Kalle Klovn
Hi-Fi freak
da var endelig Apheta på plass. jeg har kun rukket to spor, men dette virker meeeget lovende!
Kalle Klovn skrev:da var endelig Apheta på plass. jeg har kun rukket to spor, men dette virker meeeget lovende!
Ser du også har to fargetoner på Atacama-racket Digiman. Ble litt skuffet over det, men racket er jo supert. Lurt av deg å hoppe av RP6-karusellen.digiman skrev:Det er Atacama.rocknrolla skrev:hvilket rack er det ?
Jupp! Atacama endret tydligvis produksjon underveis. Forskjellen synes for det meste bare i dagslys, men kjedlig at de gjør det sånn.stg skrev:Ser du også har to fargetoner på Atacama-racket Digiman. Ble litt skuffet over det, men racket er jo supert. Lurt av deg å hoppe av RP6-karusellen.digiman skrev:Det er Atacama.rocknrolla skrev:hvilket rack er det ?
Har ikke fått spiller enda jeg........Kanskje før påske??
Stein
Moro Om mulig få gutta på Stereofil til å montere PU.stg skrev:Hurra!
Var innom Stereofil nå, og spiller'n stod og venta. Hadde tenkt meg en Exact-pu, men det hadde de ikke. Fikk god pris på en Goldring, så får jeg prøvd det. Hentes før helga, men høringa er det verre med -trenger nye høreapparater serru. Men de kommer nok de også!!
Gammal mann med masse lytte-lyst
Jeg hadde tatt med spilleren tilbake til Stereofil. Høres ut som de ikke har gjort jobben riktig. For å justere VTA må du inn med metallskiver under armen. Dette er helt standard å gjøre med en Rega med ikke Rega PU, så hadde klaget til Stereofil. De vet da bedre en detstg skrev:Hurra!
RP6 på plass med Goldring 2500 pu. Lekker spiller som hørtes bra ut med mine (gold)ringe ører. Fantastisk lekker spiller, men-men-men.
Spindelen er veldig kort, så den "flotte" plasten jeg hadde for å holde platene nede passer ikke lenger.......Må vel finne meg noe dyrere,tyngre og flottere!
Burde vel også stilt VTA, siden armen går nedover mot armbordet, men hvordan gjøre det på en RP6? Ser ikke ut til at det engang er plass under dekselet.....
Hmmmm Men veldig fornøyd, blir bra detta her.
Stein
Rega er lit sære på VTA osv. I deres verden skal alle bruke en Rega PU på en Rega og da er det plug n play uten nødvendig justeringer på arm. VTA, Antiskate og VTF er det eneste du kan justere på en Rega. Førstnevnte krever nevnte skiver under armen.stg skrev:Takk for innspillet Digiman
Skal ta meg en tur innom etter jobb.
De som er gode på å lage platespillere burde jo også kunne lage en tålelig bruksanvisning. Rega er bedre enn Thorens, men begge er sløve på det.....
VGA, azimuth, vermut,osv
Man skal jo helst ikke bruke platestrammer på Rega, og i hvert fall ikke en tung en. VTA stiller man vel med "shims"? (spesiallagete mellomleggsplater som Rega selger separat). Nå er det ingen katastrofe om armen går litt nedover mot armbordet, det det er attpåtil ønskelig med enkelte PUer.stg skrev:Hurra!
RP6 på plass med Goldring 2500 pu. Lekker spiller som hørtes bra ut med mine (gold)ringe ører. Fantastisk lekker spiller, men-men-men.
Spindelen er veldig kort, så den "flotte" plasten jeg hadde for å holde platene nede passer ikke lenger.......Må vel finne meg noe dyrere,tyngre og flottere!
Burde vel også stilt VTA, siden armen går nedover mot armbordet, men hvordan gjøre det på en RP6? Ser ikke ut til at det engang er plass under dekselet.....
Hmmmm Men veldig fornøyd, blir bra detta her.
Stein
Som du sier, den var enkel å montere.digiman skrev:Kalle Klovn skrev:da var endelig Apheta på plass. jeg har kun rukket to spor, men dette virker meeeget lovende!
Grattis Apheta er super. Det at den er som skapt for RB1000 gir sjelero og ikke minst er den verdens enkleste pickup å montere. 3 skruer and off you go. Håper jeg klarer å tyne ut 2000 timer av min. Heldigvis lang vei igjen ditt.
Testet å endre litt last enda? Liker den best på 50 og 100ohm selv.
high-end anlegg er jo "fattigmanns hjemmekonsert"! dog uten krav om at det må serveres jack daniels og prostituerte til alle døgnets tider...stg skrev:Men hadde en suuuuper lyttekveld igår. Mange musikere på besøk-rett foran meg.
Stein
Hehe! Re-gal jastg skrev:Det ser ut som du er ute å kjøre ja, er du Re-gal?
(Har også mine PSU-er på sidelinjen)
Ser faktisk fett ut. Skjønner at Rega må være et bra produkt. Flere hyller? Hvor høy er du? 8)
Stein
Dette ser fett ut digiman Det er noe stilfult med one brand oppsett.digiman skrev:Hmmm! Mangler en hylle i Atacama racket, så stakkars P9 PSU er satt på sidelinjen i noen uker fremover mens jeg venter på leveranse av ny 13cm hylle modul.
Er jeg på Rega kjøret?
Tror disse monoblokkene til Rega er en liten oversett perle av noen forsterkere.
Låter storveis i Rega stil, samt at de har mye mer strøm en de mindre Rega forsterkene jeg har og eid tidligere. Jeg burde jo kjøpt disse i 2008 ;D
Det der så bare über fett ut! Min neste forsterker blir en Rega det er jeg rimelig sikker på ;Ddigiman skrev:Hmmm! Mangler en hylle i Atacama racket, så stakkars P9 PSU er satt på sidelinjen i noen uker fremover mens jeg venter på leveranse av ny 13cm hylle modul.
Er jeg på Rega kjøret?
Tror disse monoblokkene til Rega er en liten oversett perle av noen forsterkere.
Låter storveis i Rega stil, samt at de har mye mer strøm en de mindre Rega forsterkene jeg har og eid tidligere. Jeg burde jo kjøpt disse i 2008 ;D
Meget flott digiman, liker en gjennomført stil og da lyden også stemmer, hvorfor ikkedigiman skrev:Hehe! Re-gal jastg skrev:Det ser ut som du er ute å kjøre ja, er du Re-gal?
(Har også mine PSU-er på sidelinjen)
Ser faktisk fett ut. Skjønner at Rega må være et bra produkt. Flere hyller? Hvor høy er du? 8)
Stein
Her bygger vi i høyden ;D
Dessverre litt vansklig å ha P9 sin PSU på sidelinjen. Den ser klin lik ut som monoblokkene.
P9 PSU:
Var innom Stereofil i dag og ble litt overrasket over disse nye høyere-klasse produktene fra Rega, siden jeg ikke før hadde fått det med meg.digiman skrev:Planen er at 2012 skal være en rolig Hi-Fi år med tanke på innkjøp, men en ting som interesserer meg evt for hovedanlegget er Rega sin forsterker Osiris.
Noen som har lyttet på den? Tanken på at hovedanlegget er Rega hele veien tiltaler meg meget. Ingen innkjøpsplaner umiddelbart, men skulle vært artig å høre om noen tilbakemeldinger og lytteerfaringer.
Ser sexy ut også.