Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.552
Slutte å kjøpe el-bil grunnet kr. 1.92 i bompenger? Elbilister må være blandt de kjipeste mennesker som finnes.
Så en amcar/Tesla-eier som var ærlig, han hadde personlig skilt hvor det sto "SNYLTER".Slutte å kjøpe el-bil grunnet kr. 1.92 i bompenger? Elbilister må være blandt de kjipeste mennesker som finnes.
Har sett den bilen.Så en amcar/Tesla-eier som var ærlig, han hadde personlig skilt hvor det sto "SNYLTER".
Mvh.
SAL
Chipcar?Har sett den bilen.
(Husk også på at Tesla er i ferd med å bli chi-car, ikke am-car lenger.)
Nei, chi-car. Kinabil.Chipcar?
Ja, det er det jeg sier chipcar/cheapcar....Nei, chi-car. Kinabil.
Er ikke nyere amcars (unntatt Tesla) produsert i Mexico?Har sett den bilen.
(Husk også på at Tesla er i ferd med å bli chi-car, ikke am-car lenger.)
KJØRTE MOT KJØRERETNINGEN – SKULLE LADE BILEN
Politiet i Oslo skriver på Twitter at en bil kjørte langs veikanten på E6 ved Abildsø mandag – mot kjøreretningen.
– Fører forklarte dette med nødvendigheten av å få ladet bilen som snart var strømtom, skriver politiet.
Operasjonsleder Bjørn Gunnar Nysæter forteller at det var en annen trafikant som tipset politiet om bilisten.
– Da vi traff bilen var den ikke lenger i motsatt kjøreretning, men føreren bekreftet at han hadde kjørt et stykke mot kjøreretningen. Han kjørte halvveis på kanten av veien og halvveis i grøfta, sier Nysæter.
Bilturen førte til at sjåføren nå er anmeldt og har fått førerkortet beslaglagt, ifølge politiet.
Nah... Canada GMCEr ikke nyere amcars (unntatt Tesla) produsert i Mexico?
Advarer pacemaker-brukere om elbil-lading Er det farlig å lade elbilen på hurtiglader hvis du har fått operert inn pacemaker? «Lading kan påvirke funksjonene til utstyret», heter det i instruksjonsboka til elbilen Mitsubishi i-MiEV. Advarslene skremte Hulda Bjørg Ludviksdottir og mannen hennes Brynjar Røine i Drammen.
- NAF mener det må komme på plass en bransjestandard for hvordan norske forbrukere får oppgitt realistisk rekkevidde og ladehastighet, sier Nils Sødal, senior kommunikasjonsrådgiver i NAF.
NAF: Denne bilen er Årets beste bilkjøp
NAF-magasinet Motor kårer Ioniq 5 til «Årets beste bilkjøp» i 2021. Det er bilens ladeegenskaper som til slutt sender den helt til topps i kåringen
Er ikke sikker på at dette har med el-bil å gjøre.
Siden det er fra documentDOTno kan man tvile på realiteten i oppslaget.
Jeg for ikke det regnestykket til å stemme. Hvis man sier 2.5kWh a 4 kroner på mila er det fortsatt billigere enn 0.7l x 18 kroner for fossilbilen.Siden det er fra documentDOTno kan man tvile på realiteten i oppslaget.
Forøvrig er drivstoffprisen pr. kjørte km for elbiler nå høyere enn for diesel og bensinbiler i følge DN (dessverre bare en video, så jeg legger ikke inn lenke). En elbileier har ført regnskap med kostnadene for drivstoff for sin Tesla, og med dagens strømpris og temperaturer er det billigere pr. km å kjøre diesel/bensinbil enn å kjøre elbil.
Sent, men godt? Vi satt i Toyotas elbil BZ4X
Min Volvo V60 går i det daglige på ca 0,5l diesel.I hverdagen kjører jeg på 0.7 med min ganske moderne dieselbil (2018 A3). Men den kan gå på under halvliteren men ikke med mitt normale bruksmønster.
Man kan nok få regnestykkene dit man ønsker seg enten det er el eller fossil.
Jeg lader for under 50 kroner for fullt batteri i garasjen min. Det gir meg 30 mil på sommeren og 18-20 mil på vinteren avhengig av temperatur. Altså i underkant av 1 krone og 70 øre i "drivstoff" per mil på sommeren, og i underkant av 2 kroner og 80 øre per mil om vinteren.Ja, det er jo nettopp elbiler vi diskuterer. Er egentlig kostnadene på drivstoff så veldig billig? Det er da elbilrelatert det?
Det minner meg om reklamen for Nissan Leaf - "And you don't have to pay for petrol (som jo er riktig ) - think of all the money you save!"
Jeg er jo for så vidt enig, men jeg har jo ikke sett en eneste post hvor en elbil eier skriver noe om hvor mye belastninger vedkommende sparer miljøet for. Og er man ikke opptatt av det, er jo bare en elbil en hvilken som helst bil som kunne vært diskutert i en biltråd.Trodde dette var en elbil-tråd, jeg. Ikke en tråd der dieselbilfolket skulle diskutere hvor få liter de brukte per mil...
Roy