Bil, båt og motorsykkel Real Elbil Stories

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    730
    Sted
    vest

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    730
    Sted
    vest
    Sist redigert:

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    730
    Sted
    vest
    Sist redigert:

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    5.971
    Sted
    Sørlandet
    Møvik - Andøya og opp til Hovden 885 moh med temperatur fra -8 til -21. startet med 100% oppladet batteri. To voksne og bagasjen full av ved. 22 mil med inspirert kjøring på 4 av dem. 5 mil rekkevidde igjen når jeg kom frem. Det er jeg greit fornøyd med. Polestar 2 Performance

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    3.070
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Når det gjelder elbiler ville jeg tro at man kunne dosere kraften perfekt slik teknikken tillater. Det er vel kanskje no´høggan´e gæærnt oppi hue på sjåføra som er hovedproblemet.
    Ja, det er plenty med dem som istedenfor å bruke hjelpesystemene til å øke sikkerhetsmarginen, isteden kjører på med økt fart. Aberet er at når det først går galt, så kan det gå veldig galt...

Et trekk som er veldig lett gjenkjennelig - en veldig stor andel av de som kjører veldig hardt, kjører varebil eller pickup med firmalogo. AKA «ikke min bil»-syndromet.

Elbiler har litt fordeler på glatt føre - nå har vel Tesla noe av markedets beste traction control.

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    3.500
    Torget vurderinger
    0
    Som Clarkson sa det: "Verdens raskeste bil? Leibilen!"

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    762
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er plenty med dem som istedenfor å bruke hjelpesystemene til å øke sikkerhetsmarginen, isteden kjører på med økt fart. Aberet er at når det først går galt, så kan det gå veldig galt...

Et trekk som er veldig lett gjenkjennelig - en veldig stor andel av de som kjører veldig hardt, kjører varebil eller pickup med firmalogo. AKA «ikke min bil»-syndromet.

Elbiler har litt fordeler på glatt føre - nå har vel Tesla noe av markedets beste traction control.

Johan-Kr
    Apropos "Teslas noe av markedets beste traction control" :unsure:

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    5.971
    Sted
    Sørlandet
    Tesla 3 har ikke snow mode. En natt med dataoverføring så er det på plass. Prøv å gjør det samme med en fossilbil.

Batteribiler med sitt lave tyngdepkt og glimrende teknologi føles veldig trygge på glatte vinterveier.

-BB-
    Mangeårig Quattroeier

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    762
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Bør være overkommelig å ikke gå av gassen i en sving også...
    Men det nettopp ved slik tulle kjøring traction control skal redde folk fra å kjøre av veien. Å da kjøre all regenerering på bakhjulene slik M3 gjør er ikke veien på norsk vinterføre.... og kan neppe betegnes som markedets beste 😏

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    776
    Torget vurderinger
    4
    Hvis man er kandidat til en Kia eller Toyota er neppe Model 3 rette alternativet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn