Derutover har jeg stor respekt for Niels Larsen, men jeg opphøyer han ikke til guru av den grunn.
mvh
KJ
Her misforstår du mig fuldstændig, For mig er han lige det modsatte af en guru, jeg synes alt hvad han har lavet som jeg har hørt har lydt ad helvede til, og mener at det hovedsalig er solgt på "hvid kittel syndromet" det her er den videnskabelige sandhed og dermed den "korrekte/sande" lyd osv.
Det som er interessant er at en mand Larsen som på mange måde ligner bl.a. Asbjørn i sin indstilling faktisk kunne høre at sølv var anderledes og med han egne ord bedre end kobber , på trods af at han sikkert ikke grundlæggende troede på at der var nogen lydforskel , så
prøvede han alligevel og opdagede at der var stor lydmæssig forskel på de to metaller i den samme strømpe.
Og at
prøve er et nøgle ord, at prøve er noget andet end at bare plapre løs om at i følge videnskaben osv så er der ingen forskel og dermed ingen grund spilde tid på at prøve dette her på en seriøs måde , og høre folk alligevel forskel så er det hele indbildning og reklame påvirkning , iøvrigt en kedelig og ikke mindst nedværdigende måde at se på seriøst arbejdende Diy folk.
Hvad årsagen var til at Niels Larsen prøvede kan jeg som sagt ikke huske, men det skulle ikke undre mig at den grundlæggende årsag i første omgang har handlet om noget rent elektrisk, oxidering eller lignede , men jeg skal ikke ikke gøre mig klog på hvad Niels Larsen har gjort og tænkt osv, det er kun mine egne gisninger.