WayAhead
Æresmedlem
Har sett en del T3 eiere som leker innbruddstyver i kulda etter å ha unnagjort handlen.
Dørhåndtakene er mekaniske på TM3.Har sett en del T3 eiere som leker innbruddstyver i kulda etter å ha unnagjort handlen.
Det jeg så i det ene tilfellet var en sto på knærne og lyste og pirket på en eller annen måte på selve dørhåndtakene på fordørene, begge sider. -17°CDørhåndtakene er mekaniske på TM3.
Det du eventuelt har sett er nok problemer med rammeløse dører.
While Tesla officially started deliveries of Model 3 last year, the first few months of deliveries were in sunny California and it took a while for Model 3 to make it to colder climates. There were some vehicles that made it up north during the last winter, but it could be argued that Model 3 is only now going to see its first full winter – at least for many owners.
Over the past few days, there’s been a wave of cold in Quebec and the temperature went below freezing.
Tesla Model 3 cold weather issues
Electrek received several reports from local Model 3 owners having issues with their door handles, windows, and charge ports over the last few days.
The door handles of the Model 3 are embedded inside the door and you need to press on one side for it to pop out and pull on it.
Once you pull, the window slides down slightly and enables you to open the door.
With the cold, several owners are reporting that the door handles are extremely hard to pop out and when they do, the window doesn’t always come down.
After reading the reports, I decided to film myself trying to open my Model 3 after it sat outside all day. Sure enough, I experienced the exact same problems:
Og min Kona er jeg også godt fornøyd med. Ved plussgrader, så lader jeg den til 80 %, og allikevel når jeg den daglige 23 mil distansen med god margin, har igjen rundt 20%. Nå i kulda må jeg lade til 90% for å ha litt margin. Ellers gjør jeg ingenting anderledes, holder fartsgrensene på motorveien, og har 20 grader inne. I dag med -10 hadde jeg et forbruk på ca. 1,8 på mila, det absolutt minste jeg har klart er 1,3. Det er 60/40 motorvei/landevei. Tipper jeg har en 30% reduksjon i rekkevidden nå i kulda. Det er helt greit, jeg slipper å tenke på lading i den daglige pendlingen, som er Tønsberg - Osloområdet. Har et årssnitt på 1,56 på mila. Med 55 000 km i året, og enkelt sagt 1 kr Kw'en, så blir det ca. 8500,- i strøm. reelt er det nok noe mindre, dels fordi strømprisene i fjor var lave og fordi jeg som regel får ladet på kontoret. Og da lader jeg stort sett nok til 1 vei der. Så kostnaden for meg har nok vært ned mot 5000,- eller så. Og ladeluke foran er En Stor Uting...Skulle vi ikke diskutere elbiler ? Er fornøyd med Jaguaren min men det er ikke den beste bilen i minus 10+ - det er sikkert. Lokket til ladesokkelen fryser seg fast og kjørelengde minimum halvert. Men er fornøyd lell - var jo klar over svakhetene i kulda.
Før Kona'en hadde jeg en Volvo V50 1.6 diesel. Den fikk jeg ned i 0,55 på mila. Av en-eller-annen grunn, så klarte Den Virkelige Kona å kjøre den på 0,50, snedig...Skulle du fylt bensin hadde du nok brukt minimum 5000 kroner i måneden.
Jeg smører mine med Wurth Drylube hver høst og har lite eller ingen problemer. Tror en del av disse håndtakene trenger litt vedlikehold av den typen, om det er Jaguar eller Tesla mf. Har man store problemer kan man få byttet til en forbedret utgave hos Jaguar. Sikkert denne som sitter på MY21.I beste mening, hvordan er det med dørhåndtakene på Jaguar?
Ser sporadisk biler med håndtakene ute på vinteren men er det noe reklamasjoner eller er de holdbare til tross for at funksjonen periodisk svikter?
– Vi vil veldig gjerne at folk ikke lader eller varmer opp elbilen mellom åtte og ni om morgenen. Det er da vi har det største forbruket av strøm i Norge, sier han til NRK.
Han tar i allefall vare på bilen sin. Den er jo 26 år. Mange her som burde lære og ta vare på bilen sin men når naboen bytter så smitter det.Er det virkelig arbeidsplasser som tilbyr de ansatte 94 mod Astro som firmabil?
Bare tre år til så er det ingen veiavgift og billig forsikring.Han tar i allefall vare på bilen sin. Den er jo 26 år. Mange her som burde lære og ta vare på bilen sin men når naboen bytter så smitter det.
Roar
Du har fortsatt en utrolig hyggelig og voksen debattform!Sa han som ikke har skjønt en drit. (som vanlig)
Uansett hvordan du vrir og vender på det, har du en bensinsluker. Astroen er sikkert fin på mye, men at den har høyt forbruk er jo ikke til å diskutereMine forbrukstall er dokumentrte facts. Mulig jeg har en gammel kjørebok et sted og. Alle Astroene jeg har og har hatt har identiske forbrukstall. Har man noe i nærheten av det som ellers påstås her er det noe halt med bilen og den bør innom et kompetent verksted for diagnose. Up yours så lenge.
Det sier seg selv at en bil utviklet og produsert i California kommer dårligere ut enn europeiske kvalitetsmerker med mye erfaring mht hvordan man skrur sammen en bil. Spesielt mht bruk på vinteren. Tesla har også etterhvert et imageproblem i Norge.Noe sånt kanskje.
Tesla Model 3 is starting to show some important flaws in cold weather
Tesla Model 3 owners are reporting several issues with their vehicles in cold weather.electrek.co
Det bør du ikke si så høyt at husvaranen (min) hører det!Skjønner bare ikke hvorfor "dieselfolket" bruker så mye energi på noe de tydeligvis ikke skal ha.
Jeg skal ikke begynne å strikke, men det er ser nokså kjedelig ut - og bruker derfor ikke mye tid på å kommentere hvor dritt strikking antakelig er. Har ikke prøvd det da....
Jeg tenker på at i Oslo har Tesla blitt omtalt litt som den nye pakistanerbilen som har tatt over etter BMW - da tenker jeg i retning B gjengen kategorien.Jeg ser ikke helt hvordan du klarer å trekke de konklusjonene.
Imageproblem? Hva med VW som man gjerne skal forsvare med nebb og klør?
Muligens, med unntak av at gubbebilen har mindre feil og er skrudd sammen av folk som vet hva de driver med, og kan design og kjøreopplevelser og vet hvordan de staver vinter. Ellers enig Hvis man vil ha noe mindre gubbete så har vi e-tron da.Omtrent som en gubbebil med 9.7cm bakkeklaring, SUV styling, stigtrinn og premium pris med andre ord...
De finnes uslitelige bile,r hvis en vedlikeholder og behandler de riktig. Jeg har 3 amerikanere 79-04-11 og en 86 toyota Corolla. De kommer til å overleve meg. Old school design, uten for mye elektronikk og andre upålitelige og unødvendige finnesser som er på nyere biler.Mye sammenligning av diverse type bilhold her. Gamle biler kan holdes billig med mye egeninnsats. Amerikanske biler som er av hobbybil karakter kan også kjøres billig hvis man har flere av dem, slik at når man skrur har man en som virker.
Jeg liker gamle biler, men jeg ønsker å ha en sikker bil med anti skrens, abs, bremse assistent som kan hindre at man kjører ned noen til daglig bruk. Dødsone varsling er også en viktig funksjon.
Gamle biler forpester mye. Slitne ventilhetter, stempelringer, sylindervegger og andre vederstyggliheter gjør at gamle biler ikke er bra for miljøet. Slitne diesel biler som ryker er også noe herk.
De såkalt uslitelige amerikanerne er det ikke. Cadillac sin Northstar motor har dårlige bolter i toppen på en ellers bra motor, 4,1 liter'n er også dårlig. Oldsmobile 5.7 diesel er også dårlig. GM brukte plast i register tannhjulet på en rekke motorer for at bilen skulle gå penere, resultat er at det går i stykker. Selv en av bilhistoriens største motorer på 500 cui har denne feilen. Ved feil på tenninga kan gjøre at manifolden overopphetes og sprekker. Forbrenningsmotorer har en endeløs rekke av mulig feil. Se forresten Hoovies garage på Youtube hvis dere har nerver til det. Også BMW og Mercedes får gjennomgå for å lage biler som er dømt til og gå i stykker og er dyre å reparere.
Dette er grunner til at jeg ønsker å kjøre ny bil selv om det er mye mer kostbart.
Jeg har fyllt en bærepose med glovarmt vann og holdt inntil døren og låsen, og det har fungert. Det er også kjærringråd og old schoolHan fiklet i hvertfall med låsen med noe i hånden som neppe var et kort men han holdt på med passasjerdøren da jeg kjørte så det kan ha vært det eller om han forsøkte å tine opp noe. Bilen hadde vel ikke stått så lenge da dette var ved et mindre handlesenter.
El-Mustang ha blitt gubbebil det ogsåMuligens, med unntak av at gubbebilen har mindre feil og er skrudd sammen av folk som vet hva de driver med, og kan design og kjøreopplevelser og vet hvordan de staver vinter. Ellers enig Hvis man vil ha noe mindre gubbete så har vi e-tron da.