CA: Misforstå meg rett. Vel er jeg purist, men det er grenser...Regalyd ligger altså i deres filosofi, løsninger og materialvalg. Derfor har du Regalyd med en Ortofon eller Lyrapickup også. Det er BASISEN og PLATTFORMEN som utgjør pickupens arbeidsbord, for å si det sånn. Det inkluderer armen , subplatteren og alle de relaterte deler. Men, som sagt er forhåpentlig respekten for musikken der, Franken Rega eller ikke..Så lenge de utførte operasjonene er 150% reversible er det vel greit for meg også. Bare folket ikke glemmer hva det er som er den virkelige særegenheten og dette merkets helt store force i alt endringjaget: Formidlingen og musikaliteten.
( Prøv å forandre dama di for mye, så reiser´a, vet du.) ..Det originale uttrykket beholder man best ved å holde seg til de husegne oppgraderingene av verk og- delvis- armer, imo....Iallefall gjelder det for merker som HAR slike livsløpsprogrammer -som Rega og Linn..
Kort sagt: Den dagen Rega SELV lager en aluminiums subplatter til de modellene som originalt har platter i trykk- /injeksjonssstøpt plast- type Groovetracer-, skal jeg personlig montere den på eget deck, dersom jeg fortsatt har en angjeldende modell. Før det skjer er det- i min bok - ikke helt innafor å skifte. Dog har jeg hørt flere GT-modda Regaer, for eksempel har en funnet husly hos en meget god venn av meg.
Han har fått min bånn ærlige dom over den og dens partnere, og har funnet en mer enn OK klangbalanse i anlegget sitt- langt mer enn OK. Visse deler av det er direkte UTSØKTE. Mannen har nemlig lært matching ut i fingerspissene...
Det vil bestandig være konstruktøren selv som best kjenner sin egen konstruksjon, og veit mest om hvordan den kan forbedres- om den i det hele tatt trenger det, da. Men han/hun tar tross alt inn folk og inntrykk som kan komme som "to indre og vekk me´n" fra sidelinja..Uten sånne folk ville alle Lencos, Duals, Systemdeks og flere andre ha gått en sikker død i møte da selskapene bak dem forsvant. Men se på Mark Baker, Audiosilente og -ikke minst- SL-Mike...Det er en grunn til at de gjør det de gjør sånn som de gjør det. De elsker platespillere, og vil holde de gamle på banen lengst mulig- med mest mulig originalitet intakt.
Og som oftest: Less is More og KISS er geniale utgangspunkter.
DET ER FORSKJELL PÅ Å BARBERE SEG OG Å SKJÆRE AV SEG HUET-. sitat, Egon Olsen