Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Tok med meg et annet produkt som jeg har koblet på Ela'ene, men tør ikke å skrive det ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Elane mine står på 3 spikes (to bak, ein i front).
    Har lyst å prøve andre type underlag for å få stramma opp bassen enda litt til.
    Kan skru ut spikes.

    Finnes det "skåler" som eg kan sette de i som isolerer mot underlaget?
    Eller må det bli plattform?

    Lånt bilde:

     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Hvilken pu er av de man bør velge til en RB250/251?

    Jeg er også interesert i å kjøpe arm hvis noe skulle ha noe liggende.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Ny leilighet og nye bilder.

    Her ser dere Rega rigget med Krell S-300i i bunn på plass i ny Atacama rack. Rega DACen, Arcam uni spiller, PS3 osv står noen meter unna på høyere side under TVen i en dobbel bredde 2 etg Soundstyle rack.

    Starter fra toppen og nedover

    P9 vinysnurrer med Rega Apheta MC pickup

    P9 PSU

    Rega IOS MC RIAA

    Krell S-300i
     

    Vedlegg

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    Ny leilighet og nye bilder.

    Her ser dere Rega rigget med Krell S-300i i bunn på plass i ny Atacama rack. Rega DACen, Arcam uni spiller, PS3 osv står noen meter unna på høyere side under TVen i en dobbel bredde 2 etg Soundstyle rack.

    Starter fra toppen og nedover

    P9 vinysnurrer med Rega Apheta MC pickup

    P9 PSU

    Rega IOS MC RIAA

    Krell S-300i
    Et flott oppsett det der :D

    Mvh Geir
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.972
    Antall liker
    14.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    L

    Lars.N

    Gjest
    Tips

    Ligger en Rega Brio helt mint nå på finn hvis noen finner de eldre verdige.

    /Lars
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    zimon skrev:
    Plukket med meg siste nummer av britiske Hi-Fi Choice fra Narvesen i går. I bladets "Buyers Guide" (s 107ff)
    presenteres "the ultimate directory to the very best" [...]our favorite current products[...]" osv osv, utvalgt av "UK's most respected HiFi-Journalist" som har benyttet seg av "the most stringent techniques to ensure our ratings are the ones you can trust".

    Britiske Rega figurere et par steder i listene deres (f.eks. CD spillere, forsterkere) men ikke der jeg forventet å finne dem, under platespillere (s111). Nei, i den listen glimrer Rega fullstendig med sitt fravær. Pro-Ject er derimot godt representer i ulike prisklasser, fra RPM-1 Genie 3 til RPM 10.1 Evolution. Hmm. Nåvel, fikk nå bare behov for å gi uttrykk denne min hoderystende undring. ::)
    I oktobernummeret som er i salg nå har de en "Inside Rega" artikkel, fabrikkbesøk. Ikke noe oppsiktsvekkende nytt om produktlinjene i den artikkelen som jeg kunne se, og ikke noe spesielt nytt om hvordan de gjør ting der i gården heller.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.972
    Antall liker
    8.281
    Torget vurderinger
    1
    cybervision_ skrev:
    Blir mer og mer imponert over hva Rega har stappet i denne boksen...
    Skulle vært et matchende drivverk til denne.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.972
    Antall liker
    8.281
    Torget vurderinger
    1
    Åh??? -når da?
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Brian7500 skrev:
    Brasse skrev:
    I haust. I år.
    Skal det forståes sådan at der rent faktisk kommer et matchende drev til Brio-R og Rega DAC?
    Det som omtales Hifi Choice October 2011 på s. 26, i "The Insider - Rega Revealed" (fabrikkbesøk) kanskje?
    Med atterhald om moglege feil i avskrift:
    "The recently introduced DAC (affectionally referred to as Donald by the workforce) pioneereda very net half-width casework format and is now joined by a new and matching Brio integrated amplifier. We gather these two will soon be joined by a new CD player based on the Apollo, making up a complete and cosmetically matched system with the potential for further expansion."
    Btw, de skriver I fortsettelsen der at:
    "However, Gandy him selves still professes a dislike of all things digital, especially for music reproduction and he was very dismissive when we enquired about the possibility of some sort of digital streaming product. He regards such devices as mass-market items, not unlike AV equipment and consider them inappropriate to a relatively small company making niche products. "Rega is en an engineering company that's primarily interested in music" was the rather terse comment."
    (min kursivering)

    Når jeg først leste etterlysningen her tenkte jeg - kan det være DACen og drivverket i MFs nye M1-Serie som noen har sett og forveksler med Rega montro? :)
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    zimon skrev:
    Brian7500 skrev:
    Brasse skrev:
    I haust. I år.
    Skal det forståes sådan at der rent faktisk kommer et matchende drev til Brio-R og Rega DAC?
    Det som omtales Hifi Choice October 2011 på s. 26, i "The Insider - Rega Revealed" (fabrikkbesøk) kanskje?
    Med atterhald om moglege feil i avskrift:
    "The recently introduced DAC (affectionally referred to as Donald by the workforce) pioneereda very net half-width casework format and is now joined by a new and matching Brio integrated amplifier. We gather these two will soon be joined by a new CD player based on the Apollo, making up a complete and cosmetically matched system with the potential for further expansion."
    Btw, de skriver I fortsettelsen der at:
    "However, Gandy him selves still professes a dislike of all things digital, especially for music reproduction and he was very dismissive when we enquired about the possibility of some sort of digital streaming product. He regards such devices as mass-market items, not unlike AV equipment and consider them inappropriate to a relatively small company making niche products. "Rega is en an engineering company that's primarily interested in music" was the rather terse comment."
    (min kursivering)

    Når jeg først leste etterlysningen her tenkte jeg - kan det være DACen og drivverket i MFs nye M1-Serie som noen har sett og forveksler med Rega montro? :)
    Spændende...
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17


    Man skal vel muligens være relativt fjernsynt for å ikke tippe riktig på hva dette er?
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Griffenfeldt skrev:
    Man skal vel muligens være relativt fjernsynt for å ikke tippe riktig på hva dette er?
    Og rimelig dum om man poster et svar bare for å tilkjennegi at man ikke aner hva det er ... whoops.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    nesten Brasse, nesten. Zimon var nærmere.

    men hvorfor har ikke jeg en sånn tøff subplatter som Roda? Urettferdig...

     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Tresorten vi skimter under lokket på bildet over indikerer en P9, men subplatteren alt opp til og med P5. Hmm
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Det er jo toppmodellen til Groovetracer. Kun en drivreim. OK du har oppgradert en P3? Edit: eller p5?
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Å, den tenkte jeg ikke på, forgjengeren til P5, jubileumsmodellen.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Gratulerer! Var alt dette nytt for deg nå, eller handler det om en oppgradering av trofast følgesvenn (spilleren)?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Ny i dag for meg. Kjøpte den brukt. Fikk med en umontert subplatter.

    Da ser det slik ut hjemme.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn