Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    Hei,

    En P5 med TT PSU og AT OC9 ankom posten for to dager siden, så er det vel på sin plass å melde seg inn her.
    Rega virker som en meget bra spiller så langt, og på de aller fleste måter bedre enn min gamle rigg (Project RPM6 m/ Ortofon MC25FL).

    Mvh
    Hallgeir
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Har i oppsettet fått meg en Rega Planet cd spiller. :)
    Sammen med min Audio Note dac kit 1.1 så ble det kanonmatch! :D
    Analog lyd sies det, er langt fra uenig jeg. ;D
    Nå ble det ordentlig morsomt å høre på sølvskivene igjen. :)

     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Cont:
    Grattis med Rega :)
    Du syns det fungerer greit ? Og hvordan er den i forhold til ditt "gamle" drivverk ?

    GnoMiz:
    Ta godt vare på den :)

    HH:
    Velkommen til Rega's venner :)
    Nå er ikke jeg noen vinyl ekspert men er P5 så mye bedre enn Pro-Ject spilleren ?

    /jan
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    Har i oppsettet fått meg en Rega Planet cd spiller. :)
    Sammen med min Audio Note dac kit 1.1 så ble det kanonmatch! :D
    Analog lyd sies det, er langt fra uenig jeg. ;D
    Nå ble det ordentlig morsomt å høre på sølvskivene igjen. :)

    Jeg husker jeg satt å lurte på om jeg skulle kjøpe Rega top-loadere den gangen da de dukket opp. De var bare, "drii-coole"... :D
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    JanR skrev:
    Cont:

    HH:
    Velkommen til Rega's venner :)
    Nå er ikke jeg noen vinyl ekspert men er P5 så mye bedre enn Pro-Ject spilleren ?

    /jan
    Takk takk :)

    Project er absolutt ingen dårlig spiller, og er fremfor alt meget engasjerende i måten den gjengir musikken på. P5 / AT OC9 med ekstern PSU spiller dog en del bedre. Mer naturlig og åpent. Etter at jeg har skaffet meg en spacer skal jeg prøve med Ortofon'en på P5 og se hva denne komboen kan utrette. God som AT OC9 er, føler jeg likevel at denne skiller mer på gode / dårlige innspillinger enn hva Project / ortofon gjorde. Og siden ikke alle platene mine er av referansekvalitet er jeg spent på hva kombinasjonen P5 / MC25 FL kan utføre.

    Mvh
    Hallgeir
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    JanR skrev:
    Cont:
    Grattis med Rega :)
    Du syns det fungerer greit ? Og hvordan er den i forhold til ditt "gamle" drivverk ?
    /jan
    Nå synes jeg du er urettferdig mot min gamle Teac DVD spiller, tenk å bli sammenlignet med en ekte Britisk Rega! ;D
    Det var aldri meningen å bruke Teacen så lenge, men du vet...........
    Nei, det var godt å få den koblet opp, det er noe helt annet, her er kropp, pondus, varme, detaljer, dynamikk og sist, men ikke minst, musikk. ;)
    Den er engasjerende og lytte til.
    En bekjent av oss fortalte at den mister "grepet" når musikken blir for kompleks, det kan jo være noe i det, men alle har jo sine svakheter.

    Som det har stått i en del tester: CD er blitt analog! ;)
    Passer som hånd i hanske til min AN dac. :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Lagt på minnet :)
    Aldri hatt Pro-Ject eller Rega pl.spillere.Hatt ett par Thorens som desverre ble solgt da han som er 5 år i dag kom til verden.

    Hørt ett par Pro-Ject (i butikk) og det låt ikke helt galt ;) (er vel å banne i kjerka her i tråden)
    Men til prisen veldig bra.

    Rega,må vurdere en av "billig" modellene utover,klør litt i vinyl fingeren.
    Vi får se hva en kan få til utover vinteren.

    Du får holde oss litt oppdatert fremover Hallgeir :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    JanR skrev:
    Cont:
    Grattis med Rega :)
    Du syns det fungerer greit ? Og hvordan er den i forhold til ditt "gamle" drivverk ?
    /jan
    Nå synes jeg du er urettferdig mot min gamle Teac DVD spiller, tenk å bli sammenlignet med en ekte Britisk Rega! ;D
    Det var aldri meningen å bruke Teacen så lenge, men du vet...........
    Nei, det var godt å få den koblet opp, det er noe helt annet, her er kropp, pondus, varme, detaljer, dynamikk og sist, men ikke minst, musikk. ;)
    Den er engasjerende og lytte til.
    En bekjent av oss fortalte at den mister "grepet" når musikken blir for kompleks, det kan jo være noe i det, men alle har jo sine svakheter.

    Som det har stått i en del tester: CD er blitt analog! ;)
    Passer som hånd i hanske til min AN dac. :D
    Som drivverk er Rega uten tvil meget meget bedre enn som cd spiller (iaf den gamle)
    Trives godt med AN dac,det går jeg god for ;D

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Hva med Rega sine høytalere ? Er det ingen som har og bruker de ? Husker en eller annen gang på slutten av 80tallet så hørte jeg noen Rega høytalere hos HiFi- Klubben i Grimstad. De spilte veldig bra syns jeg. Husker ikke riktig hva modellen het, men de ligna veldig på de som i dag heter Rega Ela. Kanskje det var det de het den gangen også.

    Men i dag virker det som ingen har Rega høytalere.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    De gamle er faktisk litt interesante.
    Mener det ene settet de hadde,for leeenge,siden var en transmisjonslinje.
    Kan vagt huske at jeg ble imponert over hvor bra det spilte i den lille saken :)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    HH skrev:
    rolfozzy skrev:
    BHO skrev:

    Javisst har de det. Men er det noen som kjøper de ?
    Jeg har kjøpt dem (R5). Hadde dem et år og erstattet dem med noe annet. Til prisen kan du få langt verre i alle fall. Stereofil har også Rega høyttalere.

    Virker ikke som du var helt fornøyd med de. Nå er jeg ikke i markedet for nye ht. Er bare nysgjerrig på dette at det virker som det er veldig lite Rega ht. rundt omkring.
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    rolfozzy skrev:
    HH skrev:
    rolfozzy skrev:
    BHO skrev:

    Javisst har de det. Men er det noen som kjøper de ?
    Jeg har kjøpt dem (R5). Hadde dem et år og erstattet dem med noe annet. Til prisen kan du få langt verre i alle fall. Stereofil har også Rega høyttalere.

    Virker ikke som du var helt fornøyd med de. Nå er jeg ikke i markedet for nye ht. Er bare nysgjerrig på dette at det virker som det er veldig lite Rega ht. rundt omkring.
    Tja...egentlig så var jeg vel det. R5 er en meget engasjerende høyttaler med en meget kontant bass og vil nok spille veldig bra i mange system. Har selv hatt dem sammen med diverse Naim elektronikk, noe som fungerte meget bra. Solgte dem og kjøpte et sett Naim høyttalere som, i mine ører, spiller enda bedre. Ser ikke bort fra at det er synergien naim-naim som er grunnen til dette. Anbefaler uansett å prøve dem!
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Fikk meg en Rega Planar 2 nå på onsdag, meget pen og original sak fra tidlig 90 tallet..
    I dag så byttet jeg den bort i en annen vinylsnurrer, så jeg kan ikke lenger kalle meg Rega venn, men det var moro de 4 dagene det varte da ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Rotekroken skrev:
    Fikk meg en Rega Planar 2 nå på onsdag, meget pen og original sak fra tidlig 90 tallet..
    I dag så byttet jeg den bort i en annen vinylsnurrer, så jeg kan ikke lenger kalle meg Rega venn, men det var moro de 4 dagene det varte da ;D
    Det var vel ikke det dummeste du har gjort vil jeg mene. ;)
    Hva bytta du til?
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Continuo skrev:
    Rotekroken skrev:
    Fikk meg en Rega Planar 2 nå på onsdag, meget pen og original sak fra tidlig 90 tallet..
    I dag så byttet jeg den bort i en annen vinylsnurrer, så jeg kan ikke lenger kalle meg Rega venn, men det var moro de 4 dagene det varte da ;D
    Det var vel ikke det dummeste du har gjort vil jeg mene. ;)
    Hva bytta du til?
    Nei, du har kanskje rett i det ;)
    Skulle egentlig ikke over på vinyl nå heller, det er liksom ingen ting som er på plass for noe slikt, men siden jeg fikk en god deal så slo jeg til 8)
    Har ikke hatt vinyl siden 95/96 og da ga jeg bort alt, for da var jo CD verdens beste formiddler :p
    Jada, jada, jeg har angret bittert i ettertid ;D

    Når alt er på plass ved juletider eller noe slikt, så kommer jeg til å starte en egen tråd under venner eller vinyl, tror ikke det er noen tråder fra denne produsenten foreløpig, men dette får være en liten hemmelighet til alt er klart og jeg kan komme med noen lytte erfaringer..
    Masse som skal på plass før jeg kan nyte vinyl, dessverre :-[
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Rotekroken skrev:
    Continuo skrev:
    Rotekroken skrev:
    Fikk meg en Rega Planar 2 nå på onsdag, meget pen og original sak fra tidlig 90 tallet..
    I dag så byttet jeg den bort i en annen vinylsnurrer, så jeg kan ikke lenger kalle meg Rega venn, men det var moro de 4 dagene det varte da ;D
    Det var vel ikke det dummeste du har gjort vil jeg mene. ;)
    Hva bytta du til?
    Nei, du har kanskje rett i det ;)
    Skulle egentlig ikke over på vinyl nå heller, det er liksom ingen ting som er på plass for noe slikt, men siden jeg fikk en god deal så slo jeg til 8)
    Har ikke hatt vinyl siden 95/96 og da ga jeg bort alt, for da var jo CD verdens beste formiddler :p
    Jada, jada, jeg har angret bittert i ettertid ;D

    Når alt er på plass ved juletider eller noe slikt, så kommer jeg til å starte en egen tråd under venner eller vinyl, tror ikke det er noen tråder fra denne produsenten foreløpig, men dette får være en liten hemmelighet til alt er klart og jeg kan komme med noen lytte erfaringer..
    Masse som skal på plass før jeg kan nyte vinyl, dessverre :-[
    Trøsten for deg kan være at vi er flere som har gjort ting vi angrer på i dag. :'(

    Ny vinylspiller, hmmm, snakker vi TheFunkFirm ?? ;)
     

    Jazzjens

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2007
    Innlegg
    9
    Antall liker
    4
    Sted
    Østfold
    Nyinnkjøpt P2 m/SuperElys. Måtte plutselig ha vinyl igjen, men er helt grønn.

    Jeg kunne trenge litt hjelp til å stille inn vekten på armen riktig. Noen tips? Og - hvordan rengjør jeg stiften (eller ikke?). Og platene også forresten.

    Har forresten veldig lyst på Ela ht - syns de ser helt konge ut. Høres de bra ut også kanskje?
     

    JEJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    511
    Antall liker
    42
    Etter lang leting etter cd spiller endte jeg opp med Rega Apollo!

    Kan komme med mange klisjeer, men står over! Denne spiller musikk ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ...og en Apollo til....Tenker å bruke den som drivverk, men den skal få leve litt alene først... Men etterhvert blir det nok et audio note kit :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Spennende guttær :) Grattis begge to.
    Har den gamle gode Planet'en.
    Apollo er vel ikke noe dårligere ? ::)

    Det som er sikkert er at Planet (og sikkert Apollo) er knall drivverk sammen med AN Dac's :D

    /jan
     

    rockforlife

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    74
    Antall liker
    1
    Hei Rega venner :)

    Jeg er en glad dansker, med en glad Rega Apollo 8)
    Rigtig fed maskine, til en rigtig fed pris!!

    Tideligere Rega apparater, som jeg har haft: Rega Cursa3, Rega Exon3, Rega R7 højttalere. (i dag kun Apollo tilbage...)

    Rega laver nogle mye lækre apparater, med en masse fart over feltet. Det kan dog godt være noget "tørt" i sin klang. Personligt er jeg til en mere "varm" og lækker lyd. Apollo er en genial maskine, som i mine ører er ekstrem musikalsk, og desuden har den evnen til at gøre hver CD unik :-*
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, tanken er en Audio Note dac etterhvert... Må bare bytte rack siden det blir en boks til...

    Eneste ulempen med Apollo så langt er lesetiden ifra den får cd'en satt i. Tar ca 8 sek..Men overlever det. Den virker også litt kilen på brennte cd'er.. Lyden er meget bra, organisk og veldig riktig i mine ører.. Der hvor andre cd spillere vektlegger trommer og bass mens andre lar diskant og fløyter skinner er Rega spilleren sterk på det instrumenet jeg ofte liker best. Nemmlig piano...Mao er meget bra mellomtone ! :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tilnærmet lik min gamle mao.
    Hadde med min reserve spiller ned til en kompis forgårs,låter ikke så galt uten dac heller ;)
    Men som driverk med en AN i andre enden,da jævlar skjer det ting ;D

    /jan
     

    haralddo

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Hei alle Rega venner og alle andre for den saks skyld.

    Har Rega Brio MK1 og Rega Kyte kjøpt i 1995, koblet opp med en Rotel CD spiller. Har mått vike plassen i stua for et surround anlegg, men låter fortsatt fantastisk på loftstua. Har til dags dato aldri funnet et anlegg til under 10.000 som spiller like musikalsk. Og er fortsatt lei meg for at jeg aldri fikk kjøpt ELA MK1. Transmisjonslinje og et fantastisk punch...

    Hørte faktisk en gang for lenge siden at sjefen og gründeren for Rega fikk lønn basert på hvor bra de ansatte følte at han hadde gjort det det siste året...

    Godt å se at andre har sansen for engelsk lyd i særklasse!

    Harald.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Spennende anlegg der Harald :)
    Noen bilder hadde vært hyggelig.

    Må innrømme at jeg angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte de "små rare" Rega høytalerne de hadde på klubben i sin tid.
    Liten gulvmodell med "rillete" front,samme som du tenker på Harald ?

    /jan
     

    haralddo

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Hei Jan. ELA hadde rillete front, såvidt jeg husker. Synes faktisk lyden fra "vintage" modellene til Rega var bedre enn dagens. En annen ting er at jeg er veldig glad for at Mono har tatt inn Rega til Norge igjen - men som alltid med Mono er de litt vel grådige i prisen...

    Her er et bilde jeg fant på nettet av ELA:
    http://www.btinternet.com/~domfjbrown/images/music/primary_hifi_wide.jpg

    Her er også et innlegg som jeg deler 100% om Rega Kyte:
    http://images.google.no/imgres?imgu...es?q=%22Rega+Kyte%22&svnum=10&um=1&hl=no&sa=N

    Lang streng :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Se der ja,der er jo godguttene :)
    Fader lyden fra de der sitter i ennå.Er mange år siden jeg hørte de i Drammen.
    Var endel innom grensen og Drammen i gamle dager (10år siden +)
    Hørte de på ett komplett Rega anlegg,det spilte musikk og det til en "latterlig" lav pris.

    Har 2 Rega Planet spillere her nå (gamle Planet) og tviler sterkt på de blir byttet ut med det første.
    Ene brukes som drivverk sammen med en gammel AN dac,match meade in heaven :)
    Skulle nesten ha prøvd å få tak i en Rega amp og noen Rega HT's også.

    Artig lesing om Kyte :)
    Den er lagt på minnet.

    /jan
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Hei, Rega-venner. Det er liten tvil om at Rega lager mange gode produkter. Men hva om feil oppstår? Noen som har opplevd lang venting etter å ha levert en vare til reparasjon? Selv sendte jeg min Rega RB700 til sjekk/reparasjon i midten av sept.-07 og har fortsatt ikke fått den tilbake. Det har ingen hensikt å kontakte importøren Mono for svar på hvorfor. Har prøvd et par ganger nå, men de svarer konsekvent ikke på e-mail. Rega uk, på sin side, henviser på sin hjemmeside til at alle forespørsler angående service skal rettes til importøren.

    Mvh.
     

    jon-arsp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    89
    Antall liker
    6
    Jeg kjøpte en Rega platespiller, delvis fordi jeg trodde det var et kurrante merke ang reservedeler og service. Nå har jeg ventet på et vanlig støvlokk, som første eier hadde reklamert på, siden i mai!
    Gutta på Mono er alltid hyggelige og lover å ringe tilbake, noe de sjelden gjør.....
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kan en ikke sende en klage til produsent, UK, å si at det er lite hyjelp å få i Norge? ta det den veien ? Enig i at ting kan ta litt lang tid og det er frustrende på mange måter... :(
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hmmm,skulle tatt en titt på Rega spiller nr2 her,liten vits å snakke med importør ? (cd spiler)
    Kan virke som laser er moden for utbytting.

    /jan
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    HCS skrev:
    Kan en ikke sende en klage til produsent, UK, å si at det er lite hyjelp å få i Norge? ta det den veien ? Enig i at ting kan ta litt lang tid og det er frustrende på mange måter... :(
    Dette som beskrives er noe Rega sentralt nok svært gjerne vil vite om; og jeg vil anta at de vil ta affære i saken pronto; fordi denslags ventetid er noe Roy Gandy et al ikke vil være bekjent med; såpass er jeg temmelig sikker på!

    Mvh Vidar P
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Vidar P skrev:
    Dette som beskrives er noe Rega sentralt nok svært gjerne vil vite om; og jeg vil anta at de vil ta affære i saken pronto; fordi denslags ventetid er noe Roy Gandy et al ikke vil være bekjent med; såpass er jeg temmelig sikker på!

    Mvh Vidar P
    Da skal det sendes mail til Rega uk.
    Man vil jo gjerne levere Rega hardware til den norske impørteren for rep. og ikke minst få ett svar av de når man mailer/ringer :mad:

    /jan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gi oss andre Rega eiere beskjed om hvordan dette gikk. Synes slik det er nå er meget utilfredstillende. :'(
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    HCS skrev:
    Gi oss andre Rega eiere beskjed om hvordan dette gikk. Synes slik det er nå er meget utilfredstillende. :'(
    Mail sendt.Får vel neppe svar på den her siden av årskiftet ;)
    Skal skrike ut når det dumper ned mail i kassa her.

    /jan
     

    JEJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    511
    Antall liker
    42
    Hei JanR

    Har Du fått noe svar? Hvis ikke må Du ta kontakt med UK!

    Lykke til!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn