Oyvjorge: Det har du rett i. Nostalgi er subjektivt. Men du kommer nok til å oppdage Regas egentlige hjerte- mao en helt egen formidlingsevne, dynamikk og følelse av levd musikkliv- dersom du en gang får lyttet til feks clamshell-utgavene i system. Jeg hadde selv det settet en gang- de to engelskmennene må ha vært de fineste clamshelll-eksemplarene igjen i Norge-- men jeg solgte dem for å kunne gå enda mer nostalgisk til verks, og gjenoppta bruken av kassetter. Det angrer jeg idag lite på, selv om jeg savner Regaene/Snellen av og til. Men Regaene ga meg en liten tur tilbake til grunntankene, og en bekreftelse på hvorfor jeg i det hele tatt begynte med det vi gjør her: Hi-Fi handler om budskap, formidling, balanse, synergi, , terapi og beskjeder. Alt det er Rega svært gode på. Disse komponentene har imperfeksjoner, men for den som forstår deres språk gir de hundre ganger igjen for sin pris. Fordi de bare ER- og ikke er beskjedne om det de er heller. Svært få andre merker er så særpregede- ikke sære- som Rega, og det er det absolutt beste ved dem. Rega prater "regisk"...ferdig med det Så er det opp til en selv om det tonale språket faller i smak. Eller: Vil man lære regisk?? Jeg lærte det for mange år sia..hehe--
Sist redigert: