S
Stereo_Mono
Gjest
jan#jan skrev:Hadde Rega ment at det ble dobbelt så bra med to strikker så hadde dem vel gjort det .... tror dem har prøvd det meste med spillerne sine opp igjennom tidene ... Roy G konstruerte jo etter KISS prinsippet ... sikkert en grunn til ....RoDa skrev:Har ikke peiling, tenkte det samme som deg at det må da være bedre med en rem enn to siden to bare kan overføre mer vibrasjoner.FZ skrev:Hva er teorien bak at det skal være bedre med 2 enn 1 rem? Skulle jo tro at det ble overført mer vibrasjoner fra motor til tallerken med 2 remmer.......?
Men det jeg hører er særs tankevekkende, kan kanskje være at disse to utligner forskjeller/ujevnheter hos hverandre? Jeg trodde også at motoren ikke var så viktig, da den bare skal holde farten på svinghjulet/tallerken. Min motivasjon var at jeg ikke likte den lille skjelvingen/wobble jeg kunne se på drivhjulet hvis jeg så godt etter med linser eller briller på, og det nye drivhjulet med sin set-skrue er en bedre løsning synes jeg. Kan hende er min positive opplevelse påvirket av denne wobble som nå er borte og at det nå ligger en bit musematte mellom plinth og motor som spiser litt vibrasjoner? Summasummarum en veldig morsom oppgradering av min P5, mekking er moro. Det jeg hører, spesielt på lange toner og utklinging er en soleklar forbedring.
Rega mener at det er bedre.
Dobbel rem brukes i deres mere kostbare spillere P7 og P9, som vist i bildet mitt noen innlegg tilbake.