Har erfart samme problem med brum på min s3 sammen med devialet d200. (Da med minus til chassis. Løsningen ble for meg å koble en egen rcakabel fra devialet til rel bare for å sikre jordforbindelse.
Endte med å skrote high level kabelen og kjøre high pass filter på 65Hz på speaker out og tappe subsigbal via rca. Da kan jeg sjalte dette inn/ut via setting på remote, on the fly. Så om huset sover så tar jeg ut sub og kjører htt fullrange.
Rel er jo ikke de råeste på dybde eller spl, men siden de er lukkede og ikke har prosessering. De er rappe og forholdsvis enkle å integrere. Som du sier, det er ikke mye lyd som kommer ut - men det som kommer har mye å si for størrelsen på lydbildet og opplevd rom i opptaket. Det er faktisk mer effektfullt enn den fylden
den litt dypere bassen gir. For meg som lytter på lavt volum, for det meste, så gir et slikt oppsett mye mer mening enn større søylehtt.
Som forhenværende eier av magnepan mgse og mg12 kunne jeg definitivt tenkt meg høre et oppsett med Magnepan lrs + og to rel tzero