Min (BMW 330e Touring Msport Xdrive) drar henger på 1500 kg.
Samme serviceintervall og servicepris som ikke-hybriden av samme modell.
Kjører på strøm (25 km) selv i -17° (forutsatt at jeg har forvarmet bilen i 5-10 min før jeg starter).
Men den blir selvsagt relativt tung siden den har 2 motorer og batteri, så den bruker noe bensin på langkjøring. Ca. 0,57 l/mil på siste tur Trondheim-Oslo, men det er ikke så ille for en bil med den ytelsen.
En plug-in hybrid er selvfølgelig ganske kompleks så man får jo se hvordan det fungerer over tid, men min datters Golf GTE er 6 år nå og har ikke hatt noen problemer. Den har litt for tette serviceintervaller (12 mnd/15 000 km) så noe kostnad til service blir det jo. BMWen har 2 år/30 000 km serviceintervaller så den bør være billigere.
Jeg er enig i at det høres rart ut at de bare kom til Lillehammer i en Mustang Mach-e, men det var nå det de skrev. Jeg finner ikke artikkelen lenger, så den er tydeligvis fjernet.
Samme serviceintervall og servicepris som ikke-hybriden av samme modell.
Kjører på strøm (25 km) selv i -17° (forutsatt at jeg har forvarmet bilen i 5-10 min før jeg starter).
Men den blir selvsagt relativt tung siden den har 2 motorer og batteri, så den bruker noe bensin på langkjøring. Ca. 0,57 l/mil på siste tur Trondheim-Oslo, men det er ikke så ille for en bil med den ytelsen.
En plug-in hybrid er selvfølgelig ganske kompleks så man får jo se hvordan det fungerer over tid, men min datters Golf GTE er 6 år nå og har ikke hatt noen problemer. Den har litt for tette serviceintervaller (12 mnd/15 000 km) så noe kostnad til service blir det jo. BMWen har 2 år/30 000 km serviceintervaller så den bør være billigere.
Jeg er enig i at det høres rart ut at de bare kom til Lillehammer i en Mustang Mach-e, men det var nå det de skrev. Jeg finner ikke artikkelen lenger, så den er tydeligvis fjernet.