utrolig gøy å både se og høre.
    Jeg frekventerer jo Hamar mer enn lommeboken liker, så bare gi et vink, jeg tar gjerne turen fra Gjerdrum

Mvh
    Knut

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Eirik_S skrev:
    Kjempefin tråd og moro lesing. Heldig du som har eget lytterom. Det står på ønskelisten min en gang. Da kan man jo leke som man vil med akustikk løsninger. Som jeg ser du har gjort ;D Ser meget pent ut oppsettet ditt da. Estetisk likte jeg MW og Accuphase i racket best. Men kan tenke meg at Halcro og Bladelius sikkert er i en annen liga lydmessig. Råe produkter, med høy eierglede tenker jeg meg. Lekkert :) Det rare er at det er alltid mere å gå på i hifien. Uansett hvor bra det blir, så kan det alltid bli litt bedre. Men det viktigste for meg er at det er moro og høre musikk. At man kan bli i godt humør av det. Men stor livsglede i å få nye komponenter da.
    Min erfaring er også at strømfilteret tar dynamikk, tv og det andre som går igjennom der nå. SKal vel selge det. Men det har fungert bra i andre oppsett jeg har hatt.... Kjenner meg igjen i lyden du beskriver
    Takker for hyggelige ord.
    Alltid mer å hente som du sier. Vi får se hva tider viser. Akkurat nå er jeg fornøyd og tror jeg blir det en stund fremover. Akustikken er viktig å jobbe med, så det blir ev noe der. Har et veldig avslappet forhold til elektronikk for øyeblikket....

Mvh
    RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    knheggen skrev:
    Fy flate RBN.

Dette var lekkert!

Du og Kwil er mer enn velkommen til meg, men jeg vil gjerne ha muligheten til å gjengjelde oppmerksomheten ASAP. Dette oppsette ville vært utrolig gøy å både se og høre.
    Jeg frekventerer jo Hamar mer enn lommeboken liker, så bare gi et vink, jeg tar gjerne turen fra Gjerdrum

Mvh
    Knut
    Hei og takk for sist.
    Det var da en kraftig reaksjon og takk for det.
    Vi får finne en dato og besøke deg. Du har jo masse spennende utstyr som ikke er dusinvare. Skal bli morsomt å høre.
    Send meg en PM så kan vi avtale noe når du er på Hamar. Små barn tilsier at mye av tiden tilbringes i hjemmet, så det blir sikkert ikke så vanskelig.
    Når det gjelder lommeboken, så var det jeg som fant den en gang i tiden og ga den til Arild. Savner du penger så vet du hvor de er ;D

Mvh
    RBN

knheggen

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.03.2007
    Antall liker
    1
    RBN skrev:
    knheggen skrev:
    Fy flate RBN.

Dette var lekkert!

Mvh
    Knut
    Hei og takk for sist.
    Vi får finne en dato og besøke deg. Du har jo masse spennende utstyr som ikke er dusinvare. Skal bli morsomt å høre.
    Send meg en PM så kan vi avtale noe når du er på Hamar. Små barn tilsier at mye av tiden tilbringes i hjemmet, så det blir sikkert ikke så vanskelig.
    Når det gjelder lommeboken, så var det jeg som fant den en gang i tiden og ga den til Arild. Savner du penger så vet du hvor de er ;D

Mvh
    RBN
    Jeg kan få tilbake pengene når du har fått nedbetalt den Halcro-saken ;)

Mvh
    Knut

32bit

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    RBN skrev:
    Eirik_S skrev:
    Alltid mer å hente som du sier. Vi får se hva tider viser. Akkurat nå er jeg fornøyd og tror jeg blir det en stund fremover. Akustikken er viktig å jobbe med, så det blir ev noe der. Har et veldig avslappet forhold til elektronikk for øyeblikket....

Mvh
    RBN
    Ja det kan jeg tenke meg, marginene er vel ytterst små i den klassen du opererer i nå :) SIkkert for det meste annerledes. Hadde vært moro og hørt anlegget ditt da. Virker skikkelig gjennomarbeidet.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    knheggen skrev:
    RBN skrev:
    knheggen skrev:
    Fy flate RBN.

Dette var lekkert!

Mvh
    Knut
    Hei og takk for sist.

Mvh
    RBN
    Jeg kan få tilbake pengene når du har fått nedbetalt den Halcro-saken ;)

Mvh
    Knut
    Synes å erindre at det var en flue som forlot lommeboken da jeg åpnet den. Ellers svar det tomt.....

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Eirik_S skrev:
    RBN skrev:
    Eirik_S skrev:

Mvh
    RBN
    Ja det kan jeg tenke meg, marginene er vel ytterst små i den klassen du opererer i nå :) SIkkert for det meste annerledes. Hadde vært moro og hørt anlegget ditt da. Virker skikkelig gjennomarbeidet.
    Er du i nærheten og har muligheten, så skulle det vel være muligheter for en lytt

Mvh
    RBN

32bit

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    RBN skrev:
    Eirik_S skrev:
    RBN skrev:
    Eirik_S skrev:

Mvh
    RBN
    Er du i nærheten og har muligheten, så skulle det vel være muligheter for en lytt

Mvh
    RBN
    Bor i Trondheim jeg da, holder du til i nærheten eller?

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hamar. Det kan kanskje ikke regnes som i nærheten :)

Mvh
    RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei
    En liten tilstandsrapport fra Mjøsas bredder. Kona på IKEA med søsteren, ungene i seng og roen har senket seg. Jeg slapper av med Hans Theessink - Slow Train. Livet leker.

Vinteren kom fort.
    Skulle bare tømme hengeren for vann, så skjedde dette:

Utsikten utenfor lytterommet akkurat nå.

Vedlegg

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Genialt å sende kjærring og svigerinne på IKEA! (da blir de sikkert borte ei stund :D)

mvh

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir nostalgisk av bildet av hoppbakken. Traska mye opp og kjørte utfor sånne og en del større bakker i barndommen. Og jeg var pissredd hver eneste kveld.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Wergeland skrev:
    Jeg blir nostalgisk av bildet av hoppbakken. Traska mye opp og kjørte utfor sånne og en del større bakker i barndommen. Og jeg var pissredd hver eneste kveld.
    Samme her. Hadde noen runder i bakker rundt i området her jeg også. Skianlegget utenfor ble ferdig for 2 uker siden, så dette er vel en perfekt plass for fremtidige vorspiel :D
    Husker forresten en episode fra min ungdom. Siste hoppet og siste hopperen. Hoppet lang, klarte et pent nedslag og gullet var sikret. Hørte folk klappet på sletta og bøyde meg for å ta opp skiene. Da ble det plutselig en kjølig trekk i baken og den ettersittende hoppdrakta ble merkelig slapp i fisken. Klapp ble til latter og jeg stod der lett desperat i min sorte plast hjelm, med røde skumgummi paddinger, og sprukket hoppdress fra korsryggen til navlen. En fjortenåring glemmer ikke slike ting så lett.....

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    kwil skrev:
    Genialt å sende kjærring og svigerinne på IKEA! (da blir de sikkert borte ei stund :D)

mvh
    Hørte garasjeporten. Da er det over for denne gang....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn