Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Scofi

    Medlem
    Ble medlem
    15.05.2007
    Innlegg
    35
    Antall liker
    5
    Sted
    Kirkenes
    Torget vurderinger
    6
    Hva anbefaler Rega selv?
    Vel, i manualen står det at man skal slå på "mains power" og så "power" på Neo. Litt uklart for meg, synes manualen er ganske sparsommelig, men "mains power" er vel bryteren på spilleren da.

    (Helt flaut hvor lite jeg kan om disse tingene, faren min er elektriker og greier)
    Mains power betyr nok å sette støpsel i stikkontakten. I England har de en bryter/switch i tillegg på veggen ved uttaket :)
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Scofi: godt vi har folk med peiling her! Du har garantert rett i det.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Venter spent på om det er en god forbedring av lyden. Har selv Rega Planar 3! :)
    Skal få lyttet litt skikkelig på en del (referanse)plater som jeg kjenner godt og kommer tilbake med en liten rapport. Akkurat nå er det litt lytting på 45 RPM og LP'er/sjutommere som har støvet litt ettersom jeg nok har vært litt lat og ikke giddet å ta av tallerken, skifte spor på belte osv for den hastigheten.

    En ting kan jeg si allerede. Utrolig digg med hastighetsbytte med bare et tastetrykk. Og det lyser grønt på 45 / rødt på 33.33, en morsom detalj som får fram nerden i meg.

    Førsteinntrykk på lyd etter noen platesider (Daniel Romano på 45 rpm, Wilco, Kevin Morby ++) er at det låter veldig bra og enda litt bedre enn før. Litt mer "kontrollert", litt mer "dynamisk", litt mer av alt kanskje?
     
    Sist redigert:

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hva anbefaler Rega selv?
    Vel, i manualen står det at man skal slå på "mains power" og så "power" på Neo. Litt uklart for meg, synes manualen er ganske sparsommelig, men "mains power" er vel bryteren på spilleren da.

    (Helt flaut hvor lite jeg kan om disse tingene, faren min er elektriker og greier)
    Mains power betyr nok å sette støpsel i stikkontakten. I England har de en bryter/switch i tillegg på veggen ved uttaket :)
    Høres sansynlig ut. Godt tenkt!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    RP8, Hana SL og Marvin Gaye setter stemningen i dag. Våknet med så mye treningsverk at jeg måtte velte meg ut av sengen og nærmest krype bort til vinylhyllen. Tunge knebøy etterfulgt av tyngre markløft setter sine spor. Senere i dag busser jeg til Teknisk Museum sammen med fadderbarn og sammen skal vi tusle ned langs Akerselva. Kan bli en dryg tur hvis jeg må slepe bena etter meg....

    Hana SL:

    5B8E0667-C2D4-450F-AFBF-F030A17001B4.jpg


    Jeg benytter skumputer under min RP8 med stor suksess. Disse er ikke ulike dem som Mala selger men mine kommer med ulik demping slik at det faktisk lar seg gjøre å vatre spilleren. Sorbothane fungerer på samme måte men der må man tenke litt annerledes for å få spilleren i vater. Jeg mener Rega trenger all den demping dem kan få og at forskjellene er store med og uten:

    2B1BA27E-44F2-4953-8C9A-F67E0DC5CD88.jpg


    -BB-
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mer info om putene, så en stakkar med glassplaterack kan vurdere kjøp?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    I dag har jeg og en kamerat testet kombinasjonen RP8 med HANA SL (Shibata nålesliping). Vi har forsøkt å høre forskjellen på/mellom forskjellig VTA. Vi har da testet uten og med Rega stål avstandsskiver. Vi brukte uten, 1x 2mm og 2x 2mm.

    Når vi kom opp til 2x 2mm (4mm) syntes vi begge at stemmer fikk mer naturlig klang, omfang og definisjon. Proporsjonene i lydbildet virket også mer riktig. Ved lavere VTA ble stemmer mørkere, mer fremtredende og pågående («rød»farget). Mulig at enkelte innspillinger favoriserer dette. Med 2x 2mm (4mm) skiver står også armen klin rett og der er tydelig at vi begge trives med dette. Stemmer blir trukket en aning bakover. Innspillinger med mye vokal kan virke mindre dynamisk, men vi tror dette er et tillegg og ikke mastret på innspillingen. I og med at mellomtonen blir litt «mindre», kommer «dyp»bassen mer frem og får mer kant på bass-instrumentene. Vi syntes også at toppen ble mer nyansert og avslappet. Den ble renere på en måte og faktisk ikke lysere. Vi hadde ventet oss en lysere topp ifm høyere VTA. Det blir også mindre rillestøy med helt rett arm.

    Rega-RP8_vta1b.jpg


    Hva gjelder 1x 2mm, så blir det mindre forskjeller begge veier. Dvs at endringene ligger midt mellom. Vil bemerke at vi på et tidspunkt syntes at 1x 2mm spilte særdeles bra og forførende på stemmer.

    Hva en syns blir riktig er sikkert systemavhengig og personlig preferanser spiller sikkert inn. Mitt valg er i alle fall helt klart.

    For referanser brukte vi 180g vinyl og noen mere ordinære innspillinger. Eks: Hans Theessink og Stanley Clarke.

    Konklusjonen blir at 2x 2mm skiver blir stående og at uttesting av platematter kommer... Dette er bare gøy!

    Skal også teste ut Rega aluminiumsbein i massiv aluminium, da rett på et bambus-rack.


    Hana SL er et fantrastiek element til RP8. "Rett" satt opp skaper dette elementet et helt enormt rom eller da STOR holografi.
    Takk til BeetleBug som styrte meg mot dette elementet.
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det noen som vet hvor mye en RB808 arm veier eller hva jeg skal oppgi ved beregning av armresonans?

    Jeg har følgende:

    Pickup: 5g
    Compliance 10Hz: 17
    Skruer: 3g
    Arm: 10

    Resonaspunkt: 9 Hz

    (Endret etter innlegget under.)

    Fikk tak i noen kanskje litt spesielle skruer som ble anbefalt i en annen tråd. Syns de er tøffe! De er i alle fall ikke magnetiske. Tipper også at motvektsloddet fikk en mer gunstig posisjon.

    pickup_skruer_a.jpg
    pickup_skruer_lodd_c.jpg
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Måtte bare prøve de gamle "gode" platespillerføttene til audio Technica. Spiller det "bedre" en de originale føttene? NEI!
    Måtte bare teste ut 4 forskjellige platematter. Spiller noen av disse "bedre" en den originale matten? NEI!
    Til og med den hvite ullmatten til P9 spiller ikke så "bra" som den medfølgende sorte til RP8.

    Rega-RP8_audio tech.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    RB 808 er, så langt jeg kan se, oppgitt til 10gr
     

    Lars DK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    184
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    Måtte bare prøve de gamle "gode" platespillerføttene til audio Technica. Spiller det "bedre" en de originale føttene? NEI!
    Måtte bare teste ut 4 forskjellige platematter. Spiller noen av disse "bedre" en den originale matten? NEI!
    Til og med den hvite ullmatten til P9 spiller ikke så "bra" som den medfølgende sorte til RP8.

    Vis vedlegget 534539
    Imponerende at du kan høre forskel på "den hvite ullmatten til P9" og "den medfølgende sorte til RP8" - måske du kunne få godt betalt job hos Rega O0
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Måtte bare prøve de gamle "gode" platespillerføttene til audio Technica. Spiller det "bedre" en de originale føttene? NEI!
    Måtte bare teste ut 4 forskjellige platematter. Spiller noen av disse "bedre" en den originale matten? NEI!
    Til og med den hvite ullmatten til P9 spiller ikke så "bra" som den medfølgende sorte til RP8.

    Vis vedlegget 534539
    Imponerende at du kan høre forskel på "den hvite ullmatten til P9" og "den medfølgende sorte til RP8" - måske du kunne få godt betalt job hos Rega O0
    Bassen er fyldigere og varmere på den sorte matten. Den hvite er mye tynnere også. Nesten halvparten av tykkelsen mot den sorte RP9 matten. Hvis du tapper på platen er det lydforskjell også. Kanskje det også har med VTA/SRA å gjøre. 1mm neppe. Rett på glasstallerken ble det håpløst.

    Hørte på Matt Bianco - Whos side are you on. Åpningskuttet har kanske kontant bass. Samme har siste kuttet på side 2. Gjorde samme øvelse 10 ganger. Det ble ikke så vanskelig å høre etter hvert. :)
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    RP8, Hana SL og Marvin Gaye setter stemningen i dag. Våknet med så mye treningsverk at jeg måtte velte meg ut av sengen og nærmest krype bort til vinylhyllen. Tunge knebøy etterfulgt av tyngre markløft setter sine spor. Senere i dag busser jeg til Teknisk Museum sammen med fadderbarn og sammen skal vi tusle ned langs Akerselva. Kan bli en dryg tur hvis jeg må slepe bena etter meg....

    Hana SL:

    Vis vedlegget 533903

    Jeg benytter skumputer under min RP8 med stor suksess. Disse er ikke ulike dem som Mala selger men mine kommer med ulik demping slik at det faktisk lar seg gjøre å vatre spilleren. Sorbothane fungerer på samme måte men der må man tenke litt annerledes for å få spilleren i vater. Jeg mener Rega trenger all den demping dem kan få og at forskjellene er store med og uten:

    Vis vedlegget 533904

    -BB-
    Det er vanskelig å se, men ligger det en gummiskive mellom foten og plitch-mutterne? Dvs som fotskruen går igjenom?

    rega rp8 bb fot.jpg
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Nei, du ser speilbilde av foten over det som ser ut som en gummiskive. Jeg har ikke endret noe på de originale føttene.

    Det er veldig interessant å lese om dine erfaringer og det viser i all at forskjeller / variasjoner er med på å krydre hifi- hverdagen vår. Jeg liker at støygulvet senker seg med min silikonmatte og med mine dempeputer og jeg føler ikke at jeg mister dynamikk eller fraspark. Klassiske pianostykker avslører variasjoner med en eneste gang.

    Mvh
    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg må også ha pickup'en 2mm lengre bakover for å treffe Stevenson / Rega -protractor. Merkelig dette. :)

    Er det noe mulighet å måle dette med noen apparater?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det kan vel ikke være forskjell på RP8, så noe må jeg ha gjort feil?

    Vi har tidligere postet i en tråd om dette. Der siktet vi nedslagspunktet på en originalmintert PU kontra en Lyra Delos.

    REGA_ANIA_2.jpg
    rega pickup montering.jpg


    hana rega posisjon2.jpg
     
    Sist redigert:

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Måtte bare prøve de gamle "gode" platespillerføttene til audio Technica. Spiller det "bedre" en de originale føttene? NEI!
    Måtte bare teste ut 4 forskjellige platematter. Spiller noen av disse "bedre" en den originale matten? NEI!
    Til og med den hvite ullmatten til P9 spiller ikke så "bra" som den medfølgende sorte til RP8.

    Vis vedlegget 534539
    Jeg veksler litt mellom den originale hvite ullmatta og Herbie's Audio Lab sin Way Excellent II-matte på min RP10. Det er virkelig stor forskjell, uten at jeg er helt sikker på hvilken som er "best". Å legge på Way Excellent-matta er som å trykke inn loudness-knappen. Mye mer bass og fylde i lyden.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Kjekt å kunne gå hjem fra jobb på 6 minutter...

    Vedlagt er bilder med to protractor linjaler. Den første er vanlig Stevenson med 219.5mm avstand fra armbase til senter:

    E381F935-E4D3-445C-AA6B-B8A8054F8B56.jpg


    Og deretter med Rega Stevenson 222mm:

    66FCD50E-D34A-42EE-A47D-FF33F3EE09CE.jpg


    51CCA244-F2D1-4974-864B-085FEC070690.jpg


    Syntes den treffer ganske bra når jeg deretter flytter armen inn til rutemønsteret:

    B8715BB9-3812-45A1-8173-67A174B3EC1C.jpg


    Dere får si ifra hvis dere ser noen feil.

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Måtte bare prøve de gamle "gode" platespillerføttene til audio Technica. Spiller det "bedre" en de originale føttene? NEI!
    Måtte bare teste ut 4 forskjellige platematter. Spiller noen av disse "bedre" en den originale matten? NEI!
    Til og med den hvite ullmatten til P9 spiller ikke så "bra" som den medfølgende sorte til RP8.

    Vis vedlegget 534539
    Jeg veksler litt mellom den originale hvite ullmatta og Herbie's Audio Lab sin Way Excellent II-matte på min RP10. Det er virkelig stor forskjell, uten at jeg er helt sikker på hvilken som er "best". Å legge på Way Excellent-matta er som å trykke inn loudness-knappen. Mye mer bass og fylde i lyden.
    Dette samsvarer med mine erfaringer om den hvite ullmatta. Den er magrere i lyden nedover. Mulig mer riktig på porselentallerken til RP10.
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Kjekt å kunne gå hjem fra jobb på 6 minutter...

    Vedlagt er bilder med to protractor linjaler. Den første er vanlig Stevenson med 219.5mm avstand fra armbase til senter:

    Vis vedlegget 534676

    Og deretter med Rega Stevenson 222mm:

    Vis vedlegget 534677

    Vis vedlegget 534678

    Syntes den treffer ganske bra når jeg deretter flytter armen inn til rutemønsteret:

    Vis vedlegget 534681

    Dere får si ifra hvis dere ser noen feil.

    -BB-
    Dette ser suverent ut.
    Er 20cm målet virkelig akkurart 20cm?
    Treffer du den innereste C'en også?
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.912
    Antall liker
    1.501
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Nålfaner sitter aldri likt fra de ulike produsenter så hvor huset til pick-up havner hen i shell er helt uinteressant da det er diamantens nedslagsfelt som er avgjørende hvis jeg skjønner deg rett har du en Rega RB 808 arm da skal du ha et mål på 222mm fra senter spindel plate tallerken til senter arm omdreinings punk .
    Protracktor til Rega armen finner du i bøtter å spann på vinylengine som du kan printe ut på eksempel photo papir ( bare pass på at du skalerer print i rett mål )

    Du står også fritt til a lage protractor / stober 50/60hz selv med dette geniale lille programmet Custom arc template http://www.conradhoffman.com/chsw.htm

    Denne er også sjekk å bruke når du vil gjøre noe litt utenom det vanlige https://www.vinylengine.com/tonearm_alignment_calculator_pro.php
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Det er C’ ene som representerer Stevenson 0 punkter på protractoren. Treffer man ikke begge må man justere P.U. til den treffer begge kryssene. Rutenettet er der bare for å sjekke at P.U er montert rett på armen.

    Kontroll linjene på arket MÅ være helt nøyaktig riktig avstand og hvis ikke må man justere på printer settings til dem stemmer.

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har lastet ned samme protractoren og målepuktene er litt under 19.9 og 13,95cm. Min pickup er da 2mm lengre bakover enn din! Spiller bra dette allikevel. :)
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Venter spent på om det er en god forbedring av lyden. Har selv Rega Planar 3! :)
    Skal få lyttet litt skikkelig på en del (referanse)plater som jeg kjenner godt og kommer tilbake med en liten rapport. Akkurat nå er det litt lytting på 45 RPM og LP'er/sjutommere som har støvet litt ettersom jeg nok har vært litt lat og ikke giddet å ta av tallerken, skifte spor på belte osv for den hastigheten.

    En ting kan jeg si allerede. Utrolig digg med hastighetsbytte med bare et tastetrykk. Og det lyser grønt på 45 / rødt på 33.33, en morsom detalj som får fram nerden i meg.

    Førsteinntrykk på lyd etter noen platesider (Daniel Romano på 45 rpm, Wilco, Kevin Morby ++) er at det låter veldig bra og enda litt bedre enn før. Litt mer "kontrollert", litt mer "dynamisk", litt mer av alt kanskje?
    Grattis:) Har gjort noen oppgraderinger selv, og jeg må si det låter veldig bra nå. Tangospinner og dobbel belt pulley i messing gjorde virkelig susen! Anbefales.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Thomand: Jupiter, Io, Radio Mk1, passiv Hal pre og Exon....Det er Quintessential Rega, det. For å få to av den tids nec-plus-ultra Rega- kanaler der må nok det anlegget ha en Maia i toppen og 2x Exon i bånn, for biamping. Minner litt om noe av det første jeg hørte Jen Warnes nå klassiske "The Hunter" på..:rolleyes: Lurer litt på hvordan det oppsettet der ville takla Amadou & Mariam...Forbaska meddelsomme deler, iallefall...og like kul musikk.. Toppanlegget i den påfølgende 2000-serien innbefatta -foruten den avbildede P9 m/forsyning-

    -Jupiter 2000
    -Radio 3
    -Cursa 3 pre
    -Ios 2000 RIAA
    -4x Exon 3 monos
    ...og så Rega R9, da....DET var system, det..:rolleyes:

    PS: Tipper eieren har satt den pakka til å drive enten RS- Eller RX1....Akkurat som jeg selv ville gjort. Det er nok bare to Exons der, etter det jeg kan se. Og førstegen Exon var jo noe liten, da, kontra etterfølgeren..Love them all!
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Thomand: Vel, Roy er Roy. Og han ER en av de beste til å KONSTRUERE Hi-Fi. Fordi han veit svært mye om hva som får lyttere til å flippe på musikk. Og har bunnsolide ideer om hvordan han selv vil ha den gjengitt. Konstruksjonen er gjennomføringsleddet i den prosessen for Mr. Gandys del.. Der er han godt hjulpet av Terry Bateman også. Du husker hva Roy bad sin mor om da hu isteden kjøpte TV?
     
    Sist redigert:

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.199
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Det er eksentriske britiske hifi-personligheter. Roy Gandy har noen gullkorn, men han når ikke Alan Shaw til knærne engang! Kjendisingeniører og konstruktører med fargerike utspill.
    Synes egentlig det er litt artig, det får igang diskusjoner.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Rega's Roy Gandy: "I don’t think I’ve ever been interested in hi-fi"
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Vil tippe han er den beste til å konstruere Rega ;D (uten å påberope meg noen særlige kunnskaper om RG)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Oyvjorge: Rega ER Roy Gandy, som også Roy ER Rega. Du har stående en gammel, tikilos japaner som imo godt kunne vært bytta ut med feks. Brio Amp eller Brio 3- forutsatt passende høyttalermatch...imo...Brioen er tross alt en helt annen verden...:) Men den har noen likhetstrekk med gamlingen hva gjelder fokus på formidling. Noe jeg tipper du setter stor pris på.
     
    Sist redigert:

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Det kan jo hende, aldri hørt annet enn Regaplatespillere (som jeg kan huske). Men min Nikko har en viss nostalgisk verdi også. Og det er ikke noe å kimse av :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Oyvjorge: Vil du ha nostalgi? Som faktisk fungerer? Finn et førstegenerasjons Regasett , bestående av en Elex Mk1, Planet Mk1 og evt Snell Type M. Kombiner med noe såpass enkelt som en ti år gml. P2 og en pent brukt Elys 2. Det er nostalgi, det:rolleyes: Med et par relativt moderne innrømmelser--
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Nostalgi er jo veldig personlig. Som sagt, Rega har jeg ikke vært borti,(bortsett fra som platespiller) men det har jeg derimot med Nikko, som blir nostalgi for meg.
     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.585
    Antall liker
    493
    Hvordan skal anti skate funksjonen oppføre seg på en RB301 arm?
    Synes den virket motsatt på min..
    Skal det være mulig å få arm til å stå i ro når den henger i lufta?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn