Ok!Fidelio skrev:KW, synes det ser ut som 2 stk 2mm-shims, men er litt vanskelig å se.
Takker, da vet jeg litt mer om dette (eller mye ;D )Fidelio skrev:Riktig, ingen "skiller" mellom arm og plinth uten shims.
Det er såre enkelt å ta av armen og sjekke, bare ikke dra til skruen under for hardt når den skal på igjen
Ortofon sine Rondo serie synes jeg låter storveis på en Rega.rocknrolla skrev:Er det noen som har gode forslag til en MC pu til RP3 ?
Dynavectors rimeligste pickuper blir ofte anbefalt til Rega. Selv bruker jeg DV 10X5.rocknrolla skrev:Er det noen som har gode forslag til en MC pu til RP3 ?
De heter RS10 og bruker BMR elementet som spiller fra ca 250-300hz til over 20Khz alene. Noe ala Naim Ovator serien. Rega har også valgt å ha en tradisjonell diskant i tillegg. Etter å ha lest artikkelen til Hi-Fi News har jeg noe forståelse hvorfor de har valgt en diskant i tillegg. BMR bryter opp ganske mye over 20Khz og har en annen type sprednings karakterstikk høyere i frekvensgangen. På siden er det montert en 8 toms bass i en transmisjons-linje konstruksjon. I tillegg er det også montert en 5" element på siden, som ryktes å spille lavere mellomtone, men usikker om det er riktig.thomand skrev:Noen som vet noe mer om nye rega høyttalere?
Når og hva kommer?
Grattis!Rocksolid skrev:Den som venter på noe godt....
ikke særlig vanskelig! Dynavector DV20x ! Fantastisk match, og et ubegripelig bra element til prisen.rocknrolla skrev:Men er ikke DV10x5 en PU med høyt utgangsnivå ?
Selv om jeg nok ikke er i mål med riaa enda så ønsker jeg en enda mer oppløsing i topp og mer presis bass.
Godt for meg å lese impulse, da det er den (Dynavector DV20x2L) jeg går for til min nye RP6, som jeg går og venter på.impulse skrev:ikke særlig vanskelig! Dynavector DV20x ! Fantastisk match, og et ubegripelig bra element til prisen.rocknrolla skrev:Men er ikke DV10x5 en PU med høyt utgangsnivå ?
Selv om jeg nok ikke er i mål med riaa enda så ønsker jeg en enda mer oppløsing i topp og mer presis bass.
Høres ut som et anlegg, som setter fokus på rytme og musikalitet.thomand skrev:Har hatt mitt første møte med rega (apollo - mira3 - rs5)
Ok, det gjorde inntrykk. Skjeldent jeg opplever å bli inspirert lenger, men nå våknet jeg litt her........
Det går noen løse rykter om en toppmodell basert videre på RB303. Rega investerte i endel nytt maskineri i 2009 da deres eldre avstøping utstyr synger visst på siste vers. Resultatet er enda bedre marginer og ergo endte RB303 på nye RP6.Paulsen skrev:Sjefsarmen, men det er rykter om en ny topp-arm, noen som vet?
Tror du fortalte det for meg, hehe.digiman skrev:Høres ut som et anlegg, som setter fokus på rytme og musikalitet.thomand skrev:Har hatt mitt første møte med rega (apollo - mira3 - rs5)
Ok, det gjorde inntrykk. Skjeldent jeg opplever å bli inspirert lenger, men nå våknet jeg litt her........
Fortell mere