RBN
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 14.05.2007
- Antall liker
- 1.603
Takker så mye for det Brasse.
Jeg synes det høres fantastisk ut også
Jeg synes det høres fantastisk ut også
ja da, ja da..... ;DRoDa skrev:Kilde - forsterker - høyttalere
Akkurat sånn det skal være! 8)
Takker lagga. Det var litt av måletLagga skrev:Jøsseball, det var elegant!
Enkelt, og uten for mye kluss, bra greier RBN-
Morten
Hei.strag skrev:Meget pent og gjennomført lytterom, har mistanke om at lyden er helt i toppklasse, spennende den bladeliusen. Kommer gjerne for en lytt!!
Mvh
Takker EikEiK skrev:Utrolig flott oppsett, RBN !
Skulle tror dette låter kanonbra.. Bruker du denne innbygde pre'en i Embla ?
Kjenner igjen visse elementer i oppsettet, godt det ikke bare er meg som er glad i duppeditter .
Da ses vi i morgen.
Takk for gratsElektron skrev:Gratulerer med kjempeflott oppsett RBN. Veldig spennende denne Bladelius Embla. Jeg har verken sett eller hørt den selv men har fått den muntlig presentert tidligere i høst da importøren besøkte en butikk her i Bergen (Renaissance Audio). Har i etterkant lest noen artikler om den og den fremstår som rimelig avansert.
mvh Elektron
Fint du liker nivåetBrasse skrev:Link til de diffusorene? Synes de tar seg godt ut, det vitner om et visst nivå 8)
Takker Gismo.gismo skrev:Dette var jo herlig enkelt og rent
Få, men topp komponenter, sånn liker jeg!!
Fantastisk (inkl "søppla") ;D ;D
gismo
RoDa er oppklarende som alltid.gismo skrev:ja da, ja da..... ;DRoDa skrev:Kilde - forsterker - høyttalere
Akkurat sånn det skal være! 8)
Beklager OT RBN
Låner gjerne filteret. Ser du har vært inne og fikset noen skriveleifer. Kanskje legge fra seg flaska nå? Lang dag i morgen vet du og jeg vil ikke ha noe oppkast i bilenkwil skrev:Artig lesning!
Kan nesten virke som du er fornøyd :
Hvis du vil, kan du få låne mitt Dillenhøfer nz 1600 digital, slik at du får testet om et skikkelig filter på cdsnurreren har noe for seg? (detter ikke av stolen om det er noget at hente :-X)
mvh
(nå redigert for noen trykkleifer)
Definitivt. Bare han ikke begynner å kle av seg...Oblivion skrev:Kwil trenger nok noen rosa tøffler eller joggesko for å gli inn i miljøet i morgen ;D ;DRBN skrev:Låner gjerne filteret. Ser du har vært inne og fikset noen skriveleifer. Kanskje legge fra seg flaska nå? Lang dag i morgen vet du og jeg vil ikke ha noe oppkast i bilenkwil skrev:Artig lesning!
Hvis du vil, kan du få låne mitt Dillenhøfer nz 1600 digital, slik at du får testet om et skikkelig filter på cdsnurreren har noe for seg? (detter ikke av stolen om det er noget at hente :-X)
mvh
Er`n sjuk, så er`n : Bare slapp helt av, skriver like dårlig i alle ulike tilstander jeg, så det avgjør intet om form ;D (men jeg tar likevel hintet )RBN skrev:Låner gjerne filteret. Ser du har vært inne og fikset noen skriveleifer. Kanskje legge fra seg flaska nå? Lang dag i morgen vet du og jeg vil ikke ha noe oppkast i bilenkwil skrev:Artig lesning!
mvh
Er vi litt OT nå eller? JEG møter frisk og rask OG ser frem til en hyggelig turOblivion skrev:Det kommer vel ann på hva som er i flaska og hvor mye som er igjen ;DRBN skrev:Definitivt. Bare han ikke begynner å kle av seg...
Du får ta med en rosa slåbrokk som du kan dekke han til med i verste fall...
Eller kanskje en rosa elefant ;D
Jeg skal lage frokost til du kommer. Rakfisk i vaniljesaus gratinert i pultostkwil skrev:Er vi litt OT nå eller? JEG møter frisk og rask OG ser frem til en hyggelig turOblivion skrev:Det kommer vel ann på hva som er i flaska og hvor mye som er igjen ;DRBN skrev:Definitivt. Bare han ikke begynner å kle av seg...
mvh
Rakfisklaget er i morgenKVELD det RBN. (Så jeg tar gjerne egg & bacon)RBN skrev:Jeg skal lage frokost til du kommer. Rakfisk i vaniljesaus gratinert i pultostkwil skrev:Er vi litt OT nå eller? JEG møter frisk og rask OG ser frem til en hyggelig turOblivion skrev:Det kommer vel ann på hva som er i flaska og hvor mye som er igjen ;DRBN skrev:Definitivt. Bare han ikke begynner å kle av seg...
mvh
Takker for hyggelige ord.Eirik_S skrev:Kjempefin tråd og moro lesing. Heldig du som har eget lytterom. Det står på ønskelisten min en gang. Da kan man jo leke som man vil med akustikk løsninger. Som jeg ser du har gjort ;D Ser meget pent ut oppsettet ditt da. Estetisk likte jeg MW og Accuphase i racket best. Men kan tenke meg at Halcro og Bladelius sikkert er i en annen liga lydmessig. Råe produkter, med høy eierglede tenker jeg meg. Lekkert Det rare er at det er alltid mere å gå på i hifien. Uansett hvor bra det blir, så kan det alltid bli litt bedre. Men det viktigste for meg er at det er moro og høre musikk. At man kan bli i godt humør av det. Men stor livsglede i å få nye komponenter da.
Min erfaring er også at strømfilteret tar dynamikk, tv og det andre som går igjennom der nå. SKal vel selge det. Men det har fungert bra i andre oppsett jeg har hatt.... Kjenner meg igjen i lyden du beskriver
fra Oblivion. Virker likt ZenSati.
Hei og takk for sist.knheggen skrev:Fy flate RBN.
Dette var lekkert!
Du og Kwil er mer enn velkommen til meg, men jeg vil gjerne ha muligheten til å gjengjelde oppmerksomheten ASAP. Dette oppsette ville vært utrolig gøy å både se og høre.
Jeg frekventerer jo Hamar mer enn lommeboken liker, så bare gi et vink, jeg tar gjerne turen fra Gjerdrum
Mvh
Knut
Jeg kan få tilbake pengene når du har fått nedbetalt den Halcro-sakenRBN skrev:Hei og takk for sist.knheggen skrev:Fy flate RBN.
Dette var lekkert!
Du og Kwil er mer enn velkommen til meg, men jeg vil gjerne ha muligheten til å gjengjelde oppmerksomheten ASAP. Dette oppsette ville vært utrolig gøy å både se og høre.
Jeg frekventerer jo Hamar mer enn lommeboken liker, så bare gi et vink, jeg tar gjerne turen fra Gjerdrum
Mvh
Knut
Det var da en kraftig reaksjon og takk for det.
Vi får finne en dato og besøke deg. Du har jo masse spennende utstyr som ikke er dusinvare. Skal bli morsomt å høre.
Send meg en PM så kan vi avtale noe når du er på Hamar. Små barn tilsier at mye av tiden tilbringes i hjemmet, så det blir sikkert ikke så vanskelig.
Når det gjelder lommeboken, så var det jeg som fant den en gang i tiden og ga den til Arild. Savner du penger så vet du hvor de er ;D
Mvh
RBN
Ja det kan jeg tenke meg, marginene er vel ytterst små i den klassen du opererer i nå SIkkert for det meste annerledes. Hadde vært moro og hørt anlegget ditt da. Virker skikkelig gjennomarbeidet.RBN skrev:Takker for hyggelige ord.Eirik_S skrev:Kjempefin tråd og moro lesing. Heldig du som har eget lytterom. Det står på ønskelisten min en gang. Da kan man jo leke som man vil med akustikk løsninger. Som jeg ser du har gjort ;D Ser meget pent ut oppsettet ditt da. Estetisk likte jeg MW og Accuphase i racket best. Men kan tenke meg at Halcro og Bladelius sikkert er i en annen liga lydmessig. Råe produkter, med høy eierglede tenker jeg meg. Lekkert Det rare er at det er alltid mere å gå på i hifien. Uansett hvor bra det blir, så kan det alltid bli litt bedre. Men det viktigste for meg er at det er moro og høre musikk. At man kan bli i godt humør av det. Men stor livsglede i å få nye komponenter da.
Min erfaring er også at strømfilteret tar dynamikk, tv og det andre som går igjennom der nå. SKal vel selge det. Men det har fungert bra i andre oppsett jeg har hatt.... Kjenner meg igjen i lyden du beskriver
Alltid mer å hente som du sier. Vi får se hva tider viser. Akkurat nå er jeg fornøyd og tror jeg blir det en stund fremover. Akustikken er viktig å jobbe med, så det blir ev noe der. Har et veldig avslappet forhold til elektronikk for øyeblikket....
Mvh
RBN
Synes å erindre at det var en flue som forlot lommeboken da jeg åpnet den. Ellers svar det tomt.....knheggen skrev:Jeg kan få tilbake pengene når du har fått nedbetalt den Halcro-sakenRBN skrev:Hei og takk for sist.knheggen skrev:Fy flate RBN.
Dette var lekkert!
Mvh
Knut
Det var da en kraftig reaksjon og takk for det.
Vi får finne en dato og besøke deg. Du har jo masse spennende utstyr som ikke er dusinvare. Skal bli morsomt å høre.
Send meg en PM så kan vi avtale noe når du er på Hamar. Små barn tilsier at mye av tiden tilbringes i hjemmet, så det blir sikkert ikke så vanskelig.
Når det gjelder lommeboken, så var det jeg som fant den en gang i tiden og ga den til Arild. Savner du penger så vet du hvor de er ;D
Mvh
RBN
Mvh
Knut
Er du i nærheten og har muligheten, så skulle det vel være muligheter for en lyttEirik_S skrev:Ja det kan jeg tenke meg, marginene er vel ytterst små i den klassen du opererer i nå SIkkert for det meste annerledes. Hadde vært moro og hørt anlegget ditt da. Virker skikkelig gjennomarbeidet.RBN skrev:Takker for hyggelige ord.Eirik_S skrev:Kjempefin tråd og moro lesing. Heldig du som har eget lytterom. Det står på ønskelisten min en gang. Da kan man jo leke som man vil med akustikk løsninger. Som jeg ser du har gjort ;D Ser meget pent ut oppsettet ditt da. Estetisk likte jeg MW og Accuphase i racket best. Men kan tenke meg at Halcro og Bladelius sikkert er i en annen liga lydmessig. Råe produkter, med høy eierglede tenker jeg meg. Lekkert Det rare er at det er alltid mere å gå på i hifien. Uansett hvor bra det blir, så kan det alltid bli litt bedre. Men det viktigste for meg er at det er moro og høre musikk. At man kan bli i godt humør av det. Men stor livsglede i å få nye komponenter da.
Alltid mer å hente som du sier. Vi får se hva tider viser. Akkurat nå er jeg fornøyd og tror jeg blir det en stund fremover. Akustikken er viktig å jobbe med, så det blir ev noe der. Har et veldig avslappet forhold til elektronikk for øyeblikket....
Mvh
RBN
Bor i Trondheim jeg da, holder du til i nærheten eller?RBN skrev:Er du i nærheten og har muligheten, så skulle det vel være muligheter for en lyttEirik_S skrev:Ja det kan jeg tenke meg, marginene er vel ytterst små i den klassen du opererer i nå SIkkert for det meste annerledes. Hadde vært moro og hørt anlegget ditt da. Virker skikkelig gjennomarbeidet.RBN skrev:Takker for hyggelige ord.Eirik_S skrev:Kjempefin tråd og moro lesing. Heldig du som har eget lytterom. Det står på ønskelisten min en gang. Da kan man jo leke som man vil med akustikk løsninger. Som jeg ser du har gjort ;D Ser meget pent ut oppsettet ditt da. Estetisk likte jeg MW og Accuphase i racket best. Men kan tenke meg at Halcro og Bladelius sikkert er i en annen liga lydmessig. Råe produkter, med høy eierglede tenker jeg meg. Lekkert Det rare er at det er alltid mere å gå på i hifien. Uansett hvor bra det blir, så kan det alltid bli litt bedre. Men det viktigste for meg er at det er moro og høre musikk. At man kan bli i godt humør av det. Men stor livsglede i å få nye komponenter da.
Mvh
RBN
Mvh
RBN
Samme her. Hadde noen runder i bakker rundt i området her jeg også. Skianlegget utenfor ble ferdig for 2 uker siden, så dette er vel en perfekt plass for fremtidige vorspielWergeland skrev:Jeg blir nostalgisk av bildet av hoppbakken. Traska mye opp og kjørte utfor sånne og en del større bakker i barndommen. Og jeg var pissredd hver eneste kveld.
Hørte garasjeporten. Da er det over for denne gang....kwil skrev:Genialt å sende kjærring og svigerinne på IKEA! (da blir de sikkert borte ei stund )
mvh