Ingeniøren
Hi-Fi freak
Noen bestemmer nok snart at den skal ligge på en 2-3 kr per kWh minst slik at havvind blir lønnsomt...., kanskje allerede til høstenDiesel og bensin blir nok dyrere ja men hva tror du skjer med strømprisen ?
Noen bestemmer nok snart at den skal ligge på en 2-3 kr per kWh minst slik at havvind blir lønnsomt...., kanskje allerede til høstenDiesel og bensin blir nok dyrere ja men hva tror du skjer med strømprisen ?
Min 3 år gamle Audi er gammeldags i forhold til de fleste elbiler. Når bilen er 21 år mangler den nok en del på sikkerhet i forhold til nyere biler.Jeg tror faktisk min 21 år gamle Audi vil overleve mine foreldres 6mnd gamle Polestar. Gammeldags ja. Men gratis bil.
Jeg mener nye sikkerhetstiltak i all hovedsak dreier seg om elektronikk som vinglevarsler og citystopp mm. Ting som kan diskuteres om de innfører noe mer reell sikkerhet. Karosseristruktur og airbager er tilnærmet uforandret. Det også derfor man ser biler får 1 stjerne hos NCAP når de 8 år tidligere fikk 4 stjerner siden det eneste NCAP trekkker for er elektronikkMin 3 år gamle Audi er gammeldags i forhold til de fleste elbiler. Når bilen er 21 år mangler den nok en del på sikkerhet i forhold til nyere biler.
Med dagens strømpris i midtnorge betaler jeg greit under 2kr mila. Det skal skje mye med strømprisen før det blir dyrere enn å kjøre en fossilbil med tilsvarende motoreffekt.Diesel og bensin blir nok dyrere ja men hva tror du skjer med strømprisen ?
Prisene på strøm skal nok opp noen 100% må bare bli flere elbiler først !Med dagens strømpris i midtnorge betaler jeg greit under 2kr mila. Det skal skje mye med strømprisen før det blir dyrere enn å kjøre en fossilbil med tilsvarende motoreffekt.
Nå er det snart 10 år siden Tesla kom, og jeg tror det fremdeles vil produseres fossilbiler om 10 år hvis man ser på infrastruktur utenfor Norge.Poenget mitt er at elbiler er fremtiden, uansett hva man måtte mene og synes om utviklingen. Om 10 år vil det knapt produseres biler med forbrenningsmotor, de fleste bilprodusenter har allerede satt en sluttdato for dette. Dermed vil det heller ikke foregå særlig utvikling av slike biler fremover, det sier seg selv.
Den elektriske E-Klassen blir en svært viktig bil for Mercedes de neste årene.
Toyota might build vehicles for Apple - but what's to gain from each other?
Elektrisk G-klasse - gjerne. Men grillen og hjulene var ordentlig øggly-bøggly. De var ikke sånn stygg at de blir pene, heller....Nå er den offisiell - men vi må smøre oss med tålmodighet
Mercedes G-Klasse blir elektrisk. Her er konseptet.www.tv2.no
Volkswagen har vist frem knøttliten elbil
ID.Life kommer i 2025.
«Halla! Her kommer jeg.» - både Volkswagen og Honda har gjort et slags ansikt av frontene på sine nyeste elbiler, og ID.2 er intet unntak fra trenden.
Volkswagen AG
Er helt uenig. El G blir helt feil i mine øyne. Hver sin smakElektrisk G-klasse - gjerne. Men grillen og hjulene var ordentlig øggly-bøggly. De var ikke sånn stygg at de blir pene, heller....
Johan-Kr
Er helt uenig. El G blir helt feil i mine øyne. Hver sin smak
Igjen, helt uenig Fantastiske bilerG har alltid vært feil brukt som personbil....
Ser ut som noe fra japansk tegnefilm for barn, postmann Pat anno 2021?Nok en eltralle fra Diesel Gate Gutta....
ELBIL BRANT I OSLO: - HELT NEDBRENT
En elbil har begynte å brenne i Tråkka i Oslo i ettermiddag. Den skal ha begynt å ryke under lading.
– Brannen har tiltatt og det ryker kraftig fra bilen, skrev politiet på Twitter i 17-tiden.
De oppdaterer VG i 20-tiden, og sier at elbilen ble heist ned i en conteiner med vann for å slukkes.
– Vi fikk druknet bilen, sier operasjonsleder Rune Hekkelstrand.
Røyken er nå borte, og naboer i området kan lukke opp vinduer igjen.
Hekkelstrand opplyser om at bilen kjøres vekk fra området.
– Den var helt nedbrent, sier han.
Politiet tok også strømmen i området for å få slukket brannen.
Bak betalingsmur men ser ut som BYD.....?