Og at ladingen av batteripakkene som skal settes inn kan skje jevnt over døgnet, og gjerne når tariffene er lave, i stedet for kl 15 når alle på vei tl hytta skal lade. Jeg tror kapasitet på ladestasjoner snart kommer til å bli den store begrensingen (og kanskje særskilt i land som har en vesentlig svakere elektrisk infrastruktur enn Norge).
Når det er sagt, har jeg ikke noe i mot en 25 minutters ladepause hver 30. mil når jeg er på langtur, gitt at ladingen kan skje på et litt trivelig sted der man kan kjøpe seg en kopp kaffe og sitte ved et bord med en avis eller annet lesestoff. Pr i dag er det vel bare Tesla som kan levere slike ladestasjoner (dog stort sett uten fasilitetene så vidt jeg vet, skal man tisse bør man stoppe et annet sted) og slik ladehastighet, men det nærmer seg at det blir mer allment tilgjengelig både på ladere og biler.
Et springende punkt blir selvsagt å få ladere på hoteller og overnattingssteder slik at man slipper å sitte på det lokale ladested og lade 100% (som tar lang tid) før man sjekker inn og legger seg.