Jeg respekterer at du har den meningen.. Og noen er vel kansje mer komfertabel med å la ting og objekter styre kontra å ha den hele å fulle friheten til å styre selv hva man vil eller føler for å gjøre.
å kjøre 100mil med bare 4-5min stopp er for min del både greit og egentlig terapi da jeg trives bak rattet.. og når jeg er bak rattet liker jeg å bestemme omstendighetene, og ikke en batteriprosent som faller og jeg vet den stopper meg før jeg vil stoppe, og det stoppet blir lengere enn et kort stopp for å slenge på litt fossil væske
Elbiler er morro å kjøre osv.. og hadde jeg hatt mer ubegrensede middler for å handle bil så hadde det nok stått en elbil her for bykjøringen og kansje opp til 90% av det jeg bruker en bil til normalt sett.. Men å låse fast 300-400.000++ i en elbil når man i tillegg må ha en bil som dekker de resterende prosentene(langkjøring og kjøring med vogn/tyngere henget) så blir det ikke et alternativ.
Og en bil som gjør en god jobb på sistnevnte og dekker de samme kravene til komfort, motor, standard osv koster fort 500k, men det fine der er at man på brukten kan finne masse snadder til langt mer levelige priser. OG den bilen kan gjøre ALT. Ergo trenger man bare 1 bil.
Så kommer da argumentet fra elbilfansen.. Tesla model X.. joda, en mill på bil hadde jeg ikke brukt uansett drivstoff.. og nei, den er ikke et alternativ, for den gir meg ikke friheten osv. Den kan med andre ord ikke gjøre ALT som JEG vil at min bil skal kunne gjøre..