Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Naca4: Første gang var vel i 1995, vel... i Tromsø. ( Omtrent samtidig med at jeg fikk inn mitt første sprell nye par Snell Type M.) Rega produserte dem mellom 1994 og Y2K, hvis du har glemt det..Men den her parenterte Snellen spilte bra på Rega, den og. Spesielt på Elex Mk1- som jeg seinere hadde gleden av å bruke M- par nr 2 med her hos meg. Men også førstegenerasjons Brio- kraftig som en Tandberg Troll- funka bra på dem. Dog, alt for liten for Xel, den tjuewatteren.Clamshell Exon/Hal. derimot...det funker:rolleyes: Noe kjennere av Regas største modeller vet. De låter enda bedre med 2000-linja, om du lurte..
     
    Sist redigert:
    N

    Naca4

    Gjest
    Naca4: Første gang var vel i 1995, vel... i Tromsø. ( Omtrent samtidig med at jeg fikk inn mitt første sprell nye par Snell Type M.) Rega produserte dem mellom 1994 og Y2K, hvis du har glemt det..Men den her parenterte Snellen spilte bra på Rega, den og. Spesielt på Elex Mk1- som jeg seinere hadde gleden av å bruke M- par nr 2 med her hos meg. Men også førstegenerasjons Brio- kraftig som en Tandberg Troll- funka bra på dem. Dog, alt for liten for Xel, den tjuewatteren.Clamshell Exon/Hal. derimot...det funker:rolleyes: Noe kjennere av Regas største modeller vet. De låter enda bedre med 2000-linja, om du lurte..
    Hifiklubben importerte kun to eller tre par. Xel ble vurdert internt og aldri sluppet offisielt for salg hos dem. Parene havnet i Oslo og Drammen. Snell M ble ikke solgt hos hifiklubben, K og Q derimot var i utvalget.


    Målinger fra gruppetest 07/1994 i Hi-Fi Choice.
    IMG_4749.JPG
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Naca4: Ikke det? Der tar du feil. Produsert mellom 1994 og 1996. Solgt i Klubben hele tida, med en stykkpris på 1695 kr, uansett finish En periode solgt litt rimeligere, rett før modellen gikk inn. Imo Snells absolutte mesterstykke, designet av Kevin Voecks (seinere hos Revel). Fordi den kunne spille vanvittig stort til å være så liten. Prøv dem med f.eks EC ECI2, så skjønner du mer..Jeg har forresten den kvitteringa på førsteparet liggende her- på M´ene! Vil du ha serienummeret og? Tipper du har oversett litt om spredninga på Xel også. Jeg hørte dem første gang på 90-tallet, iallefall. Det har dog blitt noen tusen systemer siden det..
     
    Sist redigert:
    N

    Naca4

    Gjest
    Naca4: Ikke det? Der tar du feil. Produsert mellom 1994 og 1996. Solgt i Klubben hele tida, med en stykkpris på 1695 kr, uansett finish En periode solgt litt rimeligere, rett før modellen gikk inn..Jeg har forresten den kvitteringa på førsteparet liggende her- på M´ene! Vil du ha serienummeret og? Tipper du har oversett litt om spredninga på Xel også. Jeg hørte dem første gang på 90-tallet, iallefall. Det har dog blitt noen tusen systemer siden det..
    I stand corrected mht Snell.
    Når det gjelder Xel er jeg sikker. En bekjent jobbet i Hifiklubben på den tiden, og jeg var i kontakt med Rega flere ganger.
    Noen tusen systemer er virkelig imponerende. Har bare hørt en brøkdel av dette antallet.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Naca4: Det gjør jeg også, ser du...men det er vanskelig å eksakt huske TIDA enkelte ganger- for flere enn meg.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Melder meg inn i denne venne gjengen igjen, hadde en Planar 3 en stund...som ble solgt ifjor. Når det nå igjen skal inn ny spiller...stod valget mellom en P3, som ville blitt modda, falt valget på en ferdig ”modda" P6/Exact & Neo tt-psu & Foto MM riaa, deilig pakkeløsning med bra boogie faktor. :cool:



    mvh
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Musicus: Modda Rega style, eller bare endret?
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Tenkte jeg skulle fin "tune" hastigheten på min Planar 6, og ser i manualen at man skal da bruke en 1.7 mm Allen key som visstnok fulgte med kjøpet. Uansett om den var med eller ikke så er den er borte nå, og hva gjør man da?

    Ser ikke ut til at dette er noe standard størrelse som man kan kjøpe på Clas Ohlson e.l.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Birk88: Gi Mono beskjed.
    www.mono.no
    Ellers er en Allen Key engelsk for en umbraconøkkel.Den bærer sin oppfinners navn:rolleyes: Den er bitte liten, men hør med en forhandler av Kamasa verktøy. De bør ha.
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Var klar over Allen=Unbrako, men 1.7mm er ikke noe standard etter det jeg se (ikke i inch verdenen heller).

    Men T6 (eller7?) torcx fungerte flott, så nå er spilleren nesten "spot on" på 33,33. Veldig enkel og grei justering.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Birk88: Det er vel omtrent samme str som WBT sender med plugga sine- også den torx. Men vær forsiktig med å bruke den for mye på et umbracohue...feil bruk ødelegger det, og kan i verste fall strippe skruens gjenger.

    Musicus: Riktig tenkt. Bortsett fra evt pickup og dens tilpasning med Rega Multispacer er P6 imo akkuat som den skal være som original fra fabrikken i Westcliff. Med Whitebelt. Gratulerer! Den der tåler en Cadenza, den.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Birk88: Det er vel omtrent samme str som WBT sender med plugga sine- også den torx. Men vær forsiktig med å bruke den for mye på et umbracohue...feil bruk ødelegger det, og kan i verste fall strippe skruens gjenger.

    Musicus: Riktig tenkt. Bortsett fra evt pickup og dens tilpasning med Rega Multispacer er P6 imo akkuat som den skal være som original fra fabrikken i Westcliff. Med Whitebelt. Gratulerer! Den der tåler en Cadenza, den.
    Jeg fikk ett skikkelig flashback kick med P3 & Elys 2 (tross opplagte hifi skavanker), musikalsk var jeg nesten der jag var når vinyl var som kulest å spile på 70 & 80 tallet, jeg tror jeg havner der det er kult å spille vinyl på ett tilfredstillende nivå her, skulle jeg derimot ramle på hifi karusellen igjen, kan det jo muligens i framtiden være aktuellt å bryte pakkeløsningen, men ikke nu :)

    mvh
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Gå fra Rega Brio-R til Rega Elex-R?

    Hva får jeg mer eller mindre av med mellomstorebror Elex-R? Høyttalere: Elac Unifi UB5 kompakte, Kilde: Rega RP3 med Exact og Neo TT-PSU.

    Forhandler jeg kjøpte høyttalerne av mente at Brio-R var helt greit, men at de gjerne kunne ta litt mer kraft. Jeg er egentlig ikke ute etter "høyere" lyd, spiller sjelden på festvolum pga unger og naboer, så da er spørsmålet om Elex-R gir meg mer annet som det er verdt å få inn i lyttingen?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Espendo: Selvfølgelig gjør den det. Du får mer krefter, større lydbilde, mer kontroll, og overskudd. Og i en Elex R finner du samme RIAA-kort som Elicit R har:rolleyes: Et langt skritt opp fra den som sitter i Brioen din..
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Naca4: Første gang var vel i 1995, vel... i Tromsø. ( Omtrent samtidig med at jeg fikk inn mitt første sprell nye par Snell Type M.) Rega produserte dem mellom 1994 og Y2K, hvis du har glemt det..Men den her parenterte Snellen spilte bra på Rega, den og. Spesielt på Elex Mk1- som jeg seinere hadde gleden av å bruke M- par nr 2 med her hos meg. Men også førstegenerasjons Brio- kraftig som en Tandberg Troll- funka bra på dem. Dog, alt for liten for Xel, den tjuewatteren.Clamshell Exon/Hal. derimot...det funker:rolleyes: Noe kjennere av Regas største modeller vet. De låter enda bedre med 2000-linja, om du lurte..
    Visste ikke at du var Tromsøværing. :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H. Født der, men er ikke derfra...hehe...:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H: Behøves ikke. Trives godt som den jeg er, jeg:rolleyes:
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.551
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Trøbbel med min P3

    Jeg fikk en ladning med skiver fra BigDipper i forrige uke og når jeg satte på første skiva så hakket den. Litt irritert tenkte jeg at jeg har fått ei skive med hakk i (har fått Dire Straits -Brothers in Arms, Analouge Production, 2 ganger med samme hakket) igjen. Ny skive på og samme greia. Tredje skiva og samme.
    Det oppleves som om arma blir presset ut mot kanten og ikke blir med sporet innover.
    Så skrudde jeg av alt og bevegde arma innover og det er en svak skurre/skrapelyd der som ikke har vært der tidligere. Den lyden kommer fra bakerst, altså der jeg vil tro alt av kulelager (eller hva de bruker bak der for at armen skal skli "friksjonsfritt") er.

    Jeg synes at et stiftstrykk på ca 1,6-1,7gr får denne PU til å låte bra, men da hopper den. Hvis jeg setter opp trykket til 1,9gr++ så ligger den rolig, men da blir detaljer og dynamikk borte.

    What to do?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har hatt muligheten til å høre rega aethos? Den skal vel ha kommet i handel til nå.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Tony: Ny setup fra scratch! Har du hatt problemer med pickup før?
    Thomand: Ikke ennå, men den er HELT analog, uten RIAA. Altså trenger du en separat. Det forteller en del når det kommer fra Westcliff-On-Sea. Vet ikke helt om den overgår Elicit-R, men jeg tipper du skal blåse voksen ut av øra, og gi den en audition så fort som råd.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.551
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tony: Ny setup fra scratch! Har du hatt problemer med pickup før?
    Thomand: Ikke ennå, men den er HELT analog, uten RIAA. Altså trenger du en separat. Det forteller en del når det kommer fra Westcliff-On-Sea. Vet ikke helt om den overgår Elicit-R, men jeg tipper du skal blåse voksen ut av øra, og gi den en audition så fort som råd.
    Jeg ser ikke hva det skal endre. Hvis armen ikke beveger seg som den skal så hjelper det vel ikke å endre PU-trykk, tracking etc? I allefall så er det det jeg tror er feilen.
    Er det mulig å "demotere" armen og smøre opp noe?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Tony: Ta´n til Trondheimsavdelingen i Bassengbakken. Tipper det der kan ha noe med lagrene å gjøre. Høres ut til at du har litt lite olje der...De forhandler ikke Rega, men er tidligere forhandlere pg svært gode til å diagnostisere.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Tony: Ny setup fra scratch! Har du hatt problemer med pickup før?
    Thomand: Ikke ennå, men den er HELT analog, uten RIAA. Altså trenger du en separat. Det forteller en del når det kommer fra Westcliff-On-Sea. Vet ikke helt om den overgår Elicit-R, men jeg tipper du skal blåse voksen ut av øra, og gi den en audition så fort som råd.
    Jeg ser ikke hva det skal endre. Hvis armen ikke beveger seg som den skal så hjelper det vel ikke å endre PU-trykk, tracking etc? I allefall så er det det jeg tror er feilen.
    Er det mulig å "demotere" armen og smøre opp noe?
    Om du fører armen frem og tilbake. Kjenner du noe "lugging" eller at den går tregt på et punkt?
    Er det da denne lyden kommer?

    Jeg har begrenset tro på at det er noe som skal smøres opp.
    Lagerne er oljet fra produsent, og dersom det ikke er gjort noe helt spesielt, så "tørker" ikke denne oljen ut, eller forsvinner av seg selv.

    Oppsto dette "plutselig" av seg selv, eller som resultat av noe (PU-bytte og/eller annen justering)?
    Det kan (lite trolig) ha kommet noe rusk, møkk som har kilt seg innimellom.
    Men - om det f.eks har blitt byttet PU så kan lageret i den prosessen ha blitt påført skade. Om man er litt uvøren og "benner" tonearmen utover sin frie bevegelse så utgjør jo det en 9" vektarm mot et lager m/fine toleranser.
     
    Sist redigert:

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Noen som har hatt muligheten til å høre rega aethos? Den skal vel ha kommet i handel til nå.
    Denne er til sertifisering i disse dager. Forventet levering til høsten.
    Jeg har hørt på den, men får ikke lov å skrive noe om lytteinntrykk her på forumet.
    Den er veldig pen å se på i alle fall, det tror jeg jeg har lov å skrive.

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
     

    PerFlemming

    Medlem
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    34
    Antall liker
    3
    Noen som har hatt muligheten til å høre rega aethos? Den skal vel ha kommet i handel til nå.
    Denne er til sertifisering i disse dager. Forventet levering til høsten.
    Jeg har hørt på den, men får ikke lov å skrive noe om lytteinntrykk her på forumet.
    Den er veldig pen å se på i alle fall, det tror jeg jeg har lov å skrive.

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Interessant
    Den skulle være på markedet i august og ny Planar 10 i september

    Som altid nok delayed

    Mest hooked på en Aethos CD
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det mange som har skiftet ut filt matten på sin Rega mot andre matter? Jeg har en RP8 og vurderer en Pro-Ject Leather It matte som selges hos bla. Soundgarden. Jeg har lokket på når jeg ikke spiller, men jeg regner jo med at det samler seg opp litt støv i denne filten etterhvert? Er det ev. andre matter som er bedre egnet til formålet enn Leather It?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Filtmatten min ble byttet med en Funk Acromat. Nå finnes det ingen statisk strøm som slår ut sikringene lenger.
     

    jaybill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    97
    Antall liker
    173
    Sted
    Øvre Avløs
    Torget vurderinger
    3
    Jeg byttet filten til min Planar 3 med er BLUE HORIZON PROMAT, kork... meget fornøyd med oppgraderingen, ryddet opp i bunn, lydbildet ble mer tydelig og klarere i de dypere oktaver, ...ser at den for tiden er på tilbud hos OHC 490,- +++
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Trøbbel med min P3

    Jeg fikk en ladning med skiver fra BigDipper i forrige uke og når jeg satte på første skiva så hakket den. Litt irritert tenkte jeg at jeg har fått ei skive med hakk i (har fått Dire Straits -Brothers in Arms, Analouge Production, 2 ganger med samme hakket) igjen. Ny skive på og samme greia. Tredje skiva og samme.
    Det oppleves som om arma blir presset ut mot kanten og ikke blir med sporet innover.
    Så skrudde jeg av alt og bevegde arma innover og det er en svak skurre/skrapelyd der som ikke har vært der tidligere. Den lyden kommer fra bakerst, altså der jeg vil tro alt av kulelager (eller hva de bruker bak der for at armen skal skli "friksjonsfritt") er.

    Jeg synes at et stiftstrykk på ca 1,6-1,7gr får denne PU til å låte bra, men da hopper den. Hvis jeg setter opp trykket til 1,9gr++ så ligger den rolig, men da blir detaljer og dynamikk borte.

    What to do?
    Type PU? Har du justert AS?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.551
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Trøbbel med min P3

    Jeg fikk en ladning med skiver fra BigDipper i forrige uke og når jeg satte på første skiva så hakket den. Litt irritert tenkte jeg at jeg har fått ei skive med hakk i (har fått Dire Straits -Brothers in Arms, Analouge Production, 2 ganger med samme hakket) igjen. Ny skive på og samme greia. Tredje skiva og samme.
    Det oppleves som om arma blir presset ut mot kanten og ikke blir med sporet innover.
    Så skrudde jeg av alt og bevegde arma innover og det er en svak skurre/skrapelyd der som ikke har vært der tidligere. Den lyden kommer fra bakerst, altså der jeg vil tro alt av kulelager (eller hva de bruker bak der for at armen skal skli "friksjonsfritt") er.

    Jeg synes at et stiftstrykk på ca 1,6-1,7gr får denne PU til å låte bra, men da hopper den. Hvis jeg setter opp trykket til 1,9gr++ så ligger den rolig, men da blir detaljer og dynamikk borte.

    What to do?
    Type PU? Har du justert AS?
    Hei

    Det er lenge siden jeg har byttet PU og alt har vært fint. Siden jeg har liten erfaring med vinylsnurrer så kan det jo ha vært noe.
    Noe jeg la merke til nå, og hvordan jeg ikke har lagt merke til det tidligere skjønner jeg ikke, er at den originale Rega multispaceren ikke passer. Den får armen til å stå litt på skrå. Rart jeg ikke har sett dette tidligere. Den har spilt i en god del mnd uten problemer.
    I dag kommer det 2stk 2mm Rega alu-spacere. Så får vi se etterpå.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Er det mange som har skiftet ut filt matten på sin Rega mot andre matter? Jeg har en RP8 og vurderer en Pro-Ject Leather It matte som selges hos bla. Soundgarden. Jeg har lokket på når jeg ikke spiller, men jeg regner jo med at det samler seg opp litt støv i denne filten etterhvert? Er det ev. andre matter som er bedre egnet til formålet enn Leather It?
    Denne... Fo.Q RS-912 skal brukes på min kommende P6 og er den tredje spilleren den brukes på, to delt, hvilket kan väre en fordel om man spiller mye blandet vinyl (180-200gr vs vanlige tynne pressinger).

    Koster litt dessverre....1250,- Sek... men det har tjent seg inn igjen nu på den tredje spilleren,
    ..


    Unika skivmattor från Japanska fo.Q. Ett set består av två mattor, 1 och 2 mm tjocka, som kan användas var för sig eller tillsammans efter smak och behov. Det följer också med mindre bitar fo.Q-material som med fördel klistras på pickup och tonarm. Fo.Q är ett dämpmaterial som omvandlar vibrationer till elektricitet som slutligen blir värme. Fo.Q är inte fjädrande som tex gummi. RS-912 ökar på de flesta skivspelare dynamiken och svärtan samtidigt som en större tystnad känns påtaglig.

    Läs gärna recensionen på Enjoy The Music.

    http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0109/fo_q_audio_dampening.htm


    Kjöpte min her!

    http://www.akkelisaudio.com/tweaks-tillbehor/foq-rs-912-skivmatta.html

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Trøbbel med min P3

    Jeg fikk en ladning med skiver fra BigDipper i forrige uke og når jeg satte på første skiva så hakket den. Litt irritert tenkte jeg at jeg har fått ei skive med hakk i (har fått Dire Straits -Brothers in Arms, Analouge Production, 2 ganger med samme hakket) igjen. Ny skive på og samme greia. Tredje skiva og samme.
    Det oppleves som om arma blir presset ut mot kanten og ikke blir med sporet innover.
    Så skrudde jeg av alt og bevegde arma innover og det er en svak skurre/skrapelyd der som ikke har vært der tidligere. Den lyden kommer fra bakerst, altså der jeg vil tro alt av kulelager (eller hva de bruker bak der for at armen skal skli "friksjonsfritt") er.

    Jeg synes at et stiftstrykk på ca 1,6-1,7gr får denne PU til å låte bra, men da hopper den. Hvis jeg setter opp trykket til 1,9gr++ så ligger den rolig, men da blir detaljer og dynamikk borte.

    What to do?
    Type PU? Har du justert AS?
    Hei

    Det er lenge siden jeg har byttet PU og alt har vært fint. Siden jeg har liten erfaring med vinylsnurrer så kan det jo ha vært noe.
    Noe jeg la merke til nå, og hvordan jeg ikke har lagt merke til det tidligere skjønner jeg ikke, er at den originale Rega multispaceren ikke passer. Den får armen til å stå litt på skrå. Rart jeg ikke har sett dette tidligere. Den har spilt i en god del mnd uten problemer.
    I dag kommer det 2stk 2mm Rega alu-spacere. Så får vi se etterpå.
    Vet du hva PU`n din heter?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.551
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det er en Ortofon 2M black. Den er 4mm høyere enn Rega sine PUer.
    Rega er stort sett (har ikke sjekket alle) 14mm, mens Ortofon 2M er 18mm. Det er tallene jeg mener å huske. Korriger meg gjerne hvis jeg husker feil
     

    affen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    177
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    4
    Hei Musicus
    Hvordan bruker du Fo.Q på din spiller, en av mattene alene eller begge og i hvilken kombinasjon? Jeg har også denne platematta og syntes egentlig at å bare bruke den tykkeste matten alene låter best på min spiller. RP10.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hei Musicus
    Hvordan bruker du Fo.Q på din spiller, en av mattene alene eller begge og i hvilken kombinasjon? Jeg har også denne platematta og syntes egentlig at å bare bruke den tykkeste matten alene låter best på min spiller. RP10.
    Hei..

    Jeg brukte begge på min tidligere Wilson Benesch Circle og Rega P3....jeg opplevde også små forskjeller på om det var den tykkeste eller tynneste som var øverst, tror jeg foretrakk den tykkeste nederst og tynneste øverst! Hva jeg kommer ut med på den kommende P6 får jeg teste meg fram til når den er i hus.

    Spillte jeg 180-200gr vinyler hendte det også at jeg tok av den tynne på toppen

    mvh
     
    N

    Naca4

    Gjest
    Tipper du har oversett litt om spredninga på Xel også. Jeg hørte dem første gang på 90-tallet, iallefall. Det har dog blitt noen tusen systemer siden det..
    Hallo Auditor. Hvordan kan du dokumentere dette eksepsjonelle antallet?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn