Lagde ikke Rega en "moderne" Ela også rundt 2000? Mener jeg husker den som mere firekantet og tradisjonell i designen, men fikk aldri hørt de. Har noen noe kjennskap til de!Det er mk1 som har den Royd modifiserte driverenog som er kjent for å være den "orginale" ela. På mk2 er det Rega selv som har stått for tweakingen av driveren. Mk2 er visstnok hakket mer oppløst og korrekt.
Det er også utseendemessige forskjeller hvor mk1 står på 3 bein, mens mk2 står på 4.
Noen steder står mk2 oppført som mk1.5 tror jeg?
Jeg har eid mk2 i en liten årrekke og kommer nok aldri til å kvitte meg med den. Kunne godt tenkt meg å kjøpt en mk1 for å ha den som en kuriositet.
Det vil altså sige at man ikke er snydt ved en Mk. II?Det er mk1 som har den Royd modifiserte driverenog som er kjent for å være den "orginale" ela. På mk2 er det Rega selv som har stått for tweakingen av driveren. Mk2 er visstnok hakket mer oppløst og korrekt.
Det er også utseendemessige forskjeller hvor mk1 står på 3 bein, mens mk2 står på 4.
Noen steder står mk2 oppført som mk1.5 tror jeg?
Jeg har eid mk2 i en liten årrekke og kommer nok aldri til å kvitte meg med den. Kunne godt tenkt meg å kjøpt en mk1 for å ha den som en kuriositet.
Takk for svar. Tror at jeg allerede har bestemt meg for RP3 m/Elys 2 pu. Rent visuelt ser den ganske grei ut og har også fått mange positive omtaler i tester. Til mitt bruk, så tror jeg denne holder lenge. Skal bruke litt tid på å "lete etter" aktuelle RIAA i prisklassen kr. 1500-3000.SAH: Den komboen spiller MASSE musikk..kjør på! Dog KAN det være lurt å se på en Rega Fono MM riaa..Av personlig erfaring sier jeg van den Hul D102Mk3 mellom riaa og pre..har brukt selv i flere år..den blir! VLPS2 tjener mye på ei separat strømforsyning også..hiv en PM om du vil vite mer..jeg har nesten hele den komboen..
Grattis, RP3 m/Elys er bra saker!Skal bruke litt tid på å "lete etter" aktuelle RIAA i prisklassen kr. 1500-3000.
Takk for tipset. Skal sjekke disse. Noen formeninger om hva som gir best resultat- koble RIAA direkte til AUX inngangen på forsterkeren eller via pre på Audiolaben? Hvis kobling direkte til forsterker, så mister jeg muligheten til å bruke hodetelefon ved avspilling av vinyl.Grattis, RP3 m/Elys er bra saker!Skal bruke litt tid på å "lete etter" aktuelle RIAA i prisklassen kr. 1500-3000.
Billig - Graham Slee Amp 2
Litt dyrere - Graham Slee Amp 2 SE (friskere, mer gain, mer utstrakt på frekvensfløyene)
Tett på budsjetttoppen din - Heed Questar MM (mer detaljer, kraftigere bass og større lydbilde enn de to andre)
Havnet på sistemann jeg, men sjekk med Stereolab og Moiz angående disse jeg har listet opp.
Takk for tipset. Da ble det en Heed Questar MM RIAA som er satt i bestilling. Ut fra det jeg har lest, så tror og håper jeg at det var et bra valg .Grattis, RP3 m/Elys er bra saker!Skal bruke litt tid på å "lete etter" aktuelle RIAA i prisklassen kr. 1500-3000.
Billig - Graham Slee Amp 2
Litt dyrere - Graham Slee Amp 2 SE (friskere, mer gain, mer utstrakt på frekvensfløyene)
Tett på budsjetttoppen din - Heed Questar MM (mer detaljer, kraftigere bass og større lydbilde enn de to andre)
Havnet på sistemann jeg, men sjekk med Stereolab og Moiz angående disse jeg har listet opp.
Hvilken butikk? Ligger ikke nettbutikk etter hva jeg kan se...
Gratulerer med en god RIAA! Moiz er veldig hyggelig å handle med i tillegg så da er alt godt.Takk for tipset. Da ble det en Heed Questar MM RIAA som er satt i bestilling. Ut fra det jeg har lest, så tror og håper jeg at det var et bra valg .
Erfaringer med TT PSU'n som kan leveres til Rega? Slik jeg har forstått det vil denne gi en bedre stabilitet og mindre hastighetsavvik, samt redusere støynivået? Koster jo litt, så fint om noen som har kjennskap til denne kommer med tilbakemeldinger- om denne er verdt prisen?
Elkjøp stormarked. Var i hylla her i Tromsø.Hvilken butikk? Ligger ikke nettbutikk etter hva jeg kan se...
Mono virker absolutt som en bra butikk! Spør vel mer av nysgjerrighet, det har jo skjedd før at det gjør noe med prisen på et produkt rundt omkring at en større kjede begynner å ta det inn. Eksempelvis har jeg inntrykk av at mange her sikret seg Abrahamsen V6 dac til en gunstig pris når Elkjøp solgte disse...Like greit å bruke importørens nettalternativ!
www.mono.no
Du kan handle direkte fra dem på nett, har selv gjort det.Mono er ikke butikk, men importør. De har dog valgt å gjøre produktene sine synlig på web til veiledende utsalgspris, som er jo bra. Skal du f.eks ha et tilbud går dette via forhandler.
Jupp! Er klar over det.Du kan handle direkte fra dem på nett, har selv gjort det.Mono er ikke butikk, men importør. De har dog valgt å gjøre produktene sine synlig på web til veiledende utsalgspris, som er jo bra. Skal du f.eks ha et tilbud går dette via forhandler.
Personlig synes jeg det er veldig bra at alle priser på produktene de importerer er gjort synlig på siden deres.