Bil, båt og motorsykkel Real Elbil Stories

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.970
    Antall liker
    730
    Sted
    vest
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.970
    Antall liker
    730
    Sted
    vest
    Sist redigert:

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.970
    Antall liker
    730
    Sted
    vest
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    4.346
    Antall liker
    5.971
    Sted
    Sørlandet
    Møvik - Andøya og opp til Hovden 885 moh med temperatur fra -8 til -21. startet med 100% oppladet batteri. To voksne og bagasjen full av ved. 22 mil med inspirert kjøring på 4 av dem. 5 mil rekkevidde igjen når jeg kom frem. Det er jeg greit fornøyd med. Polestar 2 Performance
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    6.807
    Antall liker
    3.070
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Når det gjelder elbiler ville jeg tro at man kunne dosere kraften perfekt slik teknikken tillater. Det er vel kanskje no´høggan´e gæærnt oppi hue på sjåføra som er hovedproblemet.
    Ja, det er plenty med dem som istedenfor å bruke hjelpesystemene til å øke sikkerhetsmarginen, isteden kjører på med økt fart. Aberet er at når det først går galt, så kan det gå veldig galt...

    Et trekk som er veldig lett gjenkjennelig - en veldig stor andel av de som kjører veldig hardt, kjører varebil eller pickup med firmalogo. AKA «ikke min bil»-syndromet.

    Elbiler har litt fordeler på glatt føre - nå har vel Tesla noe av markedets beste traction control.

    Johan-Kr
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    15.566
    Antall liker
    3.500
    Torget vurderinger
    0
    Som Clarkson sa det: "Verdens raskeste bil? Leibilen!"
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    762
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er plenty med dem som istedenfor å bruke hjelpesystemene til å øke sikkerhetsmarginen, isteden kjører på med økt fart. Aberet er at når det først går galt, så kan det gå veldig galt...

    Et trekk som er veldig lett gjenkjennelig - en veldig stor andel av de som kjører veldig hardt, kjører varebil eller pickup med firmalogo. AKA «ikke min bil»-syndromet.

    Elbiler har litt fordeler på glatt føre - nå har vel Tesla noe av markedets beste traction control.

    Johan-Kr
    Apropos "Teslas noe av markedets beste traction control" :unsure:

     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    4.346
    Antall liker
    5.971
    Sted
    Sørlandet
    Tesla 3 har ikke snow mode. En natt med dataoverføring så er det på plass. Prøv å gjør det samme med en fossilbil.

    Batteribiler med sitt lave tyngdepkt og glimrende teknologi føles veldig trygge på glatte vinterveier.

    -BB-
    Mangeårig Quattroeier
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    762
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Bør være overkommelig å ikke gå av gassen i en sving også...
    Men det nettopp ved slik tulle kjøring traction control skal redde folk fra å kjøre av veien. Å da kjøre all regenerering på bakhjulene slik M3 gjør er ikke veien på norsk vinterføre.... og kan neppe betegnes som markedets beste 😏
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    10.599
    Antall liker
    776
    Torget vurderinger
    4
    Hvis man er kandidat til en Kia eller Toyota er neppe Model 3 rette alternativet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn