Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vinylfan DK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2019
    Antall liker
    341
    Sted
    Glostrup, Danmark
    Jeg gætter på en pris i Danmark på 10.995 DKr.
    Havde den nye REGA P3 RS også subplatter af aluminium, ville den være meget attraktiv. Men så kommer den vel kvalitetsmæssig og prismæssigt for tæt på P6.

I øvrigt er nogle af REGA produkterne nu også steget i pris i Danmark.

Mange hilsener fra Danmark
    Vinylfan DK

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    745
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gætter på en pris i Danmark på 10.995 DKr.
    Havde den nye REGA P3 RS også subplatter af aluminium, ville den være meget attraktiv. Men så kommer den vel kvalitetsmæssig og prismæssigt for tæt på P6.

I øvrigt er nogle af REGA produkterne nu også steget i pris i Danmark.

Vinylfan DK
    Spilleren blir antageligvis lignende i ytelse med din 50th anniversary, og blir nok klasseledende til prisen. Den var veldig stilig den rs’en men din i valnøtt er også meget flott å se til.

Vinylfan DK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2019
    Antall liker
    341
    Sted
    Glostrup, Danmark
    Ja, jeg er helt vild med valnødde-looket.
    Da jeg opgraderede min P3 50 Anniversary med en Groovetracer Reference subplatter, gav det et kæmpe løft i lyden. Men så kommer vi jo nok for tæt på P6?

Vinylfan DK

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    745
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg er helt vild med valnødde-looket.
    Da jeg opgraderede min P3 50 Anniversary med en Groovetracer Reference subplatter, gav det et kæmpe løft i lyden. Men så kommer vi jo nok for tæt på P6?

Vinylfan DK
    Ja den er veldig flott. Det var det da.. Når jeg hadde den 50th spilleren så var jeg veldig fornøyd. Synes den hadde god synergi med exact. Jeg fikk den også bra til med Ortofon Black, men jeg har mine tvil i at jeg fikk satt den godt nok opp på armen. Tror alle desse spillerne låter veldig godt og hvor lett det hadde vært å skille dei i en blindtest kunne vært interessant. Nå står det en Ania pro på min p6 og jeg kunne ikke vært mere happy med det🥰

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.231
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke lest noe, men skulle gjerne hatt en slik å legge til hos meg, evt i et mulig framtidig hytteanlegg.
    Siden cden ikke helt er død enda så er det nok mange som kunne tekt seg en, tror mange nå dropper Rega da den miste modellen koster 30 000.
    En ren cd transport til Elex og Elicit hadde jo kunne passet fint. Det er jo ikke mangel på nye drivverk for tiden (også Teac) så det er vel heller at Rega ikke har noe fokus på cd. Dagens modeller er jo fra 2009 og 2013, selv om Saturn fikk ny "look" i 2022.

Vinylfan DK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2019
    Antall liker
    341
    Sted
    Glostrup, Danmark
    Ja den er veldig flott. Det var det da.. Når jeg hadde den 50th spilleren så var jeg veldig fornøyd. Synes den hadde god synergi med exact. Jeg fikk den også bra til med Ortofon Black, men jeg har mine tvil i at jeg fikk satt den godt nok opp på armen. Tror alle desse spillerne låter veldig godt og hvor lett det hadde vært å skille dei i en blindtest kunne vært interessant. Nå står det en Ania pro på min p6 og jeg kunne ikke vært mere happy med det🥰
    Ja, der er altså noget helt specielt over den P3 50 Anniversary. Når jeg spiller på den med min Ortofon 2MR Blue, bliver jeg simpelthen så glad på grund af den måde, som pladespilleren formidler musikken på. Jeg har haft pladespillere med MC-pickupper og step-up, der kostede flere gange så meget, som ikke gav denne spilleglæde. Så det er ikke altid det dyreste udstyr, der har givet mig den største spilleglæde.
    Jeg har derfor også besluttet, at “stoppe” ved denne kombination af REGA P3 50 Anniversary og Ortofon 2MR Blue. Jeg kan ikke forestille mig, at andre kombinationer kan give mig en større spilleglæde.
    Og til andre der står foran at skulle købe en pladespiller, kan jeg på det varmeste anbefale at købe en REGA P3. Den pladespiller formidler simpelthen musikken på en MEGET charmerende og spilleglad måde, at det må konstateres, at man får utroligt meget for pengene.

Vinylfan DK

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    745
    Torget vurderinger
    1
    Ja, der er altså noget helt specielt over den P3 50 Anniversary. Når jeg spiller på den med min Ortofon 2MR Blue, bliver jeg simpelthen så glad på grund af den måde, som pladespilleren formidler musikken på. Jeg har haft pladespillere med MC-pickupper og step-up, der kostede flere gange så meget, som ikke gav denne spilleglæde. Så det er ikke altid det dyreste udstyr, der har givet mig den største spilleglæde.
    Jeg har derfor også besluttet, at “stoppe” ved denne kombination af REGA P3 50 Anniversary og Ortofon 2MR Blue. Jeg kan ikke forestille mig, at andre kombinationer kan give mig en større spilleglæde.
    Og til andre der står foran at skulle købe en pladespiller, kan jeg på det varmeste anbefale at købe en REGA P3. Den pladespiller formidler simpelthen musikken på en MEGET charmerende og spilleglad måde, at det må konstateres, at man får utroligt meget for pengene.

Vinylfan DK
    Det viktige er at en selv har stor glede av oppsettet som du sier. Suveren spiller den 50th, og god value.

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    745
    Torget vurderinger
    1
    Jeg slår meg til ro med planar 6 og Ania pro. Har vært veldig fornøyd med dette oppsettet. Synes også at det er fint å kunne legge igjen støv lokket under avspilling av plater.

Vinylfan DK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2019
    Antall liker
    341
    Sted
    Glostrup, Danmark
    Det viktige er at en selv har stor glede av oppsettet som du sier. Suveren spiller den 50th, og god value.
    Ja, og også dejligt at høre, at du er super glad for din P6 med Ania Pro. Det lyder faktisk som om, at du er mere glad for din P6, end du var for din P8? Dengang jeg fik demonstreret forstærkeren REGA Elicit R, blev der spillet på en P6 med Ania. Det lød så godt, at det endte med, at jeg købte forstærkeren, hvilket jeg aldrig på nogen måde har fortrudt. Jeg kan huske, at jeg dengang blev meget imponeret af P6, og jeg har siden flere gange overvejet at købe den. Hvis der ikke lige pludselig var kommet en attraktiv REGA P3 50 Anniversary på markedet, er der stor sandsynlighed for, at jeg var endt med en P6.

Vinylfan DK

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    745
    Torget vurderinger
    1
    Ja, og også dejligt at høre, at du er super glad for din P6 med Ania Pro. Det lyder faktisk som om, at du er mere glad for din P6, end du var for din P8? Dengang jeg fik demonstreret forstærkeren REGA Elicit R, blev der spillet på en P6 med Ania. Det lød så godt, at det endte med, at jeg købte forstærkeren, hvilket jeg aldrig på nogen måde har fortrudt. Jeg kan huske, at jeg dengang blev meget imponeret af P6, og jeg har siden flere gange overvejet at købe den. Hvis der ikke lige pludselig var kommet en attraktiv REGA P3 50 Anniversary på markedet, er der stor sandsynlighed for, at jeg var endt med en P6.

Vinylfan DK
    Ja er faktisk det. Men aner ikke hvorfor. Det kan være bare at jeg kan leve med at p6 ikke er for dyr. Nå står daft punk å snurrer og det er bare kos. Kan være at antiskate står bedre justert nå🤔 Det låter virkelig fint nå. Antiskate står på 1 og der er det best balanse. Stiftrykk er 1.8g.

Vedlegg

Vinylfan DK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2019
    Antall liker
    341
    Sted
    Glostrup, Danmark
    Jeg slår meg til ro med planar 6 og Ania pro. Har vært veldig fornøyd med dette oppsettet. Synes også at det er fint å kunne legge igjen støv lokket under avspilling av plater.
    Ja er faktisk det. Men aner ikke hvorfor. Det kan være bare at jeg kan leve med at p6 ikke er for dyr. Nå står daft punk å snurrer og det er bare kos. Kan være at antiskate står bedre justert nå🤔 Det låter virkelig fint nå. Antiskate står på 1 og der er det best balanse. Stiftrykk er 1.8g.
    Ja, vi er stadig nogle, der gerne vil have et gammeldags låg og en gammeldags plint. Ærgeligt at RP8 gik ud, for den havde jo det gammeldags låg og en pseudo gammeldags plint, men samtidigt skelettets fordele.

Ja, det giver også en stor tilfredsstillelse, når man har købt et produkt, hvor man føler, at man får utroligt meget for pengene, og føler, at man har gjort et godt køb.
    Din P6 ser rigtig flot ud, og passer fint ind i dit setup. Det er fornuftigt at prøve sig lidt frem med antiskate - og godt, at du har fundet den rigtige balance, som passer til dit nåletryk. Med hensyn til nåletryk, kan det nogle gange anbefales, at sætte nåletrykket lidt højere end det producenten anbefaler. Men hvis din Ania Pro lyder bedst med 1,8 gram, skal du selvfølgelig bare fortsætte med 1,8 gram.

Vinylfan DK

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    745
    Torget vurderinger
    1
    Ja, vi er stadig nogle, der gerne vil have et gammeldags låg og en gammeldags plint. Ærgeligt at RP8 gik ud, for den havde jo det gammeldags låg og en pseudo gammeldags plint, men samtidigt skelettets fordele.

Ja, det giver også en stor tilfredsstillelse, når man har købt et produkt, hvor man føler, at man får utroligt meget for pengene, og føler, at man har gjort et godt køb.
    Din P6 ser rigtig flot ud, og passer fint ind i dit setup. Det er fornuftigt at prøve sig lidt frem med antiskate - og godt, at du har fundet den rigtige balance, som passer til dit nåletryk. Med hensyn til nåletryk, kan det nogle gange anbefales, at sætte nåletrykket lidt højere end det producenten anbefaler. Men hvis din Ania Pro lyder bedst med 1,8 gram, skal du selvfølgelig bare fortsætte med 1,8 gram.

Vinylfan DK
    Tusen takk for hyggelige ord😊 Jeg tenkte å holde meg stille i båten akkurat nå siden det fungerer så bra, og kjekt at du føler det samme. Håper du skriver mere her dersom du gjør noen ytterligere endringer i oppsettet ditt, det er alltid kjekt å lese det du skriver.

Vinylfan DK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2019
    Antall liker
    341
    Sted
    Glostrup, Danmark
    Hadde jeg handlet i dag hadde jeg kjøpt en variant av P3.
    Samme her dersom det skulle blitt en ny spiller nå. Den rs ser veldig flott ut.
    Samme her. P3 for ever. P3 er en legende.
    P3 er måske “Best buy/Value for money” i REGA-serien ….. og måske “Best buy/Value for money” blandt alle pladespillere?

Vinylfan DK

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    745
    Torget vurderinger
    1
    Samme her. P3 for ever. P3 er en legende.
    P3 er måske “Best buy/Value for money” i REGA-serien ….. og måske “Best buy/Value for money” blandt alle pladespillere?

Vinylfan DK
    Den er jo uslåelig med tanke på value for money.

Vinylfan DK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2019
    Antall liker
    341
    Sted
    Glostrup, Danmark
    Tusen takk for hyggelige ord😊 Jeg tenkte å holde meg stille i båten akkurat nå siden det fungerer så bra, og kjekt at du føler det samme. Håper du skriver mere her dersom du gjør noen ytterligere endringer i oppsettet ditt, det er alltid kjekt å lese det du skriver.
    Tusind tak for dine pæne ord - og i lige måde!

Vinylfan DK

noaa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    2
    Hei har fått kjøpt meg ein rega rp3 spiller med rb 330 arm som var påsatt ein exact pickup veldig bra ,hadde lyst å prøve mc pickup kom over ein Pick-it sd2 som eg kjøpte ,dette er er ein pickup som Ortofon bygger for Pro-ject ,må sei dette var ett godt kjøp spelte fantastisk , gjekk fint på denne rega armen var jo spent då om eg måtte bruke spacer men gjekk bra,
    IMG_2579.jpeg
    denne er på Størrelse med ortofon quintet.
    noaa

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn