N
Naca4
Gjest
Når lyttet du til xel auditor?Fortsatt gode de, Griff... Og sjeldne er de pinadø blitt og...
Når lyttet du til xel auditor?Fortsatt gode de, Griff... Og sjeldne er de pinadø blitt og...
Hifiklubben importerte kun to eller tre par. Xel ble vurdert internt og aldri sluppet offisielt for salg hos dem. Parene havnet i Oslo og Drammen. Snell M ble ikke solgt hos hifiklubben, K og Q derimot var i utvalget.Naca4: Første gang var vel i 1995, vel... i Tromsø. ( Omtrent samtidig med at jeg fikk inn mitt første sprell nye par Snell Type M.) Rega produserte dem mellom 1994 og Y2K, hvis du har glemt det..Men den her parenterte Snellen spilte bra på Rega, den og. Spesielt på Elex Mk1- som jeg seinere hadde gleden av å bruke M- par nr 2 med her hos meg. Men også førstegenerasjons Brio- kraftig som en Tandberg Troll- funka bra på dem. Dog, alt for liten for Xel, den tjuewatteren.Clamshell Exon/Hal. derimot...det funker Noe kjennere av Regas største modeller vet. De låter enda bedre med 2000-linja, om du lurte..
I stand corrected mht Snell.Naca4: Ikke det? Der tar du feil. Produsert mellom 1994 og 1996. Solgt i Klubben hele tida, med en stykkpris på 1695 kr, uansett finish En periode solgt litt rimeligere, rett før modellen gikk inn..Jeg har forresten den kvitteringa på førsteparet liggende her- på M´ene! Vil du ha serienummeret og? Tipper du har oversett litt om spredninga på Xel også. Jeg hørte dem første gang på 90-tallet, iallefall. Det har dog blitt noen tusen systemer siden det..
Musicus: Modda Rega style, eller bare endret?
Jeg fikk ett skikkelig flashback kick med P3 & Elys 2 (tross opplagte hifi skavanker), musikalsk var jeg nesten der jag var når vinyl var som kulest å spile på 70 & 80 tallet, jeg tror jeg havner der det er kult å spille vinyl på ett tilfredstillende nivå her, skulle jeg derimot ramle på hifi karusellen igjen, kan det jo muligens i framtiden være aktuellt å bryte pakkeløsningen, men ikke nuBirk88: Det er vel omtrent samme str som WBT sender med plugga sine- også den torx. Men vær forsiktig med å bruke den for mye på et umbracohue...feil bruk ødelegger det, og kan i verste fall strippe skruens gjenger.
Musicus: Riktig tenkt. Bortsett fra evt pickup og dens tilpasning med Rega Multispacer er P6 imo akkuat som den skal være som original fra fabrikken i Westcliff. Med Whitebelt. Gratulerer! Den der tåler en Cadenza, den.
Visste ikke at du var Tromsøværing.Naca4: Første gang var vel i 1995, vel... i Tromsø. ( Omtrent samtidig med at jeg fikk inn mitt første sprell nye par Snell Type M.) Rega produserte dem mellom 1994 og Y2K, hvis du har glemt det..Men den her parenterte Snellen spilte bra på Rega, den og. Spesielt på Elex Mk1- som jeg seinere hadde gleden av å bruke M- par nr 2 med her hos meg. Men også førstegenerasjons Brio- kraftig som en Tandberg Troll- funka bra på dem. Dog, alt for liten for Xel, den tjuewatteren.Clamshell Exon/Hal. derimot...det funker Noe kjennere av Regas største modeller vet. De låter enda bedre med 2000-linja, om du lurte..
Akkurat det kan jeg ikke hjelpe deg med.Bjørn H. Født der, men ikke derfra...hehe...
Jeg ser ikke hva det skal endre. Hvis armen ikke beveger seg som den skal så hjelper det vel ikke å endre PU-trykk, tracking etc? I allefall så er det det jeg tror er feilen.Tony: Ny setup fra scratch! Har du hatt problemer med pickup før?
Thomand: Ikke ennå, men den er HELT analog, uten RIAA. Altså trenger du en separat. Det forteller en del når det kommer fra Westcliff-On-Sea. Vet ikke helt om den overgår Elicit-R, men jeg tipper du skal blåse voksen ut av øra, og gi den en audition så fort som råd.
Om du fører armen frem og tilbake. Kjenner du noe "lugging" eller at den går tregt på et punkt?Jeg ser ikke hva det skal endre. Hvis armen ikke beveger seg som den skal så hjelper det vel ikke å endre PU-trykk, tracking etc? I allefall så er det det jeg tror er feilen.Tony: Ny setup fra scratch! Har du hatt problemer med pickup før?
Thomand: Ikke ennå, men den er HELT analog, uten RIAA. Altså trenger du en separat. Det forteller en del når det kommer fra Westcliff-On-Sea. Vet ikke helt om den overgår Elicit-R, men jeg tipper du skal blåse voksen ut av øra, og gi den en audition så fort som råd.
Er det mulig å "demotere" armen og smøre opp noe?
Denne er til sertifisering i disse dager. Forventet levering til høsten.Noen som har hatt muligheten til å høre rega aethos? Den skal vel ha kommet i handel til nå.
InteressantDenne er til sertifisering i disse dager. Forventet levering til høsten.Noen som har hatt muligheten til å høre rega aethos? Den skal vel ha kommet i handel til nå.
Jeg har hørt på den, men får ikke lov å skrive noe om lytteinntrykk her på forumet.
Den er veldig pen å se på i alle fall, det tror jeg jeg har lov å skrive.
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Type PU? Har du justert AS?Trøbbel med min P3
Jeg fikk en ladning med skiver fra BigDipper i forrige uke og når jeg satte på første skiva så hakket den. Litt irritert tenkte jeg at jeg har fått ei skive med hakk i (har fått Dire Straits -Brothers in Arms, Analouge Production, 2 ganger med samme hakket) igjen. Ny skive på og samme greia. Tredje skiva og samme.
Det oppleves som om arma blir presset ut mot kanten og ikke blir med sporet innover.
Så skrudde jeg av alt og bevegde arma innover og det er en svak skurre/skrapelyd der som ikke har vært der tidligere. Den lyden kommer fra bakerst, altså der jeg vil tro alt av kulelager (eller hva de bruker bak der for at armen skal skli "friksjonsfritt") er.
Jeg synes at et stiftstrykk på ca 1,6-1,7gr får denne PU til å låte bra, men da hopper den. Hvis jeg setter opp trykket til 1,9gr++ så ligger den rolig, men da blir detaljer og dynamikk borte.
What to do?
HeiType PU? Har du justert AS?Trøbbel med min P3
Jeg fikk en ladning med skiver fra BigDipper i forrige uke og når jeg satte på første skiva så hakket den. Litt irritert tenkte jeg at jeg har fått ei skive med hakk i (har fått Dire Straits -Brothers in Arms, Analouge Production, 2 ganger med samme hakket) igjen. Ny skive på og samme greia. Tredje skiva og samme.
Det oppleves som om arma blir presset ut mot kanten og ikke blir med sporet innover.
Så skrudde jeg av alt og bevegde arma innover og det er en svak skurre/skrapelyd der som ikke har vært der tidligere. Den lyden kommer fra bakerst, altså der jeg vil tro alt av kulelager (eller hva de bruker bak der for at armen skal skli "friksjonsfritt") er.
Jeg synes at et stiftstrykk på ca 1,6-1,7gr får denne PU til å låte bra, men da hopper den. Hvis jeg setter opp trykket til 1,9gr++ så ligger den rolig, men da blir detaljer og dynamikk borte.
What to do?
Denne... Fo.Q RS-912 skal brukes på min kommende P6 og er den tredje spilleren den brukes på, to delt, hvilket kan väre en fordel om man spiller mye blandet vinyl (180-200gr vs vanlige tynne pressinger).Er det mange som har skiftet ut filt matten på sin Rega mot andre matter? Jeg har en RP8 og vurderer en Pro-Ject Leather It matte som selges hos bla. Soundgarden. Jeg har lokket på når jeg ikke spiller, men jeg regner jo med at det samler seg opp litt støv i denne filten etterhvert? Er det ev. andre matter som er bedre egnet til formålet enn Leather It?
Vet du hva PU`n din heter?HeiType PU? Har du justert AS?Trøbbel med min P3
What to do?
Det er lenge siden jeg har byttet PU og alt har vært fint. Siden jeg har liten erfaring med vinylsnurrer så kan det jo ha vært noe.
Noe jeg la merke til nå, og hvordan jeg ikke har lagt merke til det tidligere skjønner jeg ikke, er at den originale Rega multispaceren ikke passer. Den får armen til å stå litt på skrå. Rart jeg ikke har sett dette tidligere. Den har spilt i en god del mnd uten problemer.
I dag kommer det 2stk 2mm Rega alu-spacere. Så får vi se etterpå.
Hei..Hei Musicus
Hvordan bruker du Fo.Q på din spiller, en av mattene alene eller begge og i hvilken kombinasjon? Jeg har også denne platematta og syntes egentlig at å bare bruke den tykkeste matten alene låter best på min spiller. RP10.
Hallo Auditor. Hvordan kan du dokumentere dette eksepsjonelle antallet?Tipper du har oversett litt om spredninga på Xel også. Jeg hørte dem første gang på 90-tallet, iallefall. Det har dog blitt noen tusen systemer siden det..