Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Har selv hatt Rega Brio-R.

    Morsom forsterker dette, men ingen utpreget kraftkar.
    Funka greit på mine RF 62 mkII, men selv på såpass lettdrevene høyttalere mistet den litt kontrollen når volumet passerte moderat, men fram til da spiller den veldig fengende.

    Litt synd den ikke har pre-out, men man kan vel ikke få alt for skarve 5000kr.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Det var da voldsomt til angrep, Rega Man;) Kanskje formulerte jeg mitt klønete, men dette var et ønske fra min side å kjøpe en demomodell. Jeg fikk en pris jeg kunne leve med og Resonans kunne stille den ut og bli kjent med spilleren. Vinnvinn situasjon for alle partner i mitt hode:) Resonans har mange forskjellige merker inne. Om de skulle hat inne hver eneste modell fra hver eneste produsent så hadde de nok fort gått konkurs. Resonans er en entusiast butikk og en ressurs for Stavanger omegn.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Har selv hatt Rega Brio-R.

    Morsom forsterker dette, men ingen utpreget kraftkar.
    Funka greit på mine RF 62 mkII, men selv på såpass lettdrevene høyttalere mistet den litt kontrollen når volumet passerte moderat, men fram til da spiller den veldig fengende.

    Litt synd den ikke har pre-out, men man kan vel ikke få alt for skarve 5000kr.
    Ok psb mine er jo litt tyngere enn rf 62 II , hmmm vi får se hva det blir til. Jeg får nå lånt med meg ein demo modell nå , så får jeg testet det her hjemme.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Det var da voldsomt til angrep, Rega Man;) Kanskje formulerte jeg mitt klønete, men dette var et ønske fra min side å kjøpe en demomodell. Jeg fikk en pris jeg kunne leve med og Resonans kunne stille den ut og bli kjent med spilleren. Vinnvinn situasjon for alle partner i mitt hode:) Resonans har mange forskjellige merker inne. Om de skulle hat inne hver eneste modell fra hver eneste produsent så hadde de nok fort gått konkurs. Resonans er en entusiast butikk og en ressurs for Stavanger omegn.
    Var overhodet ikke ment som noen angrep fra min side :)
    Jeg leste bare i mellom linjene opp i mitt hode at du skulle nærmest finansiere en demo modell for Resonans en periode siden de ikke ville ta investeringen i å kjøpe seg en RP8 til demo formål. Personlig synes jeg det er useriøst fra forhandler, men det er jo uansett fint for deg å få rabatt. Men nok om det. Sikkert en flott butikk og fint med frittstående forhandlere som er ekte entusiaster.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Noen som vet hva loadingen skal stå på ?
    Exact pu og Rega RP6 .

    rega1.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    TCE: Du kjenner min holdning til større oversettere..men jeg holder med om at det der blir overraskelse. Imagine Mini er MORSOMME..og det er også de Synchrony 2 B som er ute nå..utrolig pris INK SUB! Hadde jeg kjøpt dem, ville dog den PSB-suben svint røket ut for en REL..tror ikke jeg hadde gidda å koble opp PSBen en gang..for stor. og jeg har prøvd andre suber fra Paul...Den kombinasjonen kan glatt erstatte T6en din.. Færre elementer for Brioen å holde styr på, samt også høyere kvalitet på det Synchrony faktisk gjør! Men, som Sirop sier: Brio R er ikke utprega kraftig, og liker å jobbe lettdrevent. Da låter den mye større enn den er.

    Regaman: Jeg bruker også "Hands-on" folk, men akkurat i det tilfellet der er det vel greit..flere her som allerede kjenner den snurra. De virkelige Registene blant forhandlerne kan skaffe hele sortimentet, og har inngående kunnskaper om hver enkelt modell..Stereofilgutta for eksempel, samt OHC er svært gode..

    EIA: MM er bestandig 47 kohm...og Exact er en MM. Zerostat får du kjøpt via Monos nettsider.
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Oki, supert :D
    Hva skal pf stå på ? Den går fra100 til 700 tror jeg det var .
    mvh
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Jan Olav: Meget bra..Ear er verd penga, og vel så det. Men den kan sammenlignes med MF VCAN2, som jeg har her..begge to presenterer musikk på livlig, leken og åpen måte! MFen er dog hakket mer nøytral enn Ear, og hiver du PSU på , våkner den virkelig, og blir nesten en High- Ender. Rega har tunet Ear på vanlig maner- den lyder uforskamma analogt. Håper du har planer om et ordentlig headset på den- det fortjener de begge to.

    Kalle: Vegghylla er god nok for alle Regaer- det var derfor Rega lagde den til å begynne med.

    EIA: Milty Zerostat er en grei, effektiv løsning. Håper ellers du har skikkelig strømrenser.
    Er det MKII versjonen av Ear du har prøvd?
    Jeg skal bruke den sammen med AKG Q701.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Hvordan løser dere problemet med statisk elektrisitet ?
    Da jeg snudde platen i går fulgte filten med :)
    Flere grønne planter og feks Zerostat:
    Takk :)
    Noen som vet hvor Zerostat selges ?
    Du kan prøve følgende:

    Zerostat 3 Anti-static pistol | Lytterommet

    Milty Zerostat / Milty Zerostat / Analog tilbehør / Analog / Produkter / Hifi Stasjonen - Main site
    Takker :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Vakkert! :)
    Er det sort delrim fra Groovetracer?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^Mulig bildene lyver litt, men det ser ut som om du har behov for en platevasker:cool:
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    ^Mulig bildene lyver litt, men det ser ut som om du har behov for en platevasker:cool:

    Svært irriterende kamera, det avslører alt av støv:( Platevasker står ellers høyt på ønskelista ja..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Scania:Tenkte det var passende med et innlegg nr 2100 her..Nitty Gritty eller Gläss burde kunne hjelpe deg..førstnevnte er ikke dyre heller!
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    ^ Mono har NittyGritty. Selv har jeg Okki Nokki og er meget fornøyd. Tror BigDipper selger dem.
    Fin RP6 du har scaniagutten ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14

    fmi

    Medlem
    Ble medlem
    26.06.2013
    Innlegg
    8
    Antall liker
    1
    REGA RP6.

    Hei!

    Scaniagutten fin spiller.

    Kjøp du den uten stift, har selv kjøp samme spiller med exakt stift.

    Litt spent på hvor bra den er, synes den er litt tør/lukket men den er ikke helt innspilt ennå.

    Tipper den må ha mellom 15/30 timer før den er innspilt.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Kjøpte RP6 svært pent brukt, var spilt på maks. 50 timer, det var med en Goldring 2400 pu som jeg solgte, det angrer jeg nok litt på da jeg i ettertid har erfart at dette er en god pu. Bruker nå en Dynavector DV20X men har planer om en Ortofon 2M Black som reserve. Har også et tips på Goldring 2500 som skal være svært lik 2M men en tusenlapp rimeligere.
    Det jeg liker med Rega spillerene er enkelheten, svært lett å drifte og sette opp og at det kan komme så mye god lyd fra en såpass enkel konstruksjon. Og så er det noe eget med det Britiske da.

    Morten
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Litt britisk innflytelse har aldri skadet noen, Scania. Langt derifra! Men hvorfor i all verden solgte du 2400??:rolleyes: Den Dynaen er jo ikke halvparten så kul..Vurdert en Cadenza? Veit det må skiftes RIAA da, men..de er VIRKELIG kule på Rega--
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.952
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Cadenza Blue funker i hvertfall knall her, på en RB700 og med Aqvox Phono 2CI som kaptein på det laget
    smileyjazzy1.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Du sliter visst med Dyna du, Auditor. Det ER folk utenfor køløya som kan ett og annet om vinylavspilling også, vet du. En DV20X i siste utgave passer glimrende i en Rega-arm, og jeg kan virkelig ikke begripe hvorfor den bare er "halvparten så kul" som noe fra Goldring. Bortsett fra at den ikke er britisk, selvfølgelig.
    Når det er sagt har jeg den største respekt for Goldring, but still.....
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.952
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    En DV20X i siste utgave passer glimrende i en Rega-arm, og jeg kan virkelig ikke begripe hvorfor den bare er "halvparten så kul" som noe fra Goldring. Bortsett fra at den ikke er britisk, selvfølgelig.
    Når det er sagt har jeg den største respekt for Goldring, but still.....
    Da kan jeg i samme slengen fortelle at jeg hadde DV20X på min forrige P5. Funket gulle godt det også.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen som har kjøpt denne? :)

    Vis vedlegget 215709
    Hørte fra en forhandler at de første RP40ene dukker opp i midten av september. Ryktes å koste «bare» 7500,- som er jo en gunstig pakke med tanke på oppgraderingene og at en håndtunet TT-PSU er inkludert.
    Ser at den ligger på sidene til bla. Soundgarden og OHFC. Jeg vurderer denne som min første platespiller siden 80-tallet, men dette feltet er jeg rimelig "grønn" på. Det kommer vel noen erfaringer her etterhvert :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Klassens beste. De der holder ikke bare lydmessig, men de holder prisen også. Og blir laget i begrensa opplag. Jeg sier: Græbb en før de forsvinner- du skjønner da hele poenget med vinyl!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Alt er ikke for alle, husk det, gutter..Dyna er for massive i bånn for meg, som regel..De funker dog meget bra på fex Avid..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    ..MEN det ville ikke vært særlig spesielt. Den der kjenner du straks igjen- hadde det vært jeg som skulle valgt farge ville den vært HVIT med GRØNNE decals og BMC Iris Blue matte..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn